Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Apua, taas menny jotain tärkeää ohi silmien. Kuka pesee jauhelihan?
Toki jauhenlihasta tulee myös aika näppärästi, jos ei eineksiä halua käyttää. Pesemiseen vaan kuluu harmillisen paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Nakkikeitto. Pakkasesta peruna+keittokasvispussi ja mikä tahansa muu juurespussi, lisäksi tarvii vain nakit ja mausteet. Nopea kuin mikä ja ravintoarvo parempi kuin pelkissä eineksissä (toki nakki on eines). Ja tänhän voi tehdä kanasta tai mistä vain.
Toki jauhenlihasta tulee myös aika näppärästi, jos ei eineksiä halua käyttää. Pesemiseen vaan kuluu harmillisen paljon aikaa.
Lidlistä ostaa niitä isoja katkarapuja, jotka on teeman mukaan maustettu espanja tai aasia viikot.
Heittää ne ravut airfryeriin, paista kypsäksi. Keitä nuudelit, voi paistella joukkoon myös sipulia kaalia ym
Aasialaista maustekastiketta joukkoon. Ja kuivattua sipulia, ehkäpä suolapähkinöitäkin
Alepan valmiit pilkotut kasvikset, myös Thai- vihannekset on hyviä. Tilkka vettä pohjalle, sekaan uusia perunoita puolitettuina.
Näitä kasviksia voi tehdä muutaman päivän tarpeeseen, vähän vaihdellen. Itse lisään yhden viipaleen keittojuureksia kurakin, jotka on jääkaapissa käyttövalmiina. Kesäkurpitsa on myös helppo lisätä, sekä punakaalisuikaleet.
Kastikkeeksi esim. 1 pala Reinboin seitä pannulle, tilliä, pippuria ja yrttisuolaa sekä 10% luomukermaa kastikkeeksi. ( paketissa on neljä palaa, laitan loput kolme yksittäin minigrip mini pusseihin pakkaseen.) Valmistuu muutamassa minuutissa. Syödään kerralla.
Sit jos pakkasessa on vaikka valmispihvejä: 1/2 lindströmin pihvi, 1/2 karitsan pihvi, 1/2 maksapihvi. Kolme puolikasta lämmitetään pienellä pannulla, 10% kermaa päälle ja kastike on valmis.
Jauhelihaa voi paistaa kerralla 2 pkt ja pakastaa annoksia. Taas vaan pannulle, kermat päälle ja valmista on.
Lautaselle ensin salaattia silputtuna alle, päälle kasvikset ja päällimmäisrksi kastike. Jos jaksaa ja on jääkaapissa, niin salaatin päälle voi pilkkoa tomaatin, tai vähän paprikaa.
Sisäfilepihvit ja salaatti. Menee 10min tuon tekoon. Itsetehtyä maustevoita on aina pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksamakkarakeitto:
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Minä olen aina pitänyt maksamakkarakeittoa urbaanina legendana...
Niin se onkin.
Kotikokki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spagetti tomaattijauhelihakastikkeella tulee miltei itsestään.
Pesetkö jauhenlihan ennen paistamista?
Apua, taas menny jotain tärkeää ohi silmien. Kuka pesee jauhelihan?
Minä ainakin huutelen. Tosin ostankin yleensä halvinta suojakaasuun pakattua "myrkkyjauhelihaa".
Vakuumipakattu savulohi, ja sen lisukkeeksi salaattia. Jos oikein laiskottaa, niin mun salaatti on yksinkertaisimmillaan rasiallinen kirsikkatomaatteja ja avokado pilkottuna niiden päälle.
Moskovanpata, hautuu itsekseen ja on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Sisäfilepihvit ja salaatti. Menee 10min tuon tekoon. Itsetehtyä maustevoita on aina pakkasessa.
Onko sulla aina sisäfileetä huoneenlämpöisenä jemmassa?
Tähän jaksatte panostaa hirveästi. Minä heitän valmisruuan mikroon ja jos oikein panostan niin pilkon joskus vähän vihanneksia kaveriksi. Olen elänyt 20 vuotta valmisruualla. Asun yksin.
Kirsikkatomaatti-mozzarellapasta.
Keitä pasta. Pannulla kuullota sipuli ja lisää puolitetut tomaatit. Mausta suola, pippuri, limemehua. Anna hautua miedolla sillä aikaa kun pasta kypsyy. Sekoita tomaatit kypsän pastan joukkoon ja lisää paloiteltu mozzarella päälle.
Parasta.
Yleensä pizza tai kebab, joskus hese.
Kyllähän se on ihan perus makaronimössö tai pastaa ja kastikkeeksi tomaattimurskaa+valmiita lihapyöryköitä. Tai kanankoivet pellille uuniin ja lisukkeeksi vaikka maustettua riisinuudelia. Riisivihannespussisekoitus ja maustettua tonnikalaa.
Pelkkiä pähkinöitä lounaaksi. Vedän siis paastoja. 16-20h päivässä. Halvempaa ja kivempaa.
Kokkikartano - ei tarvii kotona kokata ja tuotteita on moneen nälkään.
Lämpöiset voileivät, päälle mitä kaapista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy mitä södä jos ei jaksa kokata. Sitten tulee vastauksena satoja ohjeita mitä kokata.
Hae pizza.
Yepp mut tää on tosi hyvä ketju mistä valikoija eripäivinä safkaa jos omat ideat loppu. Tallennan tän ketjun lukulistalle nii aina löydän tän👍🏽
Raejuustoa, voileipä, pähkinöitä ja jugurttia.