¤TAMMIMASUJEN pe-ma¤
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
20.1. Lila82------------------26v-----eka------------NKL
20.1penelope77-----------?---------?---------------SatKs
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
21.1. mamti81--------------27v------neljäs--------KOS
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
22.1. Ahemo-----------------?---------kolmas------Hys
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
27.1.pibii---------------------33v-------toinen-------TYKS
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------37v---------viides------------ ?
28.1. Shei---------------------22v--------kolmas------ulkomailla
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka-------------OYS
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------------33v-----kolmas-------KOS
31.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------------36v-----neljäs---------K-HKS
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=41740&_f…
Kommentit (39)
Mies ei ole meilläkään halunnut tietää vauvan sukupuolta, joten esikoisesta ei kysytty vaikka lääkäri kysyi,haluaisimmeko tietää. Itse olin aivan varma, että poika tulee ja niinhän sieltä tulikin. Toisella kertaa mies ei myöskään halunnut rakenneultrassa tietää, joten kuulematta jäi. Yllättäen kuitenkin sitten 33.rv:lla kun olin äitipolikäynnillä, vauva pyllisti niin että näkyi niin selvästi kuin valokuvasta tytön värkit! Olin aika yllättynyt, enkä tietenkään malttanut pitää salaisuutta mieheltä vaan kerroin heti kotiin päästyäni... Nyt kun on tyttö ja poika, niin oikeastaan on ihan sama, kumpi sieltä on tulossa seuraavaksi. Nyt tuntuisi, että kysymättä jää, mutta eihän sitä tiedä vaikka sukupuoli tosiaan näkyy taas, halusi tai ei!
Energistä keskiraskautta odotellen *hirn*,
eikkuli jälleen
Mikähän tuossa on, ettei työmotivaatio ole yhtään sen parempi kuin viime viikollakaan? Ensimmäisen potilaan heivasin heti ku mahdollista pihalle.. Tunsi itsensä varmaan todella tärkeäksi :| Mutta päätä särkee ja oksettaa, väsyttää eikä jaksa! Vali vali...
Kun minä olen kehunut, etten ole kertaakaan oksentanu niin nytpä on sitten sekin ihanuus koettu. Lauantaina olin viihteellä ja suht myöhäänhän se meni. Eilen aamulla oli sitten tosi huono olo. Oikein mega krapula! Aamupala lensi kaaressa pihalle ja päätä särki, eto väsytti ym ym.. Ja minä kun olin ainoa joka ei ottanu mitään ja ainoa jolla oli krapula! Tai olenko niin kiltti, että myötätunnosta sairastin sitten koko hemmetin päivän? Sisko hymisi vieressä ja kerto kuinka sillä pahoinvointi kesti 18 viikolle. Tosi kannustavaa. Vieläkin päätä särkee ja olo huono. Ei näköjään kannata valvoa.
Mies on ollu reissutöissä viimeset 5 vuotta ja keväällä sitten tuli niin lähelle, että on kotoa käsin kulkenu töissä. Tänä aamuna alkoi sitten taas se ihanuus, että lähti viikoksi pois. Näillä näkymin tätä kestää lumen tuloon tai jopa vuoden loppuun. Se epäili, ettei pääse valmennuksiinkaan tms. Saakeli sitten ei tarvi tulla synnytykseenkään. Siinäkin firmassa olis monta muuta jotka vois lähteä kauemmas, mutta kun ukolla pitää aina suostua kaikkeen. Olin jo tottunut ajatukseen, että enää ei tarvi mitään viikonloppusuhdetta elää.. Tympii.
Joillakin oli jo kuppikoon verran rinnat kasvanu. Mulla kans vähän, mut toivon ettei yhtään enempää. Mulla D ja jotku niistä jo pieniä, että varmaan kohta pitää mennä ostamaan DD liivejä. Ei kiitos!
Huomaa kyllä, että maanantai aamua eletään, ku ei varmaan mitään positiivista tullu kirjotettua.. Ehkä tämä taas viikon mittaan iloksi muuttuu. Tuli varmaan romaani.
