Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla tehdä lapsia kun pelkään niin h e lvetisti synnytystä!

Vierailija
10.09.2018 |

Mulla on monta synnyttänyttä tuttua.... Kavereita, kavereiden kavereita, työkavereita, sukulaisia, luokkalaisia..... He KAIKKI joiden kanssa asia tullut puheeksi, ovat sanoneet että synnytys on aivan hirveää. Kuulemma niin hirveää ja järkyttävää ettei sitä pysty kukaan synnyttämätön edes kuvittelemaan. Onko herranjumala ihan oikeasti tosiaan näin? Olen kuullut ihan kauheita juttuja. Ja sektio se vasta kauhea onkin, joten turha ehdottaa sitä "helpotuksena". Minä pelkään sektiota vielä ennemmän kuin alatiesynnytystä.

Onko adoptointi ihan mahdollista? Onko se valtavan suuri projekti? Voisin hyvinkin adoptoida lapsen, sillä haluaisin lapsia mutta synnyttää en taida uskaltaa.

Kommentit (1071)

Vierailija
361/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämässä jotain haluaa, yleensä sen eteen täytyy tehdä jotain. On vaan punnittava kumpi on pahempi, lapsettomuus vai synnytys.

Mutta kun on vaihtoehtona myös suunniteltu sektio, miksi tieten tahtoen ottaa riski asiassa, joka merkitsee itselle paljon? Ensisijaisesti minä haluan elää kivutta ja nauttia yhdyntäorkuista. Niiden kanssa mukaan sopii myös lapsi.

Ja valtaosa ihan tavallisista naisista saa lapsia, elää kivutta ja nauttii yhdyntäorkuista, vaikka ovatkin synnyttäneet alakautta. Jos haluat välttämättä sektion, koska kuvittelet sen suojaavan alapääsi ja orkkusi, ihan vapaasti - kunhan maksat sen itse.

Niin eli kyseessä on rahakysymys.

Julkisen puolen = vero/lainarahoilla kustannetun terveydenhoidon kuuluu tarjota terveydelle välttämätön hoito, mutta ei sellaista, mikä on kivaa ekstraa.  

Vierailija
362/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ketju voi olla näin pitkä? Sektion saa pyytämällä. Tai siis vaatimalla. Ei tietenkään tuosta vaan, mutta täytyy heittäytyä oikeasti pelokkaaksi, niin varmasti saa. Synnytyspelko on ihan oikea diagnoosi sektiota varten. Ei kukaan voi ketään pakottaa synnyttämään alakautta. 

Sitten jos pelkää sektiotakin, niin kannattaa miettiä koko lapsentekoa. 

Nimenomaan sektion saa vaatimalla, ei pyytämällä. Tämä ketju on pitkä koska tähän tarvitaan mahdollisimman pian muutos ja sektion saa pyytämällä, ei vaatimalla.

Miksi sektio pitäisi saada ilman muita perusteita kuin että haluu? 

Meillä on taatusti leikattavia muutenkin yllin kyllin. Jos välttämättä haluat sektion ilman mitään lääketieteellisiä syitä, voit ostaa sen itse.

Montako synnytykseen kuollutta tiedät? Minä en tiedä ainuttakaan, mutta leikkauspöydälle tai leikkauksen komplikaatioihin kuolleita tiedän useampiakin, lähimpänä oma isäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ketju voi olla näin pitkä? Sektion saa pyytämällä. Tai siis vaatimalla. Ei tietenkään tuosta vaan, mutta täytyy heittäytyä oikeasti pelokkaaksi, niin varmasti saa. Synnytyspelko on ihan oikea diagnoosi sektiota varten. Ei kukaan voi ketään pakottaa synnyttämään alakautta. 

Nimenomaan sektion saa vaatimalla, ei pyytämällä. Tämä ketju on pitkä koska tähän tarvitaan mahdollisimman pian muutos ja sektion saa pyytämällä, ei vaatimalla.

Ei taida olla oleellista saako sektion vai ei. Ainakin minulle sektio on ihan yhtä vastenmielinen vaihtoehto kuin tavallinen synnytys. Ei kiitos kumpaankin vaihtoehtoon. Jos haikara toisi niin sitten voisin harkita lapsen tekoa.

Vierailija
364/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiutale.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Itse olen vela ja nyt jo sen ikäinen, ettei enää tarvitse olla vaan luonto on hoitanut kohta ehkäisyasiankin kuntoon. Äidilläni oli erittäin vaikea synnytys ja niiden tarinoiden kuuleminen oli kyllä parasta ehkäisyvalistusta ikinä. Ja hän ei saanut mitään kivunlievitystä, että kyse ei ollut siitä "kun puudutus lakkasi vaikuttamasta"..

Sitten on näitä muita tarinoita miten synnytyksestä kyllä selvittiin, mutta ulosteen pidätyskyky kyllä meni lopullisesti tai osittain. Tai seksistä ei saa enää yhdyntäorkkuja tai muuta. Minulle ne ovat merkittäviä asioita ja ei kiitos, kyllä ihmisen synnytykselle pitäisi jo keksiä jotain nykytieteen helpotusta. Keinokohtu olisi mitä mainioin asia.

Jep, ulosteenpidätyskykyä on nyt yritetty palauttaa korjausleikkauksilla siinä onnistumatta. Yritin olla rento, mennä ohjeiden mukaan ja tehdä kuten kroppa tuntui ohjaavan, silti tilanne tämä. Olen sulkeutunut kotiini ja pelkään ystävienikin vierailuja, jotten yhtäkkiä ulosta housuihini heidän läsnäollessaan. Kuinka vielä nykyaikana naiset pakotetaan käymään tällaisia tapahtumia läpi, vaikka riskit tiedetään..niin, toki yhteiskunnalla ei ole varaa maksaa inhimmillistä kohtelua kaikille synnyttäjille. Ja tämä minunkin vaivani on niin yksityinen, syrjäyttävä ja ainakin itselle arka paikka puhua avoimesti, ettei asiat koskaan tule korjaantumaan. Ainoastaan ne ihanan voimaannuttava synnytystarinat pääsevät lehtien sivuille.

Rahastahan se on kiinni. Se vain että kohdallasi olisi yhteiskunnallekin tullut halvemmaksi sektio. Nythän kulutat terveyspuolta koko ajan.

Mutta inhimillisyys unohdetaan ja jätetään nainen kärsimään.

50 000 turhasta keisarileikkauksesta säästyneillä rahoilla paikkaillaan jo aika monta repeämää ja kouluttaa kätilöitä repeämien ehkäisyyn. Pahoja repeämiä on vuosittain noin 300 (0,6 %)

Vierailija
365/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämässä jotain haluaa, yleensä sen eteen täytyy tehdä jotain. On vaan punnittava kumpi on pahempi, lapsettomuus vai synnytys.

Mutta kun on vaihtoehtona myös suunniteltu sektio, miksi tieten tahtoen ottaa riski asiassa, joka merkitsee itselle paljon? Ensisijaisesti minä haluan elää kivutta ja nauttia yhdyntäorkuista. Niiden kanssa mukaan sopii myös lapsi.

Ja valtaosa ihan tavallisista naisista saa lapsia, elää kivutta ja nauttii yhdyntäorkuista, vaikka ovatkin synnyttäneet alakautta. Jos haluat välttämättä sektion, koska kuvittelet sen suojaavan alapääsi ja orkkusi, ihan vapaasti - kunhan maksat sen itse.

Suomessa ei saa sektiota edes rahalla.

Muistathan muuten sanoa aina kun kuljet ostareilla juopporemmin ohi ettå ryypätkää vaan kunhan maksat itse. Kummasti juopoille syydetään yhteiskunnan varoja vuodesta toiseen eikä sitå kukaan pidå pahana mutta auta armias kun synnyttävä nainen vaarii jotain itselleen niin ollaan sormi pystysså ettå maksa itse!

Miten muuten vuosikymmeniä tupakoineet ja syöpään sairastuneet? Muistathan pitää huolen että maksavat hoitonsa itse. Kenenkäänhän ei tarvitse tupakoida eli oma valinta.

Vika kommentti naulan kantaan. Samoin itsensä lihaviksi syöneet saisivat kustantaa lonkkaleikkauksensa ja muut lihavuudesta johtuvat sairautensa.

Te sotkette iloisesti vellit ja puurot. Haluatte turhia teille ilmaisia leikkauksia vailla mitään muita perusteita kuin että se olisi kivaa. 

Vierailija
366/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytykseni päätyi lopulta vuorokauden yrittämisen jälkeen kiireelliseen sektioon. Onneksi selvisimme vauvan kanssa molemmat. Viisi päivää olimme sairaalassa hyvässä hoidossa. Kokemus oli kyllä niin kauhea, etten tiedä uskallanko yrittää uutta raskautta. Toipuminen on ollut hidasta. Harmittaa, kun alatiesynnytys ei onnistunut. Vauva oli virheasennossa.

Vierailija
367/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitatte, että maksaisitte kyllä julkispuolella sektion, jos sen saisi. Kun teitä vaatijoita ja maksajia on tarpeeksi, niin varmasti niitä alkaisi taas saada. Yksityissairaalat eivät tee niitä sen takia, kun asiakaskuntaa ei ole tarpeeksi. Synnytys- ja sektiotoiminta asettaa paljon ja kalliita vaatimuksia sairaalalle mm. miehitykseen liittyen.

Vierailija
368/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitatte, että maksaisitte kyllä julkispuolella sektion, jos sen saisi. Kun teitä vaatijoita ja maksajia on tarpeeksi, niin varmasti niitä alkaisi taas saada. Yksityissairaalat eivät tee niitä sen takia, kun asiakaskuntaa ei ole tarpeeksi. Synnytys- ja sektiotoiminta asettaa paljon ja kalliita vaatimuksia sairaalalle mm. miehitykseen liittyen.

Sorry, kirjoitusvirhe: siis yksityispuolella  eikä julkispuolella, tietenkin.

Itse olen kolme kertaa käynyt suomalaisen äitiysneuvolan ja tavallisen alatiesynnytyksen läpi, ilman ihmeempiä syitä valittaa. 

Vierailija
369/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa ja täällä onneksi saa sektion pyytämällä. Valinta on äidin. Itseltäni jäisi kyllä lapset tekemättä, jos tällaista vaihtoehtoa ei olisi. Suomessa en suostuisi ainakaan synnyttämään mistään hinnasta, en ikinä. Äideillä ei ole arvoa, synnytyslaitoksella kohtelu on törkeää, töykeää ja jopa ilkeää. Puhumattakaan, että synnytyksen aiheuttamia vahinkoja korjattaisiin kunnolla - on ihan tuurista kiinni, kuka tikkaa ja miten. Jälkikäteen on turha valittaa, vaikka olisi kuinka surkeasti tikattu. Jos kovia kipuja ei ole - korjauksia ei tehdä. Ystävälläni irtosi pari tikkiä esimerkiksi seuraavana päivänä, ei suostuttu tikkaamaan takaisin "et sinä niitä tarvitse". Jos valitat, että alapää on pilalla, olet automaattisesti surkea ja pinnallinen äiti. Näin saa äidit hiljaiseksi eikä kukaan uskalla sanoa mitään ja homma jatkuu entisellään. 

Vierailija
370/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan absurdi tämä raha/sektio keskustelu. Samalla logiikalla vois sanoa että jos terveytensä pilalle juopotelleet haluavat yhteiskunnan maksamia palveluja terveysalalla niin itse pitää maksaa. Tai yli 1 miljardin euron 2. tyypin  diabeteskulujen maksu pitäisi mennä sairastuneille koska ovat läskeyttään sairastuneet. Ei se mene vaan niin, että voidaan tuollaisia linjanvetoja tehdä.

Synnytyspelko on diagnoosi ja vaatii hoitoa kuten muutkin ongelmat. Joskus ei ole muuta ratkaisua kuin sektio. Ei kannata pilata kenenkään mielenterveyttä ja perheen tulevaisuutta vänkäämällä jostain sektiosta kun hyvin harva sen haluaa ilman somaattista indikaatiota ja alatien ja sektion hintaero ei ole niin kovin suuri että sillä olisi kansantaloudellista merkitystä.

Vierailija
371/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen seksielämäni on parantunut huikeasti. En olisi koskaan tätä uskonut mutta näin on. En osaa selittää miksi.

Vierailija
372/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiutale.. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Itse olen vela ja nyt jo sen ikäinen, ettei enää tarvitse olla vaan luonto on hoitanut kohta ehkäisyasiankin kuntoon. Äidilläni oli erittäin vaikea synnytys ja niiden tarinoiden kuuleminen oli kyllä parasta ehkäisyvalistusta ikinä. Ja hän ei saanut mitään kivunlievitystä, että kyse ei ollut siitä "kun puudutus lakkasi vaikuttamasta"..

Sitten on näitä muita tarinoita miten synnytyksestä kyllä selvittiin, mutta ulosteen pidätyskyky kyllä meni lopullisesti tai osittain. Tai seksistä ei saa enää yhdyntäorkkuja tai muuta. Minulle ne ovat merkittäviä asioita ja ei kiitos, kyllä ihmisen synnytykselle pitäisi jo keksiä jotain nykytieteen helpotusta. Keinokohtu olisi mitä mainioin asia.

Jep, ulosteenpidätyskykyä on nyt yritetty palauttaa korjausleikkauksilla siinä onnistumatta. Yritin olla rento, mennä ohjeiden mukaan ja tehdä kuten kroppa tuntui ohjaavan, silti tilanne tämä. Olen sulkeutunut kotiini ja pelkään ystävienikin vierailuja, jotten yhtäkkiä ulosta housuihini heidän läsnäollessaan. Kuinka vielä nykyaikana naiset pakotetaan käymään tällaisia tapahtumia läpi, vaikka riskit tiedetään..niin, toki yhteiskunnalla ei ole varaa maksaa inhimmillistä kohtelua kaikille synnyttäjille. Ja tämä minunkin vaivani on niin yksityinen, syrjäyttävä ja ainakin itselle arka paikka puhua avoimesti, ettei asiat koskaan tule korjaantumaan. Ainoastaan ne ihanan voimaannuttava synnytystarinat pääsevät lehtien sivuille.

Rahastahan se on kiinni. Se vain että kohdallasi olisi yhteiskunnallekin tullut halvemmaksi sektio. Nythän kulutat terveyspuolta koko ajan.

Mutta inhimillisyys unohdetaan ja jätetään nainen kärsimään.

50 000 turhasta keisarileikkauksesta säästyneillä rahoilla paikkaillaan jo aika monta repeämää ja kouluttaa kätilöitä repeämien ehkäisyyn. Pahoja repeämiä on vuosittain noin 300 (0,6 %)

Vaan kun ei kumminkaan paikata koska again se jälkihoito on aivan perseestä eikä ketään kiinnosta naisen tuntemukset enää sen jälkeen kun on synnytetty. Ihan sama jos seksi ei tunnu loppuelämän ajan miltään tai on jopa kivuliasta. Puhumattakaan siitä miten kiva on juosta vessaan peläten että paska tulee housuun. Tällä on niin traumatisoivat vaikutukset ihmiseen että koko loppuelämä on pilalla. Turha kuvitella että mitään apua tulee vaikka olisit miten pahasti revennyt. Voivotellaan vaan, voi voi kun ikävästi kävi mutta eihän tälle mitään voi. Ja sitten sanotaan vielä että onhan sulla ihana vauva. 

Vierailija
373/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistathan muuten sanoa aina kun kuljet ostareilla juopporemmin ohi ettå ryypätkää vaan kunhan maksat itse. Kummasti juopoille syydetään yhteiskunnan varoja vuodesta toiseen eikä sitå kukaan pidå pahana mutta auta armias kun synnyttävä nainen vaarii jotain itselleen niin ollaan sormi pystysså ettå maksa itse!

Miten muuten vuosikymmeniä tupakoineet ja syöpään sairastuneet? Muistathan pitää huolen että maksavat hoitonsa itse. Kenenkäänhän ei tarvitse tupakoida eli oma valinta.

Vika kommentti naulan kantaan. Samoin itsensä lihaviksi syöneet saisivat kustantaa lonkkaleikkauksensa ja muut lihavuudesta johtuvat sairautensa.

Te sotkette iloisesti vellit ja puurot. Haluatte turhia teille ilmaisia leikkauksia vailla mitään muita perusteita kuin että se olisi kivaa. 

En usko, että kivaa olisi. Olen leikkauksessa ennenkin ollut ja tiedän, ettei se ole nautinnollista. Tässä lähinnä valmistaudutaan jo tulevaan synnytyksen jälkeiseen elämään. Toivon, että loppuelämäni on kivaa, siksi vaadin asiallista hoitoa itselleni, kuten muutkin tässä yhteiskunnassa saavat vauvastaan huolimatta. En suostu riskeeraamaan kykyäni pidättää ulostetta ja virtsaa ja nauttia seksistä loppuelämäni aikana, en myöskään halua kärsiä hermokivuista lopun elämää. Siksi haluan oikeuden valita itse synnytystapani ja se on ehdottomasti sektio.

Vierailija
374/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkilää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kivaa olisi. Olen leikkauksessa ennenkin ollut ja tiedän, ettei se ole nautinnollista. Tässä lähinnä valmistaudutaan jo tulevaan synnytyksen jälkeiseen elämään. Toivon, että loppuelämäni on kivaa, siksi vaadin asiallista hoitoa itselleni, kuten muutkin tässä yhteiskunnassa saavat vauvastaan huolimatta. En suostu riskeeraamaan kykyäni pidättää ulostetta ja virtsaa ja nauttia seksistä loppuelämäni aikana, en myöskään halua kärsiä hermokivuista lopun elämää. Siksi haluan oikeuden valita itse synnytystapani ja se on ehdottomasti sektio.

Vauvastaan=vaivastaan

Vierailija
375/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä teille tarinaa:

Eka lapsi, poika s.2011, oli perätilassa eikä kahdellakaan ulkokäännösyrityksellä kääntynyt. Sanottiin, ettei lantion mitat riitä turvalliseen perätilasynnytykeen. Olisin kovasti halunnut alateitse synnyttää ja vaadin lantiosta magneettikuvatkin. Mutta suunniteltu sektio tehtiin. Oli jälkikäteen ihan kamalaa, kun ei neljään vikkoon saanut nostaa mitään vauvasta painavampaa ja makuulta nousu oli ihan tuskaa.

Toki vaadin päästä sama iltana jo pystyyn ja katetrin pois jne. Kolmen vuorokauden päästä kotiin.

Toka, tyttö s.2014, oli onneksi raivotarjonnassa. Synnytys oli hidas, mutta luomuna mentiin kuten toivoin. Oksitosiinilla avitettiin viimeisten senttien aukeamista. Jes! Kahden vuorokauden päästä tultiin kotiin. Sitten olo kuin ei olis synnyttänytkään. Toki emätin oli useamman kuukauden vähän tunnoton, kun oli ollut toisen asteen repeämää. Kun jälkitarkastuksen jälkeen aloitimme jälleen seksielämme, mies sanoi, ettei huomaa mitään eroa entiseen. Enkä minäkään huomannut enää muutaman kuukauden päästä.

Nyt on kolmas, tyttö s.2018 huhtikuussa. Tää tuli alle neljässä tunnissa siitä, kun lapsivedet meni kotona. Sairaalamatkaa on yli tunti. Pää edellä tuli, ei repeämiä, mutta vähän jälkisupistuksiä sen kahden vuorokauden aikana, mitä sairaalassa oltiin. Ja jälleen luomuna syntyi siis. Jälkisupistuksiin Panadolia.

Olis kamala ajatus, että pitäis synnyttää jotenkin tunnottomana. Toivoisin vielä paria lasta ja siis paria luomualatiesynnytystä. Nyt ikää 34v.

En käsitä, miten joku voi haluta sektion vapaaehtoisesti. Lääketieteellinen pakko tietysti on eri asia. Mulle kyllä yks lääkäri sanoi kolmannen raskauden aikana, että olishan noilla mitoilla synnyttänyt perätilassakin olevan. Että erilaisia on lääkärienkin käsitykset.

Jälkisupistuksiin Panadolia. Miksi ihmeessä?

Vierailija
376/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sit kannata synnyttää. Kyllä tänne maailmaan ihmisiä mahtuu, ei kaikkien ole pakko lisääntyä.

Kuolla kyllä on pakko.

Vierailija
377/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkelikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on taatusti leikattavia muutenkin yllin kyllin. Jos välttämättä haluat sektion ilman mitään lääketieteellisiä syitä, voit ostaa sen itse.

Montako synnytykseen kuollutta tiedät? Minä en tiedä ainuttakaan, mutta leikkauspöydälle tai leikkauksen komplikaatioihin kuolleita tiedän useampiakin, lähimpänä oma isäni.

Aika moni ostaisi sektion omilla rahoillaan ja hoidattaisi itsensä viihtyisässä yksityissairaalassa. Tämä ei kuitenkaan Suomen demokraattisessa neuvostotasavallassa ole mahdollista.

Vierailija
378/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen jälkeen seksielämäni on parantunut huikeasti. En olisi koskaan tätä uskonut mutta näin on. En osaa selittää miksi.

Millaista seksielämäsi oli ennen synnytystä? Minun seksielämäni on aivan huikeaa kumppanini kanssa enkä ole synnyttänyt. Jos useampi lähes tajunnanräjäyttävä emätinorgasmi pari tuntia kestävän session aikana ei ole huikeaa, millaista se voisi olla? Pitääkö tajun oikeasti lähteä vai millä mittaat? Olen todella märkä ja ejakuloin myös säännöllisesti jokaisella yhdyntäkerralla.

En häpeä kehoani ja tiedän, mistä nautin. Jos orgasmini heikentyisivät (täysin mahdollista että hermotus vaurioituu alatiesynnytyksessä) tai etten kokisi alapäätäni enää viehättäväksi ja esteettisesti (täysin mahdollista), seksielämäni laatu olisi merkittävästi huonompi. Puhumattakaan virtsan- tai ulosteenpidätysongelmista tai siitä, että välilihaan tulisi kiristäviä arpia yms. muita urheilua rajoittavia vaurioita. Huomaathan, että iso osa esim. taaemman sulkijalihaksen vaurioista jää kokonaan havaitsematta kätilön pikaisesti kursiessa pahimmat riekaleet kasaan? "Koska lapsi on tärkein ja koska äidin tulee olla tyytyväinen terveeseen lapseen".

Järkyttävää meininkiä minusta naisten kohtelu kuin pelkkinä siitoseläiminä (en tarkoita sitä, että siitoseläimienkään huono kohtelu olisi oikein).

Vierailija
379/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vain varmempi siitä etten aio lisääntyä. Se on yksinkertaisesti sairasta, että jälkeläinen ei mahdu ulos synnytyskanavasta repimättä sitä kappaleiksi (tai ilman leikkausta). Kuvottavaa.

Vierailija
380/1071 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkelikki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ostaisi sektion omilla rahoillaan ja hoidattaisi itsensä viihtyisässä yksityissairaalassa. Tämä ei kuitenkaan Suomen demokraattisessa neuvostotasavallassa ole mahdollista.

Niin, miksi luonnollisesta asiasta kuten synnytys pitää tehdä ongelma? Jos synnytys ei sovi, niin jättää lapsen tekemättä.

Olet ihan vapaa ostamaan sektiopalvelut omalla rahallasi vaikkapa tuolta ihanilta ulkomailta, yksityissairaaloista. Sieltä kun saa niin loistokasta palvelua kuin rahat riittää.

Harmi, kun kuolema tosiaan on pakollista kaikille. Toivottavasti se ei ole kivulias toimenpide.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi