Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maajussille morsian 2018 - uusi ketju

Vierailija
10.09.2018 |

Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?

Kommentit (2390)

Vierailija
382/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katri Utulan twitter-kommentit Kirsistä olivat todella tökeröitä. Mikä ihme siinä on, että ujous ärsyttää niin monia!?

kyseinen henkilö on tunnettu siitä että puhuu taukoamatta, antamatta muille suunvuoroa. On ennenkin kritisoinut introvertteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
384/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan ne jutelleet pikatreffeillä ja sitten edellisen illan aikana. Jos Kirsiä olisi se ryhmässä olo ahdistanut tai  ollut vaikeaa vaikka sitten siihen kuuloon liittyen, niin olisi vienyt Maunon sitten sivummalle ja selittänyt tilanteen. Kyllä varmasti oli Mauno ehtinyt jo muodostaa käsityksensä, ettei tässä nyt vaan yhtään ole sellainen ihminen jota etsii.

Vierailija
385/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävästi toimittu tuo Kirsin heivaaminen ennen oikeaa pudotusjaksoa. Ja Mauno tosiaan sanoi 'ku mä etin kuitenki ulospäinsuuntautunutta naista'. Argh. kommentti oli raippaa introverttien sieluille!

Miksei sitä saa sanoa, jos on syynä pudotukselle? Joillekin tuo on tosi tärkeää.

Vierailija
386/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävästi toimittu tuo Kirsin heivaaminen ennen oikeaa pudotusjaksoa. Ja Mauno tosiaan sanoi 'ku mä etin kuitenki ulospäinsuuntautunutta naista'. Argh. kommentti oli raippaa introverttien sieluille!

Miksei sitä saa sanoa, jos on syynä pudotukselle? Joillekin tuo on tosi tärkeää.

Saa sanoa, väärässä kohtaa sanottu, osoiteltu toisen erilaisuutta, jopa kiusattu. Uskomatonta että tuollainen on sallittu.

Vierailija
387/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä myös sellaisen tilanteen, kun ekstrovertti pudotetaan sen vuoksi ettei anna muille puheenvuoroa. Aivan kyllästynyt noihin omaa ääntään rakastaviin persooniin...

Vierailija
388/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan ne jutelleet pikatreffeillä ja sitten edellisen illan aikana. Jos Kirsiä olisi se ryhmässä olo ahdistanut tai  ollut vaikeaa vaikka sitten siihen kuuloon liittyen, niin olisi vienyt Maunon sitten sivummalle ja selittänyt tilanteen. Kyllä varmasti oli Mauno ehtinyt jo muodostaa käsityksensä, ettei tässä nyt vaan yhtään ole sellainen ihminen jota etsii.

Ai minkä edellisen illan aikana? Silloin, kun kaikki istuvat saman pöydän ääressä? Ei kai kyse olekaan ryhmässä ahdistumisesta, vaan siitä, ettei siinä ryhmässä nyt vain tule puhuttua. Ihmettelen, miten edelleen, jotkut pitävät hiljaisuutta jonain ahdistuksen merkkinä. Minä esimerkiksi pysyttelen hyvinkin hiljaa porukassa silloin, kun muut hoitavat puhumisen. Ei se silti tarkoita sitä, että olisin siinä tilanteessa paniikkihäiriön partaalla eikä minulla olisi mitään ajatuksia. En nyt vain puhu, jos ei ole tärkeää sanottavaa.

Vierailija
389/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä tuo vähän ärsyttää. Miten ihmisen ujous voi olla niin vaikea asia joillekin? Näissä ohjelmissa se varsinkin korostuu, kun ilmeisesti ei ole tarkoituskaan tutustua ihmiseen, vaan otetaan se, joka on eniten äänessä.

Ihan ok on olla introvertti. On myös ihan ok olla haluamatta introverttiä kumppanikseen. Itse olen varmaan sitten Maunon kuvailemaa herkästi innostuvaa maailmanvalloittajatyyppiä; jos minulle ehdottaa jotain, olen jo vetämässä eteisessä takkia päälle että joo mennään vaan. Tai ryhmätilanteissa päädyn yleensä olemaan se, joka joutuu kertomaan ääneen sen, mitä tässä oikein touhuttiin tai keskusteltiin. Ymmärrän, etteivät kaikki tällaisia ole. En kuitenkaan jaksaisi kumppanina jatkuvaan tsempattavaa/perässävedettävää tyyppiä tai johtaa aina jokaisessa julkisessa tilanteessa. Introvertti voi olla ihan mahtava huumorityyppi ja todella hyvää seuraa. Itse haluan kuitenkin elämänkumppaniksi tyypin, joka ei mene aina sosiaalisissa tilanteissa selkäni taakse piiloon supisemaan että sano sää. Ja jos hankkiutuu tuollaiseen ohjelmaan, hankkiutuu myös tieten tahtoen tilanteeseen, jossa on useampia ihmisiä ja lyhyt aika, ja pitäisi yrittää tutustua uuteen ihmiseen, niin siinä nyt voi joutua sitten itsekin sanomaan itsestään jotain. Ylläri.

Sinkkuaikoina päädyin treffeille hiukka aremman ja hiljaisen tyypin kanssa. Sen jälkeen tuntui kun olisi vetänyt tunnin stand up-shown. Toisesta ei saanut mitään irti ja hän sanoikin haluavansa vaan kuunnella. Hän halusi tavata uudelleen kun oli niin tosi hauskaa, minä en. 

On ok olla haluamatta introverttia kumppanikseen, mutta minusta sille annetaan melkoisen iso merkitys, jos se yksinään on syy tutustumattomuuteen. 

Minusta on hassu oletus tuo, että jos ei ole ryhmässä kilpaa puhumassa toisen päälle, se tarkoittaisi sitä, ettei esim kysyessäkään osaisi sanoa muuta kuin "sano sää" tai että ihminen olisi jotenkin perässävedettävä. Kyllä monet introvertitkin osaavat puhua ihan normaalisti, jos saavat suunvuoron ja jos heiltä jotain kysytään. Ja osaavat toimia arkisissa tilanteissa, vaikkeivät paljon puhuisikaan. Eivät tarvitse mitään johtajaa. 

Minä en puhu kilpaa ihmisten päälle. Mutta niissä tilanteissa joissa kukaan ei sano yhtään mitään, avaan kyllä suuni enemmin kun kuuntelen sitä kuvitteellista heinäsirkkojen siritystä pitkään. Annan suunvuoron, mutta en kyllä jaksa lypsää toisesta kaikkea infoa kyselemällä irti. Itselleni on luontaista toimia myös melkoisen nopeasti, niin kaikenlainen arpominen sitten aina ärsyttää, ja ehkä siinä sitten tulee se olo, että ujomman ihmisen kanssa on vähän hankalaa olla. Jos siis esimerkiksi on tarpeen päättää tyyliin ruokapaikka; onko kellä mitä mielessä? *heinäsirkkojen siritystä* Joku ehdottaa jotain *myöntelevää vastailua* ...ja sitten jälkeenpäin kahvitauolla viimeistään mutinaa, että en mä kyllä sinne olisi halunnut mennä. Olisiko sitä asiaa pitänyt tiedustella viikkoa aikaisemmin kirjatulla kirjeellä, vai olisiko toinen voinut sanoa mielipiteensä tilanteessa kun mielipide kuitenkin oli?

Minulla on introvertteja ystäviä. Puolisoksi en kuitenkaan introverttia/ujoa haluaisi, vaan enemmän omaa luonnetta ja temperamenttia vastaavan ihmisen.

Nyt menee kyllä termit sekaisin. Introvertti ei tarkoita samaa kuin ujo. Intovertti voi olla hyvinkin vahva persoona, eikä tarvitse mitään kaakattavaa laumaa ympärilleen. Hän osaa  puhua ja kuunnella, ja ennen kaikkea tuntee itsensä. Ryhmätilanteissa hän antaa muille tilaa ja kuuntelee mielellään mitä muilla on sanottavana. Itsestään puhuminen on introvertille tylsää, sillä hän tietää jo itsestään kaiken.  Itse olen introvertti, enkä mistään hinnasta huolisi kumppanikseni eksterverttiä tuuliviiriä, joka tuntee olevansa olemassa vain kun suu käy.

Vierailija
390/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maajussi-logossa on pyllyyn meneviä kikkeleitä rivissä?

Ohjelman erotiikkaosio.

Vierailija
391/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minkä edellisen illan aikana? Silloin, kun kaikki istuvat saman pöydän ääressä? Ei kai kyse olekaan ryhmässä ahdistumisesta, vaan siitä, ettei siinä ryhmässä nyt vain tule puhuttua. Ihmettelen, miten edelleen, jotkut pitävät hiljaisuutta jonain ahdistuksen merkkinä. Minä esimerkiksi pysyttelen hyvinkin hiljaa porukassa silloin, kun muut hoitavat puhumisen. Ei se silti tarkoita sitä, että olisin siinä tilanteessa paniikkihäiriön partaalla eikä minulla olisi mitään ajatuksia. En nyt vain puhu, jos ei ole tärkeää sanottavaa.

Miten ihmeessä Maunon olisi pitänyt häneen sitten tutustua? Mauno selkeästi haluaa naisen, joka avaa suunsa seurassakin. Ja jos toinen on hiljaa eikä sano mitään, niin kyllä se pakostikin sitten tuollaisessa tilanteessa jää muiden jalkoihin, kun kaikki kuitenkin haluavat tutustua siihen mieheen ja kertoa hänelle itsestäänkin. Ja kyllä varmaankin oli Kirsille itselleenkin selvää ohjelmaan hakiessa, että tällaisia ne treffitilanteet alussa on.  Mauno ei selkeästikään halunnut Kirsin tavoin käyttäytyvää naista, mutta mitä ihmettä Maunon sitten olisi teidän mielestä oikein pitänyt tehdä?

Vierailija
392/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä myös sellaisen tilanteen, kun ekstrovertti pudotetaan sen vuoksi ettei anna muille puheenvuoroa. Aivan kyllästynyt noihin omaa ääntään rakastaviin persooniin...

Tottakai tällaiseen ohjelmaan lähdettäessä pitää osata tuoda itseään esille ja olla avoin sekä ulospäänsuuntautunut. Ihan jo ilman kameroitakin tällainen lyhyt mutta intensiivinen tutustuminen, jossa pudotetaan ihmisiä jatkossa vaatii sen, että on kykenevä ottamaan tilaa, eikä jäädä toisten varjoon. 

Ei se silti tarkoita, että sulkeutuneemmat tai hiljaisemmat ihmiset olisivat jotenkin huonompia ihmisiä. Yksinkertaisesti vain tällaisille ihmisille telkkarissa nopealla temmolla varustettu seuranhaku ei ole tällöin se paras vaihtoehto kumppanin metsästykseen. 

Vierailija
393/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/maajussille-morsian/uutiset/artikkel…

Lukeekohan Mauno vauvapalstaakin 😄 Terkkujaaa!

Jos lukee niin terkkuja täältäkin 😊 tosi symppis mies. Pelkästään Maunon takia tätä kautta katson.

Vierailija
394/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä Maunon olisi pitänyt häneen sitten tutustua? Mauno selkeästi haluaa naisen, joka avaa suunsa seurassakin. Ja jos toinen on hiljaa eikä sano mitään, niin kyllä se pakostikin sitten tuollaisessa tilanteessa jää muiden jalkoihin, kun kaikki kuitenkin haluavat tutustua siihen mieheen ja kertoa hänelle itsestäänkin. Ja kyllä varmaankin oli Kirsille itselleenkin selvää ohjelmaan hakiessa, että tällaisia ne treffitilanteet alussa on.  Mauno ei selkeästikään halunnut Kirsin tavoin käyttäytyvää naista, mutta mitä ihmettä Maunon sitten olisi teidän mielestä oikein pitänyt tehdä?

No sehän tuossa tökkiikin, että kaikki muu, mitä ihminen on, jää toissijaiseksi, kun tärkein kriteeri on se, että puhuu seurassa. Kukin saa tietysti tehdä, miten haluaa, mutta yhtäkkiä ajattelisi, että tuo on yhtä hölmö valintakriteeri kuin esim pituus. Introverttiyshän ei kerro oikeastaan mitään ihmisen ajatuksista, kyvyistä ja arvoista, jotka mielestäni ovat tärkeämpiä. Tämä Mauno onkin erittäin hyvä esimerkki, koska hänen morsianehdokkaana on ekstrovertimpi Sarita. Olisiko sittenkin se introverttiys aika pieni paha loppupeleissä?

Vierailija
395/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ensimmäistä kertaa vuosiin katsoa ohjelmaa mehevien otsikkojen vuoksi. Selkeästi kyseenalainen markkinointi siis toiminut. Vähän epäilen, että tuotannolle nämä Saritan rikokset olisivat täysin yllätyksenä tulleet.  Sopivasti paljastettiin ohjelman alkaessa. 

Ihmettelen kyllä tätä Saritaakin. Siis miten kehdannut lähteä ohjelmaan tolla taustalla. Ajatteliko kenties voivansa pimittää koko historiansa. Ymmärtäisi ehkä vielä, jos nämä olisi jotakin nuoruudessa tapahtuneita rikoksia mutta kyseessähän oli parin vuoden takainen puukotus, oliko peräti tuomiokin vielä voimassa?  

Vierailija
396/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yöks mikä ulostulo Maunolta tyyliin "Olen tällainen, saan sanoa ihan mitä mieleen tulee ja se on muiden ihmisten ongelma, koska he ovat epävarmoja." Siis mitä hel*ettiä. Joskus ihmistä pidetään kusipäänä ihan siksi, että on kusipää. On vielä kusipäisempää sälyttää oma kusipäisyytensä muiden "epävarmuuden"syyksi. Taitaa Mauno olla narsku,:käytös, totaalinen itsekritiikin puute, pinnallisuus ja ylikorostettu seksuaalisuus viittaa siihen. Ja vielä tunnustaa lukevansa kaikki mahdolliset itseään koskevat kommentit ja kokee negatiivisistakin kommenteista pelkkää ylemmyydentuntoa. Siinä on Saritan kanssa vakka kantensa löytänyt.

Vierailija
397/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsillä on normaalielämässään ollut tapana ajatuksen tasolla heittäytyä vaikka minkälaisiin ajatuksiin reissuista tai treffeistä, jostain syystä kuitenkin sitten h-hetken koittaessa on ollutkin aika hiljaista tai sitten on muuten vain hommat kariutuneet esim siihen että hän muka suuttuu ihan kauheasti jostain ihan turhasta, kuten mielestään väärästä sanavalinnasta. Ehkä tuo sitten on sitä ujoutta, jokatapauksessa veikkaan sen olevan syy sinkkuuteenkin aika pitkälti. Erittäin kauniista ja livenä herttaisesta tytöstä on kuitenkin kyse.

Vierailija
398/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän tuossa tökkiikin, että kaikki muu, mitä ihminen on, jää toissijaiseksi, kun tärkein kriteeri on se, että puhuu seurassa. Kukin saa tietysti tehdä, miten haluaa, mutta yhtäkkiä ajattelisi, että tuo on yhtä hölmö valintakriteeri kuin esim pituus. Introverttiyshän ei kerro oikeastaan mitään ihmisen ajatuksista, kyvyistä ja arvoista, jotka mielestäni ovat tärkeämpiä. Tämä Mauno onkin erittäin hyvä esimerkki, koska hänen morsianehdokkaana on ekstrovertimpi Sarita. Olisiko sittenkin se introverttiys aika pieni paha loppupeleissä?

En ole aiempi kommentoija mutta mitä ihmettä?  Eikö ole aika oleellista siihen toiseen tutustuessa, että toinen puhuu ja kertoo itsestään. On hieman hankalaa tutustua, jos toinen on hiljaa.  Olihan näillä kahdenkeskistäkin aikaa yhtä hiljaiselta vaikutti myös näissä tilanteissa. 

Vierailija
399/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tällaiseen ohjelmaan lähdettäessä pitää osata tuoda itseään esille ja olla avoin sekä ulospäänsuuntautunut. Ihan jo ilman kameroitakin tällainen lyhyt mutta intensiivinen tutustuminen, jossa pudotetaan ihmisiä jatkossa vaatii sen, että on kykenevä ottamaan tilaa, eikä jäädä toisten varjoon. 

Ei se silti tarkoita, että sulkeutuneemmat tai hiljaisemmat ihmiset olisivat jotenkin huonompia ihmisiä. Yksinkertaisesti vain tällaisille ihmisille telkkarissa nopealla temmolla varustettu seuranhaku ei ole tällöin se paras vaihtoehto kumppanin metsästykseen. 

Minä olen ymmärtänyt, että kukin maajussi määrittelee ihan itse ne kriteerinsä. On jotenkin hassu ajatustapa, että introverttiys olisi automaattinen hylkäysperuste, koska formaatti on tällainen. Ei kai tässä mitään viihdepersoonaa etsitä, vaan kumppania. Mitä hyötyä siellä tilalla sitten on siitä, että osaa tuoda itsensä esiin porukassa?

Vierailija
400/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aiempi kommentoija mutta mitä ihmettä?  Eikö ole aika oleellista siihen toiseen tutustuessa, että toinen puhuu ja kertoo itsestään. On hieman hankalaa tutustua, jos toinen on hiljaa.  Olihan näillä kahdenkeskistäkin aikaa yhtä hiljaiselta vaikutti myös näissä tilanteissa. 

Ehkä minulta on sitten mennyt ohi näiden yhteinen aika, kun minä muistaisin, että nämä juttelivat kahdestaan vain pikatreffeillä ja seuraavalla kerralla tulikin sitten jo päätös lähettää Kirsi kotiin.