Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy aspergerilta

Vierailija
13.09.2018 |

Kysy aspergernuorelta mitä haluat :)

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein itsekään osaa sanoa miksi se on niin hankalaa, mutta veikkaan että johtuu ihan jostain aivojen rakenteesta tai jostain sellaisesta viasta, jolle ei tavallaan vaan voi mitään. :/ En kyllä ole ollenkaan varma.

Ap

Oletan, että tämä oli vastaus minulle (91 ja 95). Ei sinun tarvitsekaan olla varma, ei tässä ole ns. oikeita vastauksia. Tulin myös tuohon tulokseen, että assi itse ei vaan voi sille mitään (palata entiseen toimintamalliin). Kiinnosti vain tietää, että mikä siitä tekee niin absoluuttisen hankalaa. Ehkä olisin voinut tätä exääkin jollain tavoin paremmin ymmärtää tässä asiassa.

Tuo läheisyysjuttu muuten on aika hankala parisuhteessa assin ja nentin välillä. Koin aina välillä aika ikäväksi sen asian, ettei se minun asperger-exä halunnut läheisyyttä, jonka taas itse koin olevan parisuhteessa hyvinkin olennaista. Hän ei tuntunut tarvitsevan läheisyyttä oikeastaan millään tasolla. Hänelle riitti, että ollaan vaan samassa tilassa, huoneessa, molemmat puuhaten jotain omia juttuja, tarvitsematta puhua toisilleen. Kuormitus ilmeisesti kasvaisi hänelle muutoin liian suureksi. Onko tämä sinulle tuttua?

Olisi vielä yksi kysymys: oletko nähnyt elokuvan "Rainman"? Pääosissa Dustin Hoffman ja Tom Cruise. Jos olet, niin tunnistatko mitään piirteitä itsessäsi?

Vierailija
102/103 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun vaikea tuottaa puhetta tai tulla ymmärretyksi joissain tilanteissa? Esim jos olet poissa tolaltasi tai ahdistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, en pidä läheisyydestä. Toki ikävää sinulle, kun sitä kaipasit ja mies ei ymmärtänyt. Se on usein asseille hyvin hankalaa, kosketus voi tuntua epämukavalta ja jopa sattua. En ole nähnyt tuota elokuvaa. Puheen tuottaminen ei ole minulle vaikeaa muuten, mutta puhevian takia on joskus hankala saada selvää puheestani.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän