Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia mt-diagnooseja teillä on?

Vierailija
19.09.2018 |

Ja miten ne ovat vaikuttaneet elämäänne, töiden saantiin ym.? Itselläni todettiin juuri keskivaikea masennus. Sain sairaslomaa kaksi viikkoa nyt alkuun, alkoi vaan tuntua ettei olisi pitänyt mennä lääkäriin ollenkaan, pelkään menettäväni työpaikkani.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea-asteinen masennus ja joku ahdistushäiriö nyt ainakin. Eipä ole tullut aikoihin tarkistettua Omakannasta.

Vierailija
22/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ocd. Se on pilannut elämäni täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD. Hyvin pärjäilen ja pesen käsiä ;)

Vierailija
24/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö mutta olen parantunut!

Vierailija
25/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ne ovat vaikuttaneet elämäänne, töiden saantiin ym.? Itselläni todettiin juuri keskivaikea masennus. Sain sairaslomaa kaksi viikkoa nyt alkuun, alkoi vaan tuntua ettei olisi pitänyt mennä lääkäriin ollenkaan, pelkään menettäväni työpaikkani.

Minusta on puolestaan yritetty leipoa masentunutta monta kertaa ja psykiatrit ovat sanoneet suoraan, että minut on lähetetty väärään osoitteeseen. Joka kerta olen aloittanut uudestaan vaivojen selvittämisen ja minulla on peräti viisi eri erikoislääkärien löytämää sairautta ja kaksi niistä on vieläpä harvinaislaatuisia Suomessa.

Joka kerta psykiatrille lähetettäessä olen purnannut vastaan mutta käynyt kuitenkin kiltisti psykiatrin tarkastettavana. Tottakai minua on hävettänyt joka kerta kun olen vienyt minua enemmän psykiatrin apua tarvivan ajan mutta en voi muuttaa yksin systeemiä ja päästä ilman psykiartikierrosta oikealle erikoislääkärille.

Minulle on vieläkin hämärän peitossa miksi joka ikinen kerta pitää käydä siellä psykiatrilla ennen kuin tulee otetuksi tosissaan ja pääsee oikealle erikoislääkärille? Eihän psykiatrin aikakaan ilmaista ole!

Vierailija
26/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

psykoosi.

Lataamossa pari viikkoa.

Masennusdiagnoosi (koska burnout ei hyväksytty syy) ja reilu kuukausi sairaslomaa.

Ei mitään vaikutusta työelämään.

Aikaa 20 vuotta.

Jotenkin vaan pääsi elämän himmelit kaatuun silloin niskaan.

Kaikilla meillä on omat heikot hetkemme, silloin ystävät erotellaan.

Vierailija
27/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriö ja ahdistuneisuushäiriö

Vierailija
28/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea masennus, anoreksia nervosa, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö

Vierailija
29/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuudenhäiriö, masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko..

Yhdellä lääkkeellä pärjään arjessa ja asioimalla paikoissa jossa saan tukea. Työkykynen en ole ollut koskaan.

Vierailija
30/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativia piirteitä tai yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Riippuu määrittelijästä. 

Vierailija
31/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyhmystruuma ja ärtynyt pkasusuoli ja laktoosi-intoleranssi ja hoidettu rintasyöpä.

Vierailija
32/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyhmystruuma ja ärtynyt pkasusuoli ja laktoosi-intoleranssi ja hoidettu rintasyöpä.

Lues kysymys uudelleen.

Vierailija
33/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lues kysymys uudelleen.

Anteeksi kauheasti, olin juuri tulossa perumaan puheeni, ilmeisesti lukihäiriö, ja eikös se kuulu aloituksen diagnooseihin. ANTTEKSI nyt, eihän mulla muuta.

Vierailija
34/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli keskivaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, mutta kolme kelan tukemaa terapiavuotta auttoivat ja nykyisin elän käytännössä oireetonta elämää. :)

Vierailija
35/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estynyt persoonallisuus, masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko ja alkoholismi. Kolme jälkimmäistä diagnosoitiin ensin, vaikka ensimmäinen on se syy niihin.

Olen melkein kolmekymppinen pitkäaikaistyötön, saas nähä tuleeko tästä elämästä koskaan tän kummempaa

Vierailija
36/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnosoituna pakko-oireinen häiriö ja ahdistuneisuushäiriö.

Ilman diagnoosia lievä/keskivaikea masennus. Psykiatri oli sitä mieltä, että masennus johtuu pakko-oireisesta häiriöstä ja sen kuormituksesta, eikä siis kirjannut sitä diagnoosiini. Puhui lievästä vaikka sain melkein vaikean masennuksen pisteet siitä testistä.

Ikinä en ole pitänyt päivääkään sairaslomaa. Joskus olen töissä käynyt vessassa itkemässä. Nää vaikeuttaa jokapäiväistä elämää todella paljon. Välillä on parempia aikoja ja silloin on ihan normaali olo. OCD on ollut mulla jostain 6-vuotiaasta asti. Diagnoosin sain yli 20-vuotiaana. Nyt olen 27.

Olen käynyt jutelemassa vuoden psykologilla ja käynyt vuoden terapiassa ja nettiterapiassa. Ne on auttanut vähäksi aikaa. En ole kokeillut lääkkeitä, koska ivuvaikutukset pelottaa.

Vierailija
37/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman diagnoosia lievä/keskivaikea masennus. Psykiatri oli sitä mieltä, että masennus johtuu pakko-oireisesta häiriöstä ja sen kuormituksesta, eikä siis kirjannut sitä diagnoosiini. Puhui lievästä vaikka sain melkein vaikean masennuksen pisteet siitä testistä.

Ikinä en ole pitänyt päivääkään sairaslomaa. Joskus olen töissä käynyt vessassa itkemässä. Nää vaikeuttaa jokapäiväistä elämää todella paljon. Välillä on parempia aikoja ja silloin on ihan normaali olo. OCD on ollut mulla jostain 6-vuotiaasta asti. Diagnoosin sain yli 20-vuotiaana. Nyt olen 27.

Olen käynyt jutelemassa vuoden psykologilla ja käynyt vuoden terapiassa ja nettiterapiassa. Ne on auttanut vähäksi aikaa. En ole kokeillut lääkkeitä, koska ivuvaikutukset pelottaa.

Hei auttaako tuo nettiterapia todella? Mietin jo, että syydänkö rahani hukkaan, kun haen tässä just Kela-terapiaa.

Vierailija
38/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nmt,gsm ja keskivahva ummetus.

Vierailija
39/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole lapsia?

Vierailija
40/78 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei auttaako tuo nettiterapia todella? Mietin jo, että syydänkö rahani hukkaan, kun haen tässä just Kela-terapiaa.

Aika kehnosti. Suosittelen "oikeaa" terapiaa. Nettiterapia perustui lähinnä tehtäviin ja lisäksi siinä seurattiin muiden pakko-oireisten kertomuksia ja heidän edistymistä terapiassa. Koko hommasta jäi jotenkin ontto maku. Lisäksi sivuilla päivysti psykologi joka ei osannut oikein vastata mihinkään tai ottaa mihinkään kantaa. Ja hänen ensimmäinen viesti minulle(en siis ollut itse vielä viestinyt hänelle mitään) oli tyly ja lähinnä sellainen "muista sitten, että tää on itsenäinen terapia"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi