Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Meillä on joka perjantai lättypäivä, ollut jo 20 v. Poika on nyt 22, asuu omillaan mutta perjantaisin tulee syömään lättyjä yhä edelleen kun asuu lähellä. Tullut mukava perinne ja tietää että poika käy kotona perjantaisin.
Vierailija wrote:
"Ei ollut talouskoneita väyväyväy"
Ei, mutta tiedätkö, mitä oli?
Yhtenäinen yhteiskunta.
Maailmanhistorian kovin nousukausi edessä, ja sitä kesti kymmeniä vuosia Suomen osalta.
Perheet, joissa pidettiin huolta toisistaan.
Köyhätkin asuivat omissa mökeissään.
Kyllä mä nää sähköhärpäkkeet vaihtaisin vaikka heti huomenna kaikkeen tuohon.
Kaikki tuo on pelkästään nostalgian tuomaa kuvitelmaa. Mitään noista ei ollut oikeasti olemassa.
Ihan hyviäkin ehdotuksia on tullut, kiitos niistä.
suosittelen kurkkaamaan ahkeruus.fi, sieltä löytyy kymmeniä reseptejä heitän ruokavalio ohjelmasta
Teen usein etäpäivinä lounaaksi jotain pelti- tai pannuruokaa. Kasviksia (pakastekasviksia, jos ei ole tuoreita tai en viitsi pilkkoa), jokin kasviproteiini (tofua, härkistä, linssejä tms.) ja lisäkkeeksi keitän joskus ohrasuurimoita, pastaa tms. vähän sen mukaan, mitä kasviksia käytän. Esimerkiksi tänään paistoin pannulla parsakaalia, porkkanaa, lehtikaalia, sipulia, selleriä, varhaiskaalia, perunaviipaleita ja tofua. Maustoin soijakastikkeella, valkoviinietikalla, valkosipulilla, viismausteella ja chilillä. Päälle ripottelin seesaminsiemeniä.
Jokin valmispasta, esim. pasta carbonara, näitä on useita eri merkkejä, sekaan paistetaan jauhelihaa ja ääntä kohti. Voi hifistellä ja lisätä juustoraastetta, lorauksen viiniä, jos sellaista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jokin valmispasta, esim. pasta carbonara, näitä on useita eri merkkejä, sekaan paistetaan jauhelihaa ja ääntä kohti. Voi hifistellä ja lisätä juustoraastetta, lorauksen viiniä, jos sellaista löytyy.
Kiesus pelastakaa mut.
Se, että valmispastaa on tarjolla, on jo rikos. Pasta jos mikä täytyy olla tuoretuote.
Käyn ulkona syömässä tarjouspitsan 8,90€
valmiiksi grillattu kanankoivet,,tai koko broileri,siitä riittää rasiaankin pakastimeen tai seuraavalle pv. voit keittää ohrariisiä, tai valmis pastapussin valmistat esim pirkka kermapastaa tai aurajuustopastapussi ,tulee n 5dl. siihen kippaat kanaa. itse paahdan paprikaa minisillppuina joskus mukaan. tai avaa hernekeittopurkki,ei vaan pidä nälkää pitkään.
No jos ulkona sataa tai surkea pääkallokeli, niin tilaan jonkun mamulähetin tuomaan ovelleni ruokaa kjeh kjäh.
Mä laitan pöhöttimessä lohkoperunoita ja nugetteja/nakkeja/lihapullia, mitä nyt sattuu löytymään. Tulee nopeasti valmista.
Nuudelit, joiden sekaan mitä pakastevihanneksia sattuu löytymään ja pari kananmunaa. Mausteeksi soijakastiketta, seesamöljyä, chilikastiketta ja limemehua.
Paistettu riisi, jälleen sekaan mitä sattuu löytymään pakastimesta ja purkillinen jotain säilykepapuja. Jos on jauhelihaa, niin senkin voi paistaa sekaan. Maustaminen tex mex- tai thai-tyyliin.
Minipitsat tortilloista. Kaupan tortilloita uunipellille, päälle paseerattua tomaattia, mustapippuria ja oreganoa, niiden päälle vaikka salamia siivuina tai mitä makkaraa tai leikkelettä nyt sattuu löytymäänkään, sipulia, juustoraastetta. Myös homejuusto on hyvä, jos sellaista on. Ananaspaloja tölkistä, jos on ananas pitsassa -tyyppejä.
Tästä ketjusta löytyy paljon hyviä ideoita käytettäväksi. Toki on aikamoisia sörsseleitä jotkut. Mutta monenlaista on, jokaiselle jotain.
Kananuudelipaketti + pakastevihanneksia + kananmuna + soijaa.
"Ei ollut talouskoneita väyväyväy"
Ei, mutta tiedätkö, mitä oli?
Yhtenäinen yhteiskunta.
Maailmanhistorian kovin nousukausi edessä, ja sitä kesti kymmeniä vuosia Suomen osalta.
Perheet, joissa pidettiin huolta toisistaan.
Köyhätkin asuivat omissa mökeissään.
Kyllä mä nää sähköhärpäkkeet vaihtaisin vaikka heti huomenna kaikkeen tuohon.