Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen pitäisi jo nukkua omassa sängyssään?

Vierailija
17.09.2018 |

Minusta (äiti) on ihanaa nukkua poikavauvani kanssa, mutta joskushan sen on loputtava. Milloin?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman ennen kuin poika on 10 vuotta.  Sitten 16 vuotispäivän jälkeen voitte taas jatkaa yhteistä nukkumista.

Vierailija
2/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vauvat nukkuneet koskaan minun kanssani. Alle puolivuotiaina sänkyni vieressä kyllä, mutta ihan omassa sängyssä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että vauvan pitää nukkua aina omassa sängyssään. Jos ei nuku vaunuissa tms. Äidin kanssa samaan sänkyyn vauvoilla tai isommilla lapsillakaan ei pitäisi olla asiaa.

Vierailija
4/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 8-vuotiaan tulisi mielestäni pääsääntöisesti nukkua omassa sängyssä. Omani nukkuu vieressäni enää pari yötä viikossa.

Vierailija
5/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intti-ikään mennessä pitää oppia nukkumaan omassa sängyssä

Vierailija
6/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuivat vieressä 2 - 4-vuotiaaksi. Ei kai tuohon mitään tarkkaa ikää voi antaa, tilanteen mukaan. 

Vierailija
7/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire. Vieressä nukkuvat lapset voivat hyvin. Tutkittu juttu. Teini-iässä haluavat usein viimeistään omaan huoneeseen.

Vierailija
8/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lapsesta ja tilanteesta. Toiset tarvitsee pidempään turvaa vanhemmasta kuin toiset. Varmaan parisuhteessa eläviä häiritsee jos lapsi nukkuu välissä vuosia. Minä olen yh-äiti ja lapseni saa nukkua vieressä ihan niin kauan kuin haluaa, tai no ainakin siihen asti kun  teini-ikä alkaa lähestyä....

Vierailija
9/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkui hyvin omassa sängyssään aina 3-vuotiaaksi saakka. Sitten tuli pelkokausi, ja joka yö kiipesi meidän sänkyyn. Aluksi keskellä yötä ja pian alkoi mennä nukkuman suoraan meidän sänkyyn. Täyttää pian 5, ja edelleen pelkää omaa sänkyä.

Vierailija
10/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lapsi sitten aikanaan ilmoittaa, jos sinä et ehdi ensin. Meillä ovat nukkuneet 4-5-vuotiaiksi vähintään toisen vanhemman kanssa isossa sängyssä.

Vierailija
11/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poika nukkuu vieläkin samassa sängyssä! Täyttää pian 27. Olen sanonut, että 30-vuotiaana täytyy muuttaa omaan sänkyyn. Saa nähdä pystynkö pitämään pääni.

Vierailija
12/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nukkuneet vieressä, muulloin kun herättyään pahaan uneen.

Vierailija
13/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nukkui hyvin omassa sängyssään aina 3-vuotiaaksi saakka. Sitten tuli pelkokausi, ja joka yö kiipesi meidän sänkyyn. Aluksi keskellä yötä ja pian alkoi mennä nukkuman suoraan meidän sänkyyn. Täyttää pian 5, ja edelleen pelkää omaa sänkyä.

Eikö tuollaiselle pelolle kannattaisi tehdä jotain? Ei kuulosta lainkaan terveeltä. Varsinkaan noin pitkäaikaisena.

Vierailija
14/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se pitää riittää että lapsi on äidin sängyn vieressä pinnasängyssä, se että pitää vauvaa omassa sängyssään kätkytkuolemassa on vastuutonta ja typerää, ja yleensä lähinnä laiskuutta. Viimeistään 3-vuotiaana omaan huoneeseen.

Vierailija
15/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksilöllistä.

Oma ainokaiseni nukkui perhepedissämme vielä 6-vuotiaana, annoimme lapsen itse päättää koska on valmis omaan sänkyyn. Vähän ennen ekaluokan alkua sitten siirtyi omaan sänkyyn, ja tokaluokkalaisena omaan huoneeseen.

Ihan normaali ja fiksu 17-vuotias tuo nykyään on. Kavereihinsa verrattuna meillä on oikein läheiset ja avoimet välit.

Vierailija
16/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö Nukkui ekan vuoden meidän välissä 1-3v. Omassa sängyssä joka oli ihan kiinni meidän sängyssä, tuolloinkin jos heräsi yöllä kiipesi viereen.

3v. Oli, kun halusi itse omaan huoneeseen nukkumaan eikä ole kertaakaan tullut viereen nukkumaan sen jälkeen( on nyt 14v.).

Pienempänä (alle 8v.) Teki joskus pedin meidän huoneen lattialle, viereen ei halunnut, kun on kuulemma ahdasta.

Sai varmasti sitä läheisyyttä tarpeeksi elämänsä alussa.

Vierailija
17/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se pitää riittää että lapsi on äidin sängyn vieressä pinnasängyssä, se että pitää vauvaa omassa sängyssään kätkytkuolemassa on vastuutonta ja typerää, ja yleensä lähinnä laiskuutta. Viimeistään 3-vuotiaana omaan huoneeseen.

Miten se kätkytkuolema nukkumapaikasta johtuisi?

Maalaisjärjellä ajateltuna vieressä nukkuvan lapsen elottomuus herättäisi vanhemman paremmin kuin vaikka eri huoneesta.

Vierailija
18/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika alkoi nukkumaan pinnasängyssä n. 2kk ikäisenä, sitä ennen nukkui meidän vieressä. 7kk ikäisenä siirrettiin pinnis pojan omaan huoneeseen ja nyt hän täytti juuri 2 vuotta siirtyi "isojen poikien" sänkyyn eli ei pinniksessä enää. Hyvin on mennyt tälläinen järjestely ainakin meillä :)

Vierailija
19/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsi nukkunut koko pienen ikänsä samassa sängyssä meidän kanssa, eikä vielä ainakaan halua omaan huoneeseen nukkumaan. Lapsi on nyt 4. Saa nukkua perhepedissä niin pitkään kuin haluaa . Aikusistakin on ihanaa nukkua lähekkäin, niin onko se ihme jos pieni lapsi haluaa nukkua isän ja äidin lähellä. Ehkä jos lapsella olisi sisaruksia joiden kanssa nukkua samassa huoneessa, olisi tilanne eri. Nyt tuntuisi ihan hullulta ajaa lapsi yksin omaan huoneeseen nukkumaan ja itse käpertyä miehen kainaloon... Toki heti kun hän haluaa, saa hän nukkua omassa sängyssään.

Vierailija
20/48 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että vauva nukkuu omassa sängyssään lisää kätkytluoleman riskiä! Äidin vieressä nukkuminen vähentää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän