Naapurista tulee savunhaju sisään
Asutaan pientaloalueella pääkaupunkiseudulla. Naapurin hormista tulee meille sisään suoraan savut, niin että silmiä ja nielua kirvelee. Uskon vahvasti, että naapurin uunissa palaa muovijäte, pahvi jne.
Mitä konsteja ehdottaisitte asiaan? Puhuminen ei auta, asiasta on keskusteltu ns hyvässä hengessä jo vuosia sitten. Nyt on hyvä henki lopussa.
Mietin sianlietteen tilaamista tontille kevääksi mutta itsekin sitä joutuu sitten haistelemaan. Eikä ehkä ole sopivaa omakotitalon pihan lannoitteeksikaan. Muita ideoita? Ei haittaa enää jos välit menee.
Kommentit (62)
Heti soitto 112.Aivan välittömästi.
Sama ongelma täällä. Vinkkejä kaivataan.
Meillä tulee ganjan polttelun haju. Joku päivä soitan poliisit
Meillä poltetaan kaikki vauvan vaipoista lähtien. Naapurin ongelmat ei ole minun ongelmia.
Syy on liesituulettimissa ja hormien viennissä jos kerrostalo. Jos ok-talo niin heippalappua?
Hommaa naapurille kunnollisia kuivia koivuhalkoja, niin savu tuoksuu hyvälle.
Kiva herä aamulla siihen kun makuuhuone on sakeana savusta. Ties mikä syöpä tästä saadaan. Terveysviranomaisen olen ollut yhteydessä pari vuotta sitten niin asia rauhoittui hetkeksi. Nyt taas palaa, varmaan kaikki roskat polttaa uunissaan. Se ei ole laillista.
Vierailija kirjoitti:
Syy on liesituulettimissa ja hormien viennissä jos kerrostalo. Jos ok-talo niin heippalappua?
Ok talo on.
Pihassa on kolma autoa, näitä ei hirveästi ilmastoasiat kiinnosta.
Tähän auttaa sähkön hinta halvemmaksi. Mitä kalliinpaa on sitä enenmän lämmitetään puulla.
Pidätkö ikkunaa auki, kun noin pahasti savunhaju häiritsee? Itse asun omakotitaloalueella ja useassa talossa poltetaan puuta. Koskaan ei ole sisällä savu tuoksunut.
Vierailija kirjoitti:
Tähän auttaa sähkön hinta halvemmaksi. Mitä kalliinpaa on sitä enenmän lämmitetään puulla.
Nämä lämmittää puulla kesät talvet. Polttavat kun voivat, ei ole rahasta kyse.
mihamedin suitsukkeet ne siellä vain haissoo
Vierailija kirjoitti:
Meillä poltetaan kaikki vauvan vaipoista lähtien. Naapurin ongelmat ei ole minun ongelmia.
Kusipää.
Tossa pakkasilla polttelin 50l jäteöljyä ja poltin ei ihan säädöissä. Sai naapurit vähä tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö ikkunaa auki, kun noin pahasti savunhaju häiritsee? Itse asun omakotitaloalueella ja useassa talossa poltetaan puuta. Koskaan ei ole sisällä savu tuoksunut.
Painovoimainen ilmanvaihto, tuulee usein juuri naapurin puolelta. Kaikki suodattimet on laitettu mitä löytyy. Ainoa vaihtoehto on sulkea naapurin puoleiset ilmanottoaukot mutta ei sekään ole hyvä.
Heh, täällä on kymmeniä omakotitaloja lähekkäin. Lämmitämme saunan ja leivinuunin aina vuorotellen niin, että saamme päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen haistella toistemme savuja. Siihen on kuitenkin jo tottunut. Normaalia.
Kylmäksi