Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy aspergerilta

Vierailija
13.09.2018 |

Kysy aspergernuorelta mitä haluat :)

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DD

Vierailija
22/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös muodista ja kauneudesta kiinnostunut, rakastan meikkaamista ja kampaajakäyntejä ja nuorempana kirjoitin jotain muotiblogia, jota tosin nykyään häpeän todella paljon. Olen kiinnostunut myös kulttuurista ja historiasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla muita oireita kuin sosiaaliset ongelmat?

Vierailija
24/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniyliherkkyys ja erityisesti misofonia, kipuherkkyys, ibs, lieviä pakkoliikkeitä, hahmottamisen vaikeuksia. Tuskin ibs liittyy aspergeriin muuten kuin stressin ja ahdistuksen vuoksi, mutta tuntuu olevan monilla asseilla vatsavaivoja kun olen joskus asiasta lukenut.

Ap

Vierailija
25/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia pakkoliikkeitä sinulla on?

Vierailija
26/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskutusta, "virkayskä", koko kropan nykiminen ja "kylmät väreet". Näitä tulee erityisesti ahdistuneena ja migreenikohtauksen aikana ja sen jälkeen.

Ap

Vierailija
27/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteletko?

Vierailija
28/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen, mutta suhteemme on hieman erilainen kuin normaalisti. :D Vietämme paljon aikaa yhdessä, mutta en halua hänen koskevan minuun enkä kaipaa mitään fyysistä kontaktia. Haliminen riittää.

Ap

Vierailija
29/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen, mutta suhteemme on hieman erilainen kuin normaalisti. :D Vietämme paljon aikaa yhdessä, mutta en halua hänen koskevan minuun enkä kaipaa mitään fyysistä kontaktia. Haliminen riittää.

Ap

Miten löysit kumppanin ja millainen hän on? En oikein ymmärrä, että et halua fyysistä kontaktia mutta haliminen riittää. Tykkäätkö mistään kosketuksesta? Halitko vain toisen takia?

Vierailija
30/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät toisia ihmisiä, siis mikä pelottaa? Arvaamattomuus? Yritätkö jotenkin siedättyä tai oppia kanssakäymään vai vältätkö vaan mieluummin ihmisiä?

Kuinka vakavaa aspergerisi on tai onko sen syvyyttä jotenkin mitattu, määritelty tai kuvailtu?

Vierailija
31/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halin vain poikaystävän takia ja siitä on tullut ihan siedettävää. Tapasimme eräässä tapahtumassa. Ihan normaali, huumorintajuinen ja mukava söpö poika. Ei ole itse assi. En tykkää mistään kosketuksesta.

Pelkään muita ihmisiä, koska minun on vaikea ymmärtää heitä ja tulkita heidän kehonkieltään tai tunnetiloja tai muutakaan.

Pakotan itseni silti siedättymään.

Oireet ovat helpottaneet iän myötä paljon, mutta vieläkin on hankaluuksia. Taidan olla "keskitason tapaus".

Ap

Vierailija
32/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ohjeita antaisit opettajillesi erityispiirteisiisi liittyen?

Vierailija
33/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Anna tehdä ryhmätyöt yksin, jos mahdollista. Näin säästät assin turhalta stressiltä.

2. Tarjoa itse apua ja ole tukena.

3. Anna asuin istua erillään muista, jos se helpottaa hänen oloaan.

4. Anna lupa käyttää korvatulppia jos tunnilla ei tarvitse erityisesti kuunnella opetusta, kuten vaikka lukiessa ja tehtäviä tehdessä.

Ap

Vierailija
34/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut ihan tavallisessa luokassa perusopetuksessa?

Vierailija
35/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halin vain poikaystävän takia ja siitä on tullut ihan siedettävää. Tapasimme eräässä tapahtumassa. Ihan normaali, huumorintajuinen ja mukava söpö poika. Ei ole itse assi. En tykkää mistään kosketuksesta.

Pelkään muita ihmisiä, koska minun on vaikea ymmärtää heitä ja tulkita heidän kehonkieltään tai tunnetiloja tai muutakaan.

Pakotan itseni silti siedättymään.

Oireet ovat helpottaneet iän myötä paljon, mutta vieläkin on hankaluuksia. Taidan olla "keskitason tapaus".

Ap

Miksi poikaystävä haluaa olla kanssasi? Anteeksi jos kysymys on tyly :) tarkoitan, että onko teillä antoisa keskusteluyhteys tai hengenheimolaisuus, jos fyysinen puoli enimmäkseen puuttuu eikä haittaa kumpaakaan.

Vierailija
36/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko seurustella nörtin kanssa?

Vierailija
37/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yhdessä, koska nautimme toistemme seurasta, meillä on yhteisiä harrastuksia ja intohimoja, rakastamme toisiamme ja viihdymme erittäin hyvin yhdessä. Henkinen yhteys on vahva. En tiedä, olisiko minulla ja "perinteisellä nörtillä" juurikaan yhteistä.

Ap

Vierailija
38/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerikaan ei huoli kilttimiestä :(

Vierailija
39/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi vain huolia? Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

Ap

Vierailija
40/103 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vain huolia? Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

Ap

Juuri näin. Olen niin iloinen puolestasi että olet löytänyt vahvaa rakkautta elämääsi ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi