Mitä mietit vaimosta joka tietää miehen vuosia kestäneestä rakastumisesta toiseen
(ei fyysistä suhdetta) mutta joka yhä seisoo miehensä rinnalla odottaen päivää jolloin kaikki on ohi toisen naisen suhteen?
Kommentit (126)
Ehkä mies on hyvä mies myös vaimolleen. Tyydyttää hänen tarpeensa kaikin puolin. Vaimo ajattelee, että hyvää miestä on turha heivata pihalle tai vaihtaa vielä huonompaan tai olla yksin.
Tuttavapiirissäni on pari tällaista pariskuntaa. Miehet ihastuvat tuon tuosta ja käyvät vieraissa. Mutta toisaalta harrastavat kaikenlaista vaimojen kanssa, tekevät yhdessä taidetta, matkailevat, omaavat laajan yhteisen ystäväpiirin, samanlaiset huumorintajut, huomioivat vaimonsa niin juhlassa kuin arjessa, yhteiset lapset ja nykyään lastenlapset, jotka ovat heille molemmille tärkeitä, jne.
Vaimot kyllä myöntävät kärsivänsä miehen uskottomuudesta. Mutta totevat saavansa sihteesta niin paljon, että se voittaa kirkkaasti kärsimyksen. Tämän vuoksi he jatkavat suhdetta.
Naiset pärjäisivät kyllä yksinkin j saisivat helposti uuden miehen. Mutta eivät todennäköisesti yhtä inspiroivaa.
Ap, oletko itse toinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
(ei fyysistä suhdetta) mutta joka yhä seisoo miehensä rinnalla odottaen päivää jolloin kaikki on ohi toisen naisen suhteen?
Älä vaan odota. Rakkaus ei odottamalla kuihdu. Yritä olla ihana ja huolehtiva vaimo. Tee asioita miehen mieliksi. Suhun varmasti sattuu, mutta ajattele kuinka kipeä miehesi tilanne on. Kukaan ei halua rakastua sellaiseen ketä ei voi elämässä pitää. Se sattuu. Auta sun miestä.
Pettävä mies on _inspiroiva_?
Keskellemme on jalkaantunut Huoripukki. Tervetuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan odota. Rakkaus ei odottamalla kuihdu. Yritä olla ihana ja huolehtiva vaimo. Tee asioita miehen mieliksi. Suhun varmasti sattuu, mutta ajattele kuinka kipeä miehesi tilanne on. Kukaan ei halua rakastua sellaiseen ketä ei voi elämässä pitää. Se sattuu. Auta sun miestä.
Lisään vielä että paras mitä voit tehdä on että jaat miehesi tuskan ja autat. Et kaada omaa tuskaasi miehellesi. Se on vaikeaa mutta vain sillä saat tilaa teidän onnelle.
Masokismi on taitolaji. Täällä Setämiehet oikeasti odottavat naisilta alistuvuutta muussakin kuin seksuaalisuudessa. Uskomatonta ihmisyyden alaspainamista. Uskomatonta. Kuin natsi-Saksassa. Alistamisen retoriikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että paras mitä voit tehdä on että jaat miehesi tuskan ja autat. Et kaada omaa tuskaasi miehellesi. Se on vaikeaa mutta vain sillä saat tilaa teidän onnelle.
Masokismi on taitolaji. Täällä Setämiehet oikeasti odottavat naisilta alistuvuutta muussakin kuin seksuaalisuudessa. Uskomatonta ihmisyyden alaspainamista. Uskomatonta. Kuin natsi-Saksassa. Alistamisen retoriikkaa.
En ole mies. Vaikeassa tilanteessa ei oo mikään helppoa. Voi vain yrittää ymmärtää toista ja rakastaa niin pyytettömästi kun vain pystyy. Kaikki muu pahentaa tilannetta.
Höpöhöpö. Mene hoitoon - heti! Onko sinulla ollut alisteinen lapsuus, jopa hyväksikäyttöä isäsi tai jonkun muun miehen taholta! Järkyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ollut toinen nainen. Miksi ei erottu, niin johtuu miehestä itsestään. Hän ei ollut kypsä lähtemään tuon naisen mukaan. Pyysin häntä lähtemään. Kyllä se pahalta tuntui, mutta mietin että miksi minä hajoittaisin lasten elämän, jos mies ei siihen itse kykene. Annoin touhuta ja alkuhuuman jälkeen tuli katuvainen mies kotiin. Ihastuksia maailmaan mahtuu. Miehet on yllättävän turvallisuushakuisia näissä hommissa.