Hömppä ja masuasukki rv 12+3
4 raskauskuukausi menossa! :x
Hehe, Hömppä, eikö vaan ole ironista, että se joka ei juo saa pahimman krapulan? Olen itse naureskellut (näin jälkeenpäin, silloin ei naurattanut) kun olen useammistakin kesän grilli-illoista pihalta lähtenyt oksentamaan jo iltakahdeksalta, että olipas taas rajut bileet.
Mulla parempi olo jatkuu, ja eilen päästiin koko perhe Lintsille. Itse en hirveästi laitteissa kolunnut, parissa kävin, mutta olipa hienoa huomata, että jaksoin olla koko päivän ja pärjäsin sieltä saatavalla (roska)ruoalla. Eka kerta ulkona syömässä sitten toukokuun! Tosi gurmeesti x-)
Sitteristä - meillä oli kun lahjaksi saatiin, mutta varmaan olis pärjätty ilmankin. Toisaalta varsinkin massuvaivoissa se oli aika hyvä, kun sitä pystyi keinuttamaan. Muistan itse syöneeni aamupuuroa muutamat kerrat ja pitäneeni vauvan tyytyväisenä jalalla keinutellen. Meillä oli Emma-sitteri, jossa asento ei ole kovin istuva, vaan aika makaava, sopii siksi käsittääkseni aika pienellekin vauvalle. Ja olihan se muuten sitten aika kätevä, kun alettiin syöttää lusikkaruokaa ja syöttötuolissa ei vielä osattu istua. Sen toppaukset oli vaan aika kuvottavan näköiset aina syömisen jälkeen...
Tii75 15+4
pilipilipom. Nallen varpaat palelee, pilipilipompompom..
Eli terveisiä sateisesta Mansesta. Uloskaan ei pääse.. Onneksi meidän poitsulla on 7 v täti täällä leikkikaverina :) Nyt kattelevat piirrettyjä. Vois kait sitä niitten kaa jotain järkevääkin keksiä, esim. askartelua, se oiskin kivaa!
Sittereistä oli keskustelua.. Mun mielestä hyvä kapistus!! Vaikka meillä poitsu oli enimmäkseen lattialla peiton päällä, mutta suihkun käynnin ajaks oli helppo ottaa viereen ja sitten juurikin syöttää, kun ei vielä osannut istua syöttötuolissa.
Neuvolalääkäristä tuli vielä mieleen, että oli bakteerit kahdella plussalla ja en kerennyt enää pe viemään näytettä.. nyt on huoli, et onko virtsatulehdus. No terkan pitäis soitella, kun saa tulokset, kun tänään sain näytteen vietyä. Kurjaa, kun rupee tuleen kaikkee vaivaa.. Mä oon ravannut ja soitellut nyt jo neuvolaan monesti :/
Mutta torstain np-ultraa odotellessa. Onko muita vielä käymättä np-ultrassa??
Mukavaa viikonalkua sateesta huolimatta.. ei kait koko Suomessa sada :)
Emmuli rv 12+5
Terkkuja kaikille Kreikan auringosta, mistä palasimme eilen perheen kanssa. Mulla oli 11.7. np-ultra ja la siirtyi aikaisemmaksi eli uusi la on 20.1. (voi korjata listaan ;0) ). Pahoinvointi on helpottanut mulla jo ja elämä alkaa vihdoin kukoistamaan näin keskiraskauden ajaksi, siis ennen kuin alkaa loppuajan krenkat...
Sitteristä yms. niin meille hankitaan ehdottomasti sitteri, koettiin se edellisten 3 kanssa erittäin tarpeelliseksi. Mutta hoitopöytää vielä mietitään, sillä sen tarpeellisuus on ollut vähän niin ja näin, miellä kun on pesutorni ei voi hoitoalustaa sijoittaa edes pesukoneen päälle.
Basilika5, rv 13+5
Unohdin eilen tästä asiasta kysyä, niin kysyn siis nyt. Minulla oli perjantaina päivän mittaan kolme kertaa sellaista aaltoilevaa jumputtavaa kipua joka kesti noin minuutin ja hiipui pois. Se kipu oli ihan kipeää kipua ku ensimmäistä kipujumputusta säpsähti ja jotenkin helpotti, että nosti itseään pystynpään kivun tullessa. Niin se kipu tuntui tuolla häpyluun takana ja ehkä vähän nivusissa päin.... Ei niinku vatsassa vaan enempi alapäässä se kipu tuntui. Äitini sanoi, että saattanut olla supistus, että pitäis vaan levätä ja ei tarvi huolestua. Ei niitä enää sitte oo tullu... Joskus alkuviikoilla aamuisin saattoi hetken tuntua samanlaista kipua, mut nyt vaan säikähdin ku jo "näin" pitkällä oon...Niin pitäiskö mun nyt huolestua? Pitää ensi kerran jos se tulee niin kokeilla mahaa vähän, että tuntuisko kohtu kovalta. Ku nyt vasta oikeastaan alan hahmottaan missä se kohtu nyt on ja minkä kokoinen. Sen verran pömppö muuttanut muotoaan. :) Mut siis sellaista se kipu ei ollut, ku esim vihlaisee ku tekee äkkiliikkeen tms...
Kimmille hatunnosto, että maltat pitää sukupuolen omana tietonasi mieheltä salassa. Minä en pystyisi! :) Olen sellainen lörppö.
Hömppä82: Minunkin mies on reissuhommissa. Ollut nyt jotain 1,5vuotta. Hatunnosto myös sulle ku viisi vuotta olette järjestelyä jaksaneet. Minä niin haaveilen, että kun vauva syntyy niin mies tulisi lähemmäs töihin.... Ja haaveilee itse sitä myös, mut tottakai riippuu millaista työtä täältä sais. Tulojen tippuminen vähän vaikuttaa kyllä halukkuudessa tulla lähemmäs töihin. Tienaa niin hyvin nyt reissuhommissa. Mutta onhan elämässä tärkeämpääkin kuin raha.
Onko kellään ollut koskaan kukaan muu kuin oma mies synnytyksessä mukana? Tai oletteko joskus hoitaneet homman "yksin"? Minulla pitää olla varalla joku muu henkilö sillä mies ei välttis kerkeä reissuhommista 7 tunnin ajomatkan takaa synnytykseen.
Minä oon luullu ettei huvipuistolaitteisiin saa raskaana mennä, niin olen unohtanut tältä kesältä reissut mihinkään sellaisiin kohteisiin. Ja en edes trampoliinilla ole hyppinyt, ku neuvolatäti sanoi sulkapallonkin olevan "kiellettyjen" lajien listalla. Ku sitä olen harrastanu ennen, mut nyt en sitte oo... Kai sitä sellaisiin laitteisiin vois uskaltautua, mitkä ei kamalasti rynkytä, mut eipä me varmaan muutenkaan olisi huvipuistoihin tänä kesänä matkattu... Ensi kesänä sitten. Pakko päästä Särkänniemeen!! :)
Ja taas sataa..... no toivottavasti muualla Suomessa on aurinkoista.Mukavaa viikonalkua!
Kamala romaani...sori!
Amelie ja maha-asukas 14+6 (jee huomenna uuteen viikkoon!)
Täällä on niin kumman rauhallista kun isommat muksut lähtivät isovanhempien kanssa mökille. Käytiin junjorin kanssa vähän kaupungilla asioilla ja nyt sitten nautitaan hiljaisuudesta kotona :D
Keskiviikkona olisi se niskapussi ultra...jännittää ihan vietävästi, onneksi se on heti aamusta niin ei tarvitse hermoilla koko päivää.
Amelie; kestovaipat on ihan jees juttu, kunhan ensin löytää itselle ja vauvalle sopivan mallin. Aluksi meillä käytettiin harsoja ja villahousuja, ne oli pienellä vauvalla aikas pomminvarmat, sittemmin siirryttiin muotoonommeltuihin sisävaippoihin ja pul-kuoriin ja nyt on sitten muutama Aio-vaippa ja täyttövaippoja. Oikeammin olen tälläinen seka-käyttäjä :D meillä ei myöskään kertis vaippoja kavahdeta. Aluksi vähän harmittelin kun keksin tämän kestoilun vasta kolmannen lapsen kanssa...mutta nythän tilanne sitten on toinen. Pyykin pesuun tämä ei ainakaan meillä ole vaikuttanut, sitä pestään edelleen ja paljon. Voin suositella lämpimästi, eikä kannata heti luovuttaa, kyllä meilläkin välillä vauva oli kaulaa myöden märkä ja kaikki paikat oli p....a mutta kokemus opettaa ja vahingoista viisastuu.
Jaahas nyt tämä mamma lähtee kahvin keittoon.
JB72 ja yli 12
Sateen ansiosta keittiössä komeilee uunituoreita sämpylöitä ;) Muuta positiivista ei tästä ilmasta sitten olekaan sanottavana...
Hömpälle jaksamista parisuhteeseen, kuulostaa kyllä raskaalta sinun osallesi... toivottavasti siinä on hyvät puolensakin (hyvät päivärahat???)..
Amelie kyseli sitteristä: Meillä on kahdella vanhimmallla ollut lainasitteri ja ollut hyvä oman aikansa. Siihen sai pikkuveljenkin vähän "turvaan" lattialta vilkkaan 2-vuotiaan jaloista" ja muutamat flunssa-ajat vauva nukkui siinä suht.rauhallisesti. Meinaan kyllä hommata sitterin nytkin.
dazka rv 14+0
ja on sellanen olo et kohta saattaa tulla ukkonen.
* meillä on ollut ihan pop myös se sitteri, molemmat muksut on viihtynyt tosi hyvin siinä just syötöt ja sit ku ollaan menty saunaan niin vaavi on istunut siinä sen hetken kun on saanut käydä saunassa, siis niin että saunan ovesta on nähnyt pikkusen.
* Mulla olis pe klo 9.00 neuvolalääkäri ja pikkumiehen 1,5v neuvola. Saa nähdä miten jaksan nousta silloin:)
*Noita neuvola aikoja on aika harvoin, aikasemmin olen käynyt viikolla 7+3 ja nyt sit tää niin mulla on 14+4, en sit osaa sanoa et onko sen takia kun on kesäaika niin ei oo niin paljon aikoja tai jotain.
*Onko kenelläkään muulla ruokahaluuttomuutta??? Siis mun on pakko pakottaa itseni syömään ruokaa, ei ollenkaan tee mieli. Sit taas pitää kuitenkin rajoittaa herkkujen syöntiä, niitähän menis vaikka kuinka paljon.Ja sit hedelmät maistuu!!!
*Toivotaan kaikille hyviä keliejä ja oloja.
Lootuskukkanen ja pörriäinen rv 14
Amelieko kyseli. Ainakin Lintsillä on ihan lista niistä laitteista, joihin raskaana olevien menoa ei suositella, ja ne on just ne hurjimmat rynkyttimet. Meillähän siis on jo se kolmivuotias, mikä tarkoittaa automaattisesti sitä, että huvipuistoreissut ei muutenkaan ole ihan kuin ennen (huokaus!), eli kävin Linnanmäellä siinä maisemajunassa joka menee siellä korkealla rauhallisesti, sitten Vekkula-talossa, missä oikeastaan kaiken hauskan ohitin, kun kolmivuotias pelkäsi niitä kaikkia ja halusi olla sylissä, ja viimeiseksi siinä missä mennään niillä pyöreillä lautoilla vedessä, tää oli siis ainoa aikuisten laite, mutta ei mikään rynkytin sekään. Ehkä jo ensi kesänä saadaan lapsenvahti, ja päästään miehen kanssa kahdestaan ja ostetaan rannekkeet ja käydään vuoristoradat sun muut! Nyt ei olisi hirveästi huvittanutkaan, kyllä se pahoinvointi tuolla sen verran pinnan alla vielä kytee.
Kestoista: Me myös oltiin sekakäyttäjiä. Ihan pienenä ei käytetty kestoja, sitten kun aloin toipua pahimmasta väsymyksestä, jaksoin paneutua niihinkin. Meillä on ollut taskuvaippoja pul-kuorella ja erilaisilla täytteillä, itsekin olen ommellut imuja, pääsee kaikista vanhoista pyyhkeistä kätsästi eroon. Lisäksi on ollut kangasvaippoja villahousujen kanssa, villisten kutominen on kivaa ja helppoa. Saa nähdä, sopiiko samat vaipat kakkoselle vai onko ruumiinrakenne niin erilainen, että pitää hankkia uusia. Sekään ei harmittaisi, niitä on kiva shoppailla. Öisin käytettiin pääasiassa kertiksiä, kun tyttö nukkui paljon paremmin niiden kanssa. Tuntuuhan ne kuivemmilta.
