Maajussille morsian 2018 - uusi ketju
Jatkettaisko täällä ohjelmasta keskustelua, kun aiempi on lukossa?
Kommentit (2390)
Kyllä tuo Kirsin pudotus Maunolta oli minun mielestä etukäteen tuotannon kanssa käsikirjoitettu. Maunolta en odota noin hienotunteista käytöstä (että osaisi asettua toisen asemaan), hänelle oli laitettu sanat suuhun. Mikä syy, sitä emme tiedä, mutta voi olla, että Kirsi on itsekin halunnut pois mitä pikimmin. Huomannut, ettei tyyppi vastaa ollenkaan, mitä hän on hakenut. Liian intiimit kysymykset koko ryhmälle olisi minutkin saanut nostamaan kytkintä. Tuntuu, että missä vaan joku ihminen liikkuu, niin Mauno on jo halaamassa... pitäisi siinä vähän kuulostella sitäkin, mitä toinen on mieltä.
Argh!
Jos mieheni olisi aikoinaan kysynyt minulta treffeiltä "miten kohtelisit mua?", niin olisin kyllä juossut pakoon ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä minuakin hamittaisi, jos treffeille tulisi pelkästään kaljamahaisia miehiä.
Jokainen saa vain ja ainoastaan tasoisiaan vastauksia - siihen on tyytyminen ja peiliin katsominen.
Kautta ohjelman historian ihmisiä on lähtenyt kotiin miten sattuu. Siinä ei ole mitään ainutkertaista tai ihmeellistä saati noloa.
Hämmästyttävää, kuinka huonosti ihmiset tuntevat introverttiyden. Esimerkiksi monet näyttelijät ovat introverttejä. Se voi olla näyttelijäntyössä suuri etu, koska työtä tehdään omalla persoonalla ja siinä ammennetaan omasta sisimmästä.
Mm. Martti Suosalo on puhunut usein julkisuudessa omasta introudestaan.
Teki tuossa Kirsin asiassa niin tai näin, niin aina joku suuttuu.
Nyt joku suuttuu kun pudotti jo nyt, sitten kun olisi pudottanut myöhemmin, niin taas olisi joku suuttunut.
Varmaankin tosiaan tuotanto oli päättänyt, että nyt toimitaan näin.
Mauno ei sitä yksin ollut päättämässä.
Mutta hienovaraisesti hoiti keskustelun, monikaan vastaavassa tilanteessa olisi ollut parempi?
Ainakaan monista ketjuista päätellen ihmissuhteiden hoitaminen ei ole vahvin puoli useilla täällä.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun kukaan ei ole vielä keksinyt sijoittaa sisartaan tai naiskaveriaan yhdeksi morsianehdokkaaksi. Samaa sukupuolta oleva läheinen kykenisi paremmin tutustumaan ehdokkaisiin paineettomalla tavalla ja esittämään maajussille suosituksensa.
Saavathan ne siskot ja kaverit vierailla farmiviikon aikana ehdokkaita "haastattelemassa" niin paljon kuin lystäävät. Luuletko, ettei sisaruussuhde paljastuisi ohjelman myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä minuakin hamittaisi, jos treffeille tulisi pelkästään kaljamahaisia miehiä.
Jokainen saa vain ja ainoastaan tasoisiaan vastauksia - siihen on tyytyminen ja peiliin katsominen.
Eihän se näin mene tosielämässäkään. Kaikenlaiset äijät kuvittelevat, että heidän kannattaa lähestyä kauniita, nuoria naisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävästi toimittu tuo Kirsin heivaaminen ennen oikeaa pudotusjaksoa. Ja Mauno tosiaan sanoi 'ku mä etin kuitenki ulospäinsuuntautunutta naista'. Argh. kommentti oli raippaa introverttien sieluille!
Juu, kyllä tuo vähän ärsyttää. Miten ihmisen ujous voi olla niin vaikea asia joillekin? Näissä ohjelmissa se varsinkin korostuu, kun ilmeisesti ei ole tarkoituskaan tutustua ihmiseen, vaan otetaan se, joka on eniten äänessä.
