Maajussille morsian 2018 - uusi ketju
Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?
Kommentit (2390)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävästi toimittu tuo Kirsin heivaaminen ennen oikeaa pudotusjaksoa. Ja Mauno tosiaan sanoi 'ku mä etin kuitenki ulospäinsuuntautunutta naista'. Argh. kommentti oli raippaa introverttien sieluille!
Juu, kyllä tuo vähän ärsyttää. Miten ihmisen ujous voi olla niin vaikea asia joillekin? Näissä ohjelmissa se varsinkin korostuu, kun ilmeisesti ei ole tarkoituskaan tutustua ihmiseen, vaan otetaan se, joka on eniten äänessä.
Ihan ok on olla introvertti. On myös ihan ok olla haluamatta introverttiä kumppanikseen. Itse olen varmaan sitten Maunon kuvailemaa herkästi innostuvaa maailmanvalloittajatyyppiä; jos minulle ehdottaa jotain, olen jo vetämässä eteisessä takkia päälle että joo mennään vaan. Tai ryhmätilanteissa päädyn yleensä olemaan se, joka joutuu kertomaan ääneen sen, mitä tässä oikein touhuttiin tai keskusteltiin. Ymmärrän, etteivät kaikki tällaisia ole. En kuitenkaan jaksaisi kumppanina jatkuvaan tsempattavaa/perässävedettävää tyyppiä tai johtaa aina jokaisessa julkisessa tilanteessa. Introvertti voi olla ihan mahtava huumorityyppi ja todella hyvää seuraa. Itse haluan kuitenkin elämänkumppaniksi tyypin, joka ei mene aina sosiaalisissa tilanteissa selkäni taakse piiloon supisemaan että sano sää. Ja jos hankkiutuu tuollaiseen ohjelmaan, hankkiutuu myös tieten tahtoen tilanteeseen, jossa on useampia ihmisiä ja lyhyt aika, ja pitäisi yrittää tutustua uuteen ihmiseen, niin siinä nyt voi joutua sitten itsekin sanomaan itsestään jotain. Ylläri.
Sinkkuaikoina päädyin treffeille hiukka aremman ja hiljaisen tyypin kanssa. Sen jälkeen tuntui kun olisi vetänyt tunnin stand up-shown. Toisesta ei saanut mitään irti ja hän sanoikin haluavansa vaan kuunnella. Hän halusi tavata uudelleen kun oli niin tosi hauskaa, minä en.
On ok olla haluamatta introverttia kumppanikseen, mutta minusta sille annetaan melkoisen iso merkitys, jos se yksinään on syy tutustumattomuuteen.
Minusta on hassu oletus tuo, että jos ei ole ryhmässä kilpaa puhumassa toisen päälle, se tarkoittaisi sitä, ettei esim kysyessäkään osaisi sanoa muuta kuin "sano sää" tai että ihminen olisi jotenkin perässävedettävä. Kyllä monet introvertitkin osaavat puhua ihan normaalisti, jos saavat suunvuoron ja jos heiltä jotain kysytään. Ja osaavat toimia arkisissa tilanteissa, vaikkeivät paljon puhuisikaan. Eivät tarvitse mitään johtajaa.
Minä en puhu kilpaa ihmisten päälle. Mutta niissä tilanteissa joissa kukaan ei sano yhtään mitään, avaan kyllä suuni enemmin kun kuuntelen sitä kuvitteellista heinäsirkkojen siritystä pitkään. Annan suunvuoron, mutta en kyllä jaksa lypsää toisesta kaikkea infoa kyselemällä irti. Itselleni on luontaista toimia myös melkoisen nopeasti, niin kaikenlainen arpominen sitten aina ärsyttää, ja ehkä siinä sitten tulee se olo, että ujomman ihmisen kanssa on vähän hankalaa olla. Jos siis esimerkiksi on tarpeen päättää tyyliin ruokapaikka; onko kellä mitä mielessä? *heinäsirkkojen siritystä* Joku ehdottaa jotain *myöntelevää vastailua* ...ja sitten jälkeenpäin kahvitauolla viimeistään mutinaa, että en mä kyllä sinne olisi halunnut mennä. Olisiko sitä asiaa pitänyt tiedustella viikkoa aikaisemmin kirjatulla kirjeellä, vai olisiko toinen voinut sanoa mielipiteensä tilanteessa kun mielipide kuitenkin oli?
Minulla on introvertteja ystäviä. Puolisoksi en kuitenkaan introverttia/ujoa haluaisi, vaan enemmän omaa luonnetta ja temperamenttia vastaavan ihmisen.
Niin tietysti, jos ei kestä hiljaisuutta, silloin introvertin kanssa ei kannata pariutua.
Olipas taas monta mielipidettä täynnä tuubaa introverteistä. Vieläkään ei siis ymmärretä tiettyjä asioita introverteistä, jotka oikaisen nyt:
Se, että joku on introvertti, ei välttämättä tarkoita että:
1) hän on sosiaalisesti kömpelö eikä omaa sosiaalisia taitoja
2) ei saa sanaa suustaan
3) on hiljainen
Yms!!!
Ainoa ero mikä ekstrovertilla ja introvertilla on varmasti, on asia mikä ei näy muille kuin lähipiirille: introvertti lataa akkunsa omassa rauhassa, ekstro tarvitsee muita ympärilleen latautuakseen.
Henk.kohtaisesti hiton ärsyttävää tuo "se on introvertti, hiljainen hissukka...perässävedettävä"-puheet. Kun se ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa.
Olen introvertti, ja väitän olevani sosiaalisesti taitavampi kuin suurin osa ihmisistä. Lisäksi uskallan puhua kelle vaan, olen matkustellut yms paljon. Puhun paljon ja käyn eri paikoissa yms. Yleensä kukaan ei musta arvaakaan että oon introvertti. Koska lataan akkuni kotona ja menen vain niihin rientoihin joihin jaksan mennä. Ja olen läsnä niissä paikoissa, eli juttelen ja sosialisoin muiden kanssa, ihan niin kuin kuka tahansa muukin.
Apua, ei siis ilmoittaa kiroilla, vaan ilmoittaa Kirsille.
Tablet-laitteesta kirjoittaminen harmittavaa kun ei koko aikaa jaksa tarkistaa tekstiä kun kirjoittaa.
Kone kirjoittaa omiaan ja joskus tulee ihan hulluja juttuja.
Olen samaa mieltä siinä että Mauno nolasi Kirsin siinä vaiheessa kun antoi ymmärtää että hänen persoonansa on ongelma. Lause 'kun mä kuitenkin etin ulospäinsuuntautunutta naista' oli tosi loukkaava. Samoin se että Kirsi piti ujoutensa vuoksi pudottaa spektaakkelimaisesti pois ennen pudotuksia. Kivaa viestiä erilaisuuden hyväksymisestä. Puhelias puukonheiluttaja sai jäädä.
Kirsi vaikutti älykkäältä ja kuulovamma on loppujen lopuksi aika pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi valita kumppania, joka miellyttää silmää ja joka jakaa samanlaiset elämäntavat? Miksi täytyy väkisin pitää mukana joku, josta ei ulkoisesti pidä? Olisi aika törkeää sitä ehdokasta kohtaan. Viittaan siis näihin ylipainoisten naisten heivaamiskommentteihin. Kyllähän Ilmari on valinnut vaikka kuinka monta ylipainoista naista. Eli eri ihmiset tykkää eri näköisistä. Siinä se. Miksi juuri ylipaino on se asia, joka täytyy kumppanilla hyväksyä?
Olen samaa mieltä.
Ehkä ne AJn pudottamat ehdokkaat sattui vaan olemaan juuri niitä naisia, joiden kanssa klikkasi vähiten? Ja toisekseen tähän mennessä ko. naiset on luultavasti ajatelleet pudonneensa juuri edellämainitusta syystä. Kiva täältä nyt sitten varmaan lukea että aha, mä olinkin sit palstamammojen mielestä ilmeisesti liian läski ja tipuin siksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa mitä kappaletta Ilmari soitti siinä lopussa treffeillä??
Tosi tuttu melodia mut en vaaa millään saa päähän et mikä kappale kyseessä :DSua yli kaiken mä rakastan
"Romanssi" elokuvasta Katariina ja munkkiniemen kreivi.
Huvittavaa katsoa, kun Ilmari vie sen elovenatytön kahdenkeskiselle juttelulle ja kolme muuta jäävät laiturille istumaan. Kaikilla samanlaiset mustat lengginssit ja muutenkin tosi samannäköisiä. Ilmarilla taitaa olla aika eritellyt naismieltymykset.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa katsoa, kun Ilmari vie sen elovenatytön kahdenkeskiselle juttelulle ja kolme muuta jäävät laiturille istumaan. Kaikilla samanlaiset mustat lengginssit ja muutenkin tosi samannäköisiä. Ilmarilla taitaa olla aika eritellyt naismieltymykset.
Ja kaikilla röyhelöhihatoppi sekä korkea nuttura!
Kyllähän se on totuus, mitenkään kenenkään älykkyyttä tai muuta väheksymättä, että kuulovamma vaikuttaa kanssakäymiseen ja kaikki ihmiset eivät vaan ole niin kärsivällisiä pariauhtwessa,
että voisivat ajatella sitoutua kun toinen on niin paljon erilainen.
Miksi ottaa riskin, että suhde kaatuu toisen erilaisuuteen jos sen jo alkumetreillä tajuaa olevan tavallaan este?
Ei parisuhteeseen mennä siksi, että haluaa olla ymmärtäväinen ja kohtelias, vaan siksi, että ajattelee kumppanin olevan mahdollisimman sopiva. Että parisuhde on mahdollisimman kitkaton ja sujuva
Itse olen puhelias ja nopea, niin ihan hyvin ymmärrän Maunon ajatuksen. Ei hän Kirsi varmaan mitenkään väheksymättä ihmisenä tai hänen älykkyyttä, vaan juuri ajatteli, kuten sanoikin, ei tunnu, että on sopiva.
Jos Kirsi jo nyt huomasi tyttöjoukossa jäävänsä syrjään niin kyllä mahdollisessa parisuhtessakin Munon kanssa näitä tuntemuksia olisihan saattanut tulla.
Siis helpommin ainakin kun jonkun muuntyyppisiä ihmisen kanssa.
Ihmettelen kun ihmiset sanovat, että kyllä olis pitänyt ja miksi ei arvosta jne.
Arvostuksesta ei ole kyse vaan että tietynlaisen ihmiset tulevat keskenään paremmin toimeen ja sen huomaa melko pian sopiiko vai ei.
Pitäiskö sitten vaan ottaa sopimaton ihminen vaikka itse tietää, että on sopimaton?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on totuus, mitenkään kenenkään älykkyyttä tai muuta väheksymättä, että kuulovamma vaikuttaa kanssakäymiseen ja kaikki ihmiset eivät vaan ole niin kärsivällisiä pariauhtwessa,
että voisivat ajatella sitoutua kun toinen on niin paljon erilainen.
Miksi ottaa riskin, että suhde kaatuu toisen erilaisuuteen jos sen jo alkumetreillä tajuaa olevan tavallaan este?Ei parisuhteeseen mennä siksi, että haluaa olla ymmärtäväinen ja kohtelias, vaan siksi, että ajattelee kumppanin olevan mahdollisimman sopiva. Että parisuhde on mahdollisimman kitkaton ja sujuva
Itse olen puhelias ja nopea, niin ihan hyvin ymmärrän Maunon ajatuksen. Ei hän Kirsi varmaan mitenkään väheksymättä ihmisenä tai hänen älykkyyttä, vaan juuri ajatteli, kuten sanoikin, ei tunnu, että on sopiva.
Jos Kirsi jo nyt huomasi tyttöjoukossa jäävänsä syrjään niin kyllä mahdollisessa parisuhtessakin Munon kanssa näitä tuntemuksia olisihan saattanut tulla.
Siis helpommin ainakin kun jonkun muuntyyppisiä ihmisen kanssa.Ihmettelen kun ihmiset sanovat, että kyllä olis pitänyt ja miksi ei arvosta jne.
Arvostuksesta ei ole kyse vaan että tietynlaisen ihmiset tulevat keskenään paremmin toimeen ja sen huomaa melko pian sopiiko vai ei.Pitäiskö sitten vaan ottaa sopimaton ihminen vaikka itse tietää, että on sopimaton?
Miksei voinut odottaa pudotuksiin? 'Olet viallinen ja lähdet nyt heti' -näytös ois voitu jättää väliin....tuli huono olo. Kirsi joutui puolustelemaan omaa persoonaansa, eikä esim. jotain jossa oli toiminut vastoin sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuomo on ihan törkeän komea, mutta ketä kiinnostaa ulkomailla ja Lapissa pitkin vuotta viuhuva ukko? Ottaako sitten mahdolliset lapset jatkossa mukaan reissuilleen? Tuskinpa vain ottaa. Tuli sellainen olo, että reissuja tosiaan riittää useita vuoden aikana.
Niin, tai voisko olla, että mahdollisen jälkikasvun myötä sitten prioriteetit muuttuvat ja ymmärtää, että perhe tulee ensin? Ja miksei ottaisi perhettä mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siinä että Mauno nolasi Kirsin siinä vaiheessa kun antoi ymmärtää että hänen persoonansa on ongelma. Lause 'kun mä kuitenkin etin ulospäinsuuntautunutta naista' oli tosi loukkaava. Samoin se että Kirsi piti ujoutensa vuoksi pudottaa spektaakkelimaisesti pois ennen pudotuksia. Kivaa viestiä erilaisuuden hyväksymisestä. Puhelias puukonheiluttaja sai jäädä.
Mauno ei tuossa vaiheessa varmaan tiennyt Saritan puukonheilutteluista.
Vierailija kirjoitti:
Mauno esitteli ihmisyytensä (sen puutteen) jo esittelyssän. Odottaa voi aivan mitä tahansa. Jätän Mauno-osuudet katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsi vaikutti älykkäältä ja kuulovamma on loppujen lopuksi aika pikkujuttu.Mauno esitteli ihmisyytensä (sen puutteen) jo esittelyssän. Odottaa voi aivan mitä tahansa. Jätän Mauno-osuudet katsomatta.
Kommenteista huomaa kuinka eri tavoin voi tilanteet tulkita. Minusta Mauno toimi pudotuksessa fiksusti kun kertoi asian jo ennalta ja kahdenkesken. Sanoi vielä lopuksi, ettei halua satuttaa Kirsiä. Mauno ei ilmeisesti voi enää tehdä mitään oikein, kun kerran av-mammojen tuomiot on jo tullut julistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tukevia matameja noi Ilmarin.
Ilmari ei ole pinnallinen
Tai hänen makuunsa nimenomaan ovat tuhdit tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsi vaikutti älykkäältä ja kuulovamma on loppujen lopuksi aika pikkujuttu.Mauno esitteli ihmisyytensä (sen puutteen) jo esittelyssän. Odottaa voi aivan mitä tahansa. Jätän Mauno-osuudet katsomatta.
Kommenteista huomaa kuinka eri tavoin voi tilanteet tulkita. Minusta Mauno toimi pudotuksessa fiksusti kun kertoi asian jo ennalta ja kahdenkesken. Sanoi vielä lopuksi, ettei halua satuttaa Kirsiä. Mauno ei ilmeisesti voi enää tehdä mitään oikein, kun kerran av-mammojen tuomiot on jo tullut julistettua.
Ei tämä ole mikään av-mammatuomio. Aivan osuvia kannanottoja ja mielipiteitä on ympäri lehtiä ja somea Maunon sopimattomasta ja oudosta käytöksestä. Vaikka sinusta se onkin normaalia, muista ei. Terapian paikka.
Kyllä varmaan ryhmän dynamiikkaan vaikuttaa, jos yksi ei sano mitään tai pysty olemaan mukana. Miksi olisi pitänyt väkisin roikottaa mukana, jos kaikilla on hankala olo?
Jos Kirsillä on kuulovamma, niin on ymmärrettävää, ettei ole kotonaan tuollaisissa ryhmätilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tukevia matameja noi Ilmarin.
Ilmari ei ole pinnallinen
Tai hänen makuunsa nimenomaan ovat tuhdit tytöt.
Ilmarilla taisi olla vain kaksi normaalipainoista mukana. Tai se toinen näytti normaalipainoiselta niiden lihavien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ole mikään av-mammatuomio. Aivan osuvia kannanottoja ja mielipiteitä on ympäri lehtiä ja somea Maunon sopimattomasta ja oudosta käytöksestä. Vaikka sinusta se onkin normaalia, muista ei. Terapian paikka.
Juuri näin. Kirsi olisi pitänyt pudottaa normaalisti, eikä vammaa osoitellen erikseen. Oikeastaan tuo on kiusaamista.
Ainahan ei oikeaa syytä välttämättä erotilanteessa edes kerrota. Kuulemma.