Ihan ekana vastauksia kysymyksiin:
Sitteri, ollaan käytetty jonkinverran ja varsinkin noissa syöttöhommissa todettu hyväksi ja toimivaksi peliksi.
Kestoilua ei olla harrastettu. Pyykkiä tulee niin hirveesti jo nyt, että pyykkikone laulaa parhaimmillaan kaksi kertaa päivässä, joten kaikella todennäköisyyllä tyydytään noihin kertiksiin tälläkin kertaa.
Aivan ihana ilma on ollut tänään. Kävin jo kaksi pitkää lenkkiä pyörällä ja vielä meinattin perheen kanssa suunnistaa iltaruoan jälkeen ulkoilemaan. Näin kaupungilla pari tuttuakin pitkästä aikaa ja ainakaan kumpikaan heistä ei huomannut että olen raskaana. Katsotaan miten käy huomisen jumpan jälkeen kun mulla noi treenivaatteet sen verran tiukempaa sorttia, että vatsaa ei niissä piiloon saa vaikka mitä tekisi.
Vähän jännityksellä odottelen niitä veriseerumikokeen tuloksia. Keskiviikkona tulee kaksi viikkoa niiden ottamisesta ja lupailivat,että vastauksien pitäisi tulla kahden viikon sisään.
Vatsassa ei kummoista. Paino laskusuunnassa nyt kun ollaan palattu kotiin ja normaaleihin ruokailurytmeihin. Pahoinvonti pysyy hyvin lievänä ällötyksenä kun vain muistaa syödä pieniä annoksia tarpeeksi usein.
Nyt laittamaan iltaruokaa ja sitten takaisin ulos.
Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille tasapuolisesti toivottelee
KainoElvi ja kaveri rv 12+3
Lootuskukka: Mulla on ollut koko raskauden ajan samanlaista ruokahaluttomuutta kun sullakin. Olen elänytkin viimeiset kaksi kuukautta erillaisilla salaateilla (tällä hetkellä pop feta-,tonnikala- ja ceasarsalaatit), maustamattamalla jugurtilla, rahkalla, piimällä ja marjoilla/hedelmillä. Mullakin noi herkut (lähinnä karkit) maistuneet liiankin hyvin. Popsin tämän lisäksi sitä multivita raskausvitamiinia 1-2 tabua/päivä joten eiköhän kaikki tarvittavat vitamiinit yms. ole riittäneet sekä minulle että kasvavalle asukille.
Terkuin
KainoElvi
Oon näköjään aina se viimeinen joka kirjoittaa tänne. Sit aina seuraavana aamuna alkaa uus keskustelu.
Me ensin ajateltiin, ettei haluta tietää sukupuolta, mutta nyt on jo mieli muuttunut. Me haluttas kumpikin tyttöä, mutta mulla on tosi vahva tunne, että poika sieltä tulee.
Neuvolassa käynneistä: kerran hoitajalla, kerran lääkäri + ultra ja 2x ultra sairaalalla.
Sitteri ostettiin jo, kun halvalla eteen tuli mieluisa. Myös pinnasänky on hankittu ja jo ennen raskautta hankittiin turvakaukalo ja jalusta. Niin ja rintareppu ostettiin viikonloppuna. Joku voi pitää hulluna, mut jollei niitä ite tarvi, niin annetaan sitten eteenpäin. Hoitopöydän ostamista vielä harkitaan.
Oon tosi malttamaton tässä asiassa, vaikka raskausaika on mennyt hyvin, haluaisin, että vauva syntyisi pian.
Viikonlopun makasin mökillä, yleensä mua ei saa ees syömään, kun puuhaan kaikkea, joten nyt äite oli huolissansa, että oon kipeenä varmaan.
Nyt pitäs lähteä asuntoesittelyyn, pakollinen asunnonvaihto on edessä.
Marie rv 13
Näköjään heti vaikutti tämä yksineläminen taas meikäläisen ruokavalioon. Miehen ollessa kotona tehtiin joka päivä "oikeeta ruokaa", mut nyt ei taas itelle vaan jaksa, niin keittelen tuossa makaroonia.. Onneksi töissä syön lämpimän ruuan, niin ei tämä kotiruuan yksipuolisuus niin haittaa..
En ole kyllä tullu ehki ajatelleeksi nuita päivärahoja. Meillä kun on aina ollu molemmilla omat rahat enkä halua olla toisesta riippuvainen. Mies kyllä tienaa huomattavasti enemmän ku minä, mutta en oo koskaan edes tullu ajatelleeksi asiaa. Varmaan pitää sitten ku jään äippälomille miettiä rahahommat uudelleen, mut laskelmieni mukaan "ihan hyvät" rahat sillonkin saan.. Kuhan vaan ukko tulis kotiin. Ajattelin, että jos se jatkaa olemista toisella paikkakunnalla sitten, niin mikäpä meitä estää sitten muuttamasta väliaikasesti sinne. Hommata vaikka kakkosasunto tms. Mulla kumminki on sitten joskus työt täällä... Pitää sitten miettiä asioita ku on sen aika.
Onko kenelläkään muuten tietoa, että miten verotus vaikuttaa päivärahaan? Minä saan palautuksia ja veroprosentti on pieni matkakustannusten takia. Kun jostain kuulin, että pienentäis sitten päivärahaa..
Farkut kiristää ja pitää aukoa nappia, niin ajattelin ommella nuita masutuubeja ettei paitojen alta näy jos on housut auki. Onko muilla niitä? Kun mietin että oisko hyviä.. Vaikka testaamallahan sen tietää.
Hömppä taas
Tässä lainaus suoraan kelan sivuilta.
Verovuoden työtulo tarkoittaa palkansaajalla sitä ansiotuloa, josta on jo vähennetty kaikki verotuksessa hyväksytyt vähennykset, esimerkiksi:
*
tulonhankkimiskulut (tulonhankkimisvähennys)
*
työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksu
*
omavastuun jälkeen hyväksytyt matkakulut
*
ay- tai työttömyyskassan jäsenmaksu
Palautuksien vaikutuksesta en tiedä, mutta noi ylläolevat kun tempaiseen pois 2006 vuoden tuloista, niin mulla lähti ainakin useampi tuhat euroa pois. Muistaakseni kotitalousvähennyskin piti vähentää, mutta en oo ihan varma.
Marie
Niin sitä tulin vaan sanomaan, että tietääkö kukaan mitä ne vaipat oli tän vuoden äitiyspakkauksessa...siis nimeltään, ku oon vielä vähän ulalla noista kestovaippa-asioista, mut ehtiihän tuota vielä ottaa selvää? siis ku niillä eri tyyppisillä on eri nimet.
Hömppä kyseli masutuubeista. Minä ostin kaksi henkkamaukalta ja ne oli ainakin hyviä ja olen jo niitä pitänyt. Ku ennestään kaapissa oli t-paitoja mitä en oo pitäny ku niissä näytti vain läskiltä, mut nyt ku on tuollainen vähän pyöreämpi vauvamasu niin niitä saa mukavasti jatkettua niillä tuubeilla jos ne muuten nousis jo vähä liian ylös.
Nyt yritän olla pois täältä tänään... :)
Amelie
vielä ennen nukkumaan menoa ajattelin pinoutua...
Tänään on satanut vettä aamusta asti. Ei paljon nokkaansa viitsinyt ulos laittaa, paitsi postin hakuun ja roskiksen takia, ja nekin yhdistin, ettei tarvi monta kertaa kastua. Oon sitten neulonut tytölle (3v) mekkoa, jonka aloitin joskus männä-viikolla. Tosin tulee joskus tulevaisuudessa käytettäväksi, kun teen jo toista samanlaista, mutta isompaa ja eri väristä. Mä oon vähän tämmönen käsitöihin 'hurahtanut', jatkuvasti pitää olla jotain tekemistä. Pari viikkoa tein villasukkia koulun JOULUmyyjäisiin, eipä tarvi sitten 2 viikkoa ennen myyjäisiä enää aloittaa hiki hatussa, kun on muutenkin tiedossa tukala loppuvuosi. Samalla keittelin eiliset mehut ja pakastin. Tyhjäsin lauantaina miehen siskon raparperipuskan ja laitoin omasta maasta pienet mansikat maijaan, koko eilisen päivän maija porisi ja mehua tais tulla 7 l. Saa sitten talvella keittää kiisseliä urakalla, meillä kun ei omat mehut kelpaa juotavaksi.
Sitteristä oli kyselty... Meillä oli ensimmäisellä, mutta oli vähän tiellä joka paikassa, joten muilla ei sitten olla käytetty. Lattialla vaan ja turvaistuimessa (on jotain vanhempaa mallia kuin nykyiset) sitten syötetty, kun ei istuminen vielä sujunut.
Mutta meteli alkaa yltymään siihen malliin, että pitää mennä rauhoittamaan porukka unten maille.
t: Äippä ja "J nro 5" rv 14+4 (keksin uuden nimen, kun vauvan nimi kuitenkin alkaa J:llä kuten muillakin, eikä se kirppu oikein sovi meidän lasten kokoon...)
Voisiko olla kurjempaa ilmaa, ensin tuli vähän vettä...ja sitten lisää ja lisää ja lisää...voiko noin lujaa edes sataa? Illaksi sen kait pitäisi hieman selkiytyä toivotaan ollaan meinaan menossa mökille yöksi, huomen aamulla kun on se ULTRA!!!!!
Amelie; ne pakkauksen vaipat taitaa olla ImseWimse yksi kuori ja sitten kolme flanellivaippaa ??? Korjatkoon joku jos olen väärässä B-) Kestovaippainfon sivut on tosi hyvät siellä kannattaa käydä tutustumassa.
Omaa napaa; söin eilen puoli pussillista kuivattuja luumuja ja niillä todellakin on ollut toivottu vaikutus, olo ei ollenkaan ole niin tukkoinen :D Vasempaan sisäreiteen on ilmaantunut taas ikävän näköiset suonikohjut, mä en kestä...mulla on sellaiset nilkoista nivusiin asti ulottuvat valkoiset paksut tukisukat pakko kai ne olisi kaapista kaivaa ja laittaa jalkoihin. Ajattelin vain että niitä ei ihan vielä olisi tarvinnut. Onneksi nuo kohjut ovat kyllä hävinneet synnytyksen myötä ja toivottavasti nytkin käy sitten niin.
Nyt olisi ihan pakko ruveta siivoamaan, kun ei ole häiriötekijöitä. Mukavaa päivää kaikille
JB72
Olen muutaman päivän vain lueskellut kiireessä mutten ole ehtinyt/jaksanut kirjoitella... Pahoinvointi on todella kurjalla mallilla. Alkaa heikentyä usko tulevaan, miehelle olen iltaisin jo ennustanut kuolevani tällä kertaa :( Neuvolaan soitin viime viikolla mutta eipä sieltä voivoita parempaa apua tullut. Ajattelin, että pääsisiköhän sitä käymään vaikka kuuntelemassa ne sydänäänet, että saisi vähän piristystä elämään?
Minulla on myöskin takana vasta yksi neuvola ja seuraava on 16.viikolla. Harvakseltaan, juu. Sitä vähän ihmettelin, kun minulle sanottiin että 30+ viikoilla neuvola olisi 3 viikon välein uudelleensynnyttäjillä! Itselläni siinä vaiheessa on ainakin aina ollut jotain remppaa, joten 3 viikkoa tuntuu tosi pitkältä väliltä loppusuoralla!
Joku kertoi kuppikoon kasvaneen ja niin on täälläkin käynyt, tosin laihdutuksen jälkeen vanhoja isoja rintsikoita riittää. Rinnat on kuumat ja arat, melkein kuin maidonnousun edellä! Minulla ei koskaan ole edes tullut maitoa ennenkuin 4-5pv synnytyksestä, joten tuntuu vähän yli-innokkuudelta kehon puolesta :P Maha on kanssa arka ja kipuileva, vatsallaan nukkuminen alkaa olla ohimennyttä elämää taas kerran... varsinaisia supistuksia en ole tuntenut kuin muutaman kerran. Ilmeisesti kohtu on kuitenkin noussut, koska vessassa ei tarvitse ravata aivan niin usein.
Johonkin piti kommentoida mutten muista mihin, kun illalla luin viestit läpi. Täytyy kai lukaista uudelleen...
Hyvää alkuviikkoa itse kullekin!
t. eikkuli 13+3