Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Joku jätti 3-vuotiaan ja vauvan kadulle virumaan Turussa - poliisi epäilee: Isä lähti junalla pois

Vierailija
13.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809132201196243_u0.shtml

Siis ihan kamalaa. Onneksi lapsille ei ehtinyt tapahtua mitään.

Kommentit (459)

Vierailija
161/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on perheselvityksessä. Eli sossu selvittää perhetilanteen. Tapaa lapsia jä käy lasten kotona.

Ne asiat vaan ei kuulu meille koska eivät saa antaa mitään tietoja.

Vierailija
162/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt varmasti ihanteellisin tapa oo asiaa hoitaa niin että jättää lapset laiturille odottelemaan mummoaan. Silti nämä kommentoijat jotka sitä mummoa haukkuu, kysyisin: Jos olet hakemassa taaperoikäisiä lapsenlapsia juna-asemalta, menetkö ihan ensimmäisenä asemannurkalla seisovasta poliisiautosta niitä katsomaan, vai etsitkö ennemmin asemalta mihin lasten vanhempi ne muksut on sanonut jättävänsä?

En itse ainakaan poliisin seurasta niitä lapsia heti olisi huomannut etsiä, kun oma mielikuva on että ne on joko hakemassa junasta poistettua känniääliötä tai muissa järjestyksenpidollisissa tehtävissä siellä.

Kun sovin jotain, niin olen aina ajoissa paikalla, jopa hieman aiemminkin. 

Eli oletetaan, että minun pitäisi hakea taaperoikäisiä lapsia jostain, niin olen sovittuna aikana siellä paikanpäällä. En todellakaan myöhässä ja vielä tällaisessa tapauksessa, jossa toisen henkilön pitää ehtiä johonkin kulkuvälineeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kaikki täsmää kyllä jutussa. Kupittaan asema on on pieni kaksiraiteinen asema, ei henkilökuntaa, pelkät lippuautomaatit. Kun ihmiset nousee junaan, asema jää autioksi.  Ihmettelen tota isoäidin olinpaikkaa oikein urakalla, miten ei ole muka rattaita löytänyt tyhjältä asemalta? Tai mihin hän on lähtenyt, koska ei ole siellä voinut olla kun poliisit ovat sinne saapuneet? Iltalehden jutusta ymmärsin että Isä ulkopaikkakuntalainen ja tuonut/jättänyt lapset jotka isoäidin pitänyt noutaa. 

Mitä mulla tuli mieleen, että olisko mennut asemat sekaisin ja jompi kumpi ollut väärällä asemalla. Turussa on kolme juna-asemaa, Kupittaa, Turku ja Turku Satama. Olisko vaihto sovittu Turun rautatieasemalle ja isä onkin jättänyt lapset Kupittaan asemalle ja luullut jotain toista autoa isoäidin autoksi. Tai asema ollut oikea ja isoäiti mennyt väärälle asemalle noutamaan lapsia.

No joka tapauksessa onni ettei lapsille sattunut mitään ja ehkä oppivat, että ehkä kannattaisi luovuttaa lapset henkilöltä henkilölle eikä vaan dumpata heitä jättöpaikkaan. 

Vierailija
164/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Isän tapa hoitaa lapsia voi olla erilainen kuin äidin, mutta on yhtä hyvä.”

Vierailija
165/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin MITEN se isä on voinut nähdä auton tulevan ? Eihän laiturilta näe parkkipaikalle kunnolla ja lisäksi laituri on niin pieni, että kyllä sieltä pitäisi kaksi lasta ja rattaat löytää: https://www.vr.fi/cs/vr/fi/kupittaa_fi

Ihan paskapuhetta perheeltä.

Vierailija
166/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sokea mummo kun ei näe 2 lasta, vaunuja ja poliiseja????

Ja tuskin parissa sekunnissa ne poliisit tuli paikalle ja vei lapset pois. 

Onhan se poliisipartio voinut olla sattumalta ihan lähellä, vieressä kuitenkin esim TYKS ja monta vilkkaastiliikennöityä katua.

Saattoivat olla T-sairaalan pihalla.

Vierailija
167/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen jättää noin pienet lapset edes ohikiitäväksi hetkeksi yksinään asemalaiturille?!?!

Ei siitä mene kuin kaksi junaa tunnissa ohi.

Ei se mikään Pasila ole.

Vierailija
168/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiä lapsia ei jätetä asemalaiturille yksin sekunniksikaan. Ihan sama oliko isoäiti jo pysäköimässä autoa tai kuinka pieni asema on tai luuliko jotain muuta isoäidin autoksi tai mitä ihmeen selityksiä nyt väännetään. 

Vierailija
169/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt varmasti ihanteellisin tapa oo asiaa hoitaa niin että jättää lapset laiturille odottelemaan mummoaan. Silti nämä kommentoijat jotka sitä mummoa haukkuu, kysyisin: Jos olet hakemassa taaperoikäisiä lapsenlapsia juna-asemalta, menetkö ihan ensimmäisenä asemannurkalla seisovasta poliisiautosta niitä katsomaan, vai etsitkö ennemmin asemalta mihin lasten vanhempi ne muksut on sanonut jättävänsä?

En itse ainakaan poliisin seurasta niitä lapsia heti olisi huomannut etsiä, kun oma mielikuva on että ne on joko hakemassa junasta poistettua känniääliötä tai muissa järjestyksenpidollisissa tehtävissä siellä.

Eli oletetaan, että minun pitäisi hakea taaperoikäisiä lapsia jostain, niin olen sovittuna aikana siellä paikanpäällä. En todellakaan myöhässä ja vielä tällaisessa tapauksessa, jossa toisen henkilön pitää ehtiä johonkin kulkuvälineeseen. 

Ok. Eli sulla ei auto koskaan hajoa/bussi ole myöhässä/matkalla satu kolaria/et saa sairaskohtausta/jne. Hieno homma.

Vierailija
170/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit varmasti vastuullisempia ja isä oli ulkomaalainen.

Heti kun asia siirtyy lastensuojeluun niin heillä on vaitiolovelvollisuus.

Kirjoitin jo tuosta perheselvityksestä joka heillä meneillään ja se kestää.

Sain alapeukkuja.

Monesti tuntuu että ihmisten uteliaisuus on jotain järkyttävää.

Asia on hoidossa ja yrittäkää elää sen kanssa ettei kaikkea tietoa teille anneta.

Vierailija
171/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen jättää noin pienet lapset edes ohikiitäväksi hetkeksi yksinään asemalaiturille?!?!

Ei se mikään Pasila ole.

Itseasiassa menee myös jotain rahti- tai siirtojunia tms. Olin juuri tänään kys. asemalla ja ohi kiisi joku tällainen juna noin 20 min Helsingin junan jälkeen. Menikin huomattavasta kovempaa kuin liikennejunat ja ilmavirta tuntui asemalla seistessä. Tästä tuli jopa varoituskuulutus.

Vierailija
172/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Eli sulla ei auto koskaan hajoa/bussi ole myöhässä/matkalla satu kolaria/et saa sairaskohtausta/jne. Hieno homma.

Joo, mutta jos hakijalla hajoaa bussi tai ei muusta syystä tule paikalle, niin en totta helvetissä jättäisi kahta pientä lasta JUNA-ASEMAN LAITURILLE keskenään! Aina sattuu kaikenlaista, mutta mihin isän oli päästävä tuollaisen riskin ottaessaan? Oliko varmasti tärkeämpi asia, kuin näiden kahden lapsen henki ja terveys?

Vierailija
173/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinassa ei kyllä täsmää nyt yhtään mikään :D ihan eka funfact jo se, että Kupittaan asema on suljettuna. Alas mennään siis suoraan laitureille joita on käytännössä vain yksi. Sinne asti ei myöskään näy mitenkään parkkipaikalle saapuvat autot.

Vähän oudolta kuulostaa, että mummo olisi ehtinyt sompailla tyhjää 100m pitkää laituria edestakaisin 20min löytämättä vahingossakaan lapsia. Samalla kun paikanpäällä on ehtinyt käydä jo poliisi, sossu ja lehdistökin.

Vierailija
174/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin MITEN se isä on voinut nähdä auton tulevan ? Eihän laiturilta näe parkkipaikalle kunnolla ja lisäksi laituri on niin pieni, että kyllä sieltä pitäisi kaksi lasta ja rattaat löytää: https://www.vr.fi/cs/vr/fi/kupittaa_fi

Ihan paskapuhetta perheeltä.

Näköalahissistä?

Vierailija
175/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään Pasila ole.

Itseasiassa menee myös jotain rahti- tai siirtojunia tms. Olin juuri tänään kys. asemalla ja ohi kiisi joku tällainen juna noin 20 min Helsingin junan jälkeen. Menikin huomattavasta kovempaa kuin liikennejunat ja ilmavirta tuntui asemalla seistessä. Tästä tuli jopa varoituskuulutus.

Niin, kerran päivässä ehkä.

Edelleen se ei ole mikään ratapiha.

Vierailija
176/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään Pasila ole.

Niin, kerran päivässä ehkä.

Edelleen se ei ole mikään ratapiha.

Aivan hyvin olisi noidenkin muksujen ohi voinut ajaa juna, ei se ole edes mitenkään kaukaa haettua. Isompi olisi voinut tippua tai mennä alas raiteille kenenkään huomaamatta.

Ja muutenkin, aika heikolla tolalla on puolustus, jos pitää junien vähyyttä tässä lieventävänä asianhaarana.

Vierailija
177/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olet väärässä ajan suhteen jolloin pitäisi olla paikalla?

Vierailija
178/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä 3-vuotias on viisaampi kuin se etäisä. Siksi se juuri on etäisä , jäänyt jälkeen ja alkanut taantua. Kannattaa vähän vahtia noita viikonloppuisiä, usein unohtavat, että lapsi tarvitsee esim.ruokaa, hoivaa ja turvaa.

Vierailija
179/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Hälyytti 😅

Sulla oli vaikeutta ymmärtää mitä tarkoitin kun puhelimen tekstinsyöttö kirjoitti sen noin?

Vierailija
180/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit varmasti vastuullisempia ja isä oli ulkomaalainen.

Heti kun asia siirtyy lastensuojeluun niin heillä on vaitiolovelvollisuus.

Kirjoitin jo tuosta perheselvityksestä joka heillä meneillään ja se kestää.

Sain alapeukkuja.

Monesti tuntuu että ihmisten uteliaisuus on jotain järkyttävää.

Asia on hoidossa ja yrittäkää elää sen kanssa ettei kaikkea tietoa teille anneta.

Aika utelias ja juorukello olet itsekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän