Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehillä ei saisi olla ihanteita naisen ulkonäön suhteen?

Vierailija
16.09.2018 |

Naiset suuttuu esim. siitä kun mies sanoo pitävänsä pienistä jaloista naisella, koska ne ovat naiselliset.

Naiset eivät kuitenkaan koskaan toru itseään tai muita naisia siitä, että pitävät ihanteellisina piirteinä esimerkiksi leveää leukaa, ylvästä nenää tai tummuutta hiusten ja muun karvoituksen suhteen.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä kengänkoko on paras? 35? 36? 36,5? Hmm.. mitähän muuta puhuttavaa keksis jalan koosta. Sori en keksi. Minä puolestani taas tykkään isoista polvilumpioista, haluatko kysyä mieltymyksestäni jotain?

T: mistään loukkaantumaton avaramielinen fiksu nainen joka on valmis keskustelemaan ihan mistä vain

Tuo kengänkoko-esimerkki oli vain tältä palstalta poimittua. Ei siis ole minun kiinnostuksen kohteeni.
Suhtaudut hyvin ylimielisesti ja halveksuvasti muiden ihmisten ihanteisiin. Se ei ainakaan ole omien ihanteideni mukaista.

Ap

Perusteluja tähän väitteeseen, kiitos. Sinähän halusit keskustella ihanteista, yritin vain havainnollistaa, että ihanteista "keskustelu" ei oikein johda mihinkään. 

Eikö se siis olisi ylimielinen ja halveksuva kysymys, jos mies kysyisi pitkistä miehistä pitävältä naiselta pitääkö miehen olla 191cm, 192cm vai riittääkö jos on 190,5?

Okei, ehkä tuo kuulostaa vitsikkäältä nyt mutta tositilanteessa nainen varmasti kokisi kysymyksen halveksuvana.

Ap

Pitkistä miehistä pitävänä voin sanoa, että kysymys olisi ihan ok, vaikkakin hieman outo. Mutta sä et edelleenkään vastannut, että millä tavalla näissä ihanne-keskusteluissa kuuluisi päästä eteenpäin. Miten ihanteista kuuluu keskustella "oikeaoppisesti"?

Sellaisetkin ketjut vielä ymmärrän missä naiset ja miehet listaavat piirteitä ihannekumppanistaan, koska on tavallaan mielenkiintoista millaisista kokonaisuuksista kukin tykkää. Mutta miten yksittäisestä ihanteesta, kuten esim. jalan koosta keskustellaan?

Kysy häneltä joka tuosta aiheesta keskusteluja tekee.

Ap

Vierailija
142/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 sivua jankuti jankuti....

Saa olla ihanteita, toiveita ja jopa vaatimuksia, MUTTA kannattaa miettiä, onko niitä järkevää toitottaa ääneen, ja rajoittavatko ne ratkaisevasti mahdollisuutta löytää koskaan sopivaa kumppania, toisin sanoen, ovatko ko. ihanteet realistisia kohdallasi/ ylipäätään (tyyliin kaikille ei riitä kansikuvamallia).

Minä en etsi parisuhdetta. Seksi silloin tällöin riittää.

Ihan yhtälailla ulkonäkömieltymyksistä on viihdyttävää keskustella kuin vaikka tv-sarjoista tai ohjelmista. Mikä ero siis on puhua kauniista naisista kuin esim. hauskoista tai myötähäpeää herättävistä tv-ohjelmista? Ihminen nyt vaan kaipaa saada kuulla, eroavatko omat mielipiteet muiden mielipiteistä tai onko muilla jopa samoja ajatuksia kuin itsellä.

Ap

Kun se maku tälläkin palstalla tuntuu olevan hyvin stereotyyppinen niin tylsä keskustelu tuo on.

- Tykkäättekö te muutkin pitkähiuksista nuorista hoikista naisista, joilla on sopusuhtaiset kiinteät rinnat, valkoiset hampaat, pulleat huulet ja hymyilee paljon. Ai niin ja treenattu peppu.

- joo, tykätään

Slut, loppu

Miehet saavat minun puolestani ihannoida ihan mitä haluavat. Mutta kukaan täysijärkinen ikäiseni nainen ei halua nurkkiinsa pyörimään nuoria naisia ihannoivaa miestä. Vaikka ap kovasti väittää, että oma ihannekuva naisesta ei vaikuta hänellä millään tavalla parisuhdeasioihin, kyllä ne ihanteet siellä taustalla ovat. Kuka haluaa olla suhteessa, jossa toinen uneksii jostakin muusta kuin siitä, mitä rinnalla on? En minä ainakaan. Tällaiset yllä olevassa lainauksessa luetellut miesten tälläkin palstalla esiin tuomat ihanteet eivät ole omiaan luomaan luottamusta ikäisiini miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 sivua jankuti jankuti....

Saa olla ihanteita, toiveita ja jopa vaatimuksia, MUTTA kannattaa miettiä, onko niitä järkevää toitottaa ääneen, ja rajoittavatko ne ratkaisevasti mahdollisuutta löytää koskaan sopivaa kumppania, toisin sanoen, ovatko ko. ihanteet realistisia kohdallasi/ ylipäätään (tyyliin kaikille ei riitä kansikuvamallia).

Minä en etsi parisuhdetta. Seksi silloin tällöin riittää.

Ihan yhtälailla ulkonäkömieltymyksistä on viihdyttävää keskustella kuin vaikka tv-sarjoista tai ohjelmista. Mikä ero siis on puhua kauniista naisista kuin esim. hauskoista tai myötähäpeää herättävistä tv-ohjelmista? Ihminen nyt vaan kaipaa saada kuulla, eroavatko omat mielipiteet muiden mielipiteistä tai onko muilla jopa samoja ajatuksia kuin itsellä.

Ap

Kun se maku tälläkin palstalla tuntuu olevan hyvin stereotyyppinen niin tylsä keskustelu tuo on.

- Tykkäättekö te muutkin pitkähiuksista nuorista hoikista naisista, joilla on sopusuhtaiset kiinteät rinnat, valkoiset hampaat, pulleat huulet ja hymyilee paljon. Ai niin ja treenattu peppu.

- joo, tykätään

Slut, loppu

Miehet saavat minun puolestani ihannoida ihan mitä haluavat. Mutta kukaan täysijärkinen ikäiseni nainen ei halua nurkkiinsa pyörimään nuoria naisia ihannoivaa miestä. Vaikka ap kovasti väittää, että oma ihannekuva naisesta ei vaikuta hänellä millään tavalla parisuhdeasioihin, kyllä ne ihanteet siellä taustalla ovat. Kuka haluaa olla suhteessa, jossa toinen uneksii jostakin muusta kuin siitä, mitä rinnalla on? En minä ainakaan. Tällaiset yllä olevassa lainauksessa luetellut miesten tälläkin palstalla esiin tuomat ihanteet eivät ole omiaan luomaan luottamusta ikäisiini miehiin.

Ei tietenkään ole viisasta mennä suhteeseen miehen kanssa joka haaveilee nuoresta naisesta. Olen minäkin siinä samaa mieltä että kun suhteessa ollaan, niin ei haluta muita. Tuollainenhan olisi loukkaus toista osapuolta kohtaan.

Ap

Vierailija
144/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa, mutta ärsyttää sellainen kaikkien naisten ääneen arvostelu ja että kaikkien naisten pitäisi sopia tiettyyn muottiin jotta miehet olisivat mielissään.

On minullakin tarkat mieltymykset miehen ulkonäön suhteen mutten arvostele niitä miehiä jotka eivät siihen sovi tai vaadi kaikkia miehiä olemaan tietynlaisia.

En usko että kukaan tosissaan niin ajattelee että kaikkien tulisi sopia yhteen muottiin. Te vain otatte sen niin että kun luette miesten mieltymyksistä niin ajattelette että "nonni! Kukaan ei tykkää musta enkä mä oo kenenkään ihanne kun ne ei sano tykkäävänsä mun ominaisuuksista!"

Jos ihmisellä on itsetunto, hän ei vedä hernettä nenään jos joku toisenlainen kuin itse on saa kehuja.

Ap

Kyseessä oli ihan eri asia.. todella moni mies kyselee ennenkuin tunnetaan edes että ”ootko sä kaunis?” ”mitat?” ”ootko sä tällainen ja tällainen?” ja ääneen arvostelee naisia. Se on todella alentavaa ja esineellistävää ja kuvastaa sitä että näiden naisten pitäisi mahtua tiettyyn muottiin.

Ei tulisi mieleenkään kommentoida jonkun miehen kaljuutta tai kysellä että ”ootko sä pitkä?” ”Ootko sä komea?”.

Vierailija
145/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökeskustelun perimmäinen tarkoitus on päästä lyttäämään naisia ulkonäön kautta, koska se on asia mihin voidaan aina tarttua ja jolla naisen itsetuntoa ja omanarvontuntoa voidaan yrittää murentaa. Harva kun on lähelläkään täydellistä, varsinkaan nykyään. Mitä enemmän naisilla on yhteiskunnallista valtaa sen ahtaammiksi ja mahdottomammiksi ulkonäköihanteet muuttuvat. Nykyisen ihannevartalon saavuttaminen vaatisi suurimmalta osalta plastiikkakirurgiaa, eikä moni yltäisi siihen leikkauksillakaan.

Vierailija
146/146 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita yllä olevan kaltaisia luetteloita listaavat miehet tekevät karhunpalveluksen niille miehille, joiden parisuhdekriteereiden perustana ei ole pinnallisuus. Yritän uskoa, että sellaisiakin miehiä vielä on. Uskoni ei tosin kovin vahva ole. Mutta mitä siitä, kun elämä on hyvää yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän