¤TAMMIMASUJEN pe-ma¤
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
20.1. Lila82------------------26v-----eka------------NKL
20.1penelope77-----------?---------?---------------SatKs
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
21.1. mamti81--------------27v------neljäs--------KOS
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
22.1. Ahemo-----------------?---------kolmas------Hys
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
27.1.pibii---------------------33v-------toinen-------TYKS
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------37v---------viides------------ ?
28.1. Shei---------------------22v--------kolmas------ulkomailla
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka-------------OYS
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------------33v-----kolmas-------KOS
31.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------------36v-----neljäs---------K-HKS
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=41740&_f…
Kommentit (39)
Minnikki: toivottavasti pääset ostoksille rauhassa...mulla on myös säästössä vähäsen euroja ihan itseä varte mutta saa nähdä koska pääsen ostoksille ilman poikia,tiedän millaista on mennä kahden kanssa kauppaan ja voin kuvitella millaista se on sit kolmen kaa:)
Meidän vanhempi poika kaatu tiistaina pyörällä ja sillä on puoli naamaa ihan ruvella eilen yöllä heräsi kun on pää kipee:( ja sit 1 v poika valvo taas aamuyöllä 4-5.30 ja sehän oli toosi ihanaa....meillä siis aamu on alkanut aika väsyneesti...
Nyt aamupalaa taikomaan ja sit pihalle.
Lootuskukkanen rv 13+4
Täällä ollaan viimeistä päivää töissä ennen lomaa ja hiljaista on (onneksi).
Masu on jo sen verran iso, että tuttu bussikuskikin jo huomautti, että vai tällaista peliä on pidetty hänen lomansa aikana:) Olen myös alkanut tuntea liikkeitä, lähinnä silloin kun epeli ilmeisesti heittää voltteja ja yksittäisiä potkuja. Tämä tuntuu olevan huomattavasti vilkkaampi masussa kuin esikoinen. No, esikoinen nyt ei ole maailman rauhallisin veitikka masun ulkopuolella, joten toivottavasti kakkonen on hieman rauhoittunut kun päästee ulkomaailmaan saakka.
Hauskaa viikonloppua!
Eno-Elmeri rv 15+2
Pitkästä aikaa täällä... Oon tässä viime aikoina ihmetelly, ku vatsassa möyrii vimmatusti. On kyllä ollu vähän sellasta kiertämisen oloista, mutta joistakin mölinöistä mietin, et voiskohan ne olla liikkeitä, ku ei mun suoli noin hurjasti oo ennen möyriny :D Ensimmäinen kun on tulossa, niin ei oo mitään vertailupohjaa...
Vielä olis kuukausi lomaa jäljellä (tää on näitä opettajan homman parhaita puolia) ja kohta lähden Saksaan moikkaamaan kavereita ja hakemaan vaunut. Onneks on vielä neuvola ennen reissua ja suuria ostoksia, ku jotenkin on aika epävarma olo taas koko raskaudesta. Vatsa ei oo kauheesti kasvanu, tuntuu lähinnä turvotukselta. Iltaisin paljon suurempi kuin aamuisin, eikä ainakaan vielä oo kaveri kivunnu tonne navan yläpuolelle. Näyttää lähinnä siltä, ku olisin tässä kesällä herkutellu ylimääräisen vararenkaan vyötärölle :D... Olis kyllä tavallaan kiva, jos vähän useammin pääsis tässä alussa kuuntelemaan sydänäänet, ku ei muuten oo mitään konkreettista tietoa, et masussa on kaikki kunnossa. No, sit kun liikkeet tuntuu kunnolla, ni varmaan tää stressaaminen vähenee.
Nyt onkin viime aikoina kaikilla täällä ollu paljon hyviä uutisia, mikä on kamalan nastaa! Ja kelitkin näyttää vähän paremmalta...
Huomenna mökille nauttimaan savusaunasta ja järvestä.
Viikonloppuja! tjw ja julius-toukka 16+4
Kuten otsikosta näkyy niin meidän lasten rytmit ovat keikahtaneet vähän pyllylleen näin loma-aikaan. Eli illalla menevät normaalia
myöhempää nukkumaan ja aamulla sitten vetelevät unta palloon lähemmäksi kymmentä. No eipä tuo mua haittaa kun tulee itsekkin kukuttua illalla pidempää ja kunhan arki taas koittaa ja sen myötä aikaisemmat aamuherätykset niin eiköhän tuo unikin sitten tule illalla silmään vähän aikaisemmin.
Minikki valitteli huonosta olosta esim. ylösnoustessa. Veikkaisin, että syynä on matala verenpaine. Siihen auttaa suolan lisääminen ruokavalioon, salmiakin ja lakritsin syönti (näitä kohtuudella näin raskausaikaan) ja runsas nesteen nauttiminen (kuivuminen laskee verenpainetta). Kannattaa myös ennakoida tilanteita ja nousta esim. sängystä rauhalliseeen tahtiin ylös. Itselläni on ollut ihan sama ongelma aina ja noilla olen saanut tilannetta vähän paremmaksi.
Tepa84 kyseli 4-D ultrasta. Me mennään sinne marraskuun alkupuolella jolloin viikkoja kasassa noin 27. Ajan ajattelin varata rakenneultran jälkeen eli syyskuun puolessa välissä.
Omassa navassa ei erityistä. Pahoinvointi pysynyt lievänä ja uutena oireena on rintojen arkuus ja kuppikoon suureneminen.
Liikkeitä en ole tuntenut ja yleensä olen tuntenut niitä varmasti jossain viikolla 16+ joten sinne tähtään tälläkin kertaa.
Mulla seuraava neuvola heinäkuun lopussa, katsoin just kuopuksen neuvolakorttia ja silloin olin käynyt neuvolassa koko raskauden aikana kahdeksan kertaa eli aika vähän noita käyntejä tulee varmaan tälläkin kertaa olemaan näin konkari kun olen.
Täytyy lopetella ja lähteä patistelemaan lapsia ulkosalle.
Kaikille oikein hauskaa viikonloppua.
KainoElvi ja kaveri rv12 tasan
siivouksen lomassa. Paniikki painaa päälle ja aika käy vähiin. Inspis on hukassa ja keittiö kuin pommin jäljiltä. Takkahuone taitaa jäädä siivoamatta, ei millään ehdi ennen vieraitten tuloa. Meidän makkaria en edes yritä, ovi vaan visusti kii ja kielto lapsille, ettei saa mennä. Huoh! En siis missään nimessä oo mikään innokas siivooja, päinvastoin ja sen kyllä talon kunnosta näkee. Meille kannattaa tulla yleensä käymään, kun jollain lapsella on ollut synttärit, silloin on siisteintä.
Muuten ei kuulu mitään erikoista. Epäilen, että mulla on istukka edessä, kun ei vielä ole liikkeitä tuntunut. Tai sitten on muutama hento ollut, mutta ei muuta. Mutta ehtiihän noi vielä.
Jaa, pitää ryöstää taas isännän tili ja käydä kaupassa, että saa jotain tarjottavaakin vieraille.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Äippä ja kirppu rv 14+1
Pitikin mennä kysymään teiltä hoitopöytä asiasta, ku nyt olen vaan kahta kauheammin sekaisin, ku olette antaneet hyviä perusteluja molempiin paikkoihin! :D Meillä pesukoneen päälle ei ehkä onnistu, ku on päältä täytettävä ja vanha niin ku linkoaa niin sen kyllä kuulee ja tuntee. Voishan vaipan vaihtaa silloin toki muualla, mut jotenkin haluan pitää sen yhden paikan kotona pyhitettynä siihen hommaan. Saa nähdä mihin me sijoitetaan hoitopöytä ja millainen hoitopöytä. :)
Minä vasta nyt tajusin, ku joku puhui, että vauva syntyy pimeimpään aikaan....niinhän se tosiaan syntyykin. :) Mut menis kyllä hankalaksi lapsen teko, jos pitäis alkaa tähtään syntymähetkeä jotenkin parhaaksi mahdolliseksi. :) Ja onhan siinä tammivauvassa positiivistakin...kun sillä on synttärit, niin on koti suhkot siistinä joulusiivouksen jäljiltä. :D Ja se saa ajokortin mukavasti alkuvuodesta. Ja sen ensimmäisenä jouluna se on jo isotyttö tai -poika. :)
Nyt pitäis jaksaa alkaa tekemään jotain järkevää( ei sillä etteikö tämäkin olisi järkevää ;) ). Väsyttää vaan ku yön juoksin käyttämässä koiraa parin tunnin välein ulkona ku sillä raukalla oli vatta löysällä. Siis veljen koira meillä hoidossa. Kamala ku oven aukaisi niin se veti hirveellä vauhdilla ensimmäiseen pusikkoon ja minä juoksin perässä. Onneksi en kaatunut eikä sattunut mitään... Toivottavasti ensi yönä saisi nukkua.
Mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikonloppua kaikille!!
Amelie ja maha-asukas "Martti" rv 14+3
Kirjoitanpa minäkin pitkästä aikaa tänne. Joku kyseli sitä mun milloin on se minun h-hetki. Oisko ollu lootuskukkanen? No kuitenkin, se on 19.1 ja toinen olisi tulossa. Jos joku viitsisi päivittää tiedot tuonne listalle.
Hoitopöydästä vielä...meillä ei siis sitä ole ollut eikä tulekaan. Ensinäkin tilat liian ahtaat ja toiseksi, me vaihdettiin esikollekin vaipat pesukoneen päällä, jossa oli siis hoitoalusta. Meillä on päältä täytettävä kone! Silloin kun kone oli päällä niin sen kerran sitten laitoin hoitoalustan vessan lattialle ja vaihdoin siinä vaipat. Sitten kun esikoinen kasvoi, niin alusta oli meillä koko ajan lattialla ja minusta se oli ihan helppoa hoitaa siinäkin. Tietty joskus tein hoitamiset sängyn päällä. Jokainen tyylillään!
En muista mitä muuta piti sanoa....ehkä se sitten joskus palaa mieleen. Kohta tyttö varmaan herää päikkäreiltä taidan mennä keittämään kahvit.
Lähdemme viikonlopuksi reissuun, joten palaan asiaan su tai viim ma.
Viikonloppuja mammat!
rv13+4
Niin tuota pimeän aikaan syntymistä itsekin mietin, mutta sitten totesin, että itse asiassa kun nämä meidän lapset ovat syntyneet, siitä ihan kohta alkaa päivä huomattavasti pidentyä ja tulee (toivottavasti) ihania kevättalven aurinkoisia päiviä. Eli ehkei se niin paha ole. Toivotaan vaan ettei tule liukasta ja lumista ennen sitä, ettei kaatuilla isoine mahoinemme ja ettei synnärille lähtiessä tarvi kaivaa autoa kinoksesta:-) Mutta joka ajalla on puolensa - meillä tyttö syntyi kesäkuussa, mikä tarkoitti sitä, että sen ihan kaikkein pimeimmän ajan (syys-tammikuu) voin ihan törkeän pahoin ja olin väsynyt. Ulkona oli mustaa ja pimeää ja niin oli sisälläkin, ja erityisesti pään sisällä. Tämä tuntuu nyt oikeastaan aika kivalta ajalta olla raskaana, varsinkin kun kesä ei ole ollut kuuma. Ja jouluksi tulee pitkä loma kun äitiysloma alkaa, voi paistella pipareita ihan urakalla:-)
Amelie, mä uskon, että tuo hoitopöytäasia on varmaan aika samanlainen kuin vaunutkin, eli se oma ratkaisu tuntuu sitten kyllä hyvältä, oli se sitten mikä tahansa, makkari tai kylppäri tai vauvan oma huone. Ja loppujen lopuksi se hoitopöydän käyttöaika on kamalan lyhyt, ainakin meillä pian huomattiin, että laiskana mennä kylppäriin vaippoja vaihdettiin just siellä missä satuttiin olemaan. Varsinkin siis sitten kun vauva jo kääntyili kuin ankerias eikä olisi viihtynyt siinä pöydällä ei sitten millään...
Vai tuntee jotkut jo liikkeitä, ihanaa - mä odottelen vielä malttamattomana. Viimeksi aloin muistaakseni tuntea pikkuista sutinaa rv 17, eli eihän siihen enää paljon aikaa ole. Toivottavasti pian!
Täällä on aivan karsea vesisade, tulee aivan kaatamalla vettä. Mutta taitaa vain olla kuuroluonteinen kun äsken paistoi aurinko...ihanaa tämä suomen kesä, se hyvä pointti kuitenkin ettei tarvitse mennä kasvimaalle kastelemaan :D
Hoitopöydästä oli ollut keskustelua, meillä ei koskaan ole varsinaista hoitopöytää ollut, nytkin vaipanvaihto paikka on kodinhoitohuoneessa jossa on sitten pesumahdollisuus ja kaikki vaatteet, tämä siksi että kyseinen huone on aivan meidän makkarin vieressä ja sinne on myös toinen kulku meidän makkarista. Aluksi se hoitopöytä varmasti on kätevä kun vauveli on tosi pieni ja kaikki on käden ulottuvilla, mutta monet ovat sanoneet luopuneensa siitä aika pian...no tiedä häntä meillä vieläkin 1 vuotiaan vaipat vaihdetaan kodinhoitohuoneessa, ehkä siksikin että käytämme kestovaippoja ne on helppo sitten jättää odottamaan pesua oikeaan paikkaan, tai sitten että on vain tapoihinsa jämähtänyt, täytynee sitten siirtää "isoveikka" pois tämän uuden pikkuisen tieltä.
Tähän pikku ruutuun on sitten todella ärsyttävää kirjoittaa tulee paljon enemmän kirjoitusvirheitä X-(
Liikkeistä oli myös puhetta, alkuviikosta kun istuin koneella huonossa asennossa ja housut kiristivät alavatsaa, siellä tuntui sellainen vauvamainen muljahdus, mies kyllä totesi että -- kaasua -- mutta mielummin minä olen sitä mieltä että se oli vauveli. Kyllä sitä kolme raskautta takana ja ikänsä ilmavaivoista kärsineenä osaa erottaa kaasun ja vauvan ;) Samalla lailla edellisessä raskaudessa alkuvaiheessa, pikkuinen pyristeli kun istui pitkiä aikoja koneen äärellä huonossa asennossa. Muutenkin olen tuntenut liikkeet aikaisessa vaiheessa...myös esikossa ennen 16:sta viikkoa ja kahdessa muussa jo 11:sta aikoihin.
Tai sitten tämä on vain toiveajattelua, yöllä olen nähnyt painajaisia että käyn lääkärissä ja se vain toteaa että Rouva hyvä ei täällä mitään näy...kamalaa.
Tänään hypistelin kaupassa vauvan vaatteita. Esikko (tyttö) totesi että -voi harmi äiti kun meillä ei ole enään ketään noin pieniä, ei edes serkkuja. Johon minä vaan että niinpä ;)
Gallup; haluatteko tietää tulevan vauvan sukupuolen? Meillä kaikki kolme edellistä on tullut yllärinä, tyttö,poika ja poika. Mutta nyt kyllä haluan tietää mitä "merkkiä" on tiedossa. Meillä koko suvussa ei ole kuin kaksi tyttöä joten pientä toivon poikasta on että tämä jos nyt sitten olisi tyttö. Nähtäväksi jää... Miehellä oli kyllä jo komentti tähänkin kun anopin kanssa pohdittiin asiaa - latasin sitten poika pussista. Heh heh :D
Ratkiriemukasta viikonloppua kaikille...voidaanhan paksusti.
JB72
Huoli kasvoi viimein siihen mittaan että soittelin äitipolille,onneksi antoivat ajan ensi tiistaiksi ultraan.Naislääkäri oli kyllä inhottava.Mainitsin että muilla paikkakunnilla pääsee useampaan ultraan jos on ollut hälyytyksiä seulassa.Sanoi siihen että joo nämä on näitä "huoliultria" mitäänhän näistä ei vielä voi sanoa,paitsi tietenkin sitten jos sykettä ei enää nähdä!!!!!!!!!!!!!Olipa oikeen ihana ja empaattinen ihminen!Kyllä siellä nyt varmaan näkee paljon muutakin.Edellinen käynti missään tarkastuksessa oli 23.6,ja 6.8 olisi ollut vasta seuraava,johan tässä kolme viikkoa kärvistelinkin istukkatutkimuksen jälkeen huolineni,sitten ystäväni sanoi että vaadi tarkastus,niin sitten tein,rakenneultra on kuitenkin äitipolilla vasta 11.8.
Olen nyt 16 viikolla,ja käynyt kerran neuvolassa,mites te muut?
Joku kyseli sukupuolen kyselemisestä.Kolme ekan sukupuoli tuli yllärinä,nelosesta kysyin,parissakin ultrassa nähtiin poika(kahden tytön jälkeen)mies ei halunnut tietää ja 16! viikkoa pidin salaisuuden,eikä mies saanut tietää pojan tulevan ennenkuin salissa=)Nyt minulle kerrottiin samalla kun kertoivat kromosomitulokset.Taaskaan ei mies halua tietää,ja nyt onkin sitten jopa 25 viikkoa koetettava pitää salaisuus=))Piilottelen vaaleansinisiä tai muuten poikamaisia ostoksiani,ja on muistettava sulkea koneelta sivut joilla käyn vaikkapa nimiä etsimässä...pari kertaa olen meinannut jo sukupuolen lipsauttaa.Olen keksinyt jo tosi mieluisen nimenkin pikkumiehelle,enkä voi kysyä miehen mielipidettä,tai no kyselin muutamia molempien nimiä,oisko kivoja.
Tyttökin ois ollu kiva pojan jälkeen,mutta ompa varusteita valmiina ja samaan huoneeseen nuorimmat lykkään,niin on kiva kun on samaa "merkkiä".
Muita raskausoireita ei ole,kun väsymys ja masun kasvu.
Hoitopöydästä vielä että meillä on kans koneen päällä vaan se alusta ja käyttöikä on ollut tosiaan joitakin kuukausia,sitten vaihdellaan vaipat missä sattuu.
Liikkeitä odottelen kovasti,ja niin isommat lapsetkin kun muistavat kuopuksen potkaisseen mahassa ollessaan mahani päältä kaukosäätimen alas=)Tahtovat nyt nähdä saman uudestaan.
Tilasin muuten dopplerin,saavat lapsetkin kuunnella veljensä sydänääniä ja niitä voi nauhoittaa myös koneelle muistoksi.Ensi viikolla pitäisi laitteen tulla,oli niin halpa että pitää sekin huvi kokeilla!
Aurinkoista viikonloppua kaikille T Kimmi rv 16+2
Ollaan nimittäin juuri ja nyt starttaamassa kohti kotia. Tiedossa siis 500km:n matka autossa eli paljon hupia tiedossa:).
Kimmi: Hyvä että pääset sinne kontrolliin ja noi lääkäreiden kommentit voit varmaan jättää ihan omaan arvoonsa. Itsekkin olen törmännyt niin moneen asiattomaan lääkäriin näiden aikaisempien raskauksien aikana/työni kautta, että ei voi kuin ihmetellä kyseisten ihmisten ammatinvalintaa.
Minuakin houkuttaisi hankkia tollainen kotidopleri. Toisaalta jäljellä on vain muutama viikko siihen kun liikkeet alkaa tuntumaan, niin että tuleekohan sitä enää sitten käytettyä. Ainakin aikaisemmilla kerroilla asukit vatsassa ovat olleet niin vilkkaita, ettei ole ollut epäilystäkään ollaanko siellä hengissä. Joten kahdella vaiheella olen vielä sen hankinnan suhteen.
Omassa navassa ei mitään uutta. Uusi viikko pyörähti käyntiin ja ollaan taas lähempänä tammikuuta.
Mut nyt lastaamaan viimeiset tavarat autoon ja menoksi.
Leppoisaa lauantaita ja toivottavasti aurinkoa riittää kaikille tämän viikonlopun aikana sopivissa määrin.
KainoElvi ja kaveri rv 12+1
Eilen oli kauan odottamani lääkärineuvola, tosi ihana nuori mieslääkäri oli, kyseli kovasti ja oli ihan innoissaan mun kanssa vauvasta, semmonen olo jäi, mutta on se vaan niin inhottava se sisätutkimus ja miehen tekemänä..
Sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta kohtu pyöristynyt ja muutenkin kaikki näytti olevan ok. Sano vaan, et ensviikon ultraan kattoon sitten vaavia ja sydänääniä. Harmitti kun en kuullut niitä, mutta ei kait vie näillä viikoilla välttämättä.. ja se lääkäri sano, että vaavi meni pakoon aina kun se sai jotain näkyviin, niin en oo huolissani.. Nyt torstain ultraa odotellaan ja jännätään :)
Että sellattii. Mukavaa lauantaipäivän jatkoa!
Emmuli rv 12+3
Eipä mulla kummempia oo...ajattelin vaan nostaa meidät ekalle sivulle:)
Kävin tänään kaupoilla ostamassa itselleni vaatteita ja mukaan tuli kyllä jonkun verran vaavin vaatteita:)
Lootuskukkanen rv 13+6
Kotona ollaan. Päivä on mennyt pyykkiä pestessä ja laukkuja purkaessa.
Ihanaa olla kotona ja lapsetkin ovat tosi tyytyväisiä kun on tutut tavarat ja kaverit kuvioissa mukana.
Aloitin eilen kakkilakon (syötyäni matkalla varmaan 400g irtokarkkeja). Mies ja esikoinen komppaavat mukana ja joulukuun alkuun asti pitäisi lakon kestää. Palkintona jokaiselle loppuun asti "selvinneelle" 50€ omaa rahaa.
Nyt syömään miehen laittamaa ruokaa. Ihanaa mennä välillä valmiiseen pöytään, ruokakin maistuu paljon paremmalta. Jälkkäriksi on vielä mansikoista omasta penkistä, nam.
Terkuin KainoElvi ja kaveri rv 12+2
Leppoista sunnuntai-iltaa...! Tuli käytyä myös shoppailemassa ja ekan kerran mukaan jäi vauvalle jotain, ihanat potkarít :) Tai oikeastaan kahdet, vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset... koko 56 cm, ihanan söpöt:)
Sain minun puolesta alkaa tämä masu näkymään, itsekin unohtaa välistä olevansa "siunatussa tilassa".
Dazka 13+6
Joku kyseli lapsen sukupuolen kysymisestä etukäteen...jep, aiotaan kyllä kysyä ja haluttais se tietää. Jotenkin osaan itse konkreettisemmin ajatella vauvaa sitten kun tietää sen sukupuolen. Ja vaatteita ja kaikkea kivempi ostella. :) Itse toivon tyttöä ja mies taas poikaa. Ihan poikaolo mulla on. :)
JB72: Kerro mitä oot tykänny kestoista? Minä niin haluaisin kestoilla sitten, mut olen antanut luvan itselleni myös olla jaksamatta sitä kokeilun jälkeen jos se tuntuu hankalalta.
Olen rv:llä 14+5 ja yksi neuvola takana ja yksi ultra. Meidän kaupungissa toimii neuvolat supistetusti heinäkuun, niin siksi näin pitkä tauko tulee... 1.8 eli ihan pian ois seuraava neuvola missä annetaan aika elokuun loppuun ultralle ja lääkärille. Tää odottavan aika on pitkä...ois kiva käydä vaikka joka viikko kattoon muksua ultrassa. :) Paljon kotidopplerilla on hintaa ja mistä sellaisen sais???
Nyt pitäis jaksaa vielä vähän siivoilla ennen uuden viikon alkua. Mies lähti taas viikoksi töihin ja yksin jäin nyt taas... :( No torstaina se tulee ja lähdetään sitten miehen serkun häihin Porvooseen. Viikonloppu reissussa. Saa nähdä miten jaksaa autossa istua. Ja kaikki jo nauroi minulle, ku olen niin huolehtinut, että missä me syödään minäkin päivänä ja mihin aikaan! :) Mut ku pakko, ku jos nälkä tulee, tulee niin paha olo ja ei haluais vaan roskaruokaakaan syödä koko viikonloppua.
No pannaanpas uus kysymys liikkeelle...oletteko hankkineet sitteriä vai pärjänneet ilman? Joidenkin mielestä turha kapistus, mut joidenkin mielestä taas korvaamaton. :)
Amelie ja maha-asukas "Martti" rv 14+5
Minua on supistellut muutaman kerran,ja kovaa,niitä vatsaa kovettavia supistuksia,joilla ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa onneksi mitään vaikutuksia.En vaan muistas että näin aikaisin aijemmin ois ollut.Onneksi on se äitipolikäynti tiistaina,vaan tokkopa vieläkään tekevät sisätutkimusta,saas nähä.
Meillä on sitteri ollut TOSI kovassa käytössä kaikilla neljällä lapsella.Pilttien syöttö sujuu siinä siististi,kun pää saa tukea,ja on nuo rauhalliset vauvelit tykänneet siinä köllötelläkin,sitteri on ollut myös käytössä pitkään,kun taas esim. syöttötuoli on ollut hyvin vähällä käytöllä.
Dopplerin tilasin uilkomailta,mainostan tarkemmin kunhan laitteen saan,ja uskallan kehua=)Maksoi postikuluineen n. 27e,ja on sama laite mitä täällä myydään hintaan 84e+pk.
Väsyttää aivan kamalasti,pitää varmaan kävästä veriarvot tarkistamassa,minulla ne on pudonneet aikatavalla odotuksen aikana.
Liikkeitä olen ollut tuntevinani muutamaan otteeseen,ihanaa!
Joko olette kertoneet tuleville isosisaruksille vauvasta?Meillä on kerrottu muille paitsi hölösuu kuopukselle,tytöt oli aivan innoissaan,7v ei jaksaisi millään odottaa sitä ikuisuutta joka on vuoden loppuun,esikoispoika 11v taas oli kyyneleet silmissä,kun oli niin huolissaan,minusta ja vauvasta,kun kerroin sitten samalla istukkatutkimuksestakin,eli meidän kuopion reissun todelisen syyn.
9v tyttö ihasteli hurmiossaan muutamaa ostamaani pikkupikkubodyä,sukupuolta en ole lapsille kertonut,kun vauvan isä ei sitä missään nimessä tahdo etukäteen tietää)tytöt toivoo tyttöä,pojat poikaa,yllätys;)Kuopus on kovasti toivonut vauvaa,mutta saa nähdä mitä oikeasti sanoo kun sitten kerron että vauveli on meille todella tulossa.
ja se on taas mentävä lepäämään,mittään ei kyllä jaksa oikeen tehdä...
kimmi rv 16+4
Mukava lukea iloisia kuulumisia. Omat kuulumiset viikonlopun osalta rajoittuvat neljän seinän sisälle. Olen taas vaihteeks ollu väsynyt ja laiskottanut on olan takaa. No tsempataan ens viikko. Pakollisia kotitöitä ja ruoan laittoa toki on tullu tehtyä, mutta ei sitten minkään maan extraa! Että voi ollakin vetämätön olo! Ukkokulta osti mulle perjantaina raskausajan multitabseja, niitä mä söin edellistä odottaessakin. Tosin aloitin aika loppuvaiheessa. Aamuinen vatsahappojen oksentaminen näyttää jääneen pois. Ihan mukavaa. Mutta vauvan soseet yököttää edelleen ja esikoinen hoitaa niiden syötöt meidän pikkuiselle. Isännällä on sellaset työajat että siitä ei valitettavasti ole kodin pyörityksessä paljoa apua. Kaupat ja muut hoitaa ennen töihin lähtöä ja kaikki tääl sisätiloissa onkin yksin mun heiniä. Onneksi on nuo pikkuapulaiset. Mutta niilläkin alkaa koulutaiva muutaman viikonpäästä..Mun lapsityövoima siis katoaa heh.
Mua on muutaman kerran supistanut vähän..Kaikista raskauksista on ollut tosi aikasin tätä. Viime raskaudessa muistaakseni vieläkin aikaisemmin kuin nyt. Mutta kukaan lapsista ei ole syntynyt ennen aikojaan, eikä edes uhkaa ole ollut. Joten en huolestu. Kyllä sen sitten huomaa jos oikeasti pitää huolestua.
No, tässä mun tylsähköt kuulumiset..Hyvää illan jatkoa kaikille kanssasisaruksilleni :D
Ei ole tullut käytyä sivuilla vähään aikaan, mutta muutaman kyssärin tuosta bongasin niin vastaanpa niihin. Nykyään meillä on vauvan hoitopiste vessassa pesukoneen päällä, mikä toimii meillä tosi hyvin verrattuna entiseen: makkarin sängyn päällä... aika usein joutu peseen turhaa pyykkiä kun pissat tuli hoitoalustan yli sängylle.
Sitteri meillä on ollu viidellä kuudesta ja kuudennella sitterinä käytettiin turvaistuinta, sillon harvoin kun sitä tarvittiin. Sai enemmän köllötellä viltillä.
Omaa napaa... Ostin tukisukkahousut, kun suonikohjut alko vaivata niin ettei kunnolla voinut kävellä, aivan hirveet säryt, huh. Ja näin aikasten! Viikonlopun aikana kävi useenpaankin kertaan mielessä, että miten tässä selviää vielä 25 viikkoa?!!! Olo on ollu tosi kurja taas vaihteeks, vaikka olihan tuossa muutama päivä normaalioloakin, onneksi.
Liikkeitä en ole vielä tuntenut, ehkä muutaman viikon päästä sitten.
rv 14+4
Laitoin nyt pinon maanantaihin asti, koska viikonloput ovat yleensä aika hiljaisia.
Odottelen tässä, että kello menisi hiukan eteenpäin, jotta voisimme kilauttaa mummolle, että ottaisiko hän kaikki 3 hoiviinsa - kesälomalla kun on.. Ei siis viitsisi liian aikaisin soitella ja herättää. Itse kävisin pesulla ja sit vähän shoppaamassa - tai ainakin katselemassa, et löytyiskö alennuksista mitään. Tällä kertaa lähinnä itselleni, yleensä kun aina muksuille vaan käyn katselemassa. Toivottavasti vaan se mummo huolii nuo ipanat, kun niitten kanssa en kyllä lähde yhtään minnekään.. Nytkin taas sellanen meno päällä, et tulevat kohta lattian läpi yläkerrasta alakertaan.
Olo on ok, mitä nyt harmittaa kun unohdin eilen ostaa appelsiinitäysmehua kaupasta! Sitä tarttis aina aamuisin saada ekaks suuhun.
Jep, mutta mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
Minnikki rv 14+3