Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?

Vierailija
23.09.2018 |

Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.

Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.

Kertokaa!

Kommentit (1275)

Vierailija
541/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta- tomaattipasta! Liiteristä pala fetaa+ fetapalat mausteöljyssä( ei kaikkea öljyä sekaan). Paketti punaisia ja keltaisia minitomaatteja, päälle timjamia ja chilirouhetta. Paistetaan kunnes tomaateissa väriä.

Keitä tuorepastaa hetki ja kun feta- tomaattipaistos on melkein valmis, niin kippaa valutetut tuorepastat joukkoon, sekoita ja laita hetkeksi vielä uuniin.

Tarjoile patongin kanssa, perjantaina voit ottaa lasin punkkua:)

Vierailija
542/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään. 

Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?

Saako sut lopettaa niskalaukauksella vai ripustanko sut niskakiikkuun?

Ei saa. Saattaa olla, ettei hän lue palstaa. Kommentti on lähes 3 vuotta vanha.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein mulla viitsimättömyyteen liittyy myös se ettei jaksa lähteä sinne kauppaan tai ravintolaan. Joskus olen tehnyt aamaista illalla eli keittänyt kaurapuuroa ja syönyt sitä jugurtin, pähkinöiden yms kanssa. Leipä & päällysteet vielä niin selviää aamuun, jolloin toivottavasti jaksaa hankkia ruokaa.

Vierailija
544/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab.

Vierailija
545/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryeriin voi heittää mitä vaan pakkasesta löytyy. Tänään viimeksi hk artesaani raakamakkaroita, mikrossa pakaste herneitä ja napostelu helmitomaatteja.

Päivällä uudet perunat ja pekonia silppuna airfryeriin, aivan kuin paistinperunat!

Vierailija
546/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltiruokaa. Eli ihan mitä vaan pakkasesta uunipellille ja uuniin.

Vierailija
547/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spaghetti Aglio & Olio myös minulla.

Scheckeats-poitsun reseptillä (TikTokista)

Vierailija
548/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunia ja herne-maissi-paprikaa pannulle paistumaan, sekaan myös edellisen ruuan jämiä jos niitä vielä löytyy. Lisukkeeksi voi keittää makaronia, tai jos oikein laiskottaa, munapaistosta voi syödä vaikka ruisleivän kanssa. Kunnon chilikastiketta vielä sekaan niin maistuu paremmalta.

Vierailija
549/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkihernekeitto.

Vierailija
550/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriletut ja puolukkahillo. On muuten ruokaisaa!

Vierailija
551/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä, juusto, voi...

Murot

Pikapuuro

Vierailija
552/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis juuressosepötkö( niitä eri makuisia) kuumennetaan ja lisätään esim.koskenlaskijajuustoa, tuorejuustoa tai loraus kermaa yms. Sekoitellaan vaan ja parissa minuutissa valmista.Hyvää ja terveellistä.

Toinen helppo on se, kun kipataan valmis hapankaalirasiallinen kattilaan ja lisätään esim.paistettua paloiteltua bratwurstia.Pieni kiehautus.

Vierailija
553/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja muunneltava Riisikulho:

Keitettyä riisiä kulhoon, päälle revi esim. Tuoretiskin valmis kanankoipi, lisää suikaloitua kiinankaalia, kurkkua ja porkkanaa. Laita päälle tilkka haluamaasi kastiketta (chilikastike, bbq, majoneesi) ja sekoita. Voilà!

Tähän hyviä täytteitä myös paprika, babypinaatti, avokado, porsaankylki, savulohi, pavut jne. Eli kaikki mitä ei tarvitse itse paistaa :) lisäksi lähes aina käytän täysjyväriisiä tai riisi/ohra sekoitusta ja toimii minusta hyvin!

Vierailija
554/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananmunia ja herne-maissi-paprikaa pannulle paistumaan, sekaan myös edellisen ruuan jämiä jos niitä vielä löytyy. Lisukkeeksi voi keittää makaronia, tai jos oikein laiskottaa, munapaistosta voi syödä vaikka ruisleivän kanssa. Kunnon chilikastiketta vielä sekaan niin maistuu paremmalta.

Mä teen tätä kanssa. Lemppari on semmoinen pakaste papusekoitus. Se vain pannulle paistumaan ja nälän mukaan perään kananmunia. Muutama minsa ni valmista on.

Vierailija
555/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkarakeitto:

1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.

2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.

3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.

4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.

5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.

6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.

Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !

Vierailija
556/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta kiehumaan. Valmiiseen pastakastikkeeseen purkki tonnikalaa.

Vierailija
557/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetapinaattipasta. Rakastan pastaruokia ja tämä on niin helppo ja nopea väsätä pitkän päivän päätteeksi. Pistän pastan keittymään ja sillä välin kuullotan sipulin, lisään mausteet, joskus laitan kermaa tai tuorejuustoa ja pilkon tuorepinaatin pannulle mukaan. Sitten pastan ollessa valmista lisään pilkotut fetakuutiot ja pinaatti-sipulisekoituksen pastaan, ehkä vähän tomaattia kylkeen ja voila, valmista! Menee varmaankin about 15min tässä ruoassa. Vaihtelua ja tuhtiutta pastaan saa lisäämällä jotain protskua, vaikka kanaa tai tonnikalaa tai ihan vaan kananmunan.

Vierailija
558/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän pastan ja sotken siihen pestoa kastikkeeksi.

Paistan kananmunan ja syön leivän päällä.

Paistan jotain kanapihvejä ja keitän perunat tai makaronin lisäkkeeksi. Tai valmis savulohi tai loimulohi kaupasta.

Vierailija
559/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knorrin minestronekeitto pussissa.

Vierailija
560/1275 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän pattitilanteis pastaa ja pestoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi