Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset isälle eron jälkeen.

Vierailija
23.09.2018 |

Ero tulossa.
Miehen toive.
Nyt kun olen tutkinut vuokra markkinoita yms asioita. Olen todennut että minun rahat ei riitä elämiseen. En pysty vuokraamaan tarpeeksi isoa asuntoa johon minä ja lapset mahtuisimme. Maksimissaan raha riittää kaksioon. Lapsia kolme, olisivat sitten kaikki samassa huoneessa. Vuokran lisäksi kaikki muut kulut. Sähkö, vesi, netti, puhelimet, auto, ruoka, vaatteet, lasten harrastukset...

Isällään on mahdollisuus jäädä nykyiseen omakotitaloon asumaan. Lapsilla säilyisi koti. Hänellä myös mahdollisuus taata lapsille sama elintaso kuin nyt.

Mun sydän on niin rikki jo siksi että ero tulee. Tämä hajottaa mut lopullisesti. Mutta pakko ajatella lasten parasta. Ei niiden tarvitse meidän erosta kärsiä enempää kuin on pakko.
Käyvät sitten kylässä minun luona.

Tää on niin vastoin minun ajatuksia. En hyväksy koko eroa. Se on niin väärin. Mutta ei mulle jätetä vaihtoehtoa. Jätetty mikä jätetty.

Niin epäonnistunut ja arvoton olo.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole päätynyt tähän ratkaisuun?

Vierailija
2/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa osuuttasi talosta? Niillä rahoilla pärjäisi jonkin aikaa.

Vierailija
4/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää. Ei oo lasten etu, että tapaat vain vähän. Jos kolmion pystyisit vuokraamaan? Itse nukkuisit olohuoneessa.

Vierailija
5/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa osuuttasi talosta? Niillä rahoilla pärjäisi jonkin aikaa.

Saan. Mutta ne menee lainan maksuun. Ei olla vielä kauaa asuttu tässä joten ei olla paljoa ehditty maksamaan. Ja jos jotain saa, niillä tosiaan pärjää vain jonkin aikaa.

Minun pitää asunnon sisustaminenkin aloittaa nollasta. Kun olin lasten kanssa kotona, mies osti kalusteet. Eli minulla ei ole oikein mitään. Siihenkin menee rahaa.

Vierailija
6/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ongelma?

Näethän halutessasi lapsia yhtä usein kuin keskimäärin miehet.

Voi sitä jälleennäkemisen riemua kun joka toinen viikonloppu käyvät luonasi. Pian kutsuvat sinua etunimelläsi ja isän uutta vaimoa kutsutaan äidiksi.

Vierailija
7/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Ei oo lasten etu, että tapaat vain vähän. Jos kolmion pystyisit vuokraamaan? Itse nukkuisit olohuoneessa.

Kolmioita katsoin. Kamalia vuokria. Kaksionkin vuokra sama mitä nyt maksetaan lainoja omakotitalosta. Vuokran päälle, vesi, sähköt ja autopaikka.

Kolmion vuokratessa talous menee todella tiukille. Juuri ja juuri onnistuisi, mutta KAIKESTA pitäisi luopua. Eikö silloin ole oikein lapsia kohtaan että saavat elää samanlaista elämää kuin tähänkin asti.

Saisivat avaimet, voisivat käydä milloin haluavat. Minä voisin viedä heitä harkkoihin. Mitään yhteishuoltajuus ongelmia ei olisi kun isänsä hoitaisi kaiken.

Kamalaahan se on. Eikä sitä lapsille toivoisi. Ei koko eroa. Mutta mikäs teet. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa.

Vierailija
8/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku avioehto? Jos ei ole, niin sama mitä kukakin on ostanut avioliiton aikana, ne menee puoliksi. Eri asia on jos joku on jotain henkilökohtaisesti testamentilla perinyt ja siinä ei ole Sinua mainittu. Taistele oikeuksistasi.

Vierailija
9/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole arvoton. Eroja tulee, vaikkei tahtoisi.

Kyllähän lapset voi hyvin jäädä isälleen, mikä ongelma? Just yks kolmilapsinen perhe erosi, ja lapset jäivät isälleen, tuttuun kotiinsa, äiti muutti toiselle paikkakunnalle. Joten senkin takia olisi ollut huonoa lapsia ottaa äidin, koska olisivat joutuneet luopumaan koulusta ja kavereistaan.

Ettekö voi hakea kompromissia, että aikuiset muuttavat, ja lapset asuvat koko ajan siinä samassa talossa? Se olisi kai paras ratkaisu.

Vierailija
10/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kaksioon sitten kerrossänky ja tavallinen sänky, kun lapset sun luona, nukut sohvalla.

Vierailija
11/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ongelma?

Voi sitä jälleennäkemisen riemua kun joka toinen viikonloppu käyvät luonasi. Pian kutsuvat sinua etunimelläsi ja isän uutta vaimoa kutsutaan äidiksi.

Näinpä juuri. Ja äitiys on kuitenkin aina ollut minulle tärkeintä. Voit ehkä kuvitella sen syvältä viiltävän tuskan mikä sisälläni on nyt. Ja tulee olemaan asian suhteen aina.

Ihan sama miten ero ja lasten asumiset järjestetään. Tuska on ja pysyy, koska lasten elämän perusturva järkkyy perheen hajotessa.

Olispa se uus äiti sitten edes lapsille hyvä.

Vierailija
12/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joku avioehto? Jos ei ole, niin sama mitä kukakin on ostanut avioliiton aikana, ne menee puoliksi. Eri asia on jos joku on jotain henkilökohtaisesti testamentilla perinyt ja siinä ei ole Sinua mainittu. Taistele oikeuksistasi.

Avoliitto...

Vierailija
13/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kaikkia niitä eronneita isiä on kuitenkin ihan ok nähdä vain jokatoinen viikonloppu. Vasta sitten välitetään lasten edusta ja vanhempien oikeuksista lapsiin, kun on äidistä kyse.

Vierailija
14/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ongelma?

Näinpä juuri. Ja äitiys on kuitenkin aina ollut minulle tärkeintä. Voit ehkä kuvitella sen syvältä viiltävän tuskan mikä sisälläni on nyt. Ja tulee olemaan asian suhteen aina.

Ihan sama miten ero ja lasten asumiset järjestetään. Tuska on ja pysyy, koska lasten elämän perusturva järkkyy perheen hajotessa.

Ei tule mitään uutta äitiä, korkeintaan isän uusi kumppani. Mutta sinä olet lasten paras ja ainoa äiti ja sellaisena pysyt.

Vierailija
15/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ongelma?

Aika helpottaa tuskankin suhteen, kyllä se väistyy ja häviää, ajan kanssa.

Vierailija
16/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut. Haluan ehdottomasti säilyttää nykyisen koulun lapsillamme. Tällä hetkellä asumme parin sadan metrin päästä siitä. Ongelma onkin ettei minun tuloillani saa kovinkaan läheltä asuntoa. Lisäksi opiskelen tällä hetkellä, joten en saisi lainaakaan. Ero on tulossa miehen holtittoman alkoholinkäytön vuoksi, joten en kyllä haluaisi jättää lapsia miehelle.

Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto on muuttaa lasten kanssa alle 50 neliöiseen kaksioon. Tuntuu todella pahalta rikkoa perhe ja lisäksi muuttaa lasten kanssa koirankoppiin! En halua heille koulun ja kaveripiirin vaihtoa kaiken muun paskan lisäksi.

Vierailija
17/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, että lapset jäävät isälle. Sinä voit panostaa sitten kaikkeen kivaan lasten kanssa. Heidän harrastuksiin ja vaatetukseen. Saat paljon vapaa aikaa ja voit ottaa toisen työn. Ala vaikka siivojayrittäjäksi iltaisin 100e ilta, kun lapset eivät ole sinulla. Opettele konmarittamaan, kun saat kerrankin aloittaa tyhjästä ilman romumäärää. Ala sijoittamaan ja tekemään asioita oman terveyden eteen. Kaikki kääntyy vielä hyväksi. Näe tämä mahdollisuutena parempaan elämään.

Vierailija
18/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin siihen ratkaisuun. Lapset jäivät isälleen. Kolme vuotta jo mennyt näin ja kaikki ihan hyvin :)

Vierailija
19/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies kerta haluaa erota, niin on vain ihan oikein, että joutuu pyörittämään arkensa lasten kanssa. Sinä saat parhaat ja kivat jutut ja olet vapaa etsimään uuden paremman miehen. Toki voit aina tehdä exäsi ja sen nyxän elämän yhdeksi helvetiksi lastesi kautta. Hehheh

Vierailija
20/138 |
23.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin lapsen isälle. Elämäni  paras ratkaisu.