Herttoniemen rannan mysteeriääni
Mitä selitystä veikkaatte?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809122201193977_u0.shtml
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Bieldenbergeissä kokoustavat kyllä tietävät äänen alkuperän. Haarp varmaan kuten muuallakin maailmassa. Mikä sitten on Haarpin todellinen tehtävä kuin "ilmastotutkimus" on sama mitä Bieldenbergeissä muutenkin puuhataan ihmiskunnalle..Voi se olla muukin kuin Haarp. Tämä olisi selvitettävissä kyllä muttei asiantuntijoillakaan ole kiinnostusta..
Suomessa Sodankylän EISCAT hoitelee nuo hommat.
"Tutkat sijaitsevat Kiirunassa, Sodankylässä ja Tromssassa. Tutkajärjestelmän lähetin on suuritehoinen, megawattiluokan pulssimoduloitu tutka.
Lisäksi järjestelmään kuuluu Tromssassa sijaitseva radiolähetin, jolla ionosfääriä lämmitetään sekä jatkuvasti ionosfääriä tarkkaileva tutka-asema Huippuvuorilla."
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/EISCAT
Kaikkeahan ne noilla testaavat. Esim. tappoivat 300 poroa Norjassa "salamalla".
https://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/video-traaginen-naky-koht…
Ääni kuuluu nykyään vain valikoiduille ihmisille uutena ajankohtana perjantaisin ja sunnuntaisin kello 3.32
Vierailija kirjoitti:
Ääni kuuluu nykyään vain valikoiduille ihmisille uutena ajankohtana perjantaisin ja sunnuntaisin kello 3.32
Olen kuullut samaa juttua ja on jokin pään sisällä oleva sivuääni joka aiheutuu siitä kun ovat laskuhumalassa kuunnelleet Rauli Badding Somerjoen 'Ja rokki soi' -biisiä toistolla noin 20 kertaa, volyymit kaakossa.
Minusta ääni oli selvästi jonkun palstamamman emätinpierun ääni.
Päivänselvä asia. Ääni kuuluu arkisin ja samaan aikaan.
Se tulee ehkä meren läheltä ja on jokin työhön liittyvä ääni.
Jokin laite käynnistyy tai käynnistetään joka aamu.
Ja klo 6 alkaa työt.
Voi tulla Kalasatamasta tai kauempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja klo 6 alkaa työt.
Merihirviö!
Vierailija kirjoitti:
Ja klo 6 alkaa työt.
Onhan tämä lähde ollut jo pitkään selvillä. Kuuluu hyvin pienellä alueella, ääni tulee läheltä. Kalasataman suunnasta ei tule. Iltalehdessä on 2 videota, joissa kuvataan samaa päiväkotia. Toisessa Laivalahdenkaaren suunnalta toisessa Neitsytpolun suunnasta. Päiväkoti alle 50 metrin etäisyydeltä. Päiväkodin ilmastointilaite käynnistyy. Taidetaan jopa todeta toisessa videossa ilmastointilaite juuri ennen ujelluksen alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien videoon tästä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809152201200699_u0.shtml
Iltalehden kuvaama video mysteeriäänestä sai kaksi nuorta länsiuusimaalaista tubettajaa Mikael"Mikirotta" Sundbergin ja Max"Boheemi" Blomfeltin menemään paikan päälle heti seuraavana aamuna. Mikirotalla on 145 000 tilaajaa Youtubessa ja Boheemilla 80 000. He päättivät sonnustautua foliovaatteisiin ja odottelivat ääntä Herttoniemen rannassa. Videolla näkyy, kuinka kännykän kello näyttää kello 5.50, mutta mitään ei tapahdu.
- Meitä on kusetettu, Sundberg sanoo.
- Me ollaan tyhmiä, Blomfelt lisää epäuskoisena.
Humina alkaa. Lapsuutensa läheisessä päiväkodissa viettänyt Blomfelt arvelee sen olevan rakennuksen ilmastointi. Yhtäkkiä ilmoille kajahtaa Iltalehdenkin tallentama mysteeriääni. Kaksikko kiljahtaa hämmästyksissään ja on selvästi pöllämystynyt.
- V***u mä rypistin mun foliohatun, Blomfelt huudahtaa.
- Se oikeasti vielä tuli sieltä, Sundberg riemuitsee nauraen.
Intoa, jännitystä ja pelkoa
Iltalehti tavoitti tubettajakaksikon kommentoimaan aamuista seikkailuaan. Blomfelt kertoo, että ajatus sai alkunsa, kun hänen isänsä näytti Iltalehden uutisen. Blomfelt soitti välittömästi ystävälleen ilmoittaen, että aamuyön ohjelma on muuten päätetty.- Menin aika kananlihalle siitä äänestä! Olemme katsoneet joitakin vuosia takaperin vastaavia videoita maailmalta. Olin innoissani, mutta samalla vähän peloissani. Tunsin nahoissani, että tämä on pakko käydä todistamassa, ja rupesin askartelemaan foliohattua, Blomfelt kertoo.
- Kun näin, että Masalla oli foliohattu, olihan munkin pakko ottaa, Sundberg sanoo.
Blomfelt ja Sundberg kertovat, että heillä ei ollut paikan päällä oikein mitään odotuksia. Sundberg sanoo, että he eivät voineet tietää, onko tarina totta vai ei.
- Totta kai Iltalehden oma video vahvisti sitä, että se on totta. Olimme kuitenkin skeptisiä. Ennen kuin lähdimme, minua pelotti ihan älyttömän paljon. Oli synkkä ja tuulinen sää. Ja jännitti.
- Ajattelin, että video ja reissu ovat hauskoja, kuului se ääni tai ei. Kun se itse ääni kuului, se oli niin aito se meidän reaktio. Se oli oikeasti sokki. Tapahtuuko tämä oikeasti, Blomfelt sanoo.
Kaksikko kertoo menneensä äänestä hämilleen vielä enemmän kuin uutisesta.
- Siinä vaiheessa, kun kuulemme sen äänen, me olimme jo kävelemässä takaisin autolle. Mä olin aivan monttu auki, onko tämä oikeasti mahdollista, Blomfelt hämmästelee."
Eh no nämä nyt ainakin liioittelevat reaktiotaan ihan vaan koska video jossa tyynesti todetaan että joo-o, joku ilmastointikone jossain ei kerää samalla lailla katsojia kun tällainen "omg se todellakin on kummitus"-paske. Uutisarvo siis täysi nolla.
No se äänihän hitto kuuluu siinä. Jopa sen "ei v*ttu v*ttu" huudon läpi..
Ääni kuuluu selvästi ns. henkimaailmaan. Liekö Jumalan enkelten pasuuna vai mikä - varoittelee tulevasta tuhosta sekä Jeesuksen takaisin tulemisesta. Tähän minä uskon.
Kiinnitin huomiota juuri siihen että Herttoniemessä kuuluu jatkuvasti myös tasainen ulina.
Mikä lie sen aiheuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikien videoon tästä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809152201200699_u0.shtml
Iltalehden kuvaama video mysteeriäänestä sai kaksi nuorta länsiuusimaalaista tubettajaa Mikael"Mikirotta" Sundbergin ja Max"Boheemi" Blomfeltin menemään paikan päälle heti seuraavana aamuna. Mikirotalla on 145 000 tilaajaa Youtubessa ja Boheemilla 80 000. He päättivät sonnustautua foliovaatteisiin ja odottelivat ääntä Herttoniemen rannassa. Videolla näkyy, kuinka kännykän kello näyttää kello 5.50, mutta mitään ei tapahdu.
- Meitä on kusetettu, Sundberg sanoo.
- Me ollaan tyhmiä, Blomfelt lisää epäuskoisena.
Humina alkaa. Lapsuutensa läheisessä päiväkodissa viettänyt Blomfelt arvelee sen olevan rakennuksen ilmastointi. Yhtäkkiä ilmoille kajahtaa Iltalehdenkin tallentama mysteeriääni. Kaksikko kiljahtaa hämmästyksissään ja on selvästi pöllämystynyt.
- V***u mä rypistin mun foliohatun, Blomfelt huudahtaa.
- Se oikeasti vielä tuli sieltä, Sundberg riemuitsee nauraen.
Intoa, jännitystä ja pelkoa
Iltalehti tavoitti tubettajakaksikon kommentoimaan aamuista seikkailuaan. Blomfelt kertoo, että ajatus sai alkunsa, kun hänen isänsä näytti Iltalehden uutisen. Blomfelt soitti välittömästi ystävälleen ilmoittaen, että aamuyön ohjelma on muuten päätetty.- Menin aika kananlihalle siitä äänestä! Olemme katsoneet joitakin vuosia takaperin vastaavia videoita maailmalta. Olin innoissani, mutta samalla vähän peloissani. Tunsin nahoissani, että tämä on pakko käydä todistamassa, ja rupesin askartelemaan foliohattua, Blomfelt kertoo.
- Kun näin, että Masalla oli foliohattu, olihan munkin pakko ottaa, Sundberg sanoo.
Blomfelt ja Sundberg kertovat, että heillä ei ollut paikan päällä oikein mitään odotuksia. Sundberg sanoo, että he eivät voineet tietää, onko tarina totta vai ei.
- Totta kai Iltalehden oma video vahvisti sitä, että se on totta. Olimme kuitenkin skeptisiä. Ennen kuin lähdimme, minua pelotti ihan älyttömän paljon. Oli synkkä ja tuulinen sää. Ja jännitti.
- Ajattelin, että video ja reissu ovat hauskoja, kuului se ääni tai ei. Kun se itse ääni kuului, se oli niin aito se meidän reaktio. Se oli oikeasti sokki. Tapahtuuko tämä oikeasti, Blomfelt sanoo.
Kaksikko kertoo menneensä äänestä hämilleen vielä enemmän kuin uutisesta.
- Siinä vaiheessa, kun kuulemme sen äänen, me olimme jo kävelemässä takaisin autolle. Mä olin aivan monttu auki, onko tämä oikeasti mahdollista, Blomfelt hämmästelee."
Eh no nämä nyt ainakin liioittelevat reaktiotaan ihan vaan koska video jossa tyynesti todetaan että joo-o, joku ilmastointikone jossain ei kerää samalla lailla katsojia kun tällainen "omg se todellakin on kummitus"-paske. Uutisarvo siis täysi nolla.
No se äänihän hitto kuuluu siinä. Jopa sen "ei v*ttu v*ttu" huudon läpi..
Totta kai kuuluu, koska se ilmastointilaite käynnistyy
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota juuri siihen että Herttoniemessä kuuluu jatkuvasti myös tasainen ulina.
Kilttien miesten kuoroharkat?
Kyseessä on ääni joka kuuluu ympäri maailmaa, ensimmäinen tallenne taitaa olla vuodelta 2008. Youtubeen hakusanaksi sky sounds niin löytyy näitä videoita, ja googlettamalla mm. Nasan selitys äänelle.
Samanlainen ääni kuuluu myös Kantvikista.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on ääni joka kuuluu ympäri maailmaa, ensimmäinen tallenne taitaa olla vuodelta 2008. Youtubeen hakusanaksi sky sounds niin löytyy näitä videoita, ja googlettamalla mm. Nasan selitys äänelle.
Ilmastointilaitteita on ympäri maailmaa
Minua eniten hämää tässä että ääni on kuulunut jo ties kuinka kauan ja kukaan viranomainen ei näytä olevan sen alkuperästä kiinnostunut. Sääntö Suomen tapaan tuollahan pitäisi olla jo viranomainen jos toinenkin tutkimassa asiaa ja miettimässä onko äänelle haettu lupaa, onko desibelit liian korkeat ja voisiko äänen aiheuttajaa sakottaa jollain tavalla.
Kuvaavaa on että kukaan ei ole virallisesti kiinnostunut asiasta...eli joku tasan tarkkaan tietää mitä tuo on eikä asiaan siksi puututa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointilaitteita on ympäri maailmaa
Ilmastointilaatteen ääni se tuskin on. Herttoniemen tapauksesta en tiedä, mutta ei ainakaan läheskään kaikissa youtube-videoissa. Samantyyppinen ääni on kuvattu myös maaseudulla sekä keskellä metsää, kaukana ilmastointilaitteista.
NASA:n selitykseen (https://www.elitereaders.com/eerie-noise-heard-from-different-parts-of-…) on helpompi uskoa (vaikken välttämättä siitäkään ole täysin vakuuttunut).
Vierailija kirjoitti:
Itäväylä kohisee.
Vierailija kirjoitti:
Ääni kuuluu selvästi ns. henkimaailmaan. Liekö Jumalan enkelten pasuuna vai mikä - varoittelee tulevasta tuhosta sekä Jeesuksen takaisin tulemisesta. Tähän minä uskon.
Emme voi tietää onko näin, mutta koko maailman varoittaminen Herttoniemenrannan parkkihallin ilmastointilaitteella arkisin klo 5.50?
Kaveri asui jonkin aikaa Japanissa ja siellä tuli outoja ääniä taloon kun alapuolella meni metro (ei mikään luotijuna mutta nopea peli kuitenkin) ja yläpuolella lähti tai laskeutui lentokone suht matalalta samaan aikaan, eli se äänivalli sekottui niissä onkaloissa jotenkin ja porukka luuli että joku mylvivä Godzilla-hirviö heräilee maan alta jostain :D