Pankin mielestä olen hiekkaa konttorin lattialla, Keskustan mieletä olen ihmisroska, Kokoomuksen mielestä olen Rikkaruoho...
Miten tähän on tultu? Onko täällä kohtalotovereita jakamaan tämä julkinen nöyryytys :(
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalikarja kirjoitti:
Milloin noin ei olisi ollut? Se, ettei joku kehdannut sanoa tosiasioita ääneen, ei tarkoita sitä, etteikö asiat silti niin olisi ollut.
Mutta älä huoli: Vasemmiston ainoa toivo vaaleissa on mahdollisimman suuri köyhien ja huonosti voivien joukko. Heille te aina kelpaatti äänestäjiksi!
Kyllä tämä ilmiö on tullut 90-luvun jälkeen ja ensimmäinen taisi olla Nalle Wahlroos joka kertoi asiakkaiden tuovan kengissään hiekkaa pankkisaliin. Ihmisroska, rikkaruoho jne. ovat 2000-luvun termejä ja kertoo kovuudesta ja tämän päivän sivistyksestä.
Ja mikä huvittavinta, juuri näillä sanojille on taustana ollut lähes poikkeuksetta suvun varallisuus, jolla he mahtailevat ja oma panos on ollut vaatimaton, jos vertaa heidän esivanhempiin.
Ja tyhjät tynnyrit ovat kolisseet kovasti.Sinänsä koomista, että nalle oli nuoruudessaan kommunisti ja Vartiainen tuli politiikkaan mukaan sdp:n riveissä
Ja kuinka häikäilemättömästi on käytetty hyväveliverkostoa hyväksi. Ja Suomessa ei ole mukamas korruptiota.
Ja tämäkin viimeinen ihmisroska lausuja...huhhuh.
Ja monet pienituloiset 2000€ palkalla olevat uusporvarit lähtevät vielä huutojoukkoihin, kun halutaan pönkittää egoa, kun on heikko itsetunto ja kuvitellaan olevan parempi ihminen.
Olette ihmisiä, yksilöitä. Älkää samastuko ulkopuolelta tuleviin määritelmiin. Suomi on pahassa laskusuunnassa kokonaisuutena, finanssikapitalismi määrittää politiikan, moraali mätänee, ei se ole teidän vikanne eikä määritä teidän arvoanne. Tärkeää on olla ihminen ihmiselle, jokainen on tärkeä omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olette ihmisiä, yksilöitä. Älkää samastuko ulkopuolelta tuleviin määritelmiin. Suomi on pahassa laskusuunnassa kokonaisuutena, finanssikapitalismi määrittää politiikan, moraali mätänee, ei se ole teidän vikanne eikä määritä teidän arvoanne. Tärkeää on olla ihminen ihmiselle, jokainen on tärkeä omalla tavallaan.
<3
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin aiemmin, että opiskelkaa lähihoitajaksi, niin saatte elämälle merkitystä ja vähän rahaakin. No sitten täällä ei ihmisistä ole lähihoitajiksi, kun on liian rankkaa. Voi että. Olen itse kouluttautunut lähihoitajaksi, mutta en toki tehnyt niitä töitä kuin vuoden, kun jatkokouluttauduin.
Pointti on se, että nouskaa sieltä itsesäälin täyttämästä tyhjiöstänne ja tehkää tilanteelle jotain. Miten olisi merkonomi? Pääsee kaupan kassalle, ei oo ainakaan liian rankkaa.
Ehkä sinun kannattaisi opiskella vielä lisää sydämensivistystä, käytöstapoja ja hienotunteisuutta, ettei perushoitajana kävisi kuin Pihlajalinnan toimitusjohtajalle Riikka Moilaselle, joka sai pikapotkut, eikä seuraavana päivänä tarvinnut enää tulla töihin, kun edellisenä iltana oli suustaan päästänyt "ihmisroska" sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin aiemmin, että opiskelkaa lähihoitajaksi, niin saatte elämälle merkitystä ja vähän rahaakin. No sitten täällä ei ihmisistä ole lähihoitajiksi, kun on liian rankkaa. Voi että. Olen itse kouluttautunut lähihoitajaksi, mutta en toki tehnyt niitä töitä kuin vuoden, kun jatkokouluttauduin.
