Mikä on teidän "en jaksa kokata tänään" -ruoka?
Haluaisin uusia ideoita, olen kovin laiska kokki ja kun kokkaan vain itselleni niin en jaksa kauheasti laittaa effortia ruokaan. Mitä te kokkaatte, kun ette jaksa ollenkaan panostaa? Eli mahd. vähän työvaiheita, valmistelua, kuorimista, pilkkomista jne. Plussaa jos se ei ole ihan täyttä roskaruokaa, eli ei esim. pakastepizzaa.
Itse juuri tänään keitin pari desiä tummaa makaronia, sekaan purkki tonnikalaa ja ruokalusikallinen pestoa. Yksi mun vakkariaterioistani. Hyvää ja terveellisyydeltään ihan ok syötävää.
Kertokaa!
Kommentit (1275)
Lähes kaikki vastaukset ovat tarkalleen ottaen vääriä koska niihin vaaditaan "kokkausta"
Jos pöperön lämmittäminen mikrossa ei ole vielä kokkausta niin pinaattiletut + puolukkahillo on pika-ateria koulusta palanneelle joka on syönyt siellä oikean lounaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuli-suikaleperunapussi, pakastevihanneksia, kermaa ja paistetut broilersuikaleet sekaisin vuoassa ja uuniin tunniksi.
Muuten helppo ja vaivaton ruoka paitsi tuo liha pitää paistaa mutta sekin hoituu suht helposti kun ei muuta tarvitse tehdä kuin vähän käännellä ja pistää suolaa, pippuria, broilermaustetta ja currya. Koko perhe tykkää. Aikaa itse tekemiseen menee ehkä max 15 min ja itsellä menee 10 min. Vielä nopeampi jos sattuu valmiiksi paistettua kanaa jo jossain olemaan.
Tätä aijon tehdä. Jeee.
Miksi ihmeessä ne kanat pitää paistaa jos ne on tunnin uunissa? Voihan ne pyöritellä mausteissa vaikka lautasella.
No eikö ne jää iha lötköiksi siellä vuoassa jos raakana sinne kypsymää.. mää mielummi kyllä otan vähä väriä pintaan pannulla ensi..
Kyllä ainakin minulla kanat ovat ihan tiiviiksi kypsyneet uunissa kasvisten kanssa (teen useinmiten kasvis/juuressuikaleista pelkän perunasipulin sijaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuli-suikaleperunapussi, pakastevihanneksia, kermaa ja paistetut broilersuikaleet sekaisin vuoassa ja uuniin tunniksi.
Muuten helppo ja vaivaton ruoka paitsi tuo liha pitää paistaa mutta sekin hoituu suht helposti kun ei muuta tarvitse tehdä kuin vähän käännellä ja pistää suolaa, pippuria, broilermaustetta ja currya. Koko perhe tykkää. Aikaa itse tekemiseen menee ehkä max 15 min ja itsellä menee 10 min. Vielä nopeampi jos sattuu valmiiksi paistettua kanaa jo jossain olemaan.
Tätä aijon tehdä. Jeee.
Miksi ihmeessä ne kanat pitää paistaa jos ne on tunnin uunissa? Voihan ne pyöritellä mausteissa vaikka lautasella.
No eikö ne jää iha lötköiksi siellä vuoassa jos raakana sinne kypsymää.. mää mielummi kyllä otan vähä väriä pintaan pannulla ensi..
Kyllä ainakin minulla kanat ovat ihan tiiviiksi kypsyneet uunissa kasvisten kanssa (teen useinmiten kasvis/juuressuikaleista pelkän perunasipulin sijaan).
Aijaa🤔
Smetana purkista, suolakurkku ja hunajaa, vodkaa. Niitä voi syödä palstalle kirjoittaessa ja kun vodkaa ottaa lisää niin alkaa tulla koronarokotuksen vastaisia ajatuksia päähän..Se on myrkkypiikki! Kas näin näitä tulee ja pari kopeekkaa on taas tienattu.
