Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sovitte puolisonne kanssa kumpi jää sairaan lapsen kanssa kotiin?

Vierailija
18.09.2018 |

Tuleeko asiasta riitaa? Meillä tulee, kun mies aina ensimmäisenä kiirehtii sanomaan, että hänellä jotain tosi tärkeää eikä voi olla pois.
Esim tänään olin pois päivän töistä, ja huomenna olisi tärkeä tapaaminen aamupäivästä, jonne olisi tosi tärkeä päästä. Voisin vaikka koko loppupäiväni järjestää niin, että olen kotona. No kun kysyin mieheltä, että mitä tehdään huomisen kanssa, niin hän heti sanoi, ettei voi olla pois kun on joku urakkatyö kauempana, että eikö hän muka ole jo sanonut.
Hän ei siis edes kysynyt mitä minulla on ohjelmassa huomenna. Olen itse esimiesasemassa ja mieheni on duunari. Siinä mielessä pystyn järjestelemään aika hyvin päiväni ja tekemään osan töistä etänä, mutta välillä olisi melkein pakko olla paikalla töissä. Useimmiten kuitenkin jään sairaiden lasten kanssa kotiin, koska se onnistuu helpommin, mutta minusta se on epäreilua ja väärin, että mies pitää tätä itsestäänselvyytenä.
Mielipiteitä? Tai kokemuksia? Miten sumplitte teidän perheessä työkuviot, kun lapsi sairastuu?
Ja tarkennan vielä, että ilomielin hoidan lastani kotona, ja jos saisin valita niin olisin kotiäiti kokonaan. Valitettavasti se ei vaan taloudellisesti ole mahdollista.

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies useemmin, kun hän muutenkin tekee kotona duuninsa. Jos välttämättömiä tapaamisia, niin mä jään.. tai isovanhemmista joku piipahtaa.

Vierailija
102/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi jäädä sen jälkeen, kun minun työnantajani alkoi vaatia miehen työnantajalta aina selvitystä siitä, että hän oli ollut töissä. Koki liian raskaana noiden papereiden kiikuttamisen palkkahallintoon.

Onko toi ihan laillista ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fifty-fifty tuppaa olemaan, tilanteen mukaan kummalle paremmin sattuu sopimaan. Lääkärissä jos täytyy käyttää niin mies, koska sillä on ajokortti.

Vierailija
104/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on oltu vuorotellen tai sovittu sen mukaan kummalla on tärkeitä juttuja, joita ei esim. voi perua/siirtää.

Välillä on vaihdettu kesken päivänkin hoitovuoroa. Tuskin onnistuisi, että aina vaan toinen jäisi, kun kummankaan työhön ei saa sijaista. Tuntuisi kohtuuttomalta, että koko lasten sairausajalta jäisi työt tekemättä, ja deadlinet paukkuisivat...

Meillä sama

Vierailija
105/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on työnantajan moka, jos ei valmistaudu siihen, että työntekijä tai hänen lapsensa sairastuu.

EI: syyllistys, syyllitys, syyllistys.

SYYTTÄMINEN!!!

Ja vittuilu sen jälkeen...ilman oikeudenkäyntiä.

Se on hieno tapa palkita ihmiset, jotka tekevät työtä yksityisyrittäjän kaiken antavina alaisina.

Yksityisyrittäjä voisi katsoa peiliin ja miettiä pari minuuttia, minkä v-n vuoksi palkatut ihmiset sitä työtä tekevät.

Sääliksi käy työnantajaasi. Mutta moni on tuolla asenteella liikkeellä.

Vierailija
106/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein töitä kotona, eli minä jään.

Mies on pöyristynyt, kun joutuu käyttämään lapsen ensi viikolla jälkitarkastuksessa, kun minulla on menoa. Hirveä itkeminen siitä, etten arvosta hänen työtään yhtään ja paljonko hän yrittäjänä menettää työaikaa... Sama kitinä kävi ,kun joskus osui hänen vuoro viedä lapsia hoitoon. Täytyy sanoa, etten aliarvosta hänen työtään, mutta tyypistä itsestään alkaa mennä maku.

Vierailija
107/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi jäädä sen jälkeen, kun minun työnantajani alkoi vaatia miehen työnantajalta aina selvitystä siitä, että hän oli ollut töissä. Koki liian raskaana noiden papereiden kiikuttamisen palkkahallintoon.

Onko toi ihan laillista ?

On laillista.

Vierailija
108/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen EI suostuta! Viette niitä lappuja vaan ja sinäkin otat osuutesi poissaoloista. Noin mulk*lla tavalla velvollisuuksiaan välttelevää työnantajaa ei nuoleskella antamalla periksi. Ei hän ole sen tärkeämpi kuin miehesikään ta. Kerää rusinat pullasta muiden kustannuksella, hyi!

Vierailija
109/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen EI suostuta! Viette niitä lappuja vaan ja sinäkin otat osuutesi poissaoloista. Noin mulk*lla tavalla velvollisuuksiaan välttelevää työnantajaa ei nuoleskella antamalla periksi. Ei hän ole sen tärkeämpi kuin miehesikään ta. Kerää rusinat pullasta muiden kustannuksella, hyi!

Mun mielestä ihan fiksu veto työnantajalta. On taatusti törmännyt siihen, että vain naiset ovat pois työpaikoilta sairaiden lasten takia. 

Vierailija
110/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jään, mies tekee pelkkää yötyötä. Sitäpaitsi semisti inhoan omaa työtäni, joten jään mielellään pois.

Tällöinhän mieskin on päivällä kotona.

Jos kyse on aamu/iltavuorosta helpompi vaan ilmoittaa itse olevansa kipeänä juuri tästä syystä. Minusta on käsittämätöntä, että yön jälkeen pitäisi vielä samoilla silmillä hoitaa kipeää lasta ja mennä seuraavana yönä nukkumatta/vähillä unilla töihin.

Kipeä lapsi hoituu itsekseen videoilla ja unilla ja isä voi itsekin nukkua

Mitä ne sellaiset kaiken päivää nukkuvat lapset ovat? Kumpikin meidän lapsista nukkuu hyvin harvoin ylimääräistä, vaikka kuume lähentelisi 40 astetta...

Vierailija
111/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihan fiksu veto työnantajalta. On taatusti törmännyt siihen, että vain naiset ovat pois työpaikoilta sairaiden lasten takia. 

On törmännyt, tai olettaa. Joka tapauksessa tulos ei voi olla, ettei hänen kontolle tule enää yhtään moisia poissaoloja.

Vierailija
112/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotellaan tilanteen mukaan.

Molemmilla vanhemmilla vuorotyö.

Vierailija
113/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisitte hankkia hoitajan sinun kokouksen ajaksi. Jos mies ei voi jäädä pois töistä ja sinä voit,niin lapsi varmaan pörjäisi esim MLL:n koulutetun hoitajan kanssa pari kolme tuntia, kun antaa lääkettä ennen menoa. Se on todella edullinen noin 8 euroa per tunti, joten tuskin on rahasta kiinni,kuk molemmat työssäkäyviä.

Vierailija
114/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee niin että jos lapsi sairastuu keskellä viikkoa niin minä jään kotiin, jos viikonloppuna niin mies.

Itse olen vuorotyössä kotikaupungissa ja mies on "rekkakuski" joten hän ei välttämättä ole edes Suomessa jos lapsi sairastuu yllättäen.

Onneksi lapsi on harvoin sairas joten ei ole tarvinnut asiasta hirveästi vääntää.

Vierailija
115/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut mitään neuvottelemista silloin, kun oli sen ikäisiä lapsia.

Miehellä ne oli aina palkalliset päivät, minä olin opiskelija ja mies kotona silloin, kun minulla oli jotain tärkeää opiskelujuttuja. Eikä miehen työpaikalla edes koskaan kysytty, missä se äiti on.

Vierailija
116/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvotellaan kumpi jää. Riippuu ihan siitä, millainen työtilanne kummallakin on. Yritetään kuitenkin järjestää niin, että molemmat olisi hoitamassa sairasta lasta yhtä paljon. Jos molemmilla on jotain tosi tärkeää töissä, niin yritetään saada siksi päiväksi joku auttamaan lapsen hoidossa. Meillä ei onneksi ole vielä ainakaan tullut riitaa tästä. Molemmat haluavat jäädä auttamaan kipeää lasta.

Vierailija
117/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jään AINA, koska mies on on yrittäjä ja ainoa työntekijä yrityksessään. Minä saan palkan ja mielelläni hoidan lastani.

Vierailija
118/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jään automaattisesti. Omaan työhöni on helppo saada sijainen (olen opettaja) kun taas mieheni työ johtajana on sellainen ettei sijaista vain ole mahdollista saada, ja yhtiöt tarvitsevat johtajaa päivittäin.

Vierailija
119/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esimiehenä naisvaltaisessa työpaikassa ja vaadin aina isien työnantajalta selvityksen jos äiti jää. Poissaolot lasten sairastamisen vuoksi ovat loppuneet lähes kokonaan kun isätkin( heidän työnantajat) joutuvat kantamaan myös oman vastuunsa. Ja välillä (onneksi harvoin) on tullut ilmi tapauksia, jossa molemmat ovat jääneet kotiin.

Vierailija
120/232 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pv vuorotellen, jonka saa olla poissa ilman lääkärintodistusta. Jatketaan seuraavalla kerralla siitä, mihin jääty. Luonnollisesti tärkeät palaverit yms. pakolliset menot poikkeus, mutta ei niitä kovin montaa ole osunut tässä vuosien varrella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän