Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herttoniemen rannan mysteeriääni

Vierailija
12.09.2018 |

Kommentit (279)

Vierailija
201/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selviää viimeistään, kun ajastimet siirtyy talviaikaan.

Vierailija
202/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on vastuussa parkkiluolasta? Nyt aloitelaatikkoon viestiä, että käyvät siellä uusimassa sen lv-koneen. Ovat varmasti ihan tietoisia tästä, mutta pelkäävät saneerauskustannuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v kirjoitti:

Lopun aikoja nyt jo selvästi eletään ja ennusmerkkejä on nähty ja kuultu. Tuokin on niitä lopun ajan merkkejä, Taivaallisia ääniä joita ihmiset kuuluvat merkiksi siitä, että Jeesus palaa pian takaisin maan päälle. Silloin on tuomiopäivä, kuolleet nousevat haudoistaan ja kaikki, sekä elävät että kuolleet kutsutaan tuomiolle kuulemaan, että pääsevätkö he Taivaiseen vai joutuvatko he Helvettiin. Minä toivon todella, todella paljon, että pääsen muiden Taivaaseen pääsevien kanssa Taivaaseen Jumalan, Jeesuksen ja enkelten luokse.

Maapallo on kuitenkin vain yksi kivi avaruudessa???

Vierailija
204/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli uhvomies joka kaikki lentotemput ties.

Vierailija
205/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on vastuussa parkkiluolasta? Nyt aloitelaatikkoon viestiä, että käyvät siellä uusimassa sen lv-koneen. Ovat varmasti ihan tietoisia tästä, mutta pelkäävät saneerauskustannuksia.

Luolaan jäi katkera ns. parkkiluolamörkö.

Vierailija
206/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on Hong Kongista tai Lissabonista saapuva aamukone ja ääniaalto osuu johonkin peltiin, putkeen tai vastaavaan missä se resonoi.

Juu ei. Meinaat siis, että se on kahden vuoden ajan joka arki-aamu minuutilleen samaan aikaan samassa paikassa tiputtamassa korkeutta? Ja ettei mikään muu päivän sadoista lennoista aiheuta samaa?

Mietin kovasti, että miksi juuri Hong Kongista TAI Lissabonista saapuva kone aiheuttaa mörköhuutoa Helsingissä? Ne ei ole edes samalla mantereella..

Vierailija
207/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EISCAT Sodankylässä, sieltähän tuo ääni kulkeutuu. Asun vieressä ja samanlaista ujellusta usein.

Sodankylästä asti?!?!

Vierailija
208/279 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla joku sankari joka kaasuttelee jollain prätkällä parkkihallissa töihin lähtiessään? Ylöstulorampissa sitten joutuu hiljentämään? Toisaalta jos on niin voisi pikkaisen höllentää kaasujalkaa, eix je?

Jonkinsortin OCD tai asperger-mopoilija, kun niin täsmällisesti kaasuttelee.

Vierailija
209/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallensin äänen ja hidastin sen ohjelmalla 10 kertaiseksi eikä saanut selvää. Hidastin ääntä vielä 10 kertaa niin arvatkaa mikä biisi.

Tatu-they not gonna get us

Vierailija
210/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluiko tänä aamuna?

Vierailija
211/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuullut suolakivenkadulle tätä ääntä.. kuuntelin 5.48-5.58 parvekkeella..

Vierailija
212/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että siellä valvoo ja kuuntelee nyt enemmänkin jengiä kun on ollut lehtijuttuja.

Vierailija
213/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nuoret pojat tekivät asiasta videon nettiin ja alussa toinen sanoo ylimielisesti " Se on vain päiväkodin ilmaistointi, muistan tuon äänen "kunnes mysteeriääni alkaa ja pojat hyppäävät melkein ilmaan. Eli päiväkodista ääni tuskin tulee! Ilmastointi pitää jonkinlaista mekkalaa, mutta se on eri ääni.

Vierailija
214/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nuoret pojat tekivät asiasta videon nettiin ja alussa toinen sanoo ylimielisesti " Se on vain päiväkodin ilmaistointi, muistan tuon äänen "kunnes mysteeriääni alkaa ja pojat hyppäävät melkein ilmaan. Eli päiväkodista ääni tuskin tulee! Ilmastointi pitää jonkinlaista mekkalaa, mutta se on eri ääni.

Linkki videoon?

Vierailija
215/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on vastuussa parkkihallin hoitamisesta! Nyt sähköpostipommituksia tai puhelinsoittoja sinne! Viallinen ilmanvaihtokone on korjattava!

Vierailija
216/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Herttoniemenrannassa pärisee, iltaschaiba hakee apua meediolta ja pöpit kasaantuvat."

Vierailija
217/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien videoon tästä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809152201200699_u0.shtml

Iltalehden kuvaama video mysteeriäänestä sai kaksi nuorta länsiuusimaalaista tubettajaa Mikael"Mikirotta" Sundbergin ja Max"Boheemi" Blomfeltin menemään paikan päälle heti seuraavana aamuna. Mikirotalla on 145 000 tilaajaa Youtubessa ja Boheemilla 80 000. He päättivät sonnustautua foliovaatteisiin ja odottelivat ääntä Herttoniemen rannassa. Videolla näkyy, kuinka kännykän kello näyttää kello 5.50, mutta mitään ei tapahdu.

- Meitä on kusetettu, Sundberg sanoo.

- Me ollaan tyhmiä, Blomfelt lisää epäuskoisena.

Humina alkaa. Lapsuutensa läheisessä päiväkodissa viettänyt Blomfelt arvelee sen olevan rakennuksen ilmastointi. Yhtäkkiä ilmoille kajahtaa Iltalehdenkin tallentama mysteeriääni. Kaksikko kiljahtaa hämmästyksissään ja on selvästi pöllämystynyt.

- V***u mä rypistin mun foliohatun, Blomfelt huudahtaa.

- Se oikeasti vielä tuli sieltä, Sundberg riemuitsee nauraen.

Intoa, jännitystä ja pelkoa

Iltalehti tavoitti tubettajakaksikon kommentoimaan aamuista seikkailuaan. Blomfelt kertoo, että ajatus sai alkunsa, kun hänen isänsä näytti Iltalehden uutisen. Blomfelt soitti välittömästi ystävälleen ilmoittaen, että aamuyön ohjelma on muuten päätetty.

- Menin aika kananlihalle siitä äänestä! Olemme katsoneet joitakin vuosia takaperin vastaavia videoita maailmalta. Olin innoissani, mutta samalla vähän peloissani. Tunsin nahoissani, että tämä on pakko käydä todistamassa, ja rupesin askartelemaan foliohattua, Blomfelt kertoo.

- Kun näin, että Masalla oli foliohattu, olihan munkin pakko ottaa, Sundberg sanoo.

Blomfelt ja Sundberg kertovat, että heillä ei ollut paikan päällä oikein mitään odotuksia. Sundberg sanoo, että he eivät voineet tietää, onko tarina totta vai ei.

- Totta kai Iltalehden oma video vahvisti sitä, että se on totta. Olimme kuitenkin skeptisiä. Ennen kuin lähdimme, minua pelotti ihan älyttömän paljon. Oli synkkä ja tuulinen sää. Ja jännitti.

- Ajattelin, että video ja reissu ovat hauskoja, kuului se ääni tai ei. Kun se itse ääni kuului, se oli niin aito se meidän reaktio. Se oli oikeasti sokki. Tapahtuuko tämä oikeasti, Blomfelt sanoo.

Kaksikko kertoo menneensä äänestä hämilleen vielä enemmän kuin uutisesta.

- Siinä vaiheessa, kun kuulemme sen äänen, me olimme jo kävelemässä takaisin autolle. Mä olin aivan monttu auki, onko tämä oikeasti mahdollista, Blomfelt hämmästelee."

Vierailija
218/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan kuulostaa niiltä ihmeääniltä joita kuultiin muutama vuosi sitten ympäri maailmaa.

Uutisoitiinko Suomessa?

Muistan kun uutisointiin. Samaan aikaan uutisointiin samasta äänestä Suomessa, oli jossain keskellä maaseutua.

Nyt löysin sen. Paikka on Tammela keskellä peltoja ja metsiä. Lähellä ei ole metrotunnelia, ei maanalaista parkkihallia, ei rakennustyömaata, ei isoa maantietä, ei lentokenttää, eikä mitään muutakaan mitä Herttoniemen äänilähteeksi on epäilty.

Ääni on hyvin samankaltainen.

Todellakin!

Tuossa Tammelan videossa kiinnitin huomiota taustalla näkyvään sähkölinjaan. Olen itse lapsena asunut ison voimajohdon lähellä, ja sateella se rätisi, kuivalla säällä humisi ja piti muuten vain erikoista ääntä. Aika samantapaista kuin vidossa, ei nyt ihan noin voimakasta mutta silti. Ja jonkin metalliesineen kanssa se sai aikaan jännän ilmiön, että esine alkoi ikään kuin väristä. Ehkä jokin tuollainen sähkömagneettinen ilmiö voisi olla ainakin taustalla. Mutua.

Vierailija
219/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Herttoniemen viereen on Suomen area51 eli Santahamina, erittäin tarkasti valvottu sotilasalue. 1+1...

Vierailija
220/279 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueella on kummittelustaan kuuluva Herttoniemen kartano. Rakennustyöt ovat levinneet nyt paikkaan, joka on saanut voimat liikkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi