Kysy aspergerilta
Kommentit (103)
Oikeuttaako se mielestäsi aspergereita loukkaamaan muita ihmisiä käytöksellään ja puheillaan, että he eivät ymmärrä tekemäänsä?
Koetko sanan assburger loukkaavana?
Kuinka rauhoitat ylikierroksilla käyvän mielesi?
Ei taida tämä assburger osata lukea kun ei vastauksia kuulu...
Miten sairautesi kirjo on manifestoitunut elämässäsi käytännön tasolla? Sulkenut ovia, avannut ikkunoita?
Ihmissuhteet, duuni?
Kiitos, jos jaksat vastailla.
Mitä harrastat? Miksi määrittelet itsesi aspergerin kautta?
Paljonko pisteitä saat netin (epävirallisessa) asperger-testissä?
Ei sinun tarvitse minulta mitään kysyä, mutta saat jos haluat.
Elämän tarkoitus on varmaankin lisääntyä ja jatkaa sukua.
Asperger ei ole tekosyy olla törkeä muille, käytöstapoja on opeteltava siinä missä muidenkin.
En koe assburgeria loukkaavana sanana.
Rauhoitan yleensä itseni itkemällä.
Ap
Ymmärrätkö sarkasmia vai aloitatko heti pätemään tosissaan johonkin toisen sarkastiseen heittoon?
Miksi sait diagnoosin? Miten oireilit ja tiesitkö jo mikä sulla on?
Mikä eläin olisit jos saisit valita?
En määrittele itseäni aspergerin kautta, mutta ajattelin että tämän aloituksen avulla voisin vastata kysymyksiin aspergeriin liittyen.
Harrastan lukemista ja lenkkeilyä.
Aspergerin vuoksi olen yksinäinen ja minua pidetään outona. Mitään mahdollisuuksia en tässä näe. En ole vielä työelämässä, olen lukiossa. En ole tehnyt nettitestiä.
Ap
Omaatko rikkaan mielikuvituksen sekä sisäisen maailman?
En tarkalleen muista miksi sain diagnoosin, olin sen verran nuori silloin. Sain raivokohtauksia ainakin paljon pienenä, siitä kaikki ne tutkimukset alkoivat. En itse tiennyt asiasta mitään pienempänä. Nykyään oireilee siten, että olen sosiaalisesti kömpelö, en uskalla katsoa muita silmiin, itken usein ja helposti, olen herkkä äänille ja pelkään muita ihmisiä. En harrasta pätemistä ollenkaan.
Jos olisin eläin, olisin kilpikonna. Hidas ja vetäytyvä.
Ap
Itse asiassa en. Olen aika mielikuvitukseton ja tylsä tyyppi, enkä edes älykäs assit yleensä.
Ap
Onko sinulla erityisiä mielenkiinnon kohteita
Miksi minun pitäisi kysyä aspergernuorelta mitään?