Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hemmetin oikeus perheellisillä on saada parhaimmat loma-ajat??

Vierailija
04.05.2006 |

Taas jälleen kerran on se aika vuodesta, jolloin lomalistoja pähkäillään työpaikallamme. Ihmetyttää vain kovasti eräiden tiettyjen mammojen asenne. Jos ei ole lapsia, niin se on kuulemma ihan sama mihin aikaan vuodesta sen kesälomansa pitää. Siis täh?! Asenteena meidän työpaikalla näyttää olevan, että, perheellisten pitää saada aloittaa kesälomansa juhannuksesta ja siitä sitten 4 viikkoa eteenpäin. Muut saavat tyytyä jämäaikoihin eli käytännössä toukokuun lopusta juhannukseen tai heinäkuun lopusta elokuuhun. Ihankuin muilla kuin heillä ei olisi mitään elämää tai menoja.

Aion ihan vittuillakseni laittaa kesälomatoiveekseni juhannuksesta neljä viikkoa. Kyllä on muillakin oikeus nauttia parhaasta loma-ajasta!

Kommentit (359)

Vierailija
161/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilman perheellisten työpanosta tämä yhteiskunta olisi vielä huonommassa jamassa kuin nyt.

Vierailija
162/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joilla on ruusuiset käsitykset varahoitopaikoista, niin tervetuloa katsomaan sitä menoa. Hoitajat ja lapset vaihtuvat jatkuvasti. Harvapa siellä koko heinäkuutaan viettää. Minusta on oikein pätevä peruste toivoa lomansa heinäkuulle, ettei tarvitse viedä lastaan varahoitoon. Se on paikka, joka jättää monelle arvet ja pitkään.

Sitten siihen asiaan, jokaisella täytyy olla oikeus pitää lomansa edes joskus silloin, kun sitä toivoo. Harvassa ovat ne, jotka sen joka vuosi saa pitää mielensä mukaan. Siksi minäkin kannatan kiertävää lomalistaa. 8 vuoteen emme ole miehen kanssa pitäneet yhteistä lomaa. Kiitos perheellisten ja perheettömien joustamattomuuden. Miehellä on ollut tieto jo työsuhteen alkaessa, että heinäkuussa saa korkeintaan kaksi viikkoa lomaa. Minä pidän ne toiset kaksi, jos nyt satun saamaan. Jos en, lapsia hoitaa joku isovanhemmista. Elokuussa ei lomaa anneta, kun alkaa uusi kausi ja koko reservin pitää olla töissä. Kesäkuussa taas pitää vanhemmat työntekijät lomiansa (pitävät myös koko heinäkuun).

Tällä kertaa kyllä toivon, että koko hemmetin heinäkuun sataisi vettä kuin esterin perseestä ja lomailmat olisivat muutenkin helvetilliset. Ap ei asenteellaan ansaitse muuta. " Kyllä mammojen naamat nyt venähtää..." Vaikka ajankin samaa asiaa, tuo sinun asenteesi ei tee sinusta tippaakaan parempaa, kuin ne joustamattomat minä-minun lapseni-ja-minun mieheni mammat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen töissä käyvä maksaa veroja, oli perhettä tai ei. Jokainen työssäkäyvä täytettyään tietyt ehdot, on oikeutettu vuosilomaan, oli perheellinen tai ei.

Vierailija
164/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpäs mammat nyt leikkimään niiden kakaroittenne kanssa. Mitä te tääilä netissä roikutte? Teidänhän pitäisi olla viihdyttämässä kansakunnan toivoja. :)

Vierailija
165/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokaisella on oikeus toivoa lomaa, sen perusteella, ettei halua viedä lapsiaan varahoitoon. En silti tarkoita sitä, että se olisi syy myöntää loma.

Ja yhteistä lomaa miehen kanssa ei siis ole ollut viikkoakaan.

Vierailija
166/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain lukijalle toteaisin, että eikös se ole ihan hallituksen politiikkaohjelma, että työelämässä lisätään joustoja, jotka tukevat pienten lasten vanhempien mahdollisuuksia yhdistää työ- ja perhe-elämä.

Vierailija
167/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lain lukijalle toteaisin, että eikös se ole ihan hallituksen politiikkaohjelma, että työelämässä lisätään joustoja, jotka tukevat pienten lasten vanhempien mahdollisuuksia yhdistää työ- ja perhe-elämä.

Vierailija
168/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua näihin manifesteihin.

Vierailija
169/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkkäin.

Vierailija
170/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkuna ja tätä mieltä olen edelleen, 3 lapsen äitinäkin. Jos on esim. vuorotyö, ni kaikilla on yhtä suuri oikeus olla jouluna vapalla. Oli lapsia tai ei. Jos siis haluaa olla vapaalla. Ei perhetilanne ole mikään syy vaatia sitä ja tätä.

Vierailija
171/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tällä kertaa kyllä toivon, että koko hemmetin heinäkuun sataisi vettä kuin esterin perseestä ja lomailmat olisivat muutenkin helvetilliset. Ap ei asenteellaan ansaitse muuta. " Kyllä mammojen naamat nyt venähtää..." Vaikka ajankin samaa asiaa, tuo sinun asenteesi ei tee sinusta tippaakaan parempaa, kuin ne joustamattomat minä-minun lapseni-ja-minun mieheni mammat.

Mutta ymmärtänet sen turhautumisen, mitä tämä asia on aiheuttanut. Ja voin sanoa, että työpaikallamme olen kuullut perheellisiltä pahempiakin kommentteja tämän asian tiimoilta.

Mielestäni ei ole oikein, että työyhteisössä lapsettomat joutuvat kärsimään siitä, että kunta ei pysty tarjoamaan varahoitopaikkaa perheellisten lapsille. Ei ollenkaan mahdu minun oikeuskäsitykseeni, että laitetaan viattomat kärsimään.

Vierailija
172/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta katsotaan, mikä show ensi viikon palaverista tulee.

Vierailija
173/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos meitä on monia, jotka joutuvat lomatyrannian kohteeksi. Tosin aina ei ole syynä lapset.

Vierailija
174/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kukaan tervejärkinen vanhempi ei vie lapsiaan varahoitoon paitsi täydellisen pakon edessä. Se vaan on niin kamala paikka.

Mutta kun lähes kaikilla lapsilla on kaksi vanhempaa, niin pitäköön isä ja äiti vuorotellen lomiaan, että sen varahoidon pystyy välttämään.

Itse yhä odottelen, jos ensi vuodesta alkaisi lomat kiertää, ehdotettu on. Tämän vuoden kesälomat on päätetty ja mulle jäi käteen heinäkuun eka ja vika viikko.

143

Vierailija
175/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan kun päiväkodin aukioloajat liittyisi muiden kun sen päiväkodin työntekijöiden lomiin. Myöskin pitää lähteä heti nimittelemään niitä, joilla ei perhettä ole tai eivät ole halunneet sitä hankkia. Ei varmaan olisi pitänyt hankkia lapsia ollenkaan tai sitten ainakaan mennä töihin, jos kerran asenne on tuo.

Mukavaa kesälomaa kuitenkin, koska sen sitten pidätkään!

Vierailija:

Mikä hemmetin oikeus perheettömällä on pitää lomaa juuri silloin??

Perheetön kun pystyy paremmin joustamaan, odota vaan kun itselläsi on lapsia ja joku lapseton vanhapiika haluaa pitää lomaa juuri silloin kun sinulla ei ole hoitoa lapsille. Varmaan ottaa päähän.

Silti jollain sinkulla ei ole mielestäni pätevää syytä. Perheelliset joutuvat pätkimään lomiaan ja pitämään ne eri aikaan, jotta sinkut pääsee lomailemaan neljä viikkoa putkeen.

Vierailija
176/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Silti jollain sinkulla ei ole mielestäni pätevää syytä. Perheelliset joutuvat pätkimään lomiaan ja pitämään ne eri aikaan, jotta sinkut pääsee lomailemaan neljä viikkoa putkeen.

[/quote]

Kiertävät lomat on mielestäni ainut reilu tapa ratkoa lomia.

143

Vierailija
177/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap kumppaneineen nyt vain kateuden kynsissä? Itselläni on periaatteessa 37 vuotta työelämää yhteensä (28-65 v), joista kuutena vuotena minulla on tarhaikäisiä lapsia (lapsia useampi, mutta äitiyslomien aikana ei ole tarvetta sumplia tätä ja siinä hoituu isompien kesähoito samalla). Eli 5/6 kesistä minulla on joustovaraa, 1/6 työikäni kesistä todellakin toivon saavani lomat tarhan kesätuon aikaan. En näe tässä mitään ongelmaa.

Ja kyllä, varahoitopaikat ovat kamalia kokemuksia lapselle, etenkin pienelle.

Vierailija
178/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainauksestani oli jäänyt kursivointi pois.

153

Vierailija
179/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olet työpaikkasi ainoa perheellinen, niin ilman muuta sinun kohdallasi voisi joustaa. Mutta kun aina tulee uusia perheellisiä, uusia tarhaikäisiä, uusia joustovaatimuksia jne.

Vierailija
180/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainoa pätevä syy loman viettämiseen on LOMAILU. Ei kenenkään tarvitse esittää mitään syytä. Eikä tässä ole tarkoitus ollutkaan, että perheelliset pätkisivät lomiaan, vaan että lomat kiertäisivät, niin että kaikilla olisi mahdollisuus pitää 4 viikon lomansa tasapuolisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän