Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Kahvia ja voileipää löytyisi täältäkin. Päälle juustoa, paria erilaista leikkelettä, kurkkua, paprikaa ja tomaattia. Kurkkumajoneesiakin taitaisi olla. Ja kananmunia on myös mitä keittää leivälle. Noista kyllä saisi rakennettua vieraskelpoiset voikkarit. Itsekin mieluummin ottaisin jotain tuollaista kuin keksiä tai muuta makeaa.
Eipä oikein mitään. Hirveä flunssa, enkä ole jaksanut käydä kaupassa vähään aikaan. Särkylääkettä löytyy.
En avaa ovea. Jos soittavat etukäteen, niin tarjottavaa juuri nyt: kahvia, karjalanpiirakoita, leipää + juustoa + kalkkunaa, jaffakeksejä ja monenlaista jätskiä. Olutta ja zerocolaa. Jos kova nälkä on, niin löytyy nakkikastiketta ja muusia, joita söin pari tuntia sitten.
Itse tehtyä jäätelöä, pullaa ja raparperipiirakkaa.. Kaikki siis pakkasessa.
Viiniä tai GT:n voisin tarjota. Kahvia en juo klo 14 jälkeen, muuten en nuku yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.
Olen yllättynyt miten kaikilla tuntuu olevan aina kaapissa pullaa, piirakkaa, keksejä. Eikö ne ole tarkoitettu herkutteluun eli ei joka arkipäivä ja aina kahvin kanssa?
Ja sitten ihmetellään ylipaino-ongelmia.
Mä kirjoitin aiemmin kuinka meillä on pakastimessa aina pullaa ja piirakkaa. Ollaan hoikkia/normaalipainoisia, yksi tyttäristä ja miniä suorastaan laihoja ja he syövät eniten tarjolla olevia kakkuja:)
Vuorokauden kulutus versus syöty kalorimäärä vaikuttaa. Jos mä syön 3x5cm kakkupalan mutta jätän salaattikastikkeen, juuston ja jugurtin syömättä tulos on +/-0. Valintoja valintoja.
Ja tosiaan ei niitä ole pakko syödä. Ihan samoin meillä on kaapissa yli 40 pll alkoholia mutta siellä ne vaan on olleet vuosia, ei olla alkoholistejakaan:D
Ei olisi tarjottavaa, eikä olisi kahviakaan tai edes kahvinkeitintä. Enkä edes päästäisi yllätysvieraita sisään. Onneksi en tunne noin kamalia ihmisiä jotka tuolla tavalla tuppautuisivat kylään.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.
Olen yllättynyt miten kaikilla tuntuu olevan aina kaapissa pullaa, piirakkaa, keksejä. Eikö ne ole tarkoitettu herkutteluun eli ei joka arkipäivä ja aina kahvin kanssa?
Joo, samaa ihmettelen. Koskaan en ole ylipainoinen ollut, vaan tällanen sutjakka ja sopusuhtainen mimmi.
Mikä on yllätysvieras? Onko se yllätysvieras, että kaveri soittaa ja kertoo olevansa nurkilla ja voisi tulla kahville. 15 minuuttia myöhemmin kaveri on ovella. Jos näin on niin meillä ei käy kuin yllätysvieraita. Aina ovat olleet tervetulleita.
Yleensö löytyy kahvia, teetä, mehua, keksejä, jäätelöä ja leipää. Eivät nämä vieraita vatrten ole, mutta hyvin niitä voin heille tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLLÄTYSvieraille pitäisi olla mitään tarjottavaa? Tätä en ymmärrä.
No onhan se kohtelias ele. Tarjota vaikka vesilasillinen jos ei muuta sillä hetkellä löydy.
Onko kohteliasta tulla etukäteen ilmoittamatta?
On sillä voi olla tilanteita että vieraat ovat ohikulkumatkalla ja koska välit näihin vieraisiin ovat hyvät ja haluat itsekin pitää yllä suhteita niin miksi en tarjoaisi mitään. Jos en tarjoaisi olisin joku kantasuomalais juuret perivä ulkoinen ja kylmä m#lkku. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tarjoaisi
Tarjosin pakastepizzaa. Ei nyt ollut ihan yllätysvieras, mutta siskoni kysyi, voiko tulla käymään, niin etten ehtinyt valmistautua tai siivota tms., tuli melkein samaan aikaan käymään kun tulin töistä ja sovittiin tästä aamulla. Minusta on kiva, että ihmiset käyvät, eikä kukaan oleta, että saa kestitystä jos tulee yllättäen. Ja aina voi sanoa ei.
Lämpimät voileivät ja jäätelöä :)
Ei mitään. Mulla ei säily mikään pulla tai keksi. Mä syön ne ite välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasessa on marjapiirakkaa, kaapista pitäis löytyä jotain keksejä, suklaata löytynee aina. Nyt just on tosin turha soitella ovikelloa, kun ei ole ketään kotona.
Sama, mustikkapiirakkaa ja mahd. raparperimansikkapiirakkaa löytää pakkasesta. Pari avaamatonta keksipakettia kaapissa ja suklaata jääkaapissa. Kahvit ja teet voisin keittää. Voileipätarvikkeitakin on, muuten suolaista huonommin. Juuri nyt kyllä harmittaisi jos joku tulisi, aika väsynyt olo ja pääsin just sänkyyn.
Itsekasvatettua k@nnabista ja mässyen iskiessä olisi tarjolla karkkia, pähkinöitä ja limua.
Esittäisin nukkuvaa.
En todellakaan halua päästää ketään kotiini, ellei siitä ole ennalta sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.
No huhhuh itsellesi.
Se herkku saattaa kököttää kaapissa ihan syömättömyyttäänkin. Täällä esims yksi suklaalaatikko (fazerin sinistä) ootellu syöjäänsä joulusta saakka. Keksejä en syö juuri koskaan mutta ostan kaappiin just näiden yllätysvieraiden varalta. Samoin jäätelön kanssa, en syö itse mutta pidän vierasvarana aina jonkin verran pakkasessa, tai sit jotain puolivalmiita pullia/munkkeja tmv.
Kahvia ja voileipää.