Mikä hemmetin oikeus perheellisillä on saada parhaimmat loma-ajat??
Taas jälleen kerran on se aika vuodesta, jolloin lomalistoja pähkäillään työpaikallamme. Ihmetyttää vain kovasti eräiden tiettyjen mammojen asenne. Jos ei ole lapsia, niin se on kuulemma ihan sama mihin aikaan vuodesta sen kesälomansa pitää. Siis täh?! Asenteena meidän työpaikalla näyttää olevan, että, perheellisten pitää saada aloittaa kesälomansa juhannuksesta ja siitä sitten 4 viikkoa eteenpäin. Muut saavat tyytyä jämäaikoihin eli käytännössä toukokuun lopusta juhannukseen tai heinäkuun lopusta elokuuhun. Ihankuin muilla kuin heillä ei olisi mitään elämää tai menoja.
Aion ihan vittuillakseni laittaa kesälomatoiveekseni juhannuksesta neljä viikkoa. Kyllä on muillakin oikeus nauttia parhaasta loma-ajasta!
Kommentit (359)
Vierailija:
Kaikki päiväkodit eivät ole heinäkuussa kiinni,aina
on näitä päivystäviä jotka ovat auki koko kesän.
Ja sieltä omasta päiväkodista menee aina muutama
tuttu hoitaja sinne päivystävään päiväkotiin
hoitamaan niitä " omia" lapsia...
" Muutama" tuttu hoitaja, my ass! Ei välttämättä mene yksikään, eli siellä on sitten liuta jopa alle 3-vuotiaita, jotka ovat toisilleen vieraita ja vieraiden tätien kanssa. Jep jep.
Talvilomaviikolla kaikki matkustaminenkin on todella kallista, joten jos perheelliset haluavat tuhlata roponsa, niin siitä vaan. Mieluummin sen talvilomaviikon otan muulloin kuin viikolla 8. Mutta kesäloma on todellakin ihan eri asia.
ainoastaan SUN työpaikasta.
Jos sulla on jotain lomaoikeuksia, niin on kyllä mullakin oikeus vastata sulle, vaikka ei oltaisikaan samassa työpaikassa. Mene kasvamaan aikuiseksi ja lopeta tuo vinkuminen. Sä olet kuitenkin niitä, jotka aukovat päätään vain täällä ja kun työpaikalla on kysely kesälomista, niin piipität vain jotain epäselvää niin, että kaikki luulee sun olevan täysin tyytyväinen osaasi. Milloinkas sulla onkaan tänä vuonna se loma?
Vierailija:
Sepä kiva. Jos et sattunut huomaama..
Yksi viikko ollaan samaan aikaan lomalla, muuten eri aikaan. Lapsilla on näin ollen ollut 2 kuukauden kesäloma, mulla on kesälomaa 5 viikkoa ja miehellä 4 ja näistä siis viikko päällekkäin.
Työkaverin kanssa ollaan vuoroteltu siten että ollaan vuorotellen kesäkuun puolesta välistä heinäkuun puoleen väliin tai sitten se heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleen väliin. Näin molemmat saa aina lomailla heinäkuussa 2 viikkoa. Reilua molemmille.
Vierailija:
Jos se ei nykyoloissa onnistu, ei voine pienten lasten äitinä palata työelämään. Onko kukaan varahoidon valittaja ja heinäkuun vaatija ollut missään yhteydessä kotikuntaansa kertoakseen ettei homma toimi ja se aiheuttaa ongelmia työelämässä, joka ei ole vastuullinen päivähoidosta? En usko että kukaan.
Onhan se ihan yleisesti tiedossa, että kun kesähoidossa vaihtuvat aikuiset ja lapset, mitään pysyvyyttä ei ole, kun suurimmalle osalle vielä päiväkotikin on vieras. Omaa lastani en ikinä veisi varahoitoon ja olen sen esimiehelleni (päivähoidon aluejohtaja) kertonut. Valitettavasti asialle ei vaan voi mitään. Suuri osa suomalaisista on lomalla heinäkuun, joten niin ovat myös lapsetkin. Näin ollen päivähoidon työntekijätkin voivat lomailla ja päivähoito toimii pienellä miehityksellä.
Minä anon lomani aina heinäkuulle, enkä kysele, onko joku muukin työkavereistani tehnyt niin. Minun tehtäväni ei ole päättää lomista, mutta minulla on oikeus anoa sitä juuri haluamaani ajankohtaan. Eikä muuten ole naama venähtänyt kertaakaan, vaikka koskaan en ole lomiani läpi saanutkaan.
saisivat kesän lomailla ja hoitaa lapsiaan kun yhteiskunnan tarjoama hoito on niin huonoa ja he itse eivät yhtään välitä lomasta heinäkuussa mutta kun lasten takia, niin nyt pahat sinkut hekin ihan ilkeyttään väittävät että hekin viettävät juhannusta tai haluavat keskikesän tapahtumiin ja festareille, nyyh.
nyt kun itselläni alle kouluikäinen lapsi, on sama milloin loman viettää. sitten kun menee kouluun saan sitten itsekkin loman siviteltua koululoman mukaiseksi.
Vierailija:
ainoastaan SUN työpaikasta.Jos sulla on jotain lomaoikeuksia, niin on kyllä mullakin oikeus vastata sulle, vaikka ei oltaisikaan samassa työpaikassa. Mene kasvamaan aikuiseksi ja lopeta tuo vinkuminen. Sä olet kuitenkin niitä, jotka aukovat päätään vain täällä ja kun työpaikalla on kysely kesälomista, niin piipität vain jotain epäselvää niin, että kaikki luulee sun olevan täysin tyytyväinen osaasi. Milloinkas sulla onkaan tänä vuonna se loma?
Sen kuin vastaat vain. Minä taas vastaan takaisin niinkuin haluan. Kasvapa itse aikuiseksi ja opettele samalla tuo kiroilun lopettaminen. Kukaan ei jaksa tuollaista teinarikieltä kuunnella.
En ole piipittänyt ennen enkä piipitä nyt. Olen tuonut tätä asiaa esille ennenkin, mutta aina on kaltaisesti itsekkäät ihmiset jyränneet asian selittelyillään. Eikä ihan oikeasti aina jaksa kuunnella, vaan on joustanut ja joustanut. Mutta nyt riitti. Enää en jousta, vaan vaadin lomien kiertoa.
Lomaani ei ole vielä päätetty, mutta sen voin sanoa, että mammoilla ei ainakaan ole silloin, kun he haluavat. Revi siitä.
Huh, onneksi ei enää tarvitse olla lapseton sinkku vaan SAA olla naimisissa oleva kahden lapsen äiti, esimiesasemassa ja reilusti kotona aina hoitamassa sairaita lapsiaan JA valitsee lomansa niin, että OMAT lapset saavat olla mahdollisimman pitkään pois päivähoidosta kesällä.
Sinkut: bite me!
Tarha kiinni heinäkuussa, mutta silloin lapset varahoidossa vieressä olevassa tarhassa.
Kouluiässä tietenkin olisi hyvä pitää lomat heinäkuun puolivälistä koulujen alkuun. Tai sitten kesäkuu.
Ensimmäisenä kesänä kun olin mennyt töihin, jouduin viemään lapset varapäiväkotiin kun oma päiväkoti oli kiinni. Se oli aivan kamala kokemus. Tyttäremme on aina ollut melko ujo ja arka, nuo pari viikkoa vieraassa päiväkodissa olivat erittäin ikävää aikaa. Poika ei ollut aikoihin pissannut housuun, nyt kun hain päiväkodin pihalta lapset kotiin, pojalla oli pissat housussa monena päivänä. Molemmat huusivat ja parkuivat hysteerisinä aamulla, kun lähdin töihin. Lastenhoitajat eivät todellakaan tuntuneet piittavan vähääkään näistä vieraista lapsista, olivat osa itsekin toisesta päiväkodista. Silloin päätin, että teen kaikkeni jottei vastaava tilanne toistu.
Monessa syytetään ap:ta minäminä -asenteesta. Kukaan vain ei ole perustellut miten minäminä-asenteellinen ihminen voi ajaa asiaa, joka olisi KAIKILLE tasapuolinen ja reilu (kiertävä systeemi)?
