Kysy aspergerilta
Kommentit (103)
Kiusattiin koko peruskoulun ajan ja vieläkin, mutta nykyään se on lähinnä syrjimistä. Tällä hetkellä opiskelen lukiossa, olen yksinäinen ja poikaystäväni on samalla paras ja ainoa ystäväni.
Ap
En tiedä ovatko nuo pakkomielteet kovin yleisiä asseilla. Minun on pitänyt suunnittella opintoja myös sillä tavalla, etteivät tietyt rutiinit häiriinny.
Ap
Tästä tulee surullinen olo, kun Ap on niin yksinäinen. :(
Ei kukaan oikein viihdy kanssani, olen raskasta seuraa. Tänään säikähdin kamalasti kun olin kotimatkalla, kun takanani pyöräili jotain amiksia ja he huutelivat "v*t*n autisti", pelkäsin heidän huutavan minulle ja nousi muistot pintaan. Oli ahdistava tilanne.
Ap
Lähetän sinulle virtuaalihalauksen, vaikket siitä ehkä niin pidäkään. Tsemppiä.❤
Kiitos ystävällisestä eleestä.
Ap
En tiedä vielä, ehkä käyn elokuvissa poikaystävän kanssa. Viikonloppuna olisi myös joku kokous, mutta en varmaan halua mennä sinne enkä jaksa.
Ap
Miksi minun pitäisi kysyä Aspergerilta tai keneltä muultakaan mitään?
Toitotteletko kaikille, että sinulla on Asperger vai pidätkö omana tietonasi? Eräs tuttavani on sanonut, että ei sitä kannata kuuluttaa muille, koska sillä ei ole mitään väliä.
Käyn terapiassa. 72, kysymykseesi on jo vastattu. En ole kertonut kuin opettajille, muut eivät siitä tiedä. Eivät sukulaisetkaan tiedä. Ei sitä tarvitse muiden tietää kuin opettajien, psykologin ja vanhempien.
Ap
Tiedätkö, että aspergerista voi oppia pois?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että aspergerista voi oppia pois?
Kaikkihan me se tiedetään! Ja sokeakin oppii näkemään kun vain _haluaa_ tarpeeksi.
Asperger on neurologinen poikkeama, osa saa siihen vammaistuke ja käyttää säännöllisesti vammaispalveluja vaikka se ei nyt kirjaimellisesti vammaisuutta ole - autismia kuitenkin. Tila on pysyvä, kuntoutus auttaa lähinnä oireiden kanssa elämiseen.
Sivusta, ei ap.
Oletkohan yksi tuttuni, 75? Hänen mielestään hahmotushäiriön voi parantaa harjoittelemalla, lukihäiriön lukemalla, kaikki sairaudet parantaa liikunnalla ja ruokavaliolla ja kehitysvammakin on vain asennevamma. Olisin varmaan jo oppinut näistä vioista pois, jos se olisi mahdollista.
Ap
Jos paljastan, minulla on suuri riski tulla tunnistetuksi.
Ap
Oletko liberaali vai konservatiivi?
Enemmän varmaan liberaali ja vasemmalle kallellaan.
Ap
Ohhoh! Onkos Aspergerilla yleistä tuo pakkomielle kellonaikoihin?