Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapilemani mies sanoi armeijasta "Ei se ole naisten paikka,te olette sellaisia pieniä ja söpöjä"

Vierailija
13.09.2018 |

Jostain syystä edellinen keskustelu katosi.

Sitten kun kysyin mieheltä, että entäs ne vähän isommat ja ei-niin-söpöt naiset, niin mies sanoi "No ne voi mun puolesta mennä"

Mitä mieltä miehen ajatusmaailmasta? Kyseessä n. 40v mies.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että kun kaikki tietää että naiset on fyysisesti heikompia, eikä sen pitäisi olla kenellekään yllätys, niin sitten lällätellään niin kuin se olisi naisten vika että näin on. On ajateltava varusteet uudestaan. En jaksa uskoa että armeija on hienut tämän asian niin huippuunsa ettei mitään parannettavaa ole. Ihme kädettömyyttä.

Armeijassa varusteet yleensä suunnitellaan tehtävien tehokasta suorittamista silmälläpitäen keskimääräisen sotilaan mukaan. Sen jälkeen valitaan sopivimmat yksilöt suorittamaan tehtävät.

Vierailija
22/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on varmasti todella fiksu ja maailmaa nähnyt mies kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpöidestä en nyt tiedä, mutta ne naiset jotka olivat minun kanssa samassa yksikössä, eivät suorittaneet yhtäkään marssia loppuun asti, vaan heidät tuotiin sitten autolla perille. Eli jos sinne haluaa mennä, niin voisi ehkä varmistaa kunnon olevan kohdilla.

Ja lisäyksenä sanottakoon, että olihan siellä sellaisia kukkakeppimiehiäkin, jotka jäivät matkalle pitkillä marsseilla.

Mitenkäs ne pullukat pojat, joita ilmeisesti on suuri osa varusmiehistä?

Jos 120 kg jannun selkään heittää täyspakkauksen, niin hän ei paljoa huomaa eroa. Mutta meillä oli pari lyhyttä ja erittäin laihaa kaveria ja heillä oli oikeasti vaikeuksia pysyä pystyssä täydessä varustuksessa. Ja jos kaatuivat, niin eivät päässeet ylös omin avuin.

Vierailija
24/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein saa selvää että mikä tässä on siis yleinen mielipide, pitäisikö naisten mennä armeijaan (koska tasa-arvo yhyy) vai eikö pitäisi, koska viihdettä ja söpöä ja väsyy. Israelissa naisetkin kuitenkin käyvät intin. Ehkä Suomenkin armeijaa voi kehittää johonkin suuntaan, jos naisten osallistumisesta ollaan huolissaan.

Vierailija
25/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että kun kaikki tietää että naiset on fyysisesti heikompia, eikä sen pitäisi olla kenellekään yllätys, niin sitten lällätellään niin kuin se olisi naisten vika että näin on. On ajateltava varusteet uudestaan. En jaksa uskoa että armeija on hienut tämän asian niin huippuunsa ettei mitään parannettavaa ole. Ihme kädettömyyttä.

Armeijassa varusteet yleensä suunnitellaan tehtävien tehokasta suorittamista silmälläpitäen keskimääräisen sotilaan mukaan. Sen jälkeen valitaan sopivimmat yksilöt suorittamaan tehtävät.

Mun mies on ammattisotilas. Oon nähnyt ihan riittävästi varusteita. Vaikuttavat huippuunsa hiotuilta :D.

Vierailija
26/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 60kg nainen mikään älyttömän pieni ole. Kyllä varmaankin olisit ainakin osassa paikoissa pärjännyt siinä missä pienet miehetkin. 

Ja miehet muuten voivat pienikokoisuuden/heikkouden takia saada vapautuksen. Tunnen yhden, mutta silloin pitää oikeasti olla todella pieni mies tyyliin 160cm

Vierailija
27/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen muuten useita naisia, jotka ovat edenneet kenraaleiksi asti. Hyväkuntoisia naisia ovat mutta yksikin on suht pienikokoinen. Silti on tehnyt historiallisen uran hävittäjälentäjänä. Väitän, ettei tämänkään palstan miehistä monikaan oikeasti hänen kanssaan pystyisi meriteillä kilpailemaan.

Vierailija
28/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 163cm ja 50kg, eli varmaan jonkun mielestä pieni ja söpö. Oon käynyt armeijan, eikä ollut mitään ongelmia jaksamisessa tai pärjäämisessä. Paremmin mä pärjäsin kuin osa miehistä, johtui ihan siitä, että mun motivaatio oli paljon parempi.

Vierailija
29/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ammattisotilas. Oon nähnyt ihan riittävästi varusteita. Vaikuttavat huippuunsa hiotuilta :D.

Huippuunsa hiotuilta :DDDDD oma sotilasmieheni eikä yleensä kyllä kukaan muukaan ole samaa mieltä.

Vierailija
30/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen muuten useita naisia, jotka ovat edenneet kenraaleiksi asti. Hyväkuntoisia naisia ovat mutta yksikin on suht pienikokoinen. Silti on tehnyt historiallisen uran hävittäjälentäjänä. Väitän, ettei tämänkään palstan miehistä monikaan oikeasti hänen kanssaan pystyisi meriteillä kilpailemaan.

Onhan aina poikkeusyksilöitä, mitä sitten? Puhutaan nyt yleisesti. Sun mielestä naisten pärjää palomiehinä yhtä hyvin kuin miehet?

Vierailija
31/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli.

