Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset isälle eron jälkeen.

Vierailija
23.09.2018 |

Ero tulossa.
Miehen toive.
Nyt kun olen tutkinut vuokra markkinoita yms asioita. Olen todennut että minun rahat ei riitä elämiseen. En pysty vuokraamaan tarpeeksi isoa asuntoa johon minä ja lapset mahtuisimme. Maksimissaan raha riittää kaksioon. Lapsia kolme, olisivat sitten kaikki samassa huoneessa. Vuokran lisäksi kaikki muut kulut. Sähkö, vesi, netti, puhelimet, auto, ruoka, vaatteet, lasten harrastukset...

Isällään on mahdollisuus jäädä nykyiseen omakotitaloon asumaan. Lapsilla säilyisi koti. Hänellä myös mahdollisuus taata lapsille sama elintaso kuin nyt.

Mun sydän on niin rikki jo siksi että ero tulee. Tämä hajottaa mut lopullisesti. Mutta pakko ajatella lasten parasta. Ei niiden tarvitse meidän erosta kärsiä enempää kuin on pakko.
Käyvät sitten kylässä minun luona.

Tää on niin vastoin minun ajatuksia. En hyväksy koko eroa. Se on niin väärin. Mutta ei mulle jätetä vaihtoehtoa. Jätetty mikä jätetty.

Niin epäonnistunut ja arvoton olo.

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin pojan asumaan isänsä kanssa. Molempien toive. Virhetikki. Exä on tehnyt kaikkensa, jotta minun ja pojan yhteydenpito on hiipunut. Exä ei vastaa lasta koskeviin kysymyksiin, minua vähätelty lapselle ja valehdeltu asioita. Poika vihaa minua ja on katkera.

Jos jotain menneessä elämässäni muuttaisin, niin en jättäisi lasta isälle.

Muistan lukeneeni vuosia sitten kasvatusalan ammattilaisen neuvon, että tietyssä iässä just poikalapselle ero isästä on kohtalokas. Ne iät olivat muistaakseni 5-7v ja murrosiän alku. Olettaisi et pojalle on kova paikka kun perhe hajoaa ja varsinkin isä jää kaukaiseksi. Tämä ei ole puolustus isän käytökselle jos hän on vaikuttanut pojan tunteisiin niitä manipuloimalla. Jotenkin uskon, että jotain perää saattaa olla erolla olla se vaikuttaa pojan kehitykseen ja käytökseen pitkälle. Eikö eroperheiden pojilla ole tavallista enemmän vaikeuksia elämässään, koulunkäynnissä ym ja moni hautautuu väärille teille kun isä ei kuulu perheeseen enää samanlaisena kuin ydinperheessä ?Erosta seuraa paljon haasteita molemmille vanhemmille ja kaikki eivät kykene asiallisuuden.

Tiedän ja tunnenkin parin joiden erossa poika meni isälle ja tytöt äidille. Tosin toinen tytöistä halusi isälle murrosiässä ja pääsikin. Äidin uuden miehen kanssa oli vaikeuksia ja hyvä kun pääsi isänsä luokse.

Vierailija
62/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Entä jos se isä vaan on parempi vaihtoehto? Ap voi kuitenkin tavata lapsiaan usein, ettei siinä tarvitse kenestäkään vieraantua. Ja kun ap saa taloutensa paremmalle tasolle, voivat siirtyä vko-vko elämiseen.

Jaa siksi kun isällä on iso asunto ja rahaa?

Et paljoa taida arvostaa miehiä? En ajatellut asuntoa ja rahaa, ap sitä ajattelee, minä ajattelin, että se isä voi olla erittäin hyvä lähivanhemmaksi. Mä en ymmärrä tätä, että vain äiti on lapsilleen hyvä ja tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulossa.

Miehen toive.

Nyt kun olen tutkinut vuokra markkinoita yms asioita. Olen todennut että minun rahat ei riitä elämiseen. En pysty vuokraamaan tarpeeksi isoa asuntoa johon minä ja lapset mahtuisimme. Maksimissaan raha riittää kaksioon. Lapsia kolme, olisivat sitten kaikki samassa huoneessa. Vuokran lisäksi kaikki muut kulut. Sähkö, vesi, netti, puhelimet, auto, ruoka, vaatteet, lasten harrastukset...

Isällään on mahdollisuus jäädä nykyiseen omakotitaloon asumaan. Lapsilla säilyisi koti. Hänellä myös mahdollisuus taata lapsille sama elintaso kuin nyt.

Mun sydän on niin rikki jo siksi että ero tulee. Tämä hajottaa mut lopullisesti. Mutta pakko ajatella lasten parasta. Ei niiden tarvitse meidän erosta kärsiä enempää kuin on pakko.

Tää on niin vastoin minun ajatuksia. En hyväksy koko eroa. Se on niin väärin. Mutta ei mulle jätetä vaihtoehtoa. Jätetty mikä jätetty.

Sitten menet töihin ja alat kerätä rahaa parempaan elintasoon ja isompaan asuntoon. Älä ole tuollainen uhri. Olet aikuinen ihminen ja pystyt vaikuttamaan taloudelliseen tilanteeseesi.

Vierailija
64/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä AP:n ongelmaa. Miksei isä voi yhtä hyvin olla lähivanhempi? AP:lla aikaa tehdä jonkun aikaa pitkää päivää duunissa. Kerätä rahaa isompaan asuntoon. Lapset pärjäävät hyvin isällään. Minunkin jäivät miehelle eron jälkeen.

Vierailija
65/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa osuuttasi talosta? Niillä rahoilla pärjäisi jonkin aikaa.

Saan. Mutta ne menee lainan maksuun. Ei olla vielä kauaa asuttu tässä joten ei olla paljoa ehditty maksamaan. Ja jos jotain saa, niillä tosiaan pärjää vain jonkin aikaa.

Minun pitää asunnon sisustaminenkin aloittaa nollasta. Kun olin lasten kanssa kotona, mies osti kalusteet. Eli minulla ei ole oikein mitään. Siihenkin menee rahaa.

Tuo on kyllä ihan omaa vikaasi. Miten voi olla niin edesvastuuton vanhempi, ettei ole pientä pesämunaa varalla! Minä keräsin myös kotiäitivuosina pesämunaa vaikka talous oli tiukalla. Aina sai jonkun kympin laitettua syrjään.

Vierailija
66/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen pohtinut. Haluan ehdottomasti säilyttää nykyisen koulun lapsillamme. Tällä hetkellä asumme parin sadan metrin päästä siitä. Ongelma onkin ettei minun tuloillani saa kovinkaan läheltä asuntoa. Lisäksi opiskelen tällä hetkellä, joten en saisi lainaakaan. Ero on tulossa miehen holtittoman alkoholinkäytön vuoksi, joten en kyllä haluaisi jättää lapsia miehelle.

Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on muuttaa lasten kanssa alle 50 neliöiseen kaksioon. Tuntuu todella pahalta rikkoa perhe ja lisäksi muuttaa lasten kanssa koirankoppiin! En halua heille koulun ja kaveripiirin vaihtoa kaiken muun paskan lisäksi.

Miten nämä menevätkin aina näin, että kun AP saa vähän kritiikkiä tai muistutusta omasta vastuusta tilanteessa niin johan alkaa valehtelu...aina muistetaankin yhtäkkiä lisätä, että mies on pettänyt ja juoppo ja ihan kauhee 😂

Älä nyt viitsi AP. Ai mies on juoppo, mutta kuitenkin jaksoit alussa ruikuttaa, että sinä olisit halunnut jatkaa suhdetta. Holtiton juopoo, paitsi et käy kokopäivätöissä ja ostanut ja hankkinut teille kaiken.

I smell 💩

Vierailija
67/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen pohtinut. Haluan ehdottomasti säilyttää nykyisen koulun lapsillamme. Tällä hetkellä asumme parin sadan metrin päästä siitä. Ongelma onkin ettei minun tuloillani saa kovinkaan läheltä asuntoa. Lisäksi opiskelen tällä hetkellä, joten en saisi lainaa... Saat opintolainaa, sekin auttaa.

Vierailija
68/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa erota? Onko sillä toinen nainen? Oliko teillä hyvä parisuhde?

Vierailija
69/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on juoppo, niin älä nyt lapsia hänelle jätä. Ihan hyvin voit vuokrata 50 m2 kaksion ja laittaa lapset yhteen huoneseen. Voivat sitten käydä isänsä luona milloin haluavat.

Vierailija
70/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään kuinka naisten palkat on surkeita.Toivon sinulle jaksamista ikävää on olla lapsista erossa.

Vierailija
71/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoliitto...

Jos avoliitto on kestänyt yli   5 vuotta ja lapset ovat yhteisiä, voi ap vaatia tasinkoa koska on ollut kotona hoitamassa lapsia. Eli ap:lla on oikeuksia.

Katso avoliittolaki! Sinulla on myös oikeus puoliksi kodin irtaimistoon, vaikka mies olisi ne hankkinut. Myös omaisuutta voidaan tasata, sillä olet kotona ollessasi mahdollistanut miehen työnkäynnin. Suosittelen että hankit juristin

Mitään tasinkoa ei voi vaatia avopuolisiolta, mutta jonkinmoista kohtuullistamista omaisuuden jakoon. Edellyttää, että isä on hyötynyt äidin kotona olosta esim yritystoimita on menestynyt.

Vierailija
72/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen pohtinut. Haluan ehdottomasti säilyttää nykyisen koulun lapsillamme. Tällä hetkellä asumme parin sadan metrin päästä siitä. Ongelma onkin ettei minun tuloillani saa kovinkaan läheltä asuntoa. Lisäksi opiskelen tällä hetkellä, joten en saisi lainaakaan. Ero on tulossa miehen holtittoman alkoholinkäytön vuoksi, joten en kyllä haluaisi jättää lapsia miehelle.

Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on muuttaa lasten kanssa alle 50 neliöiseen kaksioon. Tuntuu todella pahalta rikkoa perhe ja lisäksi muuttaa lasten kanssa koirankoppiin! En halua heille koulun ja kaveripiirin vaihtoa kaiken muun paskan lisäksi.

Miten nämä menevätkin aina näin, että kun AP saa vähän kritiikkiä tai muistutusta omasta vastuusta tilanteessa niin johan alkaa valehtelu...aina muistetaankin yhtäkkiä lisätä, että mies on pettänyt ja juoppo ja ihan kauhee 😂

Älä nyt viitsi AP. Ai mies on juoppo, mutta kuitenkin jaksoit alussa ruikuttaa, että sinä olisit halunnut jatkaa suhdetta. Holtiton juopoo, paitsi et käy kokopäivätöissä ja ostanut ja hankkinut teille kaiken.

I smell 💩

Ei tämä ole ap:n viesti

Vierailija
73/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossakin sulla on oikeus saada osuus miehen tuloista jos teillä yhteisiä lapsia joita olet hoitanut ja mies käynyt sillä välin töissä.

Nyt järki käteen

lopeta nyyhkiminen ja ryhdistäydy.

Älä lähde mihinkään ennenkuin asiat on selvitetty!

Vierailija
74/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies haluaa erota? Onko sillä toinen nainen? Oliko teillä hyvä parisuhde?

Ei rakasta minua.

Ei myönnä toista nasta mutta merkit on vahvasti siihen suuntaan.

Vierailija
75/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tulossa.

Miehen toive.

Sitten menet töihin ja alat kerätä rahaa parempaan elintasoon ja isompaan asuntoon. Älä ole tuollainen uhri. Olet aikuinen ihminen ja pystyt vaikuttamaan taloudelliseen tilanteeseesi.

Olen töissä. Alalla jolla en voi tekemällä pitkää päivää kerätä enempää rahaa. Pitää hommata toinen työ. Talous on todellakin saatava jotenkin tasapainoon.

On minulla ieni pesämuna, mutta ei se riitä mihinkään. Olin aiemmin tyhmä ja sokeasti rakastunut, en ymmärtänyt säästää pahanpäivän varalle. Samoin O. Aisuuden hankinta jne.. Tyhmästä päästä kärsin nyt.

Vierailija
76/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi olla hyväkin lähivanhempi. Itsellä huonoja kokemuksia. Lapset jäi aluksi isälleen, kun halusin eron ja lähdin. En halunnut mullistaa heidän elämää repimällä matkaan. Ensimmäinen lapsista muutti luokseni jo kahden kuukauden kuluttua. Toinen 10kk kuluttua. Kolmas muutti, kun vuosi oli täynnä erosta. Isältä koko ajan laiminlyöntejä eikä huolehtinut asioita. Isän uusi suhde meni lasten edelle.

Vierailija
77/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovittiin jo ennen lasten tekemistä että lapset lähtevät miehen mukaan jos tulee ero. Pitkä suhde takana ja mies petti. Tapetilla oli asia että erotaan ja  lähdetään  eri suuntiin tai tehdään lapset ja erotaan sitten. Oltiin jo lähempänä neljääkymmentä joten tehtiin lapset kun etenkin minulta olisi jäänyt kokonaan tekemättä kun uuttakaan ei ollut tiedossa. Mies osallistui hoitamiseen vauvasta asti ja piti vanhempainvapaat, minä pidin vain äitiyslomat. Erottiin kun nuorempi oli puolivuotias. Nyt molemmat jo koululaisia ja ollaan aloiteltu vuorottelua. Voi olla että muuttavat kohta vakinaisemmin minun luokseni. 

Vierailija
78/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät lapset alholia runsaasti käyttävälle miehelle ? Parempi lasten olisi ymmärtääkseni olla Sinun luonasi, turvallisissa olosuhteissa, vaikka kuinka pienessä kämpässä. Hei haloo, järki käteen !

Vierailija
79/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asumistuki? Toimeentulotuki? Mahdutte lasten kanssa pienempäänkin asuntoon, jos tarvi vaatii, muutatte isompaan sittne kun on varaa. Koulukyydit sinun tietysti pitää järjestää itse. Jos lapset jäävät isälle, joudut maksamaan elatusmaksut, eli ilmaiseksi et selviä.

Isän alkoholinkäyttö. Onko hän täysin juoppo, vai kuluuko vain silloin kun ei tarvitse olla vastuussa lapsista (eli sinä olet)? Jos viina saa unohtamaan velvollisuudet, ethän tosissasi mieti lasten jättämistä hänelle?

Omat lapseni jäivät eron jälkeen asumaan isän luokse omaan tuttuun kotiin. Olin silloin pitkään sairauslomalla mt-ongelmien vuoksi, enkä olisi jaksanut pitää lapsista huolta vuoroviikoin, hyvä kun joka toinen vkl. Nykyään lapset käyvät useammin, ovat välillä viikollakin yötä tai piipahtavat koulun jälkeen. Meille lähivanhemmuus isälle oli ainoa järkevä vaihtoehto, mutta silti suosittelen, että jos suinkin pystyt, yrittäkää vuoroviikkoja.

Vierailija
80/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et muka tule toimeen? Elarit, lapsilisät ja asumistuki, et ala mihinkään viikko-viikkosysteemiin, vaan vaadit yksinhuoltajuutta. Aivan idioottimainen päätös, jos et halua sitä.

t.jätin lapset isälle, koska halusin niin