Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvakarppaus VÄHENTÄÄ REILUSTI sydäntautien riskkä

Vierailija
19.09.2018 |

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2949959/

Syömällä erittäin rasvaista ja vähähiilihydraattista ruokaa laskee reilusti kaikki metabolisen oireyhtymän ja kardiovaskulaarisen sairauden riskitekijät. Vähärasvaisella ruokavaliolla ei päästä samaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vähärasvainen dieetti nykytietämyksen valossa erityisen terveellinen olekaan, vaan rasvaa tulee saada riittävästi ja valtaosa pehmeinä rasvoina.

Pehmeät rasvat härskiintyvät.

Vierailija
22/29 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli japanilaiset saavat paljon sydäreitä ja kuolevat nuorena, kun suurin osa ravinnosta on hiilareita?

Makroravinnejakaumalla ei ole ihan niin suurta merkitystä, mikäli kokonaiskalorimäärä on painonhallinnan kannalta riittävän alhainen. Tässä tutkimuksessa oli kuitenkin kyse laihduttamisesta, ja siinä tuo vhh-ruokavalio näyttäisi toimivan monille melko hyvin. Ylipaino itsessään on sydänsairauksille altistava tekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/29 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se taitaa olla. Ranskassa syödään paljon rasvaa ja kuollaan harvoin sydän- ja verisuonitauteihin.

Ranskalaisilla on erilaiset geenit kuin suomalaisilla. Toisissa geenityypeissä kova rasva ilmeisesti vaikuttaa haitallisesti kolesteroliin, toisissa taas ei. Jostain luin, että suurin osa on perinyt geenin, jonka yhteydessä kova rasva nostaa huonoa kolesterolia. Itse uskon, että rasva itsessään ei ole hyvää tai pahaa, vaan riippuu paljolti ihmisestä ja tämän geeneistä, kuinka se elimistössä reagoi.

*siis suurin osa suomalaisista

Minulle lääkäri sanoi, että jotkut ovat perineet huonot geenit ja keho on sen vuoksi pöljä kun tekee itse vielä LDL-kolesterolia vaikka söisi kuinka terveellisesti hyvänsä. Minä olen ollut pääasiassa vegaani mutten sipsikaljavegaani viimeiset 10 vuotta. Olen elänyt ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan mutta viimeksi endokrinologi sanoi, että seuraavalla kerralla kirjoittaa ärjymmät statiinit jos LDL ei ole alle 3 seuraavalla kerralla.

Arvatkaapa, ärsyttääkö? Teen kaikki ruokani itse ja olen todella tarkka rasvan laadun suhteen. Tänään olen saanut rasvaa avokadosta, hieman rypsiä ja hieman oliiviöljyä salaatin päällä makua antamassa. En käytä kermaa, juustoja, makeisia, leivonnaisia, keksejä, limua jne.

Vierailija
25/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se taitaa olla. Ranskassa syödään paljon rasvaa ja kuollaan harvoin sydän- ja verisuonitauteihin.

Ranskalaisilla on erilaiset geenit kuin suomalaisilla. Toisissa geenityypeissä kova rasva ilmeisesti vaikuttaa haitallisesti kolesteroliin, toisissa taas ei. Jostain luin, että suurin osa on perinyt geenin, jonka yhteydessä kova rasva nostaa huonoa kolesterolia. Itse uskon, että rasva itsessään ei ole hyvää tai pahaa, vaan riippuu paljolti ihmisestä ja tämän geeneistä, kuinka se elimistössä reagoi.

*siis suurin osa suomalaisista

Minulle lääkäri sanoi, että jotkut ovat perineet huonot geenit ja keho on sen vuoksi pöljä kun tekee itse vielä LDL-kolesterolia vaikka söisi kuinka terveellisesti hyvänsä. Minä olen ollut pääasiassa vegaani mutten sipsikaljavegaani viimeiset 10 vuotta. Olen elänyt ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan mutta viimeksi endokrinologi sanoi, että seuraavalla kerralla kirjoittaa ärjymmät statiinit jos LDL ei ole alle 3 seuraavalla kerralla.

Arvatkaapa, ärsyttääkö? Teen kaikki ruokani itse ja olen todella tarkka rasvan laadun suhteen. Tänään olen saanut rasvaa avokadosta, hieman rypsiä ja hieman oliiviöljyä salaatin päällä makua antamassa. En käytä kermaa, juustoja, makeisia, leivonnaisia, keksejä, limua jne.

Toisaalta ldl-kolesterolilla ei ole yhteyttä sydänkohtauksiin

https://www.nhs.uk/news/heart-and-lungs/study-says-theres-no-link-betwe…

Vierailija
27/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin myös mm. Sveitsissä! Ai niin, Masaiheimo syö pelkästään karjojensa lihaa, maitoa ja verta, heillä sydän-ja verisuonisairaudet ovat tuntemattomia!

Vierailija
28/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli japanilaiset saavat paljon sydäreitä ja kuolevat nuorena, kun suurin osa ravinnosta on hiilareita?

Oletko japanilainen ja Japannissa?

Riisi ei ole hiilari pahimmasta päästä alkuunkaan.

Vierailija
29/29 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalalla kolesterolilla ja vähärasvaisella ruokavaliolla on vahva yhteys masennukseen ja itsetuhoisuuteen.

Näin on! Lisäksi matalan kolesterolin omaavilla D-vit ei imeydy, tutkimusten mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi