Kuinka todennäköisesti vaimo jättää pettäjämiehen, jos mies jää kiinni?
Olen tilanteessa, jossa naimisissa olevan miehen kanssa suhdetta takana noin 1,5 vuotta. Näemme lähes päivittäin ja suhteestamme tietää mm. miehen parhaat kaverit ja jokunen työkaverikin. Useamman kerran tullut joku miehen perhetuttu kaupungillakin vastaan. Todennäköistä on, että jossain vaiheessa hänen vaimonsakin saa tietää asiasta. Itse ihmettelen, miten ei jo tähän päivään mennessä ole jotain epäillyt.
Jos ja kun tämä homma vaimolle valkenee, mitä luulette tuleeko ero?
Mies on siis edelleen vaimonsa kanssa lapsen takia, joka on vielä esiteini-ikäinen. Meillä on miehen kanssa 15 vuoden ikäero, eli ei sinänsä kiire mihinkään. Silti toivon jatkuvasti jo ihan moraalisyistä, että homma ratkeaisi jotenkin, vaimo saisi tietää ja mies kohdata niin sanotusti todellisuuden. Lähinnä käy sääliksi lasta, joka näennäisesti elää unelmaperheessä. Tietenkin toivon myös heidän eroavan.
Eroaisitteko vaimon tilanteessa itse ja tiedättekö pareja, jotka eivät näin systemaattisen pettämisen jälkeen ole eronneet?
Kommentit (44)
Ei eroa, pitää kiinni saalistaan kuin hyeena. Ei eroa mieskään, koska tuttu paha on parempi kuin uusi paha.
Vierailija kirjoitti:
Miheni säästää ison summan joka vuosi, kun panee tyttöystäväänsä eikä tarvitse maksaa prostituoiduille. Tuolla summalla käydään sitten koko perheen kanssa kaukolomalla. :D
Täytyypä ehdottaa tuota ukolle. Välillä meillä on tullut keskustelua tuosta huoriin tuhlaamisesta. Vaikuttaa ihan hyvältä tavalta säästää, jos ukko vaan löytää sopivan vedätettävän.
Riippuu täysin äijän rahatilanteesta. Mutta kellään ei ole vissiin oikeesti kivaa enää
Salarakas92 kirjoitti:
Olen ihmetellyt, miten vaimo ei muka epäile mitään. Ei ole koskaan kysynyt, vaikka ukko tulee kuudelta aamulla kotiin useita kertoja kuukaudessa. Nykyisin työpäivätkin venyy kummastakin päästä, koska käymme syömässä tai viinilasillisilla. Tänään olimme koko aamupäivän yhdessä, melko pitkä kauppareissu hänellä.
Mies on äärettömän kiltti ja he eivät mm. riitele ikinä. Sinänsä voi johtua siitä, ettei vaimo epäile. Takana myös 18 vuoden liitto, jossa pettämistä ei aiemmin ole ollut.
Sinähän et sitä voi tietää kuinka paljon mies on aiemmin pettänyt. Tottakai hän sinulle väittää että muita ei ole ollut. Olen ollut toinen nainen itsekin, mutta en kyllä koskaan noin naiiviksi ole heittäytynyt että uskoisin sokeasti kaikki mitä toinen sanoo.
Mieti asiaa tältä kantilta:
Ainoa asia mitä sinä tästä miehestä varmasti tiedät on se, että hän pettää ja valehtelee. Koska hän tekee niitä vaimolleen sinun kanssasi. Kaikki muu on vain hänen sanaansa, jota ei voi todistaa. Ja sinä tiedät että hän on hyvä valehtelija, sillä hän on tehnyt sitä vaimolleen jo puolitoista vuotta. Miten voit olla varma ettei hän valehtele myös sinulle?
Vierailija kirjoitti:
riippuu täysin miehen ompakosta ja naisen saamasta elintasosta, nainen ei halua sieltä mersun etupenkiltä sinne bussin takapenkille.
Meillä se mies joutuisi Mersun ratista bussin takapenkille, kiitos avioehdon ;).
Siinä vaiheessa kun juttu tulee ilmi, mies hylkää sinut lopullisesti ja tekee kaikkensa pitääkseen liittonsa kasassa.
Haluutko muka miehen joka on sun kanssa vasta jos vaimo jättää? Siis onhan se nytkin joo, mutta se mies on niin kauan vaimonsa kanssa kun voi olla. Eli ei aio jättää vaimoaan. Et merkitse sille yhtään enempää kuin se vaimo. Sun elämä riippuu jostain tuntemattomasta naisesta. Vai olisiko sulle ok, että jos ne eroaa ja olette miehen kanssa kahdestaan niin se ottaisi taas toisen naisen sun lisäksi? Eroaisitko itse silloin?
Kuulostaa että se mies hyväksikäyttää sua. Jos rakkautta haluat niin tuo ei ole rakkautta... saat pahoja henkisiä traumoja jos luulet rakkaudeksi. Olet niin nuori että et nyt ymmärrä, ehkä sua on kohdeltu huonosti. Älä anna tehdä noin itsellesi. Jooko?
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et sitä voi tietää kuinka paljon mies on aiemmin pettänyt. Tottakai hän sinulle väittää että muita ei ole ollut. Olen ollut toinen nainen itsekin, mutta en kyllä koskaan noin naiiviksi ole heittäytynyt että uskoisin sokeasti kaikki mitä toinen sanoo.
Ainoa asia mitä sinä tästä miehestä varmasti tiedät on se, että hän pettää ja valehtelee. Koska hän tekee niitä vaimolleen sinun kanssasi. Kaikki muu on vain hänen sanaansa, jota ei voi todistaa. Ja sinä tiedät että hän on hyvä valehtelija, sillä hän on tehnyt sitä vaimolleen jo puolitoista vuotta. Miten voit olla varma ettei hän valehtele myös sinulle?
En toki voikkaan tietää. Tunnen kuitenkin ihmisiä, jotka ovat tunteneet hänet lapsesta saakka ja joille hän on kertonut suhteestamme kun olen ollut läsnä. Olemme käyneet joskus yhdessä pidemmän syvällisen keskustelunkin aiheesta hänen parhaan kaverinsa kanssa. Tietenkin voi olla, että kaikki ympärilläni ovat samassa juonessa mukana, mutta realistisempaa nyt kuitenkin on, että ovat tavallisia ihmisiä ja puhuvat totta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun juttu tulee ilmi, mies hylkää sinut lopullisesti ja tekee kaikkensa pitääkseen liittonsa kasassa.
En vain ymmärrä miksi, jos on onneton, ei halua edes viettää lomaa vaimonsa kanssa samassa kaupungissa ja puhuu kyseisestä ihmisestä ikävään sävyyn julkisesti, myös muille kuin minulle. Miksi ihmeessä haluaa nykymaailmassa taistella tuollaisen puolesta kun avioliitto ei meille pakanoille ole mikään pyhä asia?
Salarakas92 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toki voikkaan tietää. Tunnen kuitenkin ihmisiä, jotka ovat tunteneet hänet lapsesta saakka ja joille hän on kertonut suhteestamme kun olen ollut läsnä. Olemme käyneet joskus yhdessä pidemmän syvällisen keskustelunkin aiheesta hänen parhaan kaverinsa kanssa. Tietenkin voi olla, että kaikki ympärilläni ovat samassa juonessa mukana, mutta realistisempaa nyt kuitenkin on, että ovat tavallisia ihmisiä ja puhuvat totta.
Vierailija kirjoitti:
En vain ymmärrä miksi, jos on onneton, ei halua edes viettää lomaa vaimonsa kanssa samassa kaupungissa ja puhuu kyseisestä ihmisestä ikävään sävyyn julkisesti, myös muille kuin minulle. Miksi ihmeessä haluaa nykymaailmassa taistella tuollaisen puolesta kun avioliitto ei meille pakanoille ole mikään pyhä asia?
Mieti kysymystä, miksei mies ole jo eronnut? Lapsi ei ole syy vaan tekosyy.
No kuule ei erota, vaan pidetään kulisseja yllä. Tai no, onhan meillä ihan kivaa ja mukavaa ja molemmat voi mennä ja tulla vapaasti. Ei tarvitse riidellä. Omaisuus on niin iso ja osa kiinni kiinteistöissä eikä meillä ole avioehtoa, joten ei ruveta sitä jakamaan. Jatketaan vaan näin. Pidä sinä oma osasi miehestä, minä pidän omani.
Vierailija kirjoitti:
Haluutko muka miehen joka on sun kanssa vasta jos vaimo jättää? Siis onhan se nytkin joo, mutta se mies on niin kauan vaimonsa kanssa kun voi olla. Eli ei aio jättää vaimoaan. Et merkitse sille yhtään enempää kuin se vaimo. Sun elämä riippuu jostain tuntemattomasta naisesta. Vai olisiko sulle ok, että jos ne eroaa ja olette miehen kanssa kahdestaan niin se ottaisi taas toisen naisen sun lisäksi? Eroaisitko itse silloin?
