Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maajussille morsian 2018 - uusi ketju

Vierailija
10.09.2018 |

Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?

Kommentit (2390)

Vierailija
401/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä myös sellaisen tilanteen, kun ekstrovertti pudotetaan sen vuoksi ettei anna muille puheenvuoroa. Aivan kyllästynyt noihin omaa ääntään rakastaviin persooniin...

Tottakai tällaiseen ohjelmaan lähdettäessä pitää osata tuoda itseään esille ja olla avoin sekä ulospäänsuuntautunut. Ihan jo ilman kameroitakin tällainen lyhyt mutta intensiivinen tutustuminen, jossa pudotetaan ihmisiä jatkossa vaatii sen, että on kykenevä ottamaan tilaa, eikä jäädä toisten varjoon. 

Ei se silti tarkoita, että sulkeutuneemmat tai hiljaisemmat ihmiset olisivat jotenkin huonompia ihmisiä. Yksinkertaisesti vain tällaisille ihmisille telkkarissa nopealla temmolla varustettu seuranhaku ei ole tällöin se paras vaihtoehto kumppanin metsästykseen. 

Minä olen ymmärtänyt, että kukin maajussi määrittelee ihan itse ne kriteerinsä. On jotenkin hassu ajatustapa, että introverttiys olisi automaattinen hylkäysperuste, koska formaatti on tällainen. Ei kai tässä mitään viihdepersoonaa etsitä, vaan kumppania. Mitä hyötyä siellä tilalla sitten on siitä, että osaa tuoda itsensä esiin porukassa?

Nimenomaan kumppani määrittelee kriteerit itse, ei vauvapalsta. Mielestäni Mauno ei sanonut hylkäysperusteeksi introverttiutta. Vaikka olisi sanonutkin niin mitä sitten? 

Vierailija
402/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävästi toimittu tuo Kirsin heivaaminen ennen oikeaa pudotusjaksoa. Ja Mauno tosiaan sanoi 'ku mä etin kuitenki ulospäinsuuntautunutta naista'. Argh. kommentti oli raippaa introverttien sieluille!

Miksei sitä saa sanoa, jos on syynä pudotukselle? Joillekin tuo on tosi tärkeää.

Saa sanoa, väärässä kohtaa sanottu, osoiteltu toisen erilaisuutta, jopa kiusattu. Uskomatonta että tuollainen on sallittu.

Minusta olisi ollut kiusaamista roikottaa mukana vaikka ei kiinnosta yhtään ja tietää asian olevan selvä. Itse ainakin haluaisin tietää heti, jos en ole se oikea toisen mielestä. Olen aika hiljainen, mutta ei minua koskaan totuus kirpaise. On kuitenkin ihan hyvä itsetunto, ja ei vaan voi mitään ettei kaikkien kanssa tule toimeen. Olisin sanonut Maunolle, että kiitos kerroit asiasta heti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan ne jutelleet pikatreffeillä ja sitten edellisen illan aikana. Jos Kirsiä olisi se ryhmässä olo ahdistanut tai  ollut vaikeaa vaikka sitten siihen kuuloon liittyen, niin olisi vienyt Maunon sitten sivummalle ja selittänyt tilanteen. Kyllä varmasti oli Mauno ehtinyt jo muodostaa käsityksensä, ettei tässä nyt vaan yhtään ole sellainen ihminen jota etsii.

Ai minkä edellisen illan aikana? Silloin, kun kaikki istuvat saman pöydän ääressä? Ei kai kyse olekaan ryhmässä ahdistumisesta, vaan siitä, ettei siinä ryhmässä nyt vain tule puhuttua. Ihmettelen, miten edelleen, jotkut pitävät hiljaisuutta jonain ahdistuksen merkkinä. Minä esimerkiksi pysyttelen hyvinkin hiljaa porukassa silloin, kun muut hoitavat puhumisen. Ei se silti tarkoita sitä, että olisin siinä tilanteessa paniikkihäiriön partaalla eikä minulla olisi mitään ajatuksia. En nyt vain puhu, jos ei ole tärkeää sanottavaa.

Miten ihmeessä Maunon olisi pitänyt häneen sitten tutustua? Mauno selkeästi haluaa naisen, joka avaa suunsa seurassakin. Ja jos toinen on hiljaa eikä sano mitään, niin kyllä se pakostikin sitten tuollaisessa tilanteessa jää muiden jalkoihin, kun kaikki kuitenkin haluavat tutustua siihen mieheen ja kertoa hänelle itsestäänkin. Ja kyllä varmaankin oli Kirsille itselleenkin selvää ohjelmaan hakiessa, että tällaisia ne treffitilanteet alussa on.  Mauno ei selkeästikään halunnut Kirsin tavoin käyttäytyvää naista, mutta mitä ihmettä Maunon sitten olisi teidän mielestä oikein pitänyt tehdä?

No sehän tuossa tökkiikin, että kaikki muu, mitä ihminen on, jää toissijaiseksi, kun tärkein kriteeri on se, että puhuu seurassa. Kukin saa tietysti tehdä, miten haluaa, mutta yhtäkkiä ajattelisi, että tuo on yhtä hölmö valintakriteeri kuin esim pituus. Introverttiyshän ei kerro oikeastaan mitään ihmisen ajatuksista, kyvyistä ja arvoista, jotka mielestäni ovat tärkeämpiä. Tämä Mauno onkin erittäin hyvä esimerkki, koska hänen morsianehdokkaana on ekstrovertimpi Sarita. Olisiko sittenkin se introverttiys aika pieni paha loppupeleissä?

En ole aiempi kommentoija mutta mitä ihmettä?  Eikö ole aika oleellista siihen toiseen tutustuessa, että toinen puhuu ja kertoo itsestään. On hieman hankalaa tutustua, jos toinen on hiljaa.  Olihan näillä kahdenkeskistäkin aikaa yhtä hiljaiselta vaikutti myös näissä tilanteissa. 

Ehkä minulta on sitten mennyt ohi näiden yhteinen aika, kun minä muistaisin, että nämä juttelivat kahdestaan vain pikatreffeillä ja seuraavalla kerralla tulikin sitten jo päätös lähettää Kirsi kotiin.

Ehkä sekoitat ohjelman BB:hen? Ei tässä joka sekuntia näytetä, vaan ohjelma on leikattu. Tuskin ovat olleet puhumatta niitä aikoja, joita tv:ssä ei näytetä.

Vierailija
404/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussille morsian vierailijoiden julkaisuissa ilmeisesti se laulajamies löytänyt rakkauden.

Vierailija
405/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä myös sellaisen tilanteen, kun ekstrovertti pudotetaan sen vuoksi ettei anna muille puheenvuoroa. Aivan kyllästynyt noihin omaa ääntään rakastaviin persooniin...

Tottakai tällaiseen ohjelmaan lähdettäessä pitää osata tuoda itseään esille ja olla avoin sekä ulospäänsuuntautunut. Ihan jo ilman kameroitakin tällainen lyhyt mutta intensiivinen tutustuminen, jossa pudotetaan ihmisiä jatkossa vaatii sen, että on kykenevä ottamaan tilaa, eikä jäädä toisten varjoon. 

Ei se silti tarkoita, että sulkeutuneemmat tai hiljaisemmat ihmiset olisivat jotenkin huonompia ihmisiä. Yksinkertaisesti vain tällaisille ihmisille telkkarissa nopealla temmolla varustettu seuranhaku ei ole tällöin se paras vaihtoehto kumppanin metsästykseen. 

Minä olen ymmärtänyt, että kukin maajussi määrittelee ihan itse ne kriteerinsä. On jotenkin hassu ajatustapa, että introverttiys olisi automaattinen hylkäysperuste, koska formaatti on tällainen. Ei kai tässä mitään viihdepersoonaa etsitä, vaan kumppania. Mitä hyötyä siellä tilalla sitten on siitä, että osaa tuoda itsensä esiin porukassa?

Nimenomaan kumppani määrittelee kriteerit itse, ei vauvapalsta. Mielestäni Mauno ei sanonut hylkäysperusteeksi introverttiutta. Vaikka olisi sanonutkin niin mitä sitten? 

Tuossa lainaamassani viestissä sanottiin, että tällaiseen ohjelmaan lähtiessä ei saa olla introvertti, vaan pitää tuoda itseään esiin. Siihen vastasin, että eiköhän kriteerit aseta maajussi itse eikä ohjemaformaatti.

Vierailija
406/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi yöks mikä ulostulo Maunolta tyyliin "Olen tällainen, saan sanoa ihan mitä mieleen tulee ja se on muiden ihmisten ongelma, koska he ovat epävarmoja." Siis mitä hel*ettiä. Joskus ihmistä pidetään kusipäänä ihan siksi, että on kusipää. On vielä kusipäisempää sälyttää oma kusipäisyytensä muiden "epävarmuuden"syyksi. Taitaa Mauno olla narsku,:käytös, totaalinen itsekritiikin puute, pinnallisuus ja ylikorostettu seksuaalisuus viittaa siihen. Ja vielä tunnustaa lukevansa kaikki mahdolliset itseään koskevat kommentit ja kokee negatiivisistakin kommenteista pelkkää ylemmyydentuntoa. Siinä on Saritan kanssa vakka kantensa löytänyt.

Ei ole kummempaa tutkaa kehittynyt tuohon yhteen itserakkaaseen persoonallisuushäröön, mutta ainoa seurustelukumppani, joka edusti k.o. tyyppiä, hänellä oli samoja piirteitä kuin Maunossa (kameroiden välityksellä): naismaisuus, jota kompensoi korostetulla "fyysisyydellä". Heikko miehisyys siellä pohjalla. Etsi naisesta "rajua äijää", mikä Maunon morsianehdokkaista ehdottomasti on Sarita puukkoineen ja samoin korosteisine "fyysisyyksineen".

Nämä vaativat ääri-ilmiöitä. Tavallinen seksuaalisuus, lempeä pehmeä naisellisuus , jota terve mies haluaisi vastakappaleekseen, on vain haitta?

Vierailija
407/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan ne jutelleet pikatreffeillä ja sitten edellisen illan aikana. Jos Kirsiä olisi se ryhmässä olo ahdistanut tai  ollut vaikeaa vaikka sitten siihen kuuloon liittyen, niin olisi vienyt Maunon sitten sivummalle ja selittänyt tilanteen. Kyllä varmasti oli Mauno ehtinyt jo muodostaa käsityksensä, ettei tässä nyt vaan yhtään ole sellainen ihminen jota etsii.

Ai minkä edellisen illan aikana? Silloin, kun kaikki istuvat saman pöydän ääressä? Ei kai kyse olekaan ryhmässä ahdistumisesta, vaan siitä, ettei siinä ryhmässä nyt vain tule puhuttua. Ihmettelen, miten edelleen, jotkut pitävät hiljaisuutta jonain ahdistuksen merkkinä. Minä esimerkiksi pysyttelen hyvinkin hiljaa porukassa silloin, kun muut hoitavat puhumisen. Ei se silti tarkoita sitä, että olisin siinä tilanteessa paniikkihäiriön partaalla eikä minulla olisi mitään ajatuksia. En nyt vain puhu, jos ei ole tärkeää sanottavaa.

Miten ihmeessä Maunon olisi pitänyt häneen sitten tutustua? Mauno selkeästi haluaa naisen, joka avaa suunsa seurassakin. Ja jos toinen on hiljaa eikä sano mitään, niin kyllä se pakostikin sitten tuollaisessa tilanteessa jää muiden jalkoihin, kun kaikki kuitenkin haluavat tutustua siihen mieheen ja kertoa hänelle itsestäänkin. Ja kyllä varmaankin oli Kirsille itselleenkin selvää ohjelmaan hakiessa, että tällaisia ne treffitilanteet alussa on.  Mauno ei selkeästikään halunnut Kirsin tavoin käyttäytyvää naista, mutta mitä ihmettä Maunon sitten olisi teidän mielestä oikein pitänyt tehdä?

No sehän tuossa tökkiikin, että kaikki muu, mitä ihminen on, jää toissijaiseksi, kun tärkein kriteeri on se, että puhuu seurassa. Kukin saa tietysti tehdä, miten haluaa, mutta yhtäkkiä ajattelisi, että tuo on yhtä hölmö valintakriteeri kuin esim pituus. Introverttiyshän ei kerro oikeastaan mitään ihmisen ajatuksista, kyvyistä ja arvoista, jotka mielestäni ovat tärkeämpiä. Tämä Mauno onkin erittäin hyvä esimerkki, koska hänen morsianehdokkaana on ekstrovertimpi Sarita. Olisiko sittenkin se introverttiys aika pieni paha loppupeleissä?

En ole aiempi kommentoija mutta mitä ihmettä?  Eikö ole aika oleellista siihen toiseen tutustuessa, että toinen puhuu ja kertoo itsestään. On hieman hankalaa tutustua, jos toinen on hiljaa.  Olihan näillä kahdenkeskistäkin aikaa yhtä hiljaiselta vaikutti myös näissä tilanteissa. 

Ehkä minulta on sitten mennyt ohi näiden yhteinen aika, kun minä muistaisin, että nämä juttelivat kahdestaan vain pikatreffeillä ja seuraavalla kerralla tulikin sitten jo päätös lähettää Kirsi kotiin.

Ehkä sekoitat ohjelman BB:hen? Ei tässä joka sekuntia näytetä, vaan ohjelma on leikattu. Tuskin ovat olleet puhumatta niitä aikoja, joita tv:ssä ei näytetä.

No tuo edellinen vastaaja sanoi, että on ollut riittävästi kahdenkeskistä aikaa ja minusta on hassua väittää niin vain sillä perusteella, että kaikkea ei näytetä televisiossa. Ehkä minäkin voisin sitten väittää, että Mauno kosi yhtä naisista, mutta sitä ei vain näytetty televisiossa .

Vierailija
408/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa lainaamassani viestissä sanottiin, että tällaiseen ohjelmaan lähtiessä ei saa olla introvertti, vaan pitää tuoda itseään esiin. Siihen vastasin, että eiköhän kriteerit aseta maajussi itse eikä ohjemaformaatti.

En kirjoittanut ettei saa olla introvertti, vaan että ohjelman luonne vaati sen, että ei voi jäädä muiden varjoon, vaan pitää osata ottaa oma tilansa. Tällä ei ole introverttiuden kanssa juurikaan tekemistä. Miksi täällä koko ajan jauhetaan jostakin introverttiudesta. Itse olen introvertti. Jännitän monia sosiaalisia tilanteita etukäteen, varsinkin uusia ja isoja ryhmiä. Sosiaalisen päivän jälkeen haluan vain olla yksin omassa rauhassa puhumatta juurikaan kenellekään mitään.  Silti esim. ryhmäkeskusteluissa voin ajoittain olla jopa kovaääninen, jopa johdattaa keskustelua. Välillä tämä on omalla epämukavuusalueella toimimista, koska joudun tilanteisiin, jossa ei vain voi jäädä syrjään. Toisinaan taas hetket ja tilanteet vievät mennessään ja voin olla hyvinkin puhelias ja joukon viihdyttäjä. Silti olen introvertti. Kyllästyttää nämä introverteista jauhajat, jotka kuvittelevat, että introvertti on aina sama asia kuin hiljaa oleminen ja tämän varjolla on oikeus arvostella muita puheliaampia. 

Vierailija
409/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittanut ettei saa olla introvertti, vaan että ohjelman luonne vaati sen, että ei voi jäädä muiden varjoon, vaan pitää osata ottaa oma tilansa. Tällä ei ole introverttiuden kanssa juurikaan tekemistä. Miksi täällä koko ajan jauhetaan jostakin introverttiudesta. Itse olen introvertti. Jännitän monia sosiaalisia tilanteita etukäteen, varsinkin uusia ja isoja ryhmiä. Sosiaalisen päivän jälkeen haluan vain olla yksin omassa rauhassa puhumatta juurikaan kenellekään mitään.  Silti esim. ryhmäkeskusteluissa voin ajoittain olla jopa kovaääninen, jopa johdattaa keskustelua. Välillä tämä on omalla epämukavuusalueella toimimista, koska joudun tilanteisiin, jossa ei vain voi jäädä syrjään. Toisinaan taas hetket ja tilanteet vievät mennessään ja voin olla hyvinkin puhelias ja joukon viihdyttäjä. Silti olen introvertti. Kyllästyttää nämä introverteista jauhajat, jotka kuvittelevat, että introvertti on aina sama asia kuin hiljaa oleminen ja tämän varjolla on oikeus arvostella muita puheliaampia. 

No olkoot se termi nyt mitä tahansa, on silti hassua olettaa, että maajussi ei voisi tykätä nimenomaan siitä, joka ei tuo itseään ryhmässä paljon esiin.

Vierailija
410/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olkoot se termi nyt mitä tahansa, on silti hassua olettaa, että maajussi ei voisi tykätä nimenomaan siitä, joka ei tuo itseään ryhmässä paljon esiin.

Maajussihan hänet lähetti kotiin. En ihan ymmärrä tätä vänkäystä.

Vierailija
411/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Kirsi kolmekymppisenä naisena tiedä millainen luonne hän on ja mitej käyttäytyy ryhmässä ja aikaisempia kausia katsoneena tiennyt mihin lähtee mukaan

Vierailija
412/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maunolle nyt ei käy yksikään noista morsian ehdokkaista. Ihan ois samalla voinu laittaa kaikki yksitellen pois kahdenkesken treffeillä. Mauno on kuin eri planeetalta, itserakas kuin mikä.  Varmaan jos täältä lukee, kääntää nääkin kommentit, että joku kateellinen siellä inisee.

Vierailija
413/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kyllä jotenkin Petrasta oudot fibat. Eihän Antti-Jussi kerennyt sanomaan juuri mitään. Petran viesti kuulosti tältä;"Kuten näet niin olen kaunis, joten otathan sitten farmiviikolle varmasti. Ja jos et vielä vakuuttunut, niin olen kuule ihastunut jo sinuun." Hyökkäs kyllä kimppuun kuin sika limppuun, vaan miten se sanonta menee.

Vierailija
414/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on nopeasti Mauno tuomittu. Millä perustein olette määritelleet hänet itserakkaaksi?

Vierailija
415/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maajussihan hänet lähetti kotiin. En ihan ymmärrä tätä vänkäystä.

Niin, mutta minä puhunkin näistä kommenteista, joissa sanotaan, ettei Kirsin (tai hänen kaltaisensa hiljaisemmen ihmisen) olisi alun perinkään pitänyt mennä /päästä ohjelmaan. 

Vierailija
416/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maunolle nyt ei käy yksikään noista morsian ehdokkaista. Ihan ois samalla voinu laittaa kaikki yksitellen pois kahdenkesken treffeillä. Mauno on kuin eri planeetalta, itserakas kuin mikä.  Varmaan jos täältä lukee, kääntää nääkin kommentit, että joku kateellinen siellä inisee.

Maunolla on edessä pitkä ja kivinen tie. Seuraavana on nimittäin edessä ikä - ja se näkyy jo nyt. Yhä huononeva flaksi ja ”fyysisyys”. Eikös hänellä jo yksi ryssitty avioliitto ole alla? Siitä se alamäki lähtee.

Vierailija
417/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki tuossa Kirsin asiassa niin tai näin, niin aina joku suuttuu.

Nyt joku suuttuu kun pudotti jo nyt, sitten kun olisi pudottanut myöhemmin, niin taas olisi joku suuttunut.

Varmaankin tosiaan tuotanto oli päättänyt, että nyt toimitaan näin.

Mauno ei sitä yksin ollut päättämässä.

Mutta hienovaraisesti hoiti keskustelun, monikaan vastaavassa tilanteessa olisi ollut parempi?

Ainakaan monista ketjuista päätellen ihmissuhteiden hoitaminen ei ole vahvin puoli useilla täällä.

Hienovaraisesti osoitti suoraan, että Kirsi on jotenkin epäkelpo ja hänet on potkittava pois kiirersti ja poikkeuksellisesti ennen muita.

Vierailija
418/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi EI lähtenyt kotiin sen jälkeen kun Mauno kertoi ettei valitse häntä jatkoon. Katsoin seuraavan jakson cmoresta ennakkoon ja yllätyin että Kirsi oli siinä varsinaisessa pudotustilanteessa. Eli ihan turhaa kiusaamista tuollainen.

Vierailija
419/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki tuossa Kirsin asiassa niin tai näin, niin aina joku suuttuu.

Nyt joku suuttuu kun pudotti jo nyt, sitten kun olisi pudottanut myöhemmin, niin taas olisi joku suuttunut.

Varmaankin tosiaan tuotanto oli päättänyt, että nyt toimitaan näin.

Mauno ei sitä yksin ollut päättämässä.

Mutta hienovaraisesti hoiti keskustelun, monikaan vastaavassa tilanteessa olisi ollut parempi?

Ainakaan monista ketjuista päätellen ihmissuhteiden hoitaminen ei ole vahvin puoli useilla täällä.

Hienovaraisesti osoitti suoraan, että Kirsi on jotenkin epäkelpo ja hänet on potkittava pois kiirersti ja poikkeuksellisesti ennen muita.

Tämä. Tosi hienovaraista my ass - kiusaamista! ”Niin herkkä - ei halua loukata.” Loukkasit jo moukka - ja sen lisäksi kiusasitte ”eristämällä” eri rooliin.

Myötähäpeä!

Vierailija
420/2390 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajussille morsian-ohjelmasta pitäisi leikata kaksi versiota.

Miehille realistinen ja naisille romanttinen versio.