Pointti on se, että nouskaa sieltä itsesäälin täyttämästä tyhjiöstänne ja tehkää tilanteelle jotain. Miten olisi merkonomi? Pääsee kaupan kassalle, ei oo ainakaan liian rankkaa.
Sinun ei tarvitse olla noin alentuva. Mitä jos et luettelisi ihmisille ammatteja joita tiedät.
Minun elämälläni on merkitystä ilman neljättä ammattiakin. Kaikki eivät sovellut hoitajiksi. Minä olen esim. ylitunnollinen ja en siksi ole soveltuva (psykologin mielestä).
Olisipa minullekin joku psykologi älynnyt kertoa tuon asian. Opiskelin lähihoitajaksi ja valmistuttuani ajoin puolessatoista vuodessa itseni työuupumukseen. Hoitotyön todellisuus oli aika raadollista ja olisi pitänyt osata suojella itseään liialta kuormittumiselta. Oli vain mahdotonta katsoa kun mummot ja papat jätettiin päiväksi sänkyyn, vuodevaatteita ei vaihdettu eikä ulos viety. Lopulta en enää jaksanut ja lähdin opiskelemaan sairaanhoitajaksi (vaikka olin jo valmiiksi uupunut). Tilanne ei siitä juuri parantunut. Jos on liian tunnollinen, aina löytyy niitä, joiden töitä pääsee työpaikalla omien töiden lisäksi tekemään, kun ei raaski katsoa sitä, että jätetään tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle näitä ohjeita jaat? Kai ymmärrät että täällä palstailee muitakin kuin terveitä parikymppisiä.
Juuri teidän kaltaisille ihmisille. Kun käyttäisitte kaiken valittamiseen kuluvan ajan ja energian tekemällä asioitten eteen jotain ei tarvitsisi valittaa.
Minä olin yli 30, kun opiskelin lähihoitajaksi ja siitä eteenpäin! Se olikin helppoa, kun aikuiskoulutus on äärimmäisen joustavaa.Nostit juuri itsesi jalustalle. Onnittelut siitä
Tai sitten tarinan siitä, miten aikuinenkin ihminen voi helposti muuttaa elämänsä suunnan, opiskella ammatin ja kokea onnistumisen tunteita? Te olette vain niin syvällä valittamisen kehässä, että ette edes tunnista neuvoa siitä, miten asialle voi ITSE tehdä jotain. Ei yhteiskunta, ei pankki, ei poliitikot. Ihan itse.
Nyt sitten äänestät kokoomusta lähihoitajana, ainakin on asenne imetty sieltä ja järjen valo.. joka hyvin hyvin himmeänä kohdallasi loistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle näitä ohjeita jaat? Kai ymmärrät että täällä palstailee muitakin kuin terveitä parikymppisiä.
Juuri teidän kaltaisille ihmisille. Kun käyttäisitte kaiken valittamiseen kuluvan ajan ja energian tekemällä asioitten eteen jotain ei tarvitsisi valittaa.
Minä olin yli 30, kun opiskelin lähihoitajaksi ja siitä eteenpäin! Se olikin helppoa, kun aikuiskoulutus on äärimmäisen joustavaa.Nostit juuri itsesi jalustalle. Onnittelut siitä
Tai sitten tarinan siitä, miten aikuinenkin ihminen voi helposti muuttaa elämänsä suunnan, opiskella ammatin ja kokea onnistumisen tunteita? Te olette vain niin syvällä valittamisen kehässä, että ette edes tunnista neuvoa siitä, miten asialle voi ITSE tehdä jotain. Ei yhteiskunta, ei pankki, ei poliitikot. Ihan itse.