Kuulostaa että se mies hyväksikäyttää sua. Jos rakkautta haluat niin tuo ei ole rakkautta... saat pahoja henkisiä traumoja jos luulet rakkaudeksi. Olet niin nuori että et nyt ymmärrä, ehkä sua on kohdeltu huonosti. Älä anna tehdä noin itsellesi. Jooko?
En olisi miehen kanssa, jos kyseessä olisi pelkkä vaimo. Heillä on kuitenkin lapsi ja ymmärrän, ettei oman lapsen luota lähteminen ole niin yksinkertaista. Mies kuitenkin oikeasti tuntuu välittävän lapsestaan, vaikka vaimosta puhuukin pahasti. Ja aivan varmasti lapsi on hänelle tärkeämpi kuin minä, niin kuuluukin olla.
Ei minulla niin väliä ole, vaikka mies käyttäisikin hyväksi. Ainakin on ensimmäistä kertaa elämässä ollut jonkun miehen kanssa hauskaa ja paljon yhteistä. Aikaisemmin olen lähinnä miettinyt, että minussa on jotain vikaa kun en koe olevani kenenkään kanssa oikeasti samalla aaltopituudella. Joka tapauksessa jää lämmin muisto.
Hyvin todennäköisesti eroaisin vaimona tuossa tilanteessa. Tuossa on kuitenkin kyse niin merkittävästä luottamuksen rikkomisesta, että parisuhdetta olisi hyvin vaikea korjata sen jälkeen. Sitä paitsi ajattelen myös niin, että jos parisuhteessa on pettämistä, niin todennäköisesti siinä on myös jotain muitakin isompia ongelmia, joita ei ole saatu ratkaistua. Harvemmin kaksi ainoastaan toisilleen lupautunutta ja parisuhteeseensa tyytyväistä ihmistä päätyvät tilanteeseen, jossa toisella onkin salarakas.
Siis sulla on mies joka pettää vaimoaan, puhuu siitä pahaa kaikille, mutta silti ei eroa. Ei semmonen ole mikään hyvä mies. Lähe nyt hitto vieköön tommosen limanuljaskan luota eroon!
Mitä se on siitä vaimosta sanonut? Mietin onko vaimo esimerkiksi mielisairas? Se selittäisi sen ettei mies pääse eroon, eli että vaimo järjestäisi kohtauksen tai olisi itsetuhoinen. Muuta selitystä en keksi. Pettäminen on niin alhaista etten tajua miten joku voi olla se toinen... eikö ole edes itsekunnioitusta?
Vaimo todennäköisesti tietää, mutta syystä tai toisesta ei halua erota ei välttämättä myönnä että tietää.
En välttämättä itsekään eroaisi tuossa tilanteessa jos mieskään ei sitä halua.
"Meillä on miehen kanssa 15 vuoden ikäero, eli ei sinänsä kiire mihinkään" :D
Perheellinen 15 vuotta vanhempi ukko ja sinä annat moisen pitää sinua patjana?
Voisitko olla yhtään enempää epätoivoinen?
Maailma on täynnä miehiä. Usko itseesi, käy parturissa, laihduta, puhko kaikki yli sentin mittaiset paiseet naamastasi ja ala tykätä itsestäsi. Nyt on pahasti jotain vialla..
Salarakas92 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että se mies hyväksikäyttää sua. Jos rakkautta haluat niin tuo ei ole rakkautta... saat pahoja henkisiä traumoja jos luulet rakkaudeksi. Olet niin nuori että et nyt ymmärrä, ehkä sua on kohdeltu huonosti. Älä anna tehdä noin itsellesi. Jooko?En olisi miehen kanssa, jos kyseessä olisi pelkkä vaimo. Heillä on kuitenkin lapsi ja ymmärrän, ettei oman lapsen luota lähteminen ole niin yksinkertaista. Mies kuitenkin oikeasti tuntuu välittävän lapsestaan, vaikka vaimosta puhuukin pahasti. Ja aivan varmasti lapsi on hänelle tärkeämpi kuin minä, niin kuuluukin olla.
Ei minulla niin väliä ole, vaikka mies käyttäisikin hyväksi. Ainakin on ensimmäistä kertaa elämässä ollut jonkun miehen kanssa hauskaa ja paljon yhteistä. Aikaisemmin olen lähinnä miettinyt, että minussa on jotain vikaa kun en koe olevani kenenkään kanssa oikeasti samalla aaltopituudella. Joka tapauksessa jää lämmin muisto.
Miten niin ei ole väliä vaikka käyttää hyväksi? Olet nuori nainen. Kuulostaa kyllä että et ole rakastunut vaan haluat pitää hauskaa, silloinhan sillä ei ole merkitystä jättääkö vaimonsa. Koska teille tulee kyllä vielä tylsiä ja huonojakin päiviä jos mies eroaisi. Vaimolle olisi kyllä parasta kertoa niin saisi sitten päättää hyväksyykö leikkinne vai ei. Koska leikkiä tuo vaan on, ja olet pelinappula. Ja loppujen lopuksi se vaimo pyörittää koko peliä.
Jos suhdettanne on kestänyt jo 1.5 vuotta niin mies ei ole se joka eroaa oma-aloitteisesti.
Kukaan ulkopuolinen ei voi oikeasti tietää miehen ja vaimonsa suhteen tilaa, ihan yhtä hyvin heillä voi olla diili että kummallakin on vapaus sivusuhteisiin. Ja vaikka ei olisikaan niin ei se vaimokaan tyhmä ole. Joku syyhän heillä kuitenkin on olla yhdessä.
Mistään rakkaudesta ei sinun kohdalla ainakaan ole kyse, mieshän olisi muuten jo eronnut vaimostaan.
Älä nyt ole naiivi. Vaimolla on oma petit aminsa toisaalla, miksi pitäisi erota?
Nuoret ovat niin kovin dramaattisia.
En ole lukenut kaikkea, mutta aloituksesta päätellen vaimo kyllä tietää, luultavasti on vähintään yhtä välkky kuin miehensäkin niin ei ole voinut jäädä häneltä huomaamatta. Ap taitaa olla hieman tyhmä eikä ymmärrä mitään parisuhteessa elämisestä jos luulee, että mies voi yli vuoden seurustella kaikkien muiden tietäen toisen naisen kanssa.
En tiedä tapausta, mutta vaihtoehtoja on monia. Vaimo ei todennäköisesti pidä sinua uhkana, tämä ei välttämättä ole ensimmäinen kerta kun miehellä on seksisuhde toiseen naiseen (ja kyllä, sitä sinä olet vaikka tietenkin silloin jotain kuulumisia vaihdetaan)
Olen aika varma, että mies ei ole jättämässä vaimoaan vaikkeivat he toisiaan rakastaisikaan, en tiedä. Avioliittoon voi liittyä muita asioista, joista eivät ole valmiita luopumaan, esim. elintaso. Myös perhe-elämä voi olla heillä ok. Jos he eivät koe toisiaan kohtaan romanttisia tunteita, he ovat hyvin voineet sopia katsovansa läpi sormien toistensa "sala"suhteita. Pidän ennemminkin todennäköisenä, että mies jättää ap:n lähiaikoina.
Toisaalta se voi olla ap:lle hyväkin, hänhän sanoi vain pitävänsä hauskaa ym. varmaan miehestä on ollut hänelle muutenkin hyötyä. Aloituksesi ylimielinen haaveilu, että olisit miehelle tätä toista naista tärkeämpi on kuitenkin noloa. Et ole. Seksimielessä olet miehestä kiinnostava, mutta ei hän mitään ole jättämässä vuoksesi. Ehkä puhuu rumasti vaimostaan koska avioliitto voi olla myrskyisä tai sitten "pitääkseen sinua narussa".
Olen itse ikäisesi (-92?) ja jos tosissaan kuvittelet miehen suunnittelevan eroa vaimostaan vuoksesi, niin sinulla on päässä vikaa. Hän tuskin suunnittelee minkäänlaista tulevaisuutta kanssasi. Vaikka sinulla on ollut hauskaa niin eikö olisi hauskempaa pitää hauskaa jonkun sinkkumiehen kanssa, jonka kanssa teille voisi oikeasti kehkeytyä rakkaussuhde ja tulevaisuus. Tuhlaat tässä eniten omaa aikaasi.
riippuu täysin miehen ompakosta ja naisen saamasta elintasosta, nainen ei halua sieltä mersun etupenkiltä sinne bussin takapenkille.