Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

elämässä jatkoajalla, parikymppinen nainen

Vierailija
18.09.2018 |

Onko teillä koskaan sellaista tunnetta, että olette elämässä jatkoajalla. Haluaisitte mielessänne kieltää sen, että teillä ei ole eikä tule olemaan kunnollista sijaa maailmassa. Katsotte ikään kuin viimeisetkin kortit lävitse ennen totaalista luovuttamista. Kupla tulee puhkeamaan, mutta ei ihan vielä. Uteliaisuus elämään jaksaa vielä jotenkuten pitää pinnalla. Näette elämäänne elokuvamaisina pätkinä, sivuhuomautuksena se, että teillä ei varsinaisesti ole ollut mitään roolia elämässänne. Jotkut ihmiset (kuten minä) ei vaan ole tarkoitettu pitkäikäisiksi (mt-ongelmat, epäsuotuisa persoonallisuus). "Potkittavana ja aliarvostettuna" ei kauaa jaksa. Lapsuuden toiveikkuus on kadonnut. Ei yhteiskunta "henkisesti" tai "fyysisesti" rampaa elätä.

Tässä kohtaa olisi kai vielä paikallaan toteuttaa joitakin toteutettavissa olevia unelmiaan, kun on suht koht järjissään. Onko teillä mitään sellaisia unelmia, joita haluaisitte toteuttaa ennen kuolemaanne?
Itse haluan elää henkisesti vapaana ja päästää sieluni vapaaksi ahdistuksen kahleista. Elää täysillä. Unohtaa huominen ja elää tässä hetkessä miettimättä, mitä mistäkin valinnasta voisi seurata esimerkiksi terveydelle. Vapauttaa se ahdistunut, neuroottinen ja pahoinvoiva ihminen eloon, vaikka sitten päihteiden avulla. Lisäksi haluaisin matkustaa ainakin kerran jonnekin kauemmas, vaikka viimeisillä varoillani.

Kirjoittamani teksti vaikuttaa melko absurdilta ja itsesääliseltä tilitykseltä, mutta kirjoittamisella on tapana selkeyttää ajatuksiani. Lisäksi haluaisin kuulla, onko teillä muilla koskaan ollut samankaltaisia ajatuksia. Minkälaisia asioita te haluaisitte tehdä ainakin kerran elämässä?

Kiitos, jos vastaat <3

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei wtf. Toivon, että saat apua. <3

Vierailija
2/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko benji-hyppy ilman narua mitään. Huvi ja hyöty samassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa aikaa ajatella. Hanki mielekäs työ ja mielekkäitä harrastuksia, joihin menee kaikki aika. Turhaa pyöritellä noita ajatuksia mielessä, koska jäät vain jumiin ja ahdistut. Jos tarpeeks tsemppaat jossain mielenkiintoisessa asiassa niin ennemmin tai myöhemmin olet hyvä siinä. Ei pidä lamaantua ja rampauttaa itseään typerillä ajatuksilla.

Vierailija
4/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa muuta sanoa, kuin että olet liian nuori sanomaan ettei sinua ole tarkoitettu pitkäikäiseksi. Pääkoppasikaan ei ole luultavasti vielä kehittynyt täysin aikuiseksi. Kymmenen vuoden päästä saatat olla ihan muualla ja nähdä asiat ihan toisin. Ja tosiaan, elämä on hämmentävää, eikä mitään voi oikein hallita, niin se vaan on.

Vierailija
5/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tunnistan tunteen. Mulla on masennusta ja pakko-oireita ja joka päivä pelkään, että mun elämä tuhoutuu lopullisesti. Yritän koko ajan tsempata ja ajatella, että joskus vielä helpottaa. No ei helpota... Seuraava painajainen tuntuu vaanivan aina nurkan takana. Olen koko ajan huolestunut.

Olen nyt ollut hetken työtön, tähän asti ollut aktiivisesti töissä/koulussa. Joka päivä tuntuu, että tänään on se päivä kun kaikki kontrolli katoaa ja mun on pakko vain tehdä itsari. 

Monina päivinä olo on niin toivoton, että tuntuu ettei enää vaan kestä.

Minulla ei ole juurikaan ystäviä. Mies löytyy ja hän auttaa edes vähän jaksamaan.

Olen myös koko ikäni vetäynyt syrjään, en ole kokeillut samoja asioia mitä muut.

Mietin vain, mitä iloa on elää, kun päivät ovat täynnä pelkoja ja ahdistusta...

Vierailija
6/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko benji-hyppy ilman narua mitään. Huvi ja hyöty samassa. 

Voi kun hyvä läppä. Ehe ehe. Ap hae apua, oikeesti! <3

Vierailija
7/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta.

Minulla vaan on lapset ja mies. Eli olen sidottu elämään.

Yritän nauttia arjen asioista. Käyn töissä, vaikka tuntuu etten jaksaisi. Yritän olla hyvä äiti ja vaimo, enkä päästä itseäni sumuun.

Tekisi mieli samoilla metsissä, kokea jotain henkistä.. matkustaa ilman määränpäätä ja ehkä löytää jotain. Tee sinä se, kun vielä voit.

Kyllä me vielä päästään pois. Tässä on pakko olla joku juju.

Vierailija
8/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tunnistan tunteen. Mulla on masennusta ja pakko-oireita ja joka päivä pelkään, että mun elämä tuhoutuu lopullisesti. Yritän koko ajan tsempata ja ajatella, että joskus vielä helpottaa. No ei helpota... Seuraava painajainen tuntuu vaanivan aina nurkan takana. Olen koko ajan huolestunut.

Olen nyt ollut hetken työtön, tähän asti ollut aktiivisesti töissä/koulussa. Joka päivä tuntuu, että tänään on se päivä kun kaikki kontrolli katoaa ja mun on pakko vain tehdä itsari. 

Minulla ei ole juurikaan ystäviä. Mies löytyy ja hän auttaa edes vähän jaksamaan.

Olen myös koko ikäni vetäynyt syrjään, en ole kokeillut samoja asioia mitä muut.

Kiva kuulla, että jollain muullakin on samankaltaisia ajatuksia, vaikka se kamalaa onkin. Niinhän sitä sanotaan, että vinksahduksen ei täydy olla kovinkaan suuri, jos se on aivoissa. 

ap

Vierailija
9/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on sairastunut vakavasti  ja siitä selvinnyt, silloin ollaan jatkoajalla.

Vierailija
10/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut että jos ei olo helpota, niin sitten vaan elän täällä turhakkeena ihan kiusallaankin. Koitan tehdä niitä asioita mitkä kiinnostaa, pääasia että tekee jotain. Tulee huonoja päiviä, mutta onneksi niitä parempiakin. Ja aion kyllä vielä tehdä kaikkeni että pääsen tästä ylös, nyt just ei vaan jaksa kaikkea.

Vierailija
11/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että jollain muullakin on samankaltaisia ajatuksia, vaikka se kamalaa onkin. Niinhän sitä sanotaan, että vinksahduksen ei täydy olla kovinkaan suuri, jos se on aivoissa. 

ap

Mietin vain, että eikö tämä koskaan hellitä. Harmittaa, koska tämä on ainoa elämäni ja se menee näin.

Olen kiitollinen monista asioista, mutta myös katkera ja surullinen monista muista.

Tätä on vaikea muiden ymmärtää. Mies yrttää kuunnella mutta onhan se hänelle kamalaa ja turhauttavaa. Kun pääsen hetkeksi "pinnalle" ja selville vesille, niin seuraava huoli ja ahdistus iskee täysillä päin naamaa.

t. viesti 5

Vierailija
12/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen on sairastunut vakavasti  ja siitä selvinnyt, silloin ollaan jatkoajalla.

Niin meni käsitteet hieman sekaisin, ei ollut tarkoitus loukata ketään. Jatkoajalla yritin tuoda esille sitä, miten haluan elää ennen kuolemaani sellaista elämää, johon ei ole ollut mahdollisuutta elämäni aikana psyykkisten ongelmien takia.

ap

Vierailija
13/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on oikeasti tosi lyhyt, itsemurha ei ole ratkaisu. Meillä on kaikilla syy olla täällä, koska olemme täällä.

Vierailija
14/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin meni käsitteet hieman sekaisin, ei ollut tarkoitus loukata ketään. Jatkoajalla yritin tuoda esille sitä, miten haluan elää ennen kuolemaani sellaista elämää, johon ei ole ollut mahdollisuutta elämäni aikana psyykkisten ongelmien takia.

ap

Tuohan kuulostaa positiiviselta, hienoa :)

Vierailija
15/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mietin vain, että eikö tämä koskaan hellitä. Harmittaa, koska tämä on ainoa elämäni ja se menee näin.

Olen kiitollinen monista asioista, mutta myös katkera ja surullinen monista muista.

Tätä on vaikea muiden ymmärtää. Mies yrttää kuunnella mutta onhan se hänelle kamalaa ja turhauttavaa. Kun pääsen hetkeksi "pinnalle" ja selville vesille, niin seuraava huoli ja ahdistus iskee täysillä päin naamaa.

t. viesti 5

Olen myös kiitollinen monista asioista ja silloin tällöin olen kokenut hyviä hetkiä ja onnellisuuttakin. Kokonaisuus vaan jää kaikkineen negatiivisen puolelle. 

ap

Vierailija
16/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, olen ollut jatkoajalla 25-vuotiaasta lähtien. Halusin aina nuorempana kuolla kaksvitosena, en nähnyt elämässä mitään järkeä enää sen jälkeen. Noh, tänä vuonna täytän 30 ja elämäni menee pskemmaksi vuosi vuodelta. En kertakaikkiaan käsitä miksi olen edes syntynyt. Elämässäni ei ole mitään hyvää.

Vierailija
17/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan niin, että tunnen olevani ulkopuolinen omassa elämässäni. Maailma pyörii ympärilläni (ei siis silleen että omanapaisesti oon maailman keskipiste, vaan että se muu maailma vaan toimii minun ympärilläni) ja minä olen jotenkin siitä ulkona ja sivussa, vaikka periaatteessa toiminkin mukana. Sama pätee ihmissuhteisiin.

Outo tunne.

Vierailija
18/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, olen ollut jatkoajalla 25-vuotiaasta lähtien. Halusin aina nuorempana kuolla kaksvitosena, en nähnyt elämässä mitään järkeä enää sen jälkeen. Noh, tänä vuonna täytän 30 ja elämäni menee pskemmaksi vuosi vuodelta. En kertakaikkiaan käsitä miksi olen edes syntynyt. Elämässäni ei ole mitään hyvää.

<3, vaikka eihän nämä hymiöt mitään oikeasti auta. Mitkään sanat ei auta.

ap

Vierailija
19/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan niin, että tunnen olevani ulkopuolinen omassa elämässäni. Maailma pyörii ympärilläni (ei siis silleen että omanapaisesti oon maailman keskipiste, vaan että se muu maailma vaan toimii minun ympärilläni) ja minä olen jotenkin siitä ulkona ja sivussa, vaikka periaatteessa toiminkin mukana. Sama pätee ihmissuhteisiin.

Outo tunne.

Tunnistan tuon tunteen täysin...

-5

Vierailija
20/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tunne.

Niin minustakin tuntuu usein tuolta. Ehkä se tunneyhteys ja ymmärrys ihmisten kanssa jää puuttumaan. Tunne siitä, että on jollekin tärkeä ja voi olla hyödyksi. 

ap