Ei sinun lastesi elämä siitä olisi hajonnut. Tuosta se hajoaa, että miehesi ei ole koskaan rakastanut sinua, olet ollut tyytymisen kohde ja olet sitä aina. Teennäisnen perhe-elämä mukarakkauksineen tuhoaa ihmisyyden.
Aika paljon maailmassa on ns järjestettyjä avioliittoja, mitkä eivät perustu rakkaudelle. Onko ko liitot ”teennäisiä”? Miehellä on usein kulttuuriin kuuluvia muita suhteita, lapsiakin monen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä on ollut yli 12 vuotta suhde toiseen naiseen, enkä ole vielä keksinyt yhtään syytä mitä se minulta pois on.
Ajattelen kyllä, että tuollainen sivusuhde vaikuttaa parisuhteeseen. Kaikkia asioita ei enää jaeta, mies ei ole henkisesti mukana avioliitossa. Yhteisessä paatissa on koko ajan vuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun miehellä on ollut yli 12 vuotta suhde toiseen naiseen, enkä ole vielä keksinyt yhtään syytä mitä se minulta pois on.
Ajattelen kyllä, että tuollainen sivusuhde vaikuttaa parisuhteeseen. Kaikkia asioita ei enää jaeta, mies ei ole henkisesti mukana avioliitossa. Yhteisessä paatissa on koko ajan vuoto.
Miksi kaikki asiat pitäisi jakaa puolisn kanssa? Onko olemassa parisuhdetta jossa ollaan toiselle läsnä 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki asiat pitäisi jakaa puolisn kanssa? Onko olemassa parisuhdetta jossa ollaan toiselle läsnä 24/7?
Rakkaudessa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudessa kyllä.
Huoreudessa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että meneepä huonosti, jos tollaseen elämään tyytyy. Ja että varmaan itsetunto on melko huono.
Ei sillä ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Joku voi pitää perheensä kasassa vain siksi, että haluaa pysyä lastensa lähellä tai tiettyä elintasoa yllä. Ja silti taustalla ihaillaan muita.
Itse en tyytyisi tuollaiseen suhteeseen ja elämään ja koen ansaitsevani rakkautta kumppaniltani. Kyllä varmaan monesti jäädään suhteeseen, koska pelätään ettei pärjätä ja jäädään yksin jne. Sillon siinä on kyse huonosta itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että meneepä huonosti, jos tollaseen elämään tyytyy. Ja että varmaan itsetunto on melko huono.
Ei sillä ole itsetunnon kanssa mitään tekemistä. Joku voi pitää perheensä kasassa vain siksi, että haluaa pysyä lastensa lähellä tai tiettyä elintasoa yllä. Ja silti taustalla ihaillaan muita.
Itse en tyytyisi tuollaiseen suhteeseen ja elämään ja koen ansaitsevani rakkautta kumppaniltani. Kyllä varmaan monesti jäädään suhteeseen, koska pelätään ettei pärjätä ja jäädään yksin jne. Sillon siinä on kyse huonosta itsetunnosta.
Parisuhde nostaa itsetuntoa? Miksi siihen ei silloin saisi jäädä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa liitossamme kyllä kerromme toisillemme, ketä on tavattu, missä oltu. En tarkoita mitään raportointia, mutta että on tunne luottamuksesta. Kyllä sen huomaa, jos toinen alkaa salailla menojaan ja tapaamisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa elellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa liitossamme kyllä kerromme toisillemme, ketä on tavattu, missä oltu. En tarkoita mitään raportointia, mutta että on tunne luottamuksesta. Kyllä sen huomaa, jos toinen alkaa salailla menojaan ja tapaamisiaan.
Minä kokisin tuon hirvittävän ahdistavaksi, mutta jos tuo teillä toimii ja on molemmista ok sehän on ok.
Mistä kohtaa uusi suhde lasketaan alkavaksi, jos se on alkanut ennen eroa silloisesta kumppanista, jonka kanssa parisuhde oli lähinnä kaverisuhde tai kuin veljen/siskon kanssa olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa elellään.
Eikö se ole periaatteessa sama? Jaetaan kuitenkin yhteinen elämä, vai asutteko yhdessä kämppiksinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokisin tuon hirvittävän ahdistavaksi, mutta jos tuo teillä toimii ja on molemmista ok sehän on ok.
Ahdistushäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa elellään.
Eli heikolla pohjalla on koko suhde. Toinen jalka oven välissä jatkuvasti.
Toki jos oma isäkin on ihan hanuristi niin kannattaa jatkaa suvun perinnettä. Kyllä se siellä geeneistä kuitenkin tulee lapsille..