Mitä ajatuksia herättää 8 lapsen äiti?
Olen tullut äidiksi 24v, 25v, 27v, 29v, 34v, 37v, 42v. Kerran olen saanut kaksoset. :)
Rakkaat lapseni ovat syntyneet vuosina 1990, 1991, 1993, 1995, 2000, 2003, 2008.
Kotiäitinä olen ollut 24-32v, 34-40v, 42-45v. Meillä on 10 henkinen suurperhe. Mieheni työskentelee poliisina ja minä sairaanhoitajana.
Kommentit (93)
Joko lestadiolaisia tai sitten alempaa sosiaaliluokkaa.
Facebookin vauvaryhmissä ne kahdeksan lapsen äidit erottuvat kyllä, on vaikea täsmentää miten mutta jo profiilikuvasta näkee että lapsia löytyy lähes joka sormelle. Yhtään tällaista en tunne henkilökohtaisesti, joten menee ihan syntyvien mielikuvien piikkiin.
Yleensä rikkailla on isot perheet.
Ensin tulee mieleen että olette varmaankin uskovaisia. Seuraavaksi ehkä vähän käy sääliksi ettei sulla ole ehtinyt juuri olla omaa elämää vaan varmaan se on aika paljon on pyörinyt kotiaskareiden ja lastenhoitamisen ympärillä.
Ja myös tulee mieleen että toivottavasti mies on kunnollinen, osallistuva, hyvätuloinen ja tukee sua taloudellisesti myös eläkevuosina kun oma eläke ei varmaan ole kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äitinä, opettajana ja monen lestadiolaisperheen elämää koulun kautta seuranneena mietin aina, että määrä ei korvaa laatua. Lestadiolaisperheissä ei ole aikaa per lapsi tarpeeksi. Jokainen lapsi haluaa tulla kohdelluksi yksilönä ja se ei noin isossa perheessä onnistu. Miksi ihmeessä ette ymmärrä tätä?
Vähän outoa että opettaja haukkuu lestadiolaisperheitä vauva palstalla. Opettajan kun olettaisi osaavan pitää päänsä kiinni henkilökohtaisista mielipiteistään. Saakohan lestadiolaisperheiden lapset tasa-arvoista kohtelua kyseisessä koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen lapsen äitinä, opettajana ja monen lestadiolaisperheen elämää koulun kautta seuranneena mietin aina, että määrä ei korvaa laatua. Lestadiolaisperheissä ei ole aikaa per lapsi tarpeeksi. Jokainen lapsi haluaa tulla kohdelluksi yksilönä ja se ei noin isossa perheessä onnistu. Miksi ihmeessä ette ymmärrä tätä?
Vähän outoa että opettaja haukkuu lestadiolaisperheitä vauva palstalla. Opettajan kun olettaisi osaavan pitää päänsä kiinni henkilökohtaisista mielipiteistään. Saakohan lestadiolaisperheiden lapset tasa-arvoista kohtelua kyseisessä koulussa.
Opettajan tehtävänä olisi edistää suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan. Mutta totuus on että omat asenteet ratkaisevat paljon. Vähemmistöuskonto kuuluvana ( ei-lestadiolaisuus) olemme kokeneet paljon syrjintää. Suomessa on kuitenkin uskonnonvapauslaki. Mutta täällä saisi olla vain ev.lut, kirkkoon kuuluvia.
Sellaisia ajatuksia herättää että miksi joku 56-vuotias sairaanhoitaja haluaisi tänne kirjoittaa hieman provokatiivisen tarinan. Yleisen ilmapiirin tietää suurperheistä niin siltä pohjalta.
En ymmärrä miten hermosi kestää. Omani ovat välillä äärirajoilla jo kahden lapsen keskinäisestä nahistelusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että joku tartti vinkkejä miten 8-lapsisen perheen äidin sais hereille😂
Mulla sama ajatus kun nopeesti luin otsikon😂
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole kun yksi alaikäinen. Muut lienee elättää itsensä jo.
Mutta oli aika, kun ap:n vanhin lapsi oli 18-vuotias ja oli vielä 7 sitä nuorempaa lasta kotona.
Olet joko tyhmä tai uskonnon uhri.
Ensimmäiseksi säälittää kun ajattelee kuinka kovilla olet. Ovathan lapset ihania mutta tuossa tilanteessa ei elämään muuta mahdu. Säälittää myös lapset, miten kaikille riittää niin intensiivistä huomiota kuin lapset pohjimmiltaan kaipaavat.
Toisaalta kuulostaa ihanalta, koti on kyllä elämää täynnä.