Vierailija
32/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huippuunsa hiotuilta :DDDDD oma sotilasmieheni eikä yleensä kyllä kukaan muukaan ole samaa mieltä.

No viestini oli nimenomaan sarkasmia :D.

Vierailija
33/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse tunnen muuten useita naisia, jotka ovat edenneet kenraaleiksi asti."

hei kerro miten tunnet heidät?

Vierailija
34/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan aina poikkeusyksilöitä, mitä sitten? Puhutaan nyt yleisesti. Sun mielestä naisten pärjää palomiehinä yhtä hyvin kuin miehet?

Tunnen muuten yhden hyvin hennon ja siron palomiesnaisen. Mutta palomiehen ammatti on toki paljon fyysisempi kuin sotilaan ammatti, johon liittyy hyvin paljon muita tehtäviä kuin se metsässä rymyäminen. Ja koko ajan elektroninen sodankäynti painottuu enemmän. Olisi yksinkertaisesti tyhmää karsia porukasta fiksut ihmiset pois siksi, että marssivat hitaammin, vaikka todellisuudessa heistä on paljon enemmän hyötyä muissa hommissa. Ja ammatikseen maatamme puolustavat kyllä tietävät tämän, eikä siellä naisia mollaa kukaan. Ongelma tuntuu olevan lähinnä niillä, jotka luulevat, että armeija = varusmiehen peruskoulutuskausi.

Vierailija
35/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itse tunnen muuten useita naisia, jotka ovat edenneet kenraaleiksi asti."

hei kerro miten tunnet heidät?

En kerro. Mutta tunnen.

Vierailija
36/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt ei ole kovin pieniä, söpöjä ehkä. Jos nyt vertaa vaikka thainaisiin niin ollaanhan me aika vahvoja ja juurevia emäntiä suurin osa. Itse olen 163 cm ja 60 kg enkä koe olevani todellakaan mikään pieni :) Ja se on hieno juttu, tuollainen pieni ja söpö-vertauskuva tekee naisesta jotenkin heikon ja avuttoman söpöstelijän, yöks. Suomalainen nainen on vahva ja pärjäävä.

Vierailija
37/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistäkin on kyllä pieniä ja söpöjä. Olen itse tuota miettinyt, että kuinka hankalaa intissä olisi tullut 58 kiloisena 160 senttisenä naisena ja mietin sitä sitten ääneen. Sukulaismies siihen sitten vain totesi, että ei hänkään painanut kuin sen 60 kg inttiaikoina ja on minua ehkä kymmenen senttiä pidempi. Että kai se olisi sitten minultakin onnistunut.

Tyypillistä naisen typerehtimistä.

Koska ellei mies ole 185cm ja 95kg, niin sehän on naisen kokoinen. Ei pysty suojelemaan dinosauruksilta ja luolamiehiltä.

Tutkimusten perusteella koon ollessa sama, nainen on miestä 43-63% heikompi ylävartalon ja 27% heikompi alavartalon osalta.

Armeijassa olevat naiset eivät edusta keskivertoa niin geenien, kunnon tai motivaation (vapaaehtoisuus) osalta. Ja silti keskeytysprosentti on suurempi kuin miehillä.

Keskivertonainen pärjäisi armeijassa heikosti.

Vierailija
38/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistäkin on kyllä pieniä ja söpöjä. Olen itse tuota miettinyt, että kuinka hankalaa intissä olisi tullut 58 kiloisena 160 senttisenä naisena ja mietin sitä sitten ääneen. Sukulaismies siihen sitten vain totesi, että ei hänkään painanut kuin sen 60 kg inttiaikoina ja on minua ehkä kymmenen senttiä pidempi. Että kai se olisi sitten minultakin onnistunut.

Tyypillistä naisen typerehtimistä.

Koska ellei mies ole 185cm ja 95kg, niin sehän on naisen kokoinen. Ei pysty suojelemaan dinosauruksilta ja luolamiehiltä.

Tutkimusten perusteella koon ollessa sama, nainen on miestä 43-63% heikompi ylävartalon ja 27% heikompi alavartalon osalta.

Armeijassa olevat naiset eivät edusta keskivertoa niin geenien, kunnon tai motivaation (vapaaehtoisuus) osalta. Ja silti keskeytysprosentti on suurempi kuin miehillä.

Keskivertonainen pärjäisi armeijassa heikosti.

Sillä nyt ei ole mitään merkitystä, miten keskivertonainen siellä pärjää, koska keskivertonainen ei siellä ole. Sillä on merkitystä, että vapaaehtoisen palveluksen kautta suomalaiseen upseerikuntaan ja erikoisupseereiksi on noussut erittäin hyviä ja fiksuja naisia, jotka parantavat puolustuskykyämme.

Vierailija
39/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on naisia oikein kenraaleina. Hah, hyvin käy ilmi mitä naiset armeijasta tietää. Menee vielä pitkään ennen kuin ensimmäinen nainen on kenraalikunnassa.

Vierailija
40/85 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on naisia oikein kenraaleina. Hah, hyvin käy ilmi mitä naiset armeijasta tietää. Menee vielä pitkään ennen kuin ensimmäinen nainen on kenraalikunnassa.

:) voi kuule kun naisia on kenraaleina ja amiraaleina vaikka kuinka paljon. Ei toki Suomessa, mutta naiset kykenevät matkustamaan, muuttamaan maasta toiseen, ja puhumaan muitakin kieliä kuin äidinkieltään. Suosittelen, voisi avartaa miehenkin käsityskykyä maailmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi