Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sovitte puolisonne kanssa kumpi jää sairaan lapsen kanssa kotiin?

Vierailija
18.09.2018 |

Tuleeko asiasta riitaa? Meillä tulee, kun mies aina ensimmäisenä kiirehtii sanomaan, että hänellä jotain tosi tärkeää eikä voi olla pois.
Esim tänään olin pois päivän töistä, ja huomenna olisi tärkeä tapaaminen aamupäivästä, jonne olisi tosi tärkeä päästä. Voisin vaikka koko loppupäiväni järjestää niin, että olen kotona. No kun kysyin mieheltä, että mitä tehdään huomisen kanssa, niin hän heti sanoi, ettei voi olla pois kun on joku urakkatyö kauempana, että eikö hän muka ole jo sanonut.
Hän ei siis edes kysynyt mitä minulla on ohjelmassa huomenna. Olen itse esimiesasemassa ja mieheni on duunari. Siinä mielessä pystyn järjestelemään aika hyvin päiväni ja tekemään osan töistä etänä, mutta välillä olisi melkein pakko olla paikalla töissä. Useimmiten kuitenkin jään sairaiden lasten kanssa kotiin, koska se onnistuu helpommin, mutta minusta se on epäreilua ja väärin, että mies pitää tätä itsestäänselvyytenä.
Mielipiteitä? Tai kokemuksia? Miten sumplitte teidän perheessä työkuviot, kun lapsi sairastuu?
Ja tarkennan vielä, että ilomielin hoidan lastani kotona, ja jos saisin valita niin olisin kotiäiti kokonaan. Valitettavasti se ei vaan taloudellisesti ole mahdollista.

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo päättää aina että minä jään. Kellä pillu, sillä valta.

Vierailija
202/232 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustellaan siitä mitä kummallakin on ja moneltako. Kun lapsi sairastuu, niin yleensä samantien sovitaan se kumpi on ensimmäisenä päivänä kotona ja kumpi sitä seuraavana, jos lapsi on edelleen kipeä. Eli aina niin, että sama henkilö ei ole kahta päivää peräkkäin. Sitten ei voi käydä niin kuin ap:lle, koska miehen olisi heti pitänyt sanoa, kumpi päivä on hänelle parempi olla kotona.

Välillä laitetaan päivä puoliksi, eli toinen käy aamupäivällä tekemässä jotain jos on tärkeää ja tulee sitten loppupäiväksi kotiin.

Meillä myös näin. Molemmat asiantuntija-ammateissa, molemmilla palavereja ja projekteja, joita ei voisi jättää väliin. Sovitaan, kumpi voi olla aamupäivän ja kumpi iltapäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti jää,aina.Töissä kun on miljoona kertaa helpompaa.

Vierailija
204/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vuorotellen, sillä kumpikaan ei tykkää työssä olosta niin ollaan mielellään poissa töistä, ja jotta kumpikin saa olla kotona, niin vuorosysteemi on hyvä systeemi.

Ihanaa olla vaan kotona, onneks on iisi työ, ei siellä rasitu, mutta  palkkaa kun tulee, niin kyllähän siellä istuu. Palkan takia töissä ollaan. Onneks on monta lasta, niin sairaslomia tulee  paljon. ;)

Vierailija
205/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asiantuntijatyössä ja mies duunari, niin mies jäi yleensä kotiin. Mulla kun on ja oli kalenteri täynnä kokouksia ja deadlineja, jolloin homman piti olla hoidettu ja julkaisukelpoinen. 4 lasta saatu. 

Mies piti meillä hoitovapaatkin, minä olin kerran puoli vuotta. Töihin meno oli mukavaa, pääsi kahville ja vessaan ilman lapsia... 

Vierailija
206/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin yleensä aina, koska vaimo on hammaslääkäri ja olisi joutunut peruuttamaan potilaita. Itse pystyin tekemään osan töistä kotona ja loput illalla työpaikalla. Mutta lapset oli aika vähän sairaana ja vesirokot osui jotenkin ihmeellisesti pariin viikkoon, jolloin vaimolla ei sattunut olemaan potilaita.

Vierailija
207/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule riitaa kun on ihana olla kotona viettämässä vapaapäivää! Kuka idiootti oikein haluaa mennä töihin?

Vierailija
208/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni jää, minä olen tärkeämmässä ammatissa ua tienaan enemmän. Miksi pitäisi edes keskustella?

Nolo kommentti.

Vierailija
209/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tule riitaa kun on ihana olla kotona viettämässä vapaapäivää! Kuka idiootti oikein haluaa mennä töihin?

Itse en pidä sairaan lapsen hoitamista mitenkään ihanana vapaapäivänä. Ennemmin olen töissä ja ennemmin lapsi terveenä. 

Meillä vuorotellaan aika 50/50. Se on jotenkin itsestään selvää. Molemmat käydään palkkatöissä ja molemmilla sama vastuu jälkikasvusta.

Vierailija
210/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Yleensä ollaan vähän vuorotellen. Toki jos toisella on vaikka joku perehdytys/ koulutettava sovittu vaikka sille päivälle, niin pitää olla vähän sinnekkin päin kallellaan. 

Joskus on käytetty isovanhempiakin. Vaikka se hävettää vähän, mutta olisi arki mennyt aika vaikeaksi jos molemmat on ollut jo x päivää poissa, ja kaiken lisäksi noi menee omasta pussista oliko se kolmannen sairaslomapäivän jälkeen. Vaikka lääkärintodistus olisikin. Yleensä siinä vaiheessa mukelo on jo ollut melkeen terve. 

Vierailija
211/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo päättää aina että minä jään. Kellä pillu, sillä valta.

Tää viisaus 7 vuoden takaa pitää muuten edelleen paikkansa. Varmaan aina pitänyt vaikka miehet ei sitä halua myöntää... 

Vierailija
212/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan vuorotellen, sillä kumpikaan ei tykkää työssä olosta niin ollaan mielellään poissa töistä, ja jotta kumpikin saa olla kotona, niin vuorosysteemi on hyvä systeemi.

Ihanaa olla vaan kotona, onneks on iisi työ, ei siellä rasitu, mutta  palkkaa kun tulee, niin kyllähän siellä istuu. Palkan takia töissä ollaan. Onneks on monta lasta, niin sairaslomia tulee  paljon. ;)

Siis miten jonkun mielestä voi olla IHANAA, että lapsi sairastaa?

Vierailija
213/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku provoo sua? Ja onnistuu siinä :D 

Vierailija
214/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille se ei ehkä edes ole provoa...

Vierailija
215/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies jää lasten kanssa kotiin - en edes kysy häneltä, vaan yleensä ilmoitan,että lapset on kipeitä enkä vie heitä pk:iin, sillä olen yrittäjä (toki mieskin, mutta hänen on helpompi siirtää urakoitaan) enkä voi perua asiakkaitani. Lisäksi, teen töitä vain 3 pv viikossa niin en niistä vähistä luovu.

Pari kertaa olen tehnyt niin, että kun mies ei ole suostunut hakemaan lapsia luotani, olen antanut lapsille särkylääkettä ja vienyt heidät päiväkotiin, sillä minulla on ollut töitä. Aamupäivällä hoitajat ovat sitten soittaneet isälle, että lapset pitäisi hakea pois. Itse en tarkoituksellakaan vastaa tuolloin puhelimeen. 

Vierailija
216/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin potkut tollasille luusereille.

Vierailija
217/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terkuin vihervasemmistolainen

Vierailija
218/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kotimiehenä, joten automaattisesti hän hoitaa. 

Vierailija
219/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun lapsi sairastaa?? Eihän siitä ollut kyse, vaan kyse oli että kumpi jää kotiin????  Tas halot noita hiuksia, yrität saada ihmiset reagoimaan  siihen asiaan minkä itse koet riidanhaasteeksi? Miksi? Ihanaa olla kotona. Onhan se lapsellekin hyvä kun jompikumpi on kotona tai molemmat, ettei tarvi yksin sairastaa.   Väännät kaikesta  riitaa.

Vierailija
220/232 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mies jää lasten kanssa kotiin - en edes kysy häneltä, vaan yleensä ilmoitan,että lapset on kipeitä enkä vie heitä pk:iin, sillä olen yrittäjä (toki mieskin, mutta hänen on helpompi siirtää urakoitaan) enkä voi perua asiakkaitani. Lisäksi, teen töitä vain 3 pv viikossa niin en niistä vähistä luovu.

Pari kertaa olen tehnyt niin, että kun mies ei ole suostunut hakemaan lapsia luotani, olen antanut lapsille särkylääkettä ja vienyt heidät päiväkotiin, sillä minulla on ollut töitä. Aamupäivällä hoitajat ovat sitten soittaneet isälle, että lapset pitäisi hakea pois. Itse en tarkoituksellakaan vastaa tuolloin puhelimeen. 

No huh huh! Vuoden äiti! Toivottavasti tekevät pk:ssa susta lasun ja saat rajatut tapaamiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän