Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan miestäni.Lähteä en voi.

Nöyryytetty
12.09.2018 |

Tarinani on hankala ja kirjoitan siksi,ettei ole kenelle murhettani jakaa. Olen ollut umpikujassa jo vuosia mutta en löydä ulospääsyä. Naimisissa pian 20 v. Vaikeita asioita ollut.3 lasta ,uusi talo ja päällisin puolin asiat Ok. Mieheni on vain niin ärsyttävä,ilkeä,itseään täynnä oleva,narsismiin taipuvainen. Inhoan häntä. Toki minussakin on vikani,hän niistä kyllä jaksaa muistuttaa. Hänessä ei ole vikaa,tietenkään. Minulla ei ole yhtään ystävää,sukulaisiin välit ovat menneet. Meillä ei ole koskaan ollut lasten kanssa hoitoapua,on pärjätty omillamme. Lapset harrastavat aktiivisesti ja koulut sujuu. Kotona kuitenkin kärsivät inttämisistämme,esikoinen varsinkin. Mieheni on aina oikeassa kaikesta,jos olen eri mieltä saan kuulla haukut. Hän nöyryyttää minua omasta mielestäni. Väkivaltaa (fyysistä) ei ole, mutta olen itse täysin loppu ollut jo vuosia. Taloudellisesti olen riippuvainen miehestä,vaikka töissä käyn. En voi lähteä koska tiedän että mies ja sukunsa saisi sellaisen sotatilan että pelkään menettäväni lapset. En kestäisi olla heistä erossa. Enkä erottaa heitä toisistaan. Lapset nyt 15,11,9. Oma paha oloni alkaa olla sietämätön,saan olla aina varuillani koska mies saattaa hetkessä kääntyä hyväntuulisesta ilkeäksi,mitään ei saisi sanoa ”vastaan”. Hän ei kuuntele,,ei tue,ei ota minua huomioon millään tavalla. Seksuaalisesti pidän häntä ällöttävänä,mutta olen jo tottunut siihen ettei 15 vuoteen ole mitään tuntunut sängyssä,mies tulee 2 minuutissa ja jättää siihen. No,pärjään senkin asian kanssa. En vsin jaksaisi tätä kaikkea,en halunnut tätä elämältä. Haluaisin vaihtaa ajatuksia onko muilla samankaltaista? Ehkä lähden kun lapset isompia,sitten ei enää tarvitse kestää.

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryytetty kirjoitti:

Tarinani on hankala ja kirjoitan siksi,ettei ole kenelle murhettani jakaa. Olen ollut umpikujassa jo vuosia mutta en löydä ulospääsyä. Naimisissa pian 20 v. Vaikeita asioita ollut.3 lasta ,uusi talo ja päällisin puolin asiat Ok. Mieheni on vain niin ärsyttävä,ilkeä,itseään täynnä oleva,narsismiin taipuvainen. Inhoan häntä. Toki minussakin on vikani,hän niistä kyllä jaksaa muistuttaa. Hänessä ei ole vikaa,tietenkään. Minulla ei ole yhtään ystävää,sukulaisiin välit ovat menneet. Meillä ei ole koskaan ollut lasten kanssa hoitoapua,on pärjätty omillamme. Lapset harrastavat aktiivisesti ja koulut sujuu. Kotona kuitenkin kärsivät inttämisistämme,esikoinen varsinkin. Mieheni on aina oikeassa kaikesta,jos olen eri mieltä saan kuulla haukut. Hän nöyryyttää minua omasta mielestäni. Väkivaltaa (fyysistä) ei ole, mutta olen itse täysin loppu ollut jo vuosia. Taloudellisesti olen riippuvainen miehestä,vaikka töissä käyn. En voi lähteä koska tiedän että mies ja sukunsa saisi sellaisen sotatilan että pelkään menettäväni lapset. En kestäisi olla heistä erossa. Enkä erottaa heitä toisistaan. Lapset nyt 15,11,9. Oma paha oloni alkaa olla sietämätön,saan olla aina varuillani koska mies saattaa hetkessä kääntyä hyväntuulisesta ilkeäksi,mitään ei saisi sanoa ”vastaan”. Hän ei kuuntele,,ei tue,ei ota minua huomioon millään tavalla. Seksuaalisesti pidän häntä ällöttävänä,mutta olen jo tottunut siihen ettei 15 vuoteen ole mitään tuntunut sängyssä,mies tulee 2 minuutissa ja jättää siihen. No,pärjään senkin asian kanssa. En vsin jaksaisi tätä kaikkea,en halunnut tätä elämältä. Haluaisin vaihtaa ajatuksia onko muilla samankaltaista? Ehkä lähden kun lapset isompia,sitten ei enää tarvitse kestää.

sääliksi käy sua. tuhlaat sen YHDEN ainoan elämäsi.

Lapset on jo sen verran isoja, että ero olisi paikallaan.

Kaikki täällä pärjää taloudellisesti. Mieti nyt tuhlaatko elämäsi tossa?

Vierailija
82/193 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te katselette huonoja miehiä pitkään, huonoissa parisuhteessa vuosikausia.

Hyi helvet ti

t:nainen 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: lähde. Itse kestin narsistimiestä yli 20 vuotta, olin itsemurhan partaalla ja nöyryytetty.

Talous meni hetkeksi kurale mutta pääsin jaloilleni ja jaksan taas elää.

T helvetistä selvinnyt.

Vierailija
84/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten apllä nykysiin menee?

Vierailija
85/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkanssayksi kirjoitti:

Täällä kohtalontoveri, mulla äijä joka ei ole tyytyväinen mihinkään mitä teen ja hänhän on itse täydellinen. Hänen omat tapansa toimia ovat täydellisiä. Luojan kiitos en tuon ihmisen kanssa ole koskaan lapsia tehnyt. Harjaan hampaat väärin, en osaa avata oikein oveakaan, heitän löylyä kiukaan viereen joten mies hoitaa sen, en osaa siivota, mies ei anna mun keittää kahviakaan, laitan liian mausteista ruokaa, huomauttelee mun painosta (oon hoikka), nauraa kun kaadun tai lyön itseni. Ihmettelee kun mua ei kiinnosta seksi enää yhtää, mikähän tosiaan vie mielenkiinnon siitä. Mies haluaisi sellaisen tyttöystävän mitä hänen veljensä tyttöystävä on, näin sanoi suoraan mulle. Silti pelottaa erota hänestä, pelkään että hän satuttaa mua yms. Ei tuo ihminen mihinkään ainakaan muutu. Empatiakyvytön tapaus.

Eroa. Elämä on parempaa yksin, kuin tuollaisen huomauttelijan kanssa.

T. Empatiakyvyttömästä huomauttelijasta eronnut

Vierailija
86/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä säästöjä jonkin verran. Mutta huomattava muutos olisi lapsille jos haluaisin erota.Kalliit harrastukset pitäisi lopettaa,menisi talo ja tulisi muutto toiselle alueelle. Näistä olen yrittänyt pitää kiinni ja sen vuoksi jaksaa tätä kaikkea. Helpottaisi jos olisi edes yksi ystävä. Jos hakisin eroa jäisin ihan yksin. Mieheni nostaisi sellaisen metakan ja hän on tottunut saamaan kaiken mitä haluaa.Valitettavasti on myös saanut.Hänelle ei sanota ei. Olen myyneitä asioita usean vuoden miettinyt,en vain voi lähteä vielä. Olen joutunut elämään mieheni sääntöjen mukaisesti,teen kaiken kuten hän määrää muuten tulee riita jossa annan aina periksi koska olenhan se,joka on väärässä. Olen luopunut kaikesta mutä halusin,paitsi lapsista,heidän eteensä teen kaikkeni. En mm. saa matkustaa (koska mies ei halua mun tekevän niin.) rahat käytettävä mielummin edim.kalliiseen ruokaan (meillä ei osteta nautasika-jauhelihaa jne..) jos tuon kaupasta jotain väärää miehen mielestä ,saan haukut. Häntä pitää kyllä muistaa kehua ja arvostaa tekemisistään. Pelkään häntä,tai hänen reaktioitaan. Nytkin jo ajattelin,jos tänä teksti jotenkin joutuisi hänen luettavakseen..

"Mutta huomattava muutos olisi lapsille jos haluaisin erota.Kalliit harrastukset pitäisi lopettaa,menisi talo ja tulisi muutto toiselle alueelle." oikeesti. Onko tämä tarina keksitty vai oletko todella noin lapsellinen että asetat lasten ja oman psyykkisen hyvinvoinnin alemman tasolle kuin materiaalisen elintason? Olet kuitenkin jo kolme kertaa tiinehtynyt kyseiselle miehelle vaikka 15 vuoteen ei ole muka tuntunut miltään. Jotenkin tuntuu, että olet alunperin koko suhteeseen mennyt saadaksesi paremman elintason itsellesi, mitä olisit yksin eläen saavuttanut. Nyt kun hinta siitä on mennyt maksuun, alkaa valitus.

Vierailija
87/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänitä näitä riitoja, ja katso ettet itse puhu sopimattomia vaan olet sovitteleva. On sitten oikeudessa kättä pitempää.

Kelvanneeko todisteeksi oikeudessa jos on luvatta ja toisen tietämättä nauhoitettu?

Niin, omia keskusteluita saa nauhoittaa ihan kuinka paljon vaan, jos nauhoittaa muiden tietamatta muiden juttuja, se on salakuuntelua ja laitonta.

Vierailija
88/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama. Takana yhteisiä vuosia 13, lapsia kaksi. Joka päivä unelmoin ja haaveilen että pääsisin pois. Ongelma on että olen hoitovapaalla ja työpaikkani on miehen omistamassa yrityksessä. Jos eroan, en haluaisi työskennellä hänelle, koska tekisi elämästäni todella todella vaikeaa.

Minulla ei ole luottotietoja eikä tukiverkkoa, joten muutto omaan asuntoon lie mahdotonta.

Ei haittaisi vaikka joutuisin kaupungin vuokra-asuntoon, mutta en tiedä mistä revin rahat muuttoon yms.. Lottovoittoa odotellessa. 😥

Vierailija
89/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vähän sama. Takana yhteisiä vuosia 13, lapsia kaksi. Joka päivä unelmoin ja haaveilen että pääsisin pois. Ongelma on että olen hoitovapaalla ja työpaikkani on miehen omistamassa yrityksessä. Jos eroan, en haluaisi työskennellä hänelle, koska tekisi elämästäni todella todella vaikeaa.

Minulla ei ole luottotietoja eikä tukiverkkoa, joten muutto omaan asuntoon lie mahdotonta.

Ei haittaisi vaikka joutuisin kaupungin vuokra-asuntoon, mutta en tiedä mistä revin rahat muuttoon yms.. Lottovoittoa odotellessa. 😥

Tekosyy. Jos oikeasti haluaa erota, elää vaikka lapsilisällä, asumistuella ja toimeentulotuella kunnes löytyy joku toinen työ. Jos oikein tosi kovasti haluaa erota, elää mieluummin vaikka työttömänä tukiaisten varassa lopun ikäänsä kuin jatkaa tilanteessa, mistä halusi pois.

Luottotietojen puuttuminen ei ole ongelma edes kaikille yksityisille vuokranantajille Tori. Fi:ssä, joten vielä vähemmän kaupungin asuntoihin hakiessa. Kela jopa tekee vuokravakuussitoumuksen vuokralaiselle jos omaa rahaa ei ole.

Tekosyyt on suurimmat syyt silloin kun valitetaan et haluis erota, mutku ei voi... Suomessa missä naiset on maailman vapaimpia tekemään omat ratkaisunsa oman elämänsä suhteen ihan joka suhteessa.

Vierailija
90/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se aika päätökseen tulee kyllä. Sitä vain miettii omaa sietokykyä ja sitä jos toinen vaikka muuttuisikin. Ja korostan sitä että minussakin on huonot puoleni,varmasti.

Taloudellinen puoli on sanellut liikaa,tiedostan sen kyllä. Olen itse lapsuuteni viettänyt yh-äidin kanssa ja muistan sen kun aina oli rahasta puute,ei ollut mitä muilla oli.En halunnut sitä omilleni. Kahdella lapsella on tosi kalliit harrastukset jotka minä maksan,kuussa Yht.600€. Ne pitäisi lopettaa. Asuinalueelle tuskin voisimme jäädä.

Miten olen antanutkin mennä tähän pisteeseen .. en halua katsoa 10 vuoden päästä tätä samaa.

Moni on keskustelussa ihmetellyt, mikä sinua motivoi laittamaan lasten harrastukset heidän terveytensä ja hyvinvointinsa edelle. Kerrot sen tässä.

Muistuttaisin, että omien vanhempien virheiden ja onnettomuuksien välttely johtaa helposti päinvastaiseen. Sitä alkaa ohjelmallisesti pelastaa omia lapsiaan siltä mitä itse kärsi. Mutta elämä on kokonaisuus, kun kumartelee yhteen suuntaan, pyllistää vastakkaiseen.

Nimenomaan koska sinulla on tällainen elämää suurempi fiksaatio, et halua nähdä mitä vahinkoa lapsillesi tapahtuu sen takia. Kerrot miten he rakastavat isää ja osaavat luovia tämän mielialojen mukaan. Niin, koska heidän on pakko. Ne taidot vain johtavat heidät onnettomuuksiin aikuisena, alistumaan sietämättömälle, kuten sinä olet opettanut. Tuhlaamaan lämpöään pohjoisnavalle.

Fiksaatioissa on kysymys viime kädessä itsekkyydestä. Syyttelet itseäsi vaikeaksi ihmiseksi ainakin kahdessa viestissäsi, olet siis sisäistänyt vahvasti miehesi kritiikit vuosien ajalta. Ja totta kai olet, propagandan ydin on loputon toisto.  Mutta kun haaskaat ruutia puolustaaksesi itseäsi miehesi innokkaita syytöksiä vastaan, et pysty oikeasti käsittelemään todellisia virheitäsi. Voi jopa olla, että käytät mieheä kilpenä epävarmuuttasi vastaan. Koska hän sitoo kaiken energiasi ja aikasi, et joudu käsittelemään oman lapsuutesi sinulle aiheuttamia vammoja. Vaan voit tosiaan ulkoistaa asian, ja tyytyä siihen, että makaat tulessa, koska vastus on ylivoimainen.

Ei se ole. Moni täällä kertoo ettei ole, se vain käyttää kaiken tarmonsa mahtaillakseen ja pelotellakseen sinut jäämään.

Aikuisuutta kohti, nainen!

Terveisin matkatoveri

Vierailija
91/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni avioliitto oli ihan p*ska ja kun vanhemmat sisarukseni lähtivät kotoa niin minä jäin nuorimpana siihen ja se kaikki paska kaatui niskaani. Erosivat vasta kun olin jo 16.

Minulle ei ikinä annettu minkäänlaista tukea elämässä joten haahuilin eestaas ja olen koko aikuisen elämäni joutunut terapoimaan itseäni ettei minusta tulisi kuin vanhempani.

Onnekseni löysin vihdoin aviomiehen mutta hänkin oli äitini mielestä "ihan vieras" - hänen mielestään minun olisi pitänyt mennä serkkuni kanssa naimisiin. Pieni ongelma vain että serkkuni ei ollut alkuunkaan kiinnostunut minusta enkä minä hänestä...

Jonkinlainen PTSD on jäänyt päälle koska joudun joka päivä ja yölläkin usein kamppailemaan hirveiden muistojen kanssa. Normaali nukkuminen on luksusta.

Muistan myös, miten toivoin jo pienenä että vanhemmat eroaisivat, kun kerran heidän parisuhde oli sellainen kuin oli.

Saan aina kovaa sydämentykytystä ja hikoilua kun kuulen jonkun väittävän että "lasten takia olemme yhdessä".

Ajattelen että vai niin, haluatte siis että lapsenne luultavasti saa erittäin huonot eväät kotoa.

Typeryyden huippu.

Vierailija
92/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy. Jos oikeasti haluaa erota, elää vaikka lapsilisällä, asumistuella ja toimeentulotuella kunnes löytyy joku toinen työ. Jos oikein tosi kovasti haluaa erota, elää mieluummin vaikka työttömänä tukiaisten varassa lopun ikäänsä kuin jatkaa tilanteessa, mistä halusi pois.

Luottotietojen puuttuminen ei ole ongelma edes kaikille yksityisille vuokranantajille Tori. Fi:ssä, joten vielä vähemmän kaupungin asuntoihin hakiessa. Kela jopa tekee vuokravakuussitoumuksen vuokralaiselle jos omaa rahaa ei ole.

Tekosyyt on suurimmat syyt silloin kun valitetaan et haluis erota, mutku ei voi... Suomessa missä naiset on maailman vapaimpia tekemään omat ratkaisunsa oman elämänsä suhteen ihan joka suhteessa.

Niin kyllä uskonkin että saisin toimeentulotukea.. mutta maksaako Kela esim muuttofirman? Minulla ei ole varaa eikä apukäsiä muuton järkkäämisessä. Ja sen tiedän että mies ei auttaisi. - tuo jolle vastasit

Vierailija
93/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
94/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä uskonkin että saisin toimeentulotukea.. mutta maksaako Kela esim muuttofirman? Minulla ei ole varaa eikä apukäsiä muuton järkkäämisessä. Ja sen tiedän että mies ei auttaisi. - tuo jolle vastasit

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset

"Muuttokustannukset perustoimeentulotuessa

Kela voi myöntää perustoimeentulotukea muuttoon liittyviin välttämättömiin menoihin, kuten muuttokuorman kuljetukseen. Kun hoidat muuton itse, toimeentulotuessa voidaan huomioida menona 120 tai 180 euron suuruinen muuttoraha. Rahan suuruus riippuu muuttomatkan pituudesta ja perheen koosta. Erityistilanteissa, esimerkiksi terveydellisin perustein, Kela voi antaa maksusitoumuksen muuttopalvelun käyttöön. Jos olet muuttamassa, ole hyvissä ajoin ennen muuttoa yhteydessä Kelaan.

Muuttokustannuksia voidaan hyväksyä esimerkiksi seuraavista syistä:

avo- tai avioero

terveydelliset syyt

perhekoon muutos

asunnottomuus

esim. määräaikainen vuokrasopimus päättyy)

työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

asunnon vaihtaminen edullisempaan

Muuttokustannuksia ei voida hyväksyä, jos muuton syy on esimerkiksi

mukavuussyyt (esim. sauna, piha, kaupunginosan vaihto)

kalliimpaan asuntoon muuttaminen

paikkakunnan vaihto, jos muutto ei ole perusteltu työpaikan tai opiskelun vuoksi

muutto vanhempien luota ilman erityisiä perusteita.

Katso www.muuttomaailma.fi

Siellä oli jotakin muuton maksamisesta osamaksulla.

Sosiaalisia muuttoja vähävaraisille tekevät mm. Työttömien yhdistykset ja Via dia, ehkä muutkin hyväntekeväisyysjärjestöt?

Via dia toimii koko Suomessa ja myös heillä on sosiaalisia muuttoja, oheinen esimerkki p-savosta:

Sosiaaliset muutot

Sosiaaliset muutot ovat palvelu, jonka kunnan sosiaalitoimi voi ostaa ViaDia Pohjois-Savolta omille asiakkailleen Kuopiossa ja Siilinjärvellä. Kaksi kuljetusryhmää järjestää sosiaalihuollon asiakkaille muuttoja Pohjois-Savossa ja laajemmin tarpeiden mukaan. Työttömien yhdistykset ovat täynnä joutilaita ukkoja kantoavuksi eikä tarvitse maksetusta avusta kuitteja kirjoitella. Tori. Fi:ssä on myös muuten joku halutaan/myydään työsuorituksia osasto, varmasti sitä kauttakin löydät jonkun auttamaan kun ette sotke verottajaa mukaan ollenkaan tai vain osittain.

Olen katsellut noita Vuokra-asuntoja Tori. Fi ja muuttotappiopaikkakunnilla on paljon vapaita kunnan ja yksityisten vuokra-asuntoja. Ei kai ne luottotiedotkaan ole poissa kuin joitakin vuosia? On mielestäni parempi olla rehellinen ja kertoa heti, että tilanne on mikä on, mutta toista kertaa ne ei mene, pidät siitä huolen. Joku yksityinen voi tyrmätä mutta on niitä paljon sellaisiakin, jotka ymmärtävät, että elämässä tulee ongelmiakin vastaan. Kelalla on verkossa PDF - tiedosto, josta voi katsoa kaikkien Suomen kuntien ylimmät toimeentulotuessa korvattavat vuokrat, googleta " hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2020"

etsi asunto niiden summien puitteissa tarvittavalle henkilömäärälle niin et joudu ongelmiin. Jos asunnossa on joku muu kuin kaukolämpö, lämmityskustannuksia korvataan lisäksi ainakin 43 eur/kk normiasumislisän lisäksi. Vesimaksua kela korvaa 18eur/kk/per henkilö.

Vuokra-asuntoja myös www.vuokraovi.com

Jos sinulla on verkkopankkitunnukset niin kirjaudu kelan sivuille, siellä voit tehdä kirjallisia tiedusteluja juuri sinun tilanteeseesi esim. Asumistuesta, Toimeentulotuesta, todella nopeasti vastaavat ja voit myös varata puhelin-tai käyntiajan asioiden selvittelemiseksi.

Vierailija
95/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä edelliseen vastaukseen, että Kelan sivuilla on erikseen sekä asumistuki laskuri sekä toimeentulotukilaskuri, jolla voit jo etukäteen laskea, paljonko niitä tukia saisit oletetulla vuokramenoillasi-ja tulojesi määrällä.

Vierailija
96/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha pystyssä on turvallista. 😁

Vierailija
97/193 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-muuttokustannukset

"Muuttokustannukset perustoimeentulotuessa

Kela voi myöntää perustoimeentulotukea muuttoon liittyviin välttämättömiin menoihin, kuten muuttokuorman kuljetukseen. Kun hoidat muuton itse, toimeentulotuessa voidaan huomioida menona 120 tai 180 euron suuruinen muuttoraha. Rahan suuruus riippuu muuttomatkan pituudesta ja perheen koosta. Erityistilanteissa, esimerkiksi terveydellisin perustein, Kela voi antaa maksusitoumuksen muuttopalvelun käyttöön. Jos olet muuttamassa, ole hyvissä ajoin ennen muuttoa yhteydessä Kelaan.