Vierailija:
Ensimmäisenä kesänä kun olin mennyt töihin, jouduin viemään lapset varapäiväkotiin kun oma päiväkoti oli kiinni. Se oli aivan kamala kokemus. Tyttäremme on aina ollut melko ujo ja arka, nuo pari viikkoa vieraassa päiväkodissa olivat erittäin ikävää aikaa. Poika ei ollut aikoihin pissannut housuun, nyt kun hain päiväkodin pihalta lapset kotiin, pojalla oli pissat housussa monena päivänä. Molemmat huusivat ja parkuivat hysteerisinä aamulla, kun lähdin töihin. Lastenhoitajat eivät todellakaan tuntuneet piittavan vähääkään näistä vieraista lapsista, olivat osa itsekin toisesta päiväkodista. Silloin päätin, että teen kaikkeni jottei vastaava tilanne toistu.
Eihän ole lapsettomien syy, jos kakarasi kusee housuun?
Mitään loman kiertosysteemiähän ei työlakiin ole kirjattu, joten aika heikoilla olet, jos pomosi sanelee ne lomat niin kuin sanelee.
Vierailija:
Lapsia saa tehdä, jos ne eivät hidasta muuta elämää. On heikkoutta, jos lapsi hidastaa menoa. Tämä yhteiskunta on tehty lapsettomille.Surullista, että kulttuurimme on tällainen :(
Jokainen töihin palaava äiti tietää oman työpaikan lomakäytännöt. Jos ei lomat sovi lasten päivähoitoon, eli ei voi viedä päivystävään niin JÄÄKÄÄ KOTIA NIIDEN LASTEN KANSSA!!
Vierailija:
Jokainen töihin palaava äiti tietää oman työpaikan lomakäytännöt. Jos ei lomat sovi lasten päivähoitoon, eli ei voi viedä päivystävään niin JÄÄKÄÄ KOTIA NIIDEN LASTEN KANSSA!!
[/quote]
Sen kuin vastaat vain. Minä taas vastaan takaisin niinkuin haluan. Kasvapa itse aikuiseksi ja opettele samalla tuo kiroilun lopettaminen. Kukaan ei jaksa tuollaista teinarikieltä kuunnella.
En ole piipittänyt ennen enkä piipitä nyt. Olen tuonut tätä asiaa esille ennenkin, mutta aina on kaltaisesti itsekkäät ihmiset jyränneet asian selittelyillään. Eikä ihan oikeasti aina jaksa kuunnella, vaan on joustanut ja joustanut. Mutta nyt riitti. Enää en jousta, vaan vaadin lomien kiertoa.
Lomaani ei ole vielä päätetty, mutta sen voin sanoa, että mammoilla ei ainakaan ole silloin, kun he haluavat. Revi siitä.
[/quote]
Vierailija:
Vierailija:
Ensimmäisenä kesänä kun olin mennyt töihin, jouduin viemään lapset varapäiväkotiin kun oma päiväkoti oli kiinni. Se oli aivan kamala kokemus. Tyttäremme on aina ollut melko ujo ja arka, nuo pari viikkoa vieraassa päiväkodissa olivat erittäin ikävää aikaa. Poika ei ollut aikoihin pissannut housuun, nyt kun hain päiväkodin pihalta lapset kotiin, pojalla oli pissat housussa monena päivänä. Molemmat huusivat ja parkuivat hysteerisinä aamulla, kun lähdin töihin. Lastenhoitajat eivät todellakaan tuntuneet piittavan vähääkään näistä vieraista lapsista, olivat osa itsekin toisesta päiväkodista. Silloin päätin, että teen kaikkeni jottei vastaava tilanne toistu.Eihän ole lapsettomien syy, jos kakarasi kusee housuun?
Edellisessä ketjussani sanoin että työtoverini kanssa vuorotellaan siten, että molemmat saavat joka vuos 2 viikkoa lomaa heinäkuussa sekä 2 viikkoa kesäkuussa tai elokuussa! Yhdessä olemme lomamme sovitelleet ja tämä systeemi sopii meille erinomaisen hyvin!
ovat ottaneet kutreilleen kunnon marttyyrinkruunun. He hyvässä hyvyydessään ovat tehneet lapsia pelkästään yhteiskunnan hyväksi, ja nyt kuvittelevat voivansa vaatia etuja tästä jalosta uhrauksestaan! Kuvottavaa!
On kuitenkin ilo huomata, että täällä tuntuu olevan joitakin vanhempia, jotka ymmärtävät tasapuolisuuden ja tasa-arvon päälle. Harmi, että tunnutte olevan vähemmistössä :( Ehkä suhtautuminen lapsiperheisiin alkaisi olla Suomessakin myönteisempää, jos teitä olisi enemmän!