Pankin mielestä olen hiekkaa konttorin lattialla, Keskustan mieletä olen ihmisroska, Kokoomuksen mielestä olen Rikkaruoho...
Miten tähän on tultu? Onko täällä kohtalotovereita jakamaan tämä julkinen nöyryytys :(
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Muistetaan piiloutua, ainakin kepulaisissa kunnissa, kun roska-auto saapuu.
Häpeäbunkkeri on jo rakennettu
Miljardi kiinalaista ei voi olla väärässä. Jos kaikki sanovat, että olet jätettä niin todennäköisesti olet sitä.
Hanki rahaa jos haluat nousta kunnon ihmisten joukkoon.
Mielestäni hieno ajatus tuo tasa-arvo. Pystyy ajattelemaan kanssaihmisiä kunnioittavasti.
Pystyä kohtaamaan toinen ihminen empaattisesti. Kaikilla on kuitenkin omat haasteensa.
Varmasti jokaisella kehittämisen varaa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tähän on tultu? Onko täällä kohtalotovereita jakamaan tämä julkinen nöyryytys :(
Mun mielestä olet loinen ja kaikinpuolin pa*ka ihminen.
Vähän ohis, mutta jos nuo perinteiset pankit ärsyttävät, avatkaa tili S-pankkiin!
Sinne vaaditaan tilin avauksen yhteydessä pantiksi satanen (jonka saa siis aikanaan takaisin, jos tilin lakkauttaa), mutta jatkossa sekä tili, verkkopankki että pankkikortti ovat ilmaisia, ei kk-maksuja siis. Eli se satanenhan maksaa itsensä takaisin viimeistään parissa vuodessa.
Esim. jossain Nordeassa kk-maksut ovat ihan poskettomia, jopa kymppi kuussa tilin kuluja, jota en edes käytä paljon! Oli elämäni helpoin valinta vaihtaa S-pankkiin.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vähän ohis, mutta jos nuo perinteiset pankit ärsyttävät, avatkaa tili S-pankkiin!
Sinne vaaditaan tilin avauksen yhteydessä pantiksi satanen (jonka saa siis aikanaan takaisin, jos tilin lakkauttaa), mutta jatkossa sekä tili, verkkopankki että pankkikortti ovat ilmaisia, ei kk-maksuja siis. Eli se satanenhan maksaa itsensä takaisin viimeistään parissa vuodessa.
Esim. jossain Nordeassa kk-maksut ovat ihan poskettomia, jopa kymppi kuussa tilin kuluja, jota en edes käytä paljon! Oli elämäni helpoin valinta vaihtaa S-pankkiin.
missä voi avata tilin?
Mitä jos opiskelisit ammatin, jossa on hyvä työllistymistilanne? Lähihoitajaksi otetaan opiskelemaan kuka vaan.
Pääset töihin. Vaikka olisit velkaantunut maksa velkojasi takaisin, tämä nostaa selkärankaa pystyyn, kun ei tarvitse vain valittaa miten kukaan ei maksa omia velkamokailuja vaan seisoo itse niiden takana.
Yhtäkkiä ihmisarvoa on ja vähän ehkä varaakin käydä ravintolassa syömässä. Nouset sieltä, etkä käytä enää 10 vuotta valittamiseen miten huonosti menee.
No katsoppa maailman tilaa, ne menestyjät ja rikkaat tuhoutuu siinä missä huonommatkin. Ja itse ovat aiheuttaneet kaiken epäempaattisella maailmankatsomuksella ja rahan ja kulutuksen ihannoinnilla. Heidän olisi aikoinaan pitänyt ajatella vähän syvällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti vielä ihan kirkossa käydään ja tunnustetaan uskontunnustus, niin päästään vielä taivaaseenkin.
Tämä oli kyllä epäoikeudenmukaisesti sanottu. Kirkko on viimeinen ja ainoa taho, joka loppupeleissä puolustaa kaikken ihmisten yhtäläistä arvoa ja arvokkuutta. Sillä armosta me olemme pelastetut, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Ja siis mä en ole uskis, mutta kirkolla on sentään arvot. Hyvin vallankumoukselliset sellaiset, kun asiaa miettii historiallisesta perspektiivistä. Rooman valtakunnassa oli orjia, ja ajatus tasa-arvosta olisi naurattanut ihmisiä. Mutta niin vaan Risti voitti. Rooma sortui, orjuus lakkautettiin. Ajattelemisen aihetta?
Älkää pilkatko kirkkoa. Esim. latinalaisessa Amerikassa ja Afrikassa kirkko on ainoa taho, joka huolehtii köyhistä. Ei siellä ole sosiaaliturvaa. Aina ihmiset meuhkaavat pedofiilipapeista sun muusta, ja onhan nekin tärkeitä asioita, mutta kyllä kirkkoa ja kristinuskoa on lyöty kuin vierasta sikaa.
Ja sori taas ohis.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
missä voi avata tilin?
S-pankin kottorissa. Googlella löydät itseäsi lähimmän.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos opiskelisit ammatin, jossa on hyvä työllistymistilanne? Lähihoitajaksi otetaan opiskelemaan kuka vaan.
Pääset töihin. Vaikka olisit velkaantunut maksa velkojasi takaisin, tämä nostaa selkärankaa pystyyn, kun ei tarvitse vain valittaa miten kukaan ei maksa omia velkamokailuja vaan seisoo itse niiden takana.Yhtäkkiä ihmisarvoa on ja vähän ehkä varaakin käydä ravintolassa syömässä. Nouset sieltä, etkä käytä enää 10 vuotta valittamiseen miten huonosti menee.
Ei kaikista ole lähihoitajiksi. Työ on raskasta ja vaatii hyvää fyysistä kuntoa(myös henkistä). Iso osa työttömistä on vailla työtä juuri vajaakuntoisuuden vuoksi.
Ennen nettiä ökyrikkaat olivat omissa oloissaan ja rupusakki omissaan. Nykyään köyhyyttä hierotaan poliitikkojen toimesta silmille ennen näkemättömällä tavalla ja julkisesti. Netti levittää ihannekuvia normielämästä ja nämä purkauspalstat ovat oma lukunsa. Jos hallituspuolueen edustajat puhuvat omista kansalaisistaan nöyryyttävästi ja alistavasti, on se hyvin huolestuttavaa. Päättäjien ainoa tehtävä on olla KOKO kansan edustajia ja palvelijoita ja järjestää niin hyvät edellytykset kuin mahdollista. Tämä tarkoittaa päivähoitoa, koulutusta, työpaikkoja jne. Mitään hyvää ei saada aikaan haukkumalla toisiamme. Nyt kaikkien tukevien hallitusten pitäisi ensimmäiseksi ottaa asiakseen olla oman maansa asukkaiden asianajajia. Muissa maissa tämä on itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääset töihin. Vaikka olisit velkaantunut maksa velkojasi takaisin, tämä nostaa selkärankaa pystyyn, kun ei tarvitse vain valittaa miten kukaan ei maksa omia velkamokailuja vaan seisoo itse niiden takana.Yhtäkkiä ihmisarvoa on ja vähän ehkä varaakin käydä ravintolassa syömässä. Nouset sieltä, etkä käytä enää 10 vuotta valittamiseen miten huonosti menee.
Ei kaikista ole lähihoitajiksi. Työ on raskasta ja vaatii hyvää fyysistä kuntoa(myös henkistä). Iso osa työttömistä on vailla työtä juuri vajaakuntoisuuden vuoksi.
Juuri näin. Olen tutustunut oman omaiseni kautta vanhusten hoitokodissa hoitajien työtaakkaan. Minusta ei olisi siihen työhön. Nostan hattua kaikille, jotka jaksavat ja ainakin siinä hoitokodissa on asialliset ja hyvät olot vanhuksilla.
Vaikeasti työllistyvä ihminen on kunnalle melkoinen rasite. Ihmisroskalla ei ole paikkaa, jossa voisi asua ilman tunnetta, että on riesana kaikille.
Se, joka kokee olevansa jonkin sortin "roska" tässä yhteiskunnassa niin sitä suuremmalla syyllä, ihmiset, äänestäkää, älkää jääkö äänestyspäivänä kotiin! Vaikka ajattelisit, että ei se yksi ääni vaikuta niin kyllä se vaikuttaa, kun löytyy tuhansia, jotka ajattelevat samalla tavalla.
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien takia. En ole edes saasta, koska ei ole päihdeongelmia. Olen kyllä lihava, joten en ole mitään kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka kokee olevansa jonkin sortin "roska" tässä yhteiskunnassa niin sitä suuremmalla syyllä, ihmiset, äänestäkää, älkää jääkö äänestyspäivänä kotiin! Vaikka ajattelisit, että ei se yksi ääni vaikuta niin kyllä se vaikuttaa, kun löytyy tuhansia, jotka ajattelevat samalla tavalla.
Äänestä, mutta mitä puoluetta? Ei kukaan ole mt-ongelmaisen asialla, enkä oikein niele vasemmiston ajattelua, enkä kristillisten kristillisyyttä.
Älä uhriudu joka paikassa. Just roll with the punches, darling. Mieti nyt 100 000 vuotta sitten valittaa jotain tuollaista luolan suulla. Kuinka se lopulta on pienin ongelmistasi. Ihmiskunta ei ole päässyt eteenpäin uhriutumalla ja kotkottamalla vaan ihan vaan ihan vaan tarttumalla toimeen ja aktiivisesti ottamalla vastuun omasta elämästään ja sitten parhaassa tapauksessa vielä muidenkin. Ei oltaisi koskaan päästy läheskään näin pitkälle ilman. Tuo pitää vaan tajuta.