Ihan ok on olla introvertti. On myös ihan ok olla haluamatta introverttiä kumppanikseen. Itse olen varmaan sitten Maunon kuvailemaa herkästi innostuvaa maailmanvalloittajatyyppiä; jos minulle ehdottaa jotain, olen jo vetämässä eteisessä takkia päälle että joo mennään vaan. Tai ryhmätilanteissa päädyn yleensä olemaan se, joka joutuu kertomaan ääneen sen, mitä tässä oikein touhuttiin tai keskusteltiin. Ymmärrän, etteivät kaikki tällaisia ole. En kuitenkaan jaksaisi kumppanina jatkuvaan tsempattavaa/perässävedettävää tyyppiä tai johtaa aina jokaisessa julkisessa tilanteessa. Introvertti voi olla ihan mahtava huumorityyppi ja todella hyvää seuraa. Itse haluan kuitenkin elämänkumppaniksi tyypin, joka ei mene aina sosiaalisissa tilanteissa selkäni taakse piiloon supisemaan että sano sää. Ja jos hankkiutuu tuollaiseen ohjelmaan, hankkiutuu myös tieten tahtoen tilanteeseen, jossa on useampia ihmisiä ja lyhyt aika, ja pitäisi yrittää tutustua uuteen ihmiseen, niin siinä nyt voi joutua sitten itsekin sanomaan itsestään jotain. Ylläri.
Sinkkuaikoina päädyin treffeille hiukka aremman ja hiljaisen tyypin kanssa. Sen jälkeen tuntui kun olisi vetänyt tunnin stand up-shown. Toisesta ei saanut mitään irti ja hän sanoikin haluavansa vaan kuunnella. Hän halusi tavata uudelleen kun oli niin tosi hauskaa, minä en.
On ok olla haluamatta introverttia kumppanikseen, mutta minusta sille annetaan melkoisen iso merkitys, jos se yksinään on syy tutustumattomuuteen.
Minusta on hassu oletus tuo, että jos ei ole ryhmässä kilpaa puhumassa toisen päälle, se tarkoittaisi sitä, ettei esim kysyessäkään osaisi sanoa muuta kuin "sano sää" tai että ihminen olisi jotenkin perässävedettävä. Kyllä monet introvertitkin osaavat puhua ihan normaalisti, jos saavat suunvuoron ja jos heiltä jotain kysytään. Ja osaavat toimia arkisissa tilanteissa, vaikkeivät paljon puhuisikaan. Eivät tarvitse mitään johtajaa.
Minä en puhu kilpaa ihmisten päälle. Mutta niissä tilanteissa joissa kukaan ei sano yhtään mitään, avaan kyllä suuni enemmin kun kuuntelen sitä kuvitteellista heinäsirkkojen siritystä pitkään. Annan suunvuoron, mutta en kyllä jaksa lypsää toisesta kaikkea infoa kyselemällä irti. Itselleni on luontaista toimia myös melkoisen nopeasti, niin kaikenlainen arpominen sitten aina ärsyttää, ja ehkä siinä sitten tulee se olo, että ujomman ihmisen kanssa on vähän hankalaa olla. Jos siis esimerkiksi on tarpeen päättää tyyliin ruokapaikka; onko kellä mitä mielessä? *heinäsirkkojen siritystä* Joku ehdottaa jotain *myöntelevää vastailua* ...ja sitten jälkeenpäin kahvitauolla viimeistään mutinaa, että en mä kyllä sinne olisi halunnut mennä. Olisiko sitä asiaa pitänyt tiedustella viikkoa aikaisemmin kirjatulla kirjeellä, vai olisiko toinen voinut sanoa mielipiteensä tilanteessa kun mielipide kuitenkin oli?
Minulla on introvertteja ystäviä. Puolisoksi en kuitenkaan introverttia/ujoa haluaisi, vaan enemmän omaa luonnetta ja temperamenttia vastaavan ihmisen.
Niin tietysti, jos ei kestä hiljaisuutta, silloin introvertin kanssa ei kannata pariutua.
Olipas taas monta mielipidettä täynnä tuubaa introverteistä. Vieläkään ei siis ymmärretä tiettyjä asioita introverteistä, jotka oikaisen nyt:
Se, että joku on introvertti, ei välttämättä tarkoita että:
1) hän on sosiaalisesti kömpelö eikä omaa sosiaalisia taitoja
2) ei saa sanaa suustaan
3) on hiljainen
Yms!!!
Ainoa ero mikä ekstrovertilla ja introvertilla on varmasti, on asia mikä ei näy muille kuin lähipiirille: introvertti lataa akkunsa omassa rauhassa, ekstro tarvitsee muita ympärilleen latautuakseen.
Henk.kohtaisesti hiton ärsyttävää tuo "se on introvertti, hiljainen hissukka...perässävedettävä"-puheet. Kun se ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa.
Olen introvertti, ja väitän olevani sosiaalisesti taitavampi kuin suurin osa ihmisistä. Lisäksi uskallan puhua kelle vaan, olen matkustellut yms paljon. Puhun paljon ja käyn eri paikoissa yms. Yleensä kukaan ei musta arvaakaan että oon introvertti. Koska lataan akkuni kotona ja menen vain niihin rientoihin joihin jaksan mennä. Ja olen läsnä niissä paikoissa, eli juttelen ja sosialisoin muiden kanssa, ihan niin kuin kuka tahansa muukin.
Juuri näin. Minä ihmettelin ihan samaa ja siksi kommentoin ainoastaan tuohon, kun edellinen vastaaja puhui "sirkkojen sirityksestä" ja muminasta.
Vierailija kirjoitti:
Argh!
Jos mieheni olisi aikoinaan kysynyt minulta treffeiltä "miten kohtelisit mua?", niin olisin kyllä juossut pakoon ja lujaa.
Mitä tähän edes voi vastata, "no tosi surkeesti tietenkin"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se näin mene tosielämässäkään. Kaikenlaiset äijät kuvittelevat, että heidän kannattaa lähestyä kauniita, nuoria naisia jne.
Olet asian ytimessä: _kuvittelevat_! Tuossa ohjelmassa on kuitenkin sen verran tosi kyseessä, että ihmisillä pääsääntöisesti realiteetit pelaa. Vastauksia tulee vähän, koska jo ohjelman formaattiin ilmoittautuminen kertoo tietynlaisesta huomionhakuisuudesta luonteessa. Esimerkiksi Mauno on saanut kaikki vastaukset itseään huomattavasti tasokkaammilta naisilta. Harvempi häntä lavatansseissa toista kertaa noteeraisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Argh!
Juu, minusta oli todella kummallisia nuo Tuomon keskustelut. Puhuivat ympäripyöreää liibalaabaa ja oikein mitään henkilökohtaista ei tullut ilmi. Se yksikin tyttö sanoi, että on valmis asettumaan, mutta ei halua tai pysty suunnittelemaan elämäänsä kovin pitkälle. Eikö maatilan emännäksi ryhtyminen nimenomaan vaadi aika pitkälle suunnittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siinä että Mauno nolasi Kirsin siinä vaiheessa kun antoi ymmärtää että hänen persoonansa on ongelma. Lause 'kun mä kuitenkin etin ulospäinsuuntautunutta naista' oli tosi loukkaava. Samoin se että Kirsi piti ujoutensa vuoksi pudottaa spektaakkelimaisesti pois ennen pudotuksia. Kivaa viestiä erilaisuuden hyväksymisestä. Puhelias puukonheiluttaja sai jäädä.
Kirsi vaikutti älykkäältä ja kuulovamma on loppujen lopuksi aika pikkujuttu.Mauno esitteli ihmisyytensä (sen puutteen) jo esittelyssän. Odottaa voi aivan mitä tahansa. Jätän Mauno-osuudet katsomatta.
Kommenteista huomaa kuinka eri tavoin voi tilanteet tulkita. Minusta Mauno toimi pudotuksessa fiksusti kun kertoi asian jo ennalta ja kahdenkesken. Sanoi vielä lopuksi, ettei halua satuttaa Kirsiä. Mauno ei ilmeisesti voi enää tehdä mitään oikein, kun kerran av-mammojen tuomiot on jo tullut julistettua.
Ei tämä ole mikään av-mammatuomio. Aivan osuvia kannanottoja ja mielipiteitä on ympäri lehtiä ja somea Maunon sopimattomasta ja oudosta käytöksestä. Vaikka sinusta se onkin normaalia, muista ei. Terapian paikka.
Juuri näin. Kirsi olisi pitänyt pudottaa normaalisti, eikä vammaa osoitellen erikseen. Oikeastaan tuo on kiusaamista.
Minä taas ajattelen niin, että hän kohdeltiin kuten ihan tavallista ihmistä ilman mitään vammoja. Ei saanut mitään erityiskohtelua. Jos homma ei toimi, niin sitten ei toimi. Mauno ja tuotantoyhtiö varmaan ajattelivat myös hänen parastaan. En usko Kirsin tuosta loukkaantuneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä siinä että Mauno nolasi Kirsin siinä vaiheessa kun antoi ymmärtää että hänen persoonansa on ongelma. Lause 'kun mä kuitenkin etin ulospäinsuuntautunutta naista' oli tosi loukkaava. Samoin se että Kirsi piti ujoutensa vuoksi pudottaa spektaakkelimaisesti pois ennen pudotuksia. Kivaa viestiä erilaisuuden hyväksymisestä. Puhelias puukonheiluttaja sai jäädä.
Kirsi vaikutti älykkäältä ja kuulovamma on loppujen lopuksi aika pikkujuttu.Mauno esitteli ihmisyytensä (sen puutteen) jo esittelyssän. Odottaa voi aivan mitä tahansa. Jätän Mauno-osuudet katsomatta.
Kommenteista huomaa kuinka eri tavoin voi tilanteet tulkita. Minusta Mauno toimi pudotuksessa fiksusti kun kertoi asian jo ennalta ja kahdenkesken. Sanoi vielä lopuksi, ettei halua satuttaa Kirsiä. Mauno ei ilmeisesti voi enää tehdä mitään oikein, kun kerran av-mammojen tuomiot on jo tullut julistettua.
Ei tämä ole mikään av-mammatuomio. Aivan osuvia kannanottoja ja mielipiteitä on ympäri lehtiä ja somea Maunon sopimattomasta ja oudosta käytöksestä. Vaikka sinusta se onkin normaalia, muista ei. Terapian paikka.
Juuri näin. Kirsi olisi pitänyt pudottaa normaalisti, eikä vammaa osoitellen erikseen. Oikeastaan tuo on kiusaamista.
Minä taas ajattelen niin, että hän kohdeltiin kuten ihan tavallista ihmistä ilman mitään vammoja. Ei saanut mitään erityiskohtelua. Jos homma ei toimi, niin sitten ei toimi. Mauno ja tuotantoyhtiö varmaan ajattelivat myös hänen parastaan. En usko Kirsin tuosta loukkaantuneen.
Hänet olisi pitänyt pudottaa normaalissa pudotuspelissä. Järkyttävää osoittelua, jopa kiusaamista. Sopii hyvin ”normaalipuheisiin”.
Hauska hetki oltaisiin saatu siitä jos kysymys "Miten kohtelisit minua" olisi esitetty Saritalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Argh!
Juu, minusta oli todella kummallisia nuo Tuomon keskustelut. Puhuivat ympäripyöreää liibalaabaa ja oikein mitään henkilökohtaista ei tullut ilmi. Se yksikin tyttö sanoi, että on valmis asettumaan, mutta ei halua tai pysty suunnittelemaan elämäänsä kovin pitkälle. Eikö maatilan emännäksi ryhtyminen nimenomaan vaadi aika pitkälle suunnittelua.
Mulla tuli sellanen mielikuva et Tuomolla ei yhtää synkanny noitten ehdokkaitten kans kenen kans jutteli tässä jaksossa. Toki kysymykset oliki jokseenki erikoisia, jotenki tuli fiilis et koko keskustelu oli sellasta ulkoistettua säästä puhumista.
Saa nähä synkkaisko muiden ehdokkaiden kanssa paremmin, vai onko juttelu kaikkien kans samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätys, että mauno lukee hänestä kaikki kirjoitetut kommentit.
Vaikuttaa todella ikävän kuuloiselta ihmiseltä.
Esittelyn videon perusteella kuvittelin Maunon etsivän miestä. Eikö maajusseissa kerran ole ollut miesmaajussi joka etsi maatilalleen kumppaniksi miestä.
Kyllähän hän videossa moneen kertaan puhui naisista.
Katri Utulan twitter-kommentit Kirsistä olivat todella tökeröitä. Mikä ihme siinä on, että ujous ärsyttää niin monia!?
Kaksijakoiset fiilikset Kirsin pudottamisesta. Toisaalta oli tosi asiallisesti ja hyvin hoidetut pakit. Enkä jaksa närkästyä siitäkään, että putosi eri tavalla kuin ohjelmassa yleensä. Mutta minusta tuossa oli tylyä se, että tuon hetken piti olla varattu jutusteluun ja tutustumiseen. Toiset saivat mahdollisuuden kertoa itsestään ja ajatuksistaan, mutta Kirsille ei sitä annettu, vaan Mauno lähti heti pohjustamaan pakkeja. Yhtä tylyä olisi minusta pyytää jotakuta treffeille ja antaa pakit heti parin lauseen jälkeen.