Pussi keittojuureksia mikrossa kypsennettynä ja sekaan rkl pestoa, prk savutonnikalaa valutettuna (Pirkka). Optiona hillosipulit, raejuusto, tms. Tonnikalan voi vaihtaa katkarapuihin, savuloheen tms.
Syön tätä usein, kun laiskottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aijon tehdä. Jeee.
😂 Ei jää lötköiksi ja kypsyy kyllä ihan valmiiksi (vähän ylikin) värin takia voi käyttää pannulla jos haluaa, mutta silloin puhutaan jo ylikypsästä vähän kuivasta kanasta, mutta toisaalta jokainen tykkää mistä tykkää. Kyse oli kuitenkin tällä kertaa siitä miten päästä helpoimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aijon tehdä. Jeee.
Aijaa🤔
”Varsinkin jos broilerit laittaa kylmien (jopa jäisten perunapalojen) sekaan, niin kypsyminen tapahtuu niin hitaasti, että broilerista valuu kaikki lihasnesteet ulos. Siksi siis suositellaan ottamaan paistopinta, joka sulkee lihan pinnan.
Lopputulos on mureampaa näin.
Mutta kyllä kypsää saa molemmilla tavoilla, kun antaa olla uunissa riittävän kauan.”
Näin joku kirjotti kaksplus foorumil. Eli joutuu sit kauemmin pitää uunis ja nesteet haihtuu yms. Joo taidan paistaa. Ja varmaa paremman makuistaki
Vierailija kirjoitti:
Lämmitän hernekeittoa ja laitan siihen raejuustoa ja ketsuppia.
Niin minäkin, mutta laitan joukkoon sipulia ja sinappia. Joskus jopa jotain vihannesta, jota on jäänyt pikkuisen jäljelle.
Liedon lihakaupan lasagne .
Uuniin 20min,200 astetta
Nami🌝
Tomaattimurska + erilaisia papuja + oliiveja pastan kanssa toimii aina, ja maistuu myös vieraille :D
Olen ajatellut että alkaisin jatkossa valmistaa myös sosekeittoja. Niihin saa näppärästi survottua hävikkikasvikset, ja purkkeihin pakattuna menee pieneen tilaan. Näin sää hetkessä jääkaappiin monen kerran ruoat!
Pakasteblinejä, kylkeen mätiä ja smetanaa. Minuuteissa valmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aijon tehdä. Jeee.
Aijaa🤔
”Varsinkin jos broilerit laittaa kylmien (jopa jäisten perunapalojen) sekaan, niin kypsyminen tapahtuu niin hitaasti, että broilerista valuu kaikki lihasnesteet ulos. Siksi siis suositellaan ottamaan paistopinta, joka sulkee lihan pinnan.
Lopputulos on mureampaa näin.
Mutta kyllä kypsää saa molemmilla tavoilla, kun antaa olla uunissa riittävän kauan.”Näin joku kirjotti kaksplus foorumil. Eli joutuu sit kauemmin pitää uunis ja nesteet haihtuu yms. Joo taidan paistaa. Ja varmaa paremman makuistaki
En tiedä mitä teen väärin, mutta kyllä minulla broilerin rinta on kypsynyt uunissa alle tunnissa eikä lopputulos ole maistunut mitenkään oudolta.
Aika moni taitaa paistamiseen käyttää teflonpannuja, joilla ei edes varsinaista paistopintaa saa lihaan.
Tonnikalapastavuoka. Pastaa, kaksi purkillista tonnikalaa, purkillinen tomaattimurskaa, purkillinen ruokakermaa, päälle juustoraaste. Sekaan voi laittaa myös tuorejuuston, Koskenlaskijan tms. jämät. Nopea tehdä ja saa kerralla kuusi annosta ruokaa.
IKEA:n kasvispyörykät uuniin ja pastat kiehumaan.
Kotletteja tai kalapuikkoja pannulle.. ja riisiä kiehuu. Tomskuu ja paprikaa.. muutama chop chop ja lautaselle.