Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään, joka ei olisi peruskoulun jälkeen saanut yhtään tutkintoa tehdyksi eikä olisi ikinä ollut töissä?

Vierailija
19.09.2018 |

Mikä tähän on johtanut?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itseni. Epäilen kyllä ajoittain, että tunnenko edes itse itseäni.

Oon mä parissa pätkätyössä ollut, mutta en ikinä kuukautta pidempään. Korkein suoritettu tutkinto on ylioppilastutkinto ja ikääkin on 40. En tunne muita kaltaisiani, eikä se ole varmaan ihme, koska tämän tason luusereita ei montaa tässä maassa ole.

Vierailija
2/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itseni. Epäilen kyllä ajoittain, että tunnenko edes itse itseäni.

Oon mä parissa pätkätyössä ollut, mutta en ikinä kuukautta pidempään. Korkein suoritettu tutkinto on ylioppilastutkinto ja ikääkin on 40. En tunne muita kaltaisiani, eikä se ole varmaan ihme, koska tämän tason luusereita ei montaa tässä maassa ole.

Miksi et ole ollut enempää töissä tai edes kouluttautunut? Kiinnostaa, miten tällainen polku on päässyt syntymään. Oletko esim. ihminen jolla ei ole ammatillista mielenkiintoa mihinkään, vaiko jokin häiriö on estänyt itsensä kehittämisen ja työskentelyn kiinnostuksien parissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen ja tuo nainen on 30-v eikä ole ikinä ollut töissä, tottunut että sossu maksaa niin mitä sitä töitä tekemään. vähä-älyinen yli 100 kg daami mutta silti saa miehen kuin miehen. kaksi äp ärää pyöräyttänyt näistä kahdelle.

Vierailija
4/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Peruskouluun jäivät opinnot tällä tutulla ja niukin naukin selvisi edes siitä. Sai ensimmäisen lapsensa jo 16-vuotiaana, nykyään lapsia on 4 eri miesten kanssa. Sinkkuäiti on tällä hetkellä.

Suurin ongelma hänellä oli vaikeat kotiolot, ja siitä seuranneet päideongelmat. Nykyään somea seuraamalla voi päätellä, että hän käyttää aikansa sen miettimiseen, mistä kaikesta voi syyttää jotakuta muuta. Me maisterintutkinnon hankkineet entiset tutut tunnumme olevan vihollinen nro 1, sillä olemme "saaneet kaiken" hyviltä vanhemmilta. Muutamissa työharjoitteluissa tämä nainen on ollut, mutta kaikki ovat loppuneet suunnilleen viikossa mystisten fyysisten vaivojen takia. Ehkä eniten minua ärsyttää se asenne, että jos on sairauksia tai muita vaivoja, ovat ne muka automaattinen syy jättäytyä yhteiskunnan elätettäväksi. Itselläni on hyvin vaikea suolistosairaus, ja tuolla asenteella en taatusti olisi saanut tutkintoa kasaan enkä töitä tehtyä. Joskus on vain pakko ottaa itseään niskasta kiinni: täydelliset olosuhteet on hyvin harvoilla.

Vierailija
5/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole valmistunut kuin peruskoulusta, palkkatöissä arvostettuna asiantuntijana, palkka ilman bonareita n. 80ke/vuosi. Onnellisessa parisuhteessa, eikä muksuja ole.

Vierailija
6/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Lähisukulaiseni. Elämänhallinta hukassa. Fiksu olisi jos viitsisi yrittää. Pärjää älykkyystesteissä esim.

Vierailija
7/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Peruskoulun pääsi kymppiluokan kautta sentään läpi ja nyt 24-vuotiaana on viiden lapsen äiti. Ei tietääkseni ole koskaan ollut työelämässä.

Vierailija
8/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sairauseläkeläisen.

Vierailija
9/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En ole valmistunut kuin peruskoulusta, palkkatöissä arvostettuna asiantuntijana, palkka ilman bonareita n. 80ke/vuosi. Onnellisessa parisuhteessa, eikä muksuja ole.

Ainakin näyttäisi tuon lukutaidon kanssa olevan ongelmia?

Vierailija
10/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
11/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei ole muuta ku lisääntynyt. Tasaisesti 3v välein. Nyt ikä jo tulee vastaan, mut eiköhän onnistu venkuloimaan ettei tarvitse kouluttaa itseään.

Vierailija
12/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Peruskoulun pääsi kymppiluokan kautta sentään läpi ja nyt 24-vuotiaana on viiden lapsen äiti. Ei tietääkseni ole koskaan ollut työelämässä.

Hyi. Oksettaa ajatuskin että tuollaisia loisia on olemassa.

Vierailija
13/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunnen ja tuo nainen on 30-v eikä ole ikinä ollut töissä, tottunut että sossu maksaa niin mitä sitä töitä tekemään. vähä-älyinen yli 100 kg daami mutta silti saa miehen kuin miehen. kaksi äp ärää pyöräyttänyt näistä kahdelle.

Tämä nauratti.

Vierailija
14/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta luetunymmärtäminen sulla on vähän hakusessa!

Vierailija
15/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, mutta taustalla vaikeita mielenterveyden ongelmia (esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden pelkoa, vakavaa masennusta) ja vääränlaisia lääkityksiä, jotka vienyt toimintakyvyn huonommaksi lääkkeiden aiheuttamien sivuvaikutusten kuten esimerkiksi maanisuuden vuoksi. Nykyään sairaseläkkeellä.

Vierailija
16/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itseni. Syitä en lähde teille avaamaan. Sen voin kertoa, että saan kansaneläkettä Kelasta. Ihmetelkää.

Vierailija
17/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös 23v naisen jolla ei ole vieläkään peruskoulua suoritettuna. Teiniäiti.

Vierailija
18/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen yhden. On kai ollut teininä jossain kesätöissä pari kertaa mutta siinä se. On nyt opiskellut alan joka tuskin työllistää. Ikää jo lähemmäs 30v... Odotan kauhulla pääseekö hän ikinä mihinkään töihin tuolla tutkinnolla ja työkokemuksella....

Vierailija
19/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti saa yhtään älykästä miestä ainakaan. Aika rankasti aliarvioit miehiä.

Vierailija
20/54 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, yllättävän monta kun tarkemmin miettii.

Kaksi on erittäin menestyvää yrittäjää ja muutaman nuoremman, jotka ovat jääneet viettämään useampaa välivuotta. Romaneja, joilla ei peruskoulun jälkeistä tutkintoa ole, tunnen myös joitain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi