Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset isälle eron jälkeen.

Vierailija
23.09.2018 |

Ero tulossa.
Miehen toive.
Nyt kun olen tutkinut vuokra markkinoita yms asioita. Olen todennut että minun rahat ei riitä elämiseen. En pysty vuokraamaan tarpeeksi isoa asuntoa johon minä ja lapset mahtuisimme. Maksimissaan raha riittää kaksioon. Lapsia kolme, olisivat sitten kaikki samassa huoneessa. Vuokran lisäksi kaikki muut kulut. Sähkö, vesi, netti, puhelimet, auto, ruoka, vaatteet, lasten harrastukset...

Isällään on mahdollisuus jäädä nykyiseen omakotitaloon asumaan. Lapsilla säilyisi koti. Hänellä myös mahdollisuus taata lapsille sama elintaso kuin nyt.

Mun sydän on niin rikki jo siksi että ero tulee. Tämä hajottaa mut lopullisesti. Mutta pakko ajatella lasten parasta. Ei niiden tarvitse meidän erosta kärsiä enempää kuin on pakko.
Käyvät sitten kylässä minun luona.

Tää on niin vastoin minun ajatuksia. En hyväksy koko eroa. Se on niin väärin. Mutta ei mulle jätetä vaihtoehtoa. Jätetty mikä jätetty.

Niin epäonnistunut ja arvoton olo.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit maksaa elarit kolmesta lapsesta kuitenkin, muttet isompaa vuokraa?

Elarit kolmesta lapsesta on paljon pienemmät kuin lähivanhemman todelliset kulut. Lähi kun vastaa kaikesta.

Näinhän minä juuri ajattelin, että elarit ei kata juuri mitään niin etä kai silti ostaa lapsille kenkiä ja vaatteita ja maksaa osuuden harrastuksista, vaikka elareita maksaakin. Niin, että jos jatkossakin osallistuu näihin kuluihin ja maksaa vielä elarit niin eikö ole jo sama elarimaksun sijaan vuokrata suurempi asunto..

Vierailija
122/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne edessä. Pyrin ottamaan lapsen mukaan vaikka sinne kämäseen kaksioon. En tiedä mitkä mahkut mulla on käräjillä, miehellä ok talo ja omaisuutta. Mulla ei. Joudun muuttaa työn perässä miehestä 100 kilsan päähän. Mutta, lapsi vasta 4, miehellä epäsäännölliset työajat ja läträä viinalla 2-3 kertaa viikossa. Mulla päivätyö liukumilla, olen raitis ja tähän mennessä hoitanut kaikki lapsen asiat. Lapsen ollessa tarhaikäinen, on tää ratkaisu tehtävä nyt, ennen kuin kaveripiiriä

alkaa vakiintumaan. En tiedä mikä taistelu edessä, olen valmis laajoihin tapaamisiin ja nolla soppariin, mutta kokonaan en lasta haluaisi tuolle miehelle jättää. Pahalle tuntuu, mutta mun mielenterveys ei enää kestä tuota

alkoholin käyttöä ja mulle jatkuvaa vittuilua🙁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en pysty elareitakaan maksamaan. Rahat menee tosi tiukille.

Olen 115

Ja nettotulot 881. Maksan elatusmaksuja reilu 134. Vuokran ja niiden jälkeen jää n 150. Asumistuki n 35.

Vierailija
124/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli itsestään selvää että minä pidän lastani suurimman osan aikaa. Eikä tarvinnut kotoa muuttaa mihinkään. Onneksi on jo aikuinen. 

Eikö lapsi ollutkaan isänsä lapsi?

naurahdan, joo oli isänkin, Isän luona oli oma huone ja siellä oli yhteensä 5 lasta. Eli kaikilla lapsilla ei olllut omaa huonetta. 

Vierailija
125/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä lainaa oikein maksat, jos muutat vuokralle asumaan? Eihän se toki niin mene että maksat ukkosi asuttamaa asuntoa, vaikka siellä kuinka lapsesikin asuisivat. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin miehen pitää ostaa sinut ulos talosta, jos ei rahaa tähän niin sitten asunto myyntiin. Etävanhempi maksaa myös elareita, eikö niidenkään kanssa rahat riitä isompaan asuntoon?

Vierailija
126/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 115

Ja nettotulot 881. Maksan elatusmaksuja reilu 134. Vuokran ja niiden jälkeen jää n 150. Asumistuki n 35.

Ei voi olla totta. Noilla tuloilla ei tarvitse maksaa elatusmaksuja. Ne maksaa sitten kela.

Käteen pitää jäädä n 500e asumiskulujen jälkeen ja siitäkään ei voi käsitykseni mukaan vähentää elatusmaksua vaan se on jäätävä yhdelle ihmiselle elämiseen.

Vierailija
127/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan jo tarkistanut mahdollisuutesi esimerkiksi asumistukeen ja elatusapuun mieheltä, jos lapset olisivat vaikka puolet ajasta sinulla?

Miksi miehen pitäisi maksaa elatusta jos lapset on puolet ajasta äidillä? Miksei äiti maksa elatusta isälle?

Vierailija
128/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt taas, isällä ei ole muka oikeuksia pitää lapsia ?

Koko p.....tä akkalauma.

Miten niin ei olisi oikeuksia? Eikö tässä ole ennemminkin käyty keskustelua miten äidin ei tarvitsisi täysin luopua lapsistaan? Jokainen joka toinen viikonloppu-isä on itse tehnyt sen valinnan. Kyllä heilläkin olisi oikeus 50-50 olemiseen lastensa kanssa. Jos oikeasti sitä haluaisivat.

Ei ole näin joka tapauksessa. Moni mies hakee 50-50 olemista mutta sossutädit ei tähän suostu.

Vierailija
129/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on tärkeintä, ei iso asunto. Pärjäätte pienessäkin, kun on rakkautta. Älä hylkää lapsiasi ison asunnon tai isän suoman materian takia.. Jos olet pienituloinen, soitapa nyt aivan ensiksi kuntasi sosiaalityöntekijälle, jos hän voisi auttaa raha-ja asuntoasioissa sinua. Uskon, että asiasi järjestyvät kyllä.

Se on kyllä totta. Isä on lapsille valtavan tärkeä. Minä kuitenkin olen se, jolle kerrotaan asiat ja kiukutellaan. Aina olen kaikki lasten asiat hoitanut.

Juuri keskimmäinen tuosta sohvalta spontaanisti totesi, sä oot äiti maailman paras, mä rakastan sua.

Ja minä mietin lasteni hylkäämistä.

Elämästä vaan tulee ihan älyttömän hankalaa kaikin tavoin eron jälkeen. Rahan vähyys vaikeuttaa kaikkea entisestään.

Voi kun saisin jotenkin eron peruutettua, parisuhteen kuntoon ja perheen pysymään yhdessä. Mitään muuta en toivoisi. Mutta ei se ole enään mahdollista. Mies ei halua niin ei halua.

Vahvuutta nyt ja selkärankaa. Ei voi olla rahasta kyse mikään. Jos olet pienituloinen, saat oikeusapua ja yhteiskunnalta tukea, löydät kyllä keinot selvitä. Hanki itsellesi ihmisiä, jotka tukevat sinua. Elämä köyhänä yh:na on varmasti haastavaa, mutta et sinä ainoa yh ole. Voitko muutenkaan elää sen asian kanssa, että olet jättänyt lapsesi asunnon ja rahan takia? Tai koska on hankalaa? Kuuntele lapsiasi, kuuntele sydäntäsi. Äiti on aina äiti.

Isä on aina isä.

Vierailija
130/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 115

Ei voi olla totta. Noilla tuloilla ei tarvitse maksaa elatusmaksuja. Ne maksaa sitten kela.

Käteen pitää jäädä n 500e asumiskulujen jälkeen ja siitäkään ei voi käsitykseni mukaan vähentää elatusmaksua vaan se on jäätävä yhdelle ihmiselle elämiseen.

Kyllä. Joudun maksamaan. En saa nollasopimusta.

Vierailija
131/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, aloittaja. Uskon, että on raskasta.

Noin muuten on pakko sanoa, että onhan isä ihan samanlainen ja yhtä arvokas/hyvä/tärkeä vanhempi lapsille kuin äitikin. En siis sinänsä näe tässä mitään eroa muihin huoltajuusjärjestelyihin verrattuna - mielestäni on täysin sama, kummalla vanhemmalla lapset asuvat. Mieluummin sillä, jolla on paremmat resurssit, kuten nyt aloittajan tapauksessa isällä.

Vierailija
132/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai siinä erkaantuu omista lapsista jos näkee heitä vain joka toinen viikonloppu. Moni mies joutuu tämän kokemaan, varmaan jopa suurin osa. Mutta tämähän ei ole ongelma meidän yhteiskunnassa. Vain kun äiti menettää lapset ihmisiltä heruu sympatiaa.

Vierailija
133/138 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin muuten on pakko sanoa, että onhan isä ihan samanlainen ja yhtä arvokas/hyvä/tärkeä vanhempi lapsille kuin äitikin. En siis sinänsä näe tässä mitään eroa muihin huoltajuusjärjestelyihin verrattuna - mielestäni on täysin sama, kummalla vanhemmalla lapset asuvat. Mieluummin sillä, jolla on paremmat resurssit, kuten nyt aloittajan tapauksessa isällä.

Mun mielestä ei kuulosta, että isällä olisi paremmat resurssit, jos hän ei ole lasten asioita aiemmin hoitanut ollenkaan. Resursseja on muitakin kuin raha.

Vierailija
134/138 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei kuulosta, että isällä olisi paremmat resurssit, jos hän ei ole lasten asioita aiemmin hoitanut ollenkaan. Resursseja on muitakin kuin raha.

Eiköhän useimmilla ole kirjoittamaton sääntö, et äiti hoitaa kouluun ym liittyvät asiat. Mutta kun tilanne muuttuu kyllä mieskin oppii hoitamaan. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Jostain syystä äiti haluaa ottaa sen roolin kaiken lapsien asioiden hoitajan roolin, mutta aina voi muuttaa ja muuttua.

Vierailija
135/138 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 115

Oletko selvittänyt tilanteesi eri tahojen kanssa? Lastenvalvojan., sos.toimistom, kelan jne? Kannattaisi ottaa yhteyttä elatusvelvollisten liittoon. Sieltä saa maksutonta neuvontaa ja aikoinaan oli myös lakineuvontaa. Et voi asumiskulujen jälkeen tulla toimeen tuolla kaavalla. Et voi hankkia ruokaa kun lapsi on sinulla jne. Pidä puolesi ja ota perinjuurin selville oikeutesi.

Vierailija
136/138 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 115

Oletko selvittänyt tilanteesi eri tahojen kanssa? Lastenvalvojan., sos.toimistom, kelan jne? Kannattaisi ottaa yhteyttä elatusvelvollisten liittoon. Sieltä saa maksutonta neuvontaa ja aikoinaan oli myös lakineuvontaa. Et voi asumiskulujen jälkeen tulla toimeen tuolla kaavalla. Et voi hankkia ruokaa kun lapsi on sinulla jne. Pidä puolesi ja ota perinjuurin selville oikeutesi.

Tuossa yhteystiedot Elatusvelvollisten liittoon.

Kannattaa soittaa neuvontapuhelimeen ensin.

http://www.elatusvelvolliset.fi/index.php/lakiapua

Vierailija
137/138 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin asunut isän kanssa eron jälkeen, juuri samoista syistä. Olin tyytyväinen asumisjärjestelyyn. Minulle se, missä asun, oli tärkeämpää kuin se kumman vanhemman kanssa asun.

Vierailija
138/138 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi,kun rahat ei riitä,kuinkas nyt näin.No miessian syytä.Joillakin ihmisillä on elämä kovin yksinkertaista.