Muuttokustannuksia voidaan hyväksyä esimerkiksi seuraavista syistä:

avo- tai avioero

terveydelliset syyt

perhekoon muutos

asunnottomuus

esim. määräaikainen vuokrasopimus päättyy)

työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

asunnon vaihtaminen edullisempaan

Muuttokustannuksia ei voida hyväksyä, jos muuton syy on esimerkiksi

mukavuussyyt (esim. sauna, piha, kaupunginosan vaihto)

kalliimpaan asuntoon muuttaminen

paikkakunnan vaihto, jos muutto ei ole perusteltu työpaikan tai opiskelun vuoksi

muutto vanhempien luota ilman erityisiä perusteita.

Katso www.muuttomaailma.fi

Siellä oli jotakin muuton maksamisesta osamaksulla.

Sosiaalisia muuttoja vähävaraisille tekevät mm. Työttömien yhdistykset ja Via dia, ehkä muutkin hyväntekeväisyysjärjestöt?

Via dia toimii koko Suomessa ja myös heillä on sosiaalisia muuttoja, oheinen esimerkki p-savosta:

Sosiaaliset muutot

Sosiaaliset muutot ovat palvelu, jonka kunnan sosiaalitoimi voi ostaa ViaDia Pohjois-Savolta omille asiakkailleen Kuopiossa ja Siilinjärvellä. Kaksi kuljetusryhmää järjestää sosiaalihuollon asiakkaille muuttoja Pohjois-Savossa ja laajemmin tarpeiden mukaan. Työttömien yhdistykset ovat täynnä joutilaita ukkoja kantoavuksi eikä tarvitse maksetusta avusta kuitteja kirjoitella. Tori. Fi:ssä on myös muuten joku halutaan/myydään työsuorituksia osasto, varmasti sitä kauttakin löydät jonkun auttamaan kun ette sotke verottajaa mukaan ollenkaan tai vain osittain.

Olen katsellut noita Vuokra-asuntoja Tori. Fi ja muuttotappiopaikkakunnilla on paljon vapaita kunnan ja yksityisten vuokra-asuntoja. Ei kai ne luottotiedotkaan ole poissa kuin joitakin vuosia? On mielestäni parempi olla rehellinen ja kertoa heti, että tilanne on mikä on, mutta toista kertaa ne ei mene, pidät siitä huolen. Joku yksityinen voi tyrmätä mutta on niitä paljon sellaisiakin, jotka ymmärtävät, että elämässä tulee ongelmiakin vastaan. Kelalla on verkossa PDF - tiedosto, josta voi katsoa kaikkien Suomen kuntien ylimmät toimeentulotuessa korvattavat vuokrat, googleta " hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2020"

etsi asunto niiden summien puitteissa tarvittavalle henkilömäärälle niin et joudu ongelmiin. Jos asunnossa on joku muu kuin kaukolämpö, lämmityskustannuksia korvataan lisäksi ainakin 43 eur/kk normiasumislisän lisäksi. Vesimaksua kela korvaa 18eur/kk/per henkilö.

Vuokra-asuntoja myös www.vuokraovi.com

Jos sinulla on verkkopankkitunnukset niin kirjaudu kelan sivuille, siellä voit tehdä kirjallisia tiedusteluja juuri sinun tilanteeseesi esim. Asumistuesta, Toimeentulotuesta, todella nopeasti vastaavat ja voit myös varata puhelin-tai käyntiajan asioiden selvittelemiseksi.

Kiitos sinulle!

Vierailija
98/193 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap:lla menee nykyään?

Vierailija
99/193 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen narsistimies ja sossuille varsin tuttu tarina. Näistä ei vaan ääneen puhuta. Nuoret oirehtii koulussa kun perhe päin helvettiä.

Psykologitkin voisivat herätä siitä miehen puolustamisen eetoksestaan, ja avata ummistetut silmät näille hirviöille. Ettepä näistä kirjoittele..

Tollanen s***i on hyväksikäyttöä, ilmoita poliisille.

Suosittelen menemään terapiaan juttelemaan, ennenkuin kaikki romahtaa. Voimia toivotan!

Vierailija
100/193 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju aloitettu 2018

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan