Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Semmoisia päiviä ei ole kyllä paljon mutta joskus haetaan jotain valmista.
Banaaneja, kananmunia, leipiä.
Vierailija wrote:
Voi ap hyvä, kaupasta löytyy vaikka kuinka paljon terveellisiä valmisruokia. Maistuvvat varmasti paremmalta kuin tuo sinun makaronimössösi!
Katsopa paremmin siellä eineshyllyillä. Esimerkiksi Kokkikartanolla on maistuvaa ja laadukasta valmisruokaa. Pakastinaltailla löytyy myös, eikä ole yleensä yhtään säilöntäaineita niissä.
Itse tykkään tulisesta ruoasta, ja ostan usein Kitchen joyn kaltaisia valmiscurreja. Pelmenejä, tortellineja... keität ja syöt vaikkapa jonkin maustetun kerman kanssa tai tuorejuuston kera, tortellinit peston.
Valmissalaatteja löytyy hyvin, lisäksi voi vaikkapa paistaa kanaleikkeen, jos tykkää saada vähän enemmän proteiinia.
Jos taas haluaa tehdä itse, osta vaikkapa valmista peruna-keittojuuresseosta, keitä, mausta fondilla, persiljalla ja maustepippurilla ja laita mukaan lohiviipaleita, kanasuikaleita tai pilkottua nakkia - ja siinä sinulla on kattilallinen lohikeittoa, kanakeittoa tai nakkikeitto
Vanha kommentti mutta ostakaa nyt hyvät ihmiset niitä eineksiä ettei jää hyllyyn. Ostakaa laatutavaraa kun ette kumminkaan osaa kokata mitään itse.
T. Kokkikartano, HK, Saarioinen, Atria, Kitchenjoy &kumppanit
Vierailija wrote:
Mun "ei tarvitse kokata"-ruoka puolivalmisteista.
Vesi kiuhumaan pastaa varten. Sillä välillä pannulle vähän rasvaa ja paketti seitanpohjaista vegaanileikkelettä (jos syöt lihaa, varmaan meetvursti, salami tms. liha ajaa saman asian, paras ehkä kevyt/kalkkuna yms. versiona tai sitten niin että osa tuota vegaanijuttua ja osa lihaa). Saa vähän ruskistua pannulla sen aikaa kunnes vesi kiehuu. Lisätään pastat veteen ja pannulle ruskistuneen "leikkeleen" päälle purkki (200g) tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia. Tomaattikastikkeeseen suolaa, pippuria, vähän sokeria/siirappia, valkosipulijauhetta. (Jos sattuu olemaan kermaa tai ranskankermaa, sitä voi laittaa pienen tilkan kastikkeeseen mutta ei todellakaan tarvi tätä varten ostaa.) Odotellaan kunnes pasta kypsää, ei mene kauan. Lopuksi valutetaan pasta ja pyöräytetään sekaisin kastikkeen kanssa. Vähän oliiviöljyä päälle.
Pidän kotona aina Muttin pikkutölkkejä pa
No tossa on monta työvaihetta, en todellakaan jaksais masentuneena. Onko sulla yhtäkään ruokaa mitä ET JAKSA TEHDÄ
Uunifetapasta. Feta ja tomaatit kypsäksi uunissa. Spagetin keitto ja kaikki sekaisin.
Makarooni keitettynä ja sekaan paistettua makkaraa ja sipulia. Voi keittää vielä lihaliemessä tai lisätä muutoin haluamansa mausteet sekaan :)
Pestopasta, punaista tai vihreää pestoa. Kaupoissa on monenlaisia muitakin mössöjä vaihteluksi. Jos jaksaa niin pastan kypsymistä odotellessa sekaan voi paistaa jotain, vaikka pikkutomaatteja, lihapullia, paprikaa tai halloumia käräyttää äkkiä pannulla.
Jos on aikaa ja jaksaa tehdä yksinkertaiset valmistelut niin kuoriperunat lohkoiksi, fetapurkista öljyä ja uuniin. Kun alkaa olla kypsät niin heittää päälle valmiit lihapullat, kirsikkatomaatit ja fetat. Uunissa vielä sen aikaa että kaikki ottaa kivasti väriä. Perunoiden lohkomisen vaivalla saa ison pellillisen evästä joka kelpaa lapsillekin eikä ole ihan epäterveellisintä einesmättöä.
Nistipata thai-tyyliin. Senkun keittää nuudelit,thai wokki vihannekset +jauheliha ja mausteet.
On muuten hyvää!
Palsta on taas rikki! Kaikki keskustelut kadonneet. Tämän löysin poiminnoista.
Pastapesto, pesto suoraan lasipurkista hieman öljyllä, basilikalla ja valkosipulilla terästettynä,
Vierailija wrote:
Pastapesto, pesto suoraan lasipurkista hieman öljyllä, basilikalla ja valkosipulilla terästettynä,
Lisään: En lukenut ylläolevia, ja ilokseni nyt huomaan, että moni tällä sivulla on myös mieltynyt helppoon valmiiseen pestoon.
-pastaa tai spagua:
-pastakastike
-pannussa lämmenneitä Boltsi-palleroisia (vege mutta maistuu muillekin)
tai kokkikartanon tai kivikylän lihapyöryköitä.
Tortillat. Paistat vaan jauhelihan (tai vaan lämmitän jo paistetun pakkasesta mikrossa). Salaatti on jo valmiiksi pilkottu (joskus näen vaivaa ja pilkon kurkkua, tomaattia ja paprika amukaan) ja sitten vaan kastikepurkki auki....
Vierailija wrote:
Miettikää kun ennen vanhaan sai hakea vedetkin vesipostista tai kaivosta puhumattakaan , että joutui laittamaan ruoan hellan päällä, hakea puut ja lämmittää hella . Kuin laiskoja olemme ja mukavuutta rakastavia.
Ei ollut sähkövatkaimia eikä talouskoneita. Kaikki tehtiin käsin.
Kyllä ma jaksaisin vettä hakea ja puita poötella, mutta ei huvittais kuoria, pilkkoa, paistaa jne
Oli kiva muistinvirkistys tuossa ohjeessa, jossa kanan fileesuikaleet laitettiinkin uuniin yhdessä riisin ja kasviksien kanssa. Ei tarvitse seistä hellan edessä paistelemassa pannulla.
Mun pikaruuat on yleensä just näitä peltiruokia. Kebabbia, pakastekasviksia ja halloumiköntti uuniin ja se on siinä. Etenkin kun löysin kaupasta ihan törkeän hyvät valmiit kebab-kastikkeet, olisiko merkki ollut Koti kebab tjsp niin on hyvää!
Valmiista sosepötköistä tulee hyvää sosekeitto kun lisää kermaa/juoksevaa sulatejuustoa sekä mausteita. Terveellistä ja helppoa.