Nyt sitten äänestät kokoomusta lähihoitajana, ainakin on asenne imetty sieltä ja järjen valo.. joka hyvin hyvin himmeänä kohdallasi loistaa.
Niin se elämä heittelee meitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse olla noin alentuva. Mitä jos et luettelisi ihmisille ammatteja joita tiedät.
Minun elämälläni on merkitystä ilman neljättä ammattiakin. Kaikki eivät sovellut hoitajiksi. Minä olen esim. ylitunnollinen ja en siksi ole soveltuva (psykologin mielestä).
Olisipa minullekin joku psykologi älynnyt kertoa tuon asian. Opiskelin lähihoitajaksi ja valmistuttuani ajoin puolessatoista vuodessa itseni työuupumukseen. Hoitotyön todellisuus oli aika raadollista ja olisi pitänyt osata suojella itseään liialta kuormittumiselta. Oli vain mahdotonta katsoa kun mummot ja papat jätettiin päiväksi sänkyyn, vuodevaatteita ei vaihdettu eikä ulos viety. Lopulta en enää jaksanut ja lähdin opiskelemaan sairaanhoitajaksi (vaikka olin jo valmiiksi uupunut). Tilanne ei siitä juuri parantunut. Jos on liian tunnollinen, aina löytyy niitä, joiden töitä pääsee työpaikalla omien töiden lisäksi tekemään, kun ei raaski katsoa sitä, että jätetään tekemättä.
Voi vaan arvailla minkä sortin hoitaja tuo aikaisempi pätijä on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos opiskelisit ammatin, jossa on hyvä työllistymistilanne? Lähihoitajaksi otetaan opiskelemaan kuka vaan.
Pääset töihin. Vaikka olisit velkaantunut maksa velkojasi takaisin, tämä nostaa selkärankaa pystyyn, kun ei tarvitse vain valittaa miten kukaan ei maksa omia velkamokailuja vaan seisoo itse niiden takana.Yhtäkkiä ihmisarvoa on ja vähän ehkä varaakin käydä ravintolassa syömässä. Nouset sieltä, etkä käytä enää 10 vuotta valittamiseen miten huonosti menee.
Miksi ihmeessä esim. lääkärin pitäisi opiskella lähihoitajaksi?
Jokaisen ihminen on arvokas ja hänellä on ihmisarvo, oli hän millaisessa elämäntilanteessa tahansa. Siihen EI tarvitse mitään lähihoitajan tutkintoa tai muutakaan koulutusta tai kenenkään neuvoja. Ihmisarvo kuuluu kaikille. Jos joku muuta väittää, pää on pipi.
Tässä menee nyt asiat sekaisin. Ei kai kukaan ole väittänytkään, etteikö ilman työtäkin ihmisellä ole ihmisarvo. Se on kaikilla, ja se ei suorituksista ole kiinni.
Mutta samalla on totta myös se, että jokainen ihminen on vastuussa myös itsestään ja hyvinvoinnistaan. Yhteiskunta auttaa, mutta sen varaan ei kukaan voi täysin laskea. Jos yksi asia ei onnistu, kannattaa kokeilla muuta.
Nykyään on ihan arkipäivää, että kouluttaudutaan uuteen ammattiin. Myös ns. hanttihommia voi tehdä laidasta laitaan, vaikka mitään erityistä koulutusta ei ole. Kaikki työ on arvokasta. Jokainen löytää sen oman juttunsa, kun vaan jaksaa kokeilla eri vaihtoehtoja, eikä lannistu heti.
🇺🇦🇮🇱
Minä myös Danskessa. Töissä ollessani tulot olivat samat, kuin nyt perheellisenä toimeentulotuella, eli n. 2300 euroa. Silti en nyt saa enää käyttää kulutusluottoani pankin mukaan vaan kaikki on maksettava pois, koska olen riskiasiakas. Mitään ei ole ulosotossa ja eikä laskuja koskaan ole jätetty maksamatta. Tulot siis aivan samat.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös Danskessa. Töissä ollessani tulot olivat samat, kuin nyt perheellisenä toimeentulotuella, eli n. 2300 euroa. Silti en nyt saa enää käyttää kulutusluottoani pankin mukaan vaan kaikki on maksettava pois, koska olen riskiasiakas. Mitään ei ole ulosotossa ja eikä laskuja koskaan ole jätetty maksamatta. Tulot siis aivan samat.
En ota kantaa tuohon pankin toimintaan, mutta ymmärrät varmasti itsekin, että jos perheellinen saa saman rahan tukina käteen kuin työssä ollessaan, niin kumman hän valitsee?
En syyllistä ketään, jotka valitsevat näin, mutta kyllä systeemissä täytyy olla vikaa, jos tällainen on mahdollista. Jokainen, joka nostaa tukia itselleen, nostaa meidän muiden työssäkäyvien veroprosenttia. Miettikää nyt vähän asiaa siltäkin kantilta. En pyydä muuta.
Sekin on muuten jännä, että jos tukien nostaja on ns. kumiveneellä tullut, niin se on kamalaa ja törkeää. Mutta jos oman maan kansalainen, niin ihan ok ja tätä ei saisi arvostella millään tavalla.
🇺🇦🇮🇱
Tämän takia en enää äänestäkään Kepua tai Kokoomusta. Olen saanut heidän ylimielisyydestään tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en enää äänestäkään Kepua tai Kokoomusta. Olen saanut heidän ylimielisyydestään tarpeeksi.
Parempi vain kun ei äänestä.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tuohon pankin toimintaan, mutta ymmärrät varmasti itsekin, että jos perheellinen saa saman rahan tukina käteen kuin työssä ollessaan, niin kumman hän valitsee?
En syyllistä ketään, jotka valitsevat näin, mutta kyllä systeemissä täytyy olla vikaa, jos tällainen on mahdollista. Jokainen, joka nostaa tukia itselleen, nostaa meidän muiden työssäkäyvien veroprosenttia. Miettikää nyt vähän asiaa siltäkin kantilta. En pyydä muuta.
Sekin on muuten jännä, että jos tukien nostaja on ns. kumiveneellä tullut, niin se on kamalaa ja törkeää. Mutta jos oman maan kansalainen, niin ihan ok ja tätä ei saisi arvostella millään tavalla.
Mitä ihmettä höpiset?
Laita se sinuun tilinumeerosi niin saat joka kk. Testasiin keraalleen jumalan suootuisutta se onn ihan uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei äänestä niin sen Kepua äänestävän mummon ja Kokoomusta äänestävän papparaisen äänillä on vähän isompi merkitys.
Aina kannattaa antaa vähintään protestiääni jollekin puolueelle.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä "köyhän logiikkaa" vai mistä on kyse?
Miksi et äänestä? Jos et, miten olet ajatellut, että asiat muuttuisivat? Mihin suuntaan toivoisit niiden muuttuvan?
🇺🇦🇮🇱
Älä nolaa itseäsi ja ammattikuntaasi enempää.
Kenelle sinä luulet puhuvasi?
Olet vissiin jo aikuinen ihminen. Missä käytöstavat?
Hienoa että olet opiskellut varttuneella iällä.
Niin minäkin olen.
En ikimaailmassa antaisi sen nousta keltaisena nesteenä päähän ja olettaisi sen tiimoilta KAIKKIEN muiden oleva vapaaehtoisesti työttömiä ja opiskeluhaluttomia.
Ikää sinulla on mutta SIVISTYS puuttuu.
Kun kerran olet niin hyvä ja mahtava, ota muutama kurssi yliopistossa jotain sivistävää ainetta.
Ja lopeta VALITTAMINEN ja toisten sättiminen SYYTTÄ suotta.