Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Kahvia (ei maitoa), useanlaista teetä, keksiä.
Mitään syötävää ei olisi tarjolla. Emme tarjoa koskaan mitään kahvin kanssa, koska täällä käydään yleensä ilman ennakkovaroitusta. Toki jos tietäisimme etukäteen, ostaisimne jotain :)
En todellakaan kannata yllätysvierailuja, mutta harvinaista kyllä mulla olisi pakkasessa korvapuusteja (viime viikolla leivoin pitkästä aikaa) ja pari palaa porkkanakakkua. Yleensä meillä ei ole itsellekään varattuna viikolla muuta kahvin kanssa kuin ehkä keksejä.
Meillä kans ei oo mitää makeaa mitä tarjota. Ite kun olin dietillä niin ei ollut edes leipävärkkejä. Ainoat ketä haittas oli appivanhemmat ja heki toi tyytyväisenä omat pullat😂 muut tyyty pelkkään kahviin tai teehen🤗
En avaa ovea. Eli meille ei tule yllätysvieraita.
Häh, eihän yllätysvieraan tarvitse ilmoittamatta oven taakse pölähtää. Yllätysvieras voi olls myös yllättäen kutsuttu vieras. Itse saatan ainakin extempore ehdottaa minun luokse menoa töiden/opiskelujen jälkeen tai jos olen ystävien kanssa ulkona ja lähellä kotia.
Tällä hetkellä kaapissa taitaa löytyä kahvia(ja teetä) ja rainbown suklaamuru pipareita. Ja leipää jos suolaista haluaa.
Kahvia ja maitoa löytyy, mitään makeaa ei koskaan - ei edes pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Häh, eihän yllätysvieraan tarvitse ilmoittamatta oven taakse pölähtää. Yllätysvieras voi olls myös yllättäen kutsuttu vieras. Itse saatan ainakin extempore ehdottaa minun luokse menoa töiden/opiskelujen jälkeen tai jos olen ystävien kanssa ulkona ja lähellä kotia.
Tällä hetkellä kaapissa taitaa löytyä kahvia(ja teetä) ja rainbown suklaamuru pipareita. Ja leipää jos suolaista haluaa.
Oho, aloituksessa mainittiin nimenomaan jos vieraat vain pölähtävät sisään. No jaa, samat tarjottavat joka tapauksessa...
En avaisi ovea, mutta ois täällä omenia, limpparia, hapankorppuja ja kurkkua. Ranskalaisia ja nakkeja, jos malttaa vähän odottaa. :D
Käännyttäisin hyvällä omallatunnolla ovesta ulos; ollaan koko perhe kipeenä.
Ei muuta kuin tervetuloa yllätysvieraat! Tarjolla olis kahvia tai teetä maidolla tai ilman. Niiden kanssa tarjoilisin ruisnappeja ja hummusta tai voita. Pakastimessa olis mm. paljon herkullisia pensasmustikoita, ne ovat kuin karkkia ja niiden kanssa jogurttia tai kerma... Ruokaa voisin toki tarjota: soija-bolognesea olis vielä (spagetti tosin loppui äsken) tai nopeasti saisin myös tattipastaa.
Lisäksi yhdelle alkoholista tykkäävälle voisin tarjota gintonicin (fever tree tonicista tietenkin) tai kahdelle jos tykkää enemmän siitä ginistä kuin tonicista.
Teetä on aina. Tällä hetkellä tarjottavaakin olisi, mm. sipsejä, vihanneksia ja dippejä, fudgea, suklaata, jäätelöä, toffeeta, keksejä.
Tulin juuri matkoilta ja hamstrasin kaikkia herkkuja mitä Suomesta ei saa. Yleensä on vain teetä. Ehkä näkkileipää ja tuorejuustoa.
Kahvia, useita makuja teetä. Voisilmäpullaa, muutamia erilaisia jäätelöitä. Keksiä. Suklaata. Salmiakkia.
Vierailija kirjoitti:
En avaisi ovea, mutta ois täällä omenia, limpparia, hapankorppuja ja kurkkua. Ranskalaisia ja nakkeja, jos malttaa vähän odottaa. :D
Ai niin, onhan täällä suklaata ja pähkinöitäkin, mutta nehän on jo varattu huomiselle reissulle. ;)
Itsellä nyt ei edes käy ketään kylässä, kun ole kavereita ja sukulaiset etäisiä. Siinä mielessä on edes vaikeaa kuvitella, että tänne joku tulisi. Nyt olisi kyllä hyvä hetki muuten tulla, kun suhteellisen siistiä. Välillä siivoaminen jää vähemmälle kun ajattelen, ettei tänne kuitenkaan kukaan eksy, vaikka ei täällä nyt sentään mitään jätevuorta ole. Nyt olisi paljon tarjottavaakin kuten pari pullaa, kääretorttua, karkkia, keksiä, omenaa jne. Ikävää tällainen elämä ja yritetty kyllä on, mutta ei tilanne muutu. Terveisin nuori nainen. Ehkä sitä seuraa voisin kyllä saada, mutta etsin ystäviä, enkä mitään muuta.
mun kotii ei yllätysvieraita kun vaan hädässä ja itekki haluun sit tietää hädän syyn esim jos jollai on ero tilanne nii voin ottaa kaverinn siks aikaa turvaan mut ei noin niiku huviksee yllätysvierailulle. ja ruuaks ihan mitä vaan kaapist löytyy tällä hetkellä ei muutaku jotai leipää ja suklaata sekä teetä, kahvia ei mun asunnossa kaivata.
Aina on jotain. Kaapissa on aina keksejä. En tykkää itse kekseistä, joten niitä helppo pitää vierasvarana. Pakkasestakin löytyy yleensä aina jotain, nyt olisi pakkasessa korvapuusteja ja mutakakkua. Voikkarit saa aina väännettyä. Saattaa olla karkkia tai suklaata.