Miten muut jaksaa tehdä kotitöitä töiden jälkeen? Kun puoliso ei jaksa...
Tätä on jatkunut jo vuosia, ei voi olla normaalia. Eli käytännössä töiden jälkeen mies ei jaksa kuin ehkä yhden asian (jos sitäkään). Se on joko ruuan laitto, omien vaatteiden viikaaminen kaappiin, tiskikoneen pyörittäminen, tai omien jälkien korjaus. Puhuu aina, että viikonloppuna sitten hoitaa enemmän, mutta näin ei tosiaankaan ole. Jos viikonloppuna jotain tekee, niin sunnuntai-iltana nopeasti imuroi, niin että pölyjä vielä jää. Itselleni sitten jää vessojen siivous, pölyjen pyyhintä, keittiön siivous, pyykkien pyöritys jne.
Viikonloppuna yritän jo lauantaina aamupalan jälkeen sopia, että koskas siivotaan yhdessä, mutta aina jokin muu asia menee miehen prioriteeteissa ykköseksi. Puhtaat pyykit pyörii lattioilla, samoin likapyykit. Tiskipinot on valtavia, ja ruuanlaiton jälkeen yleensä jätetään siivoamatta jäljet.
Kaiken huipuksi mies haluaisi, että tehdään lapsia. Olen sanonut, että ei tosiaankaan, jos ei arki luista edes näin, kun pitäisi olla helppoa. Tiedän jo, että jään tiukassa paikassa yksin. Oli yksi uupumuskausi, josta jouduin pitkälle sairaslomalle. Yritin ennen sairaslomaa monet kerrat, että saisin miestä edes kotitöitä hoitamaan, niin olisi auttanut jaksamistani, no ei ymmärtänyt ja suuttui. Vähän on sen jälkeen parantanut tapojaan, mutta nyt näyttää, että taas luisuu tekemättömyyteen, eikä ymmärrä, miksi kotitöiden sujuminen on minulle tärkeää.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan organisoitu arkemme niin, että meidän tarvitsee tehdä mahdollisemman vähän.
Itsekin näkisin, että tekemällä arkena vähän, niin viikonloppu jäisi sitten lepäämiselle, tai jollekkin harvemmin toteutettavalle siivoukselle (esim sauna). Yksinäni sain hienosti organisoitua homman, vaan ei sitä kauaa jaksanut, kun tykytti kokoajan että toinen vapaamatkustaa. Olen monet vuodet odottanut sitä, että mies siivoaa viikonloppuna, niinkuin on luvannut. Vaan ei se ole kuin se yhden asian siivous, imurointi tms ja loput jää kovasti minulle.
ApEnemmän tuo kuulostaa siltä että miestä sen paremmin kuin sinuakaan nyt ei vain kiinnosta noita kotitöitä tehdä kuin ongelmalta jaksamisen kanssa. Kiinnostuksen puuteeseen usein syy löytyy parisuhteesta.
Itseäni ei kiinnosta hoitaa aina suurinta osaa. Olen jo monta vuotta tehnyt enemmän ja anellut miestä tekemään osansa. Välillä tekee enemmän, mutta sitten taas luisuu tähän ettei tee juuri mitään ja sanoo ettei viikolla jaksa (muttei tee viikonloppunakaan). Nytkin pitkin viikkoa olen kysellyt mieheltä, että aikooko joskus viikata pyykkinsä kaappiin, hoksasiko että keittiö jäi siivoamatta, ja likapyykit on myös lattialla eikä korissa. Sitten viikonloppuna suutuin, kun ei taas kaan yhdessä siivottu, ja mies ihmettelee, että tulipa tämäkin purkaus taas ihan tyhjistä, ei mitään varoitusmerkkejä.
ApMiksi miestä ei kiinnosta osallistua?
Sen kun tietäisi. Itse koen sen loukkaavana, että toista ei kiinnosta hoitaa yhteistä kotia, saati omia sotkuja, vaan jättää ne ennemmin vaimolleen hoidettavaksi. Ymmärrän, jos ei viikolla jaksa imuroida, mutta että omia jälkiään voisi paikkailla. Kun ei jaksa sitten viikonloppunakaan imuroida. Siivous on aina kamalan tappelun takana, niin molemmilla menee energiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei nyt vaan siisteyskäsitykset selvästikään kohtaa. Toista ihmistä et voi muuttaa ja jos tilanne on jatkunut jo vuosia? Oletko ikinä keskustellut miehesi kanssa suoraan siitä, että sinuä häiritsee epäjärjestys? Häntä ilmeisesti ei häiritse, joten hän ei siitä stressaakaan.
Käsitykset on samat, mutta mies ei vaan viitsi tehdä asialle mitään. Huomaa sotkuja, muttei jaksa hoitaa niitä. Olen pitänyt useammat testit, etten ole siivonnut mitään, ja odottanut että mie siivoaa (kun omien sanojensa mukaan siivoaa aina kun huomaa sotkuja). Koti oli pari kuukautta täysin siivoamatta, ja mies kyllä huomautteli asioista. "Onpa haiseva vessa, katso mikä rengas tuolla pohjalla hyi! Pitäisi siivota." "Kauheana pölyjä. Hirveä pallo kaapin alla". Ja jos ehdotin, että joskos sinä siivoaisit "kohta". Ja myöhemmin kysyn taas "ei täällä niin sotkuista ole". Ei tosiaankaan ollut tällainen kun muutettiin yhteen, ja useat vuodet sen jälkeen. Hoiti asioita säännöllisesti.
Ap
Et ole siivonnut MITÄÄN ja oletat, että mies siivoaa KAIKEN ja sitten "uuvut", kun asiat ei mene niin kuin laskelmoit. :D
Mikä kehitysvamma sulla on?
Ja "testasit", oletko 16-wee?
Sinähän olet täysi ihmisperse.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan organisoitu arkemme niin, että meidän tarvitsee tehdä mahdollisemman vähän.
Itsekin näkisin, että tekemällä arkena vähän, niin viikonloppu jäisi sitten lepäämiselle, tai jollekkin harvemmin toteutettavalle siivoukselle (esim sauna). Yksinäni sain hienosti organisoitua homman, vaan ei sitä kauaa jaksanut, kun tykytti kokoajan että toinen vapaamatkustaa. Olen monet vuodet odottanut sitä, että mies siivoaa viikonloppuna, niinkuin on luvannut. Vaan ei se ole kuin se yhden asian siivous, imurointi tms ja loput jää kovasti minulle.
ApKenelle valittaisit tuosta asiasta, jos asuisit yksin?
No hehee. Ei silloin tarvitsisi valittaa, kun yksinäni sotken, ja siivoan heti jälkeni. Silloin ei tarvitse katsella toisen sotkuja, ja taas odottaa monta päivää ja huomauttaa monta kertaa, että joskos ne sotkut siitä katoaisi. Se vie energiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kerran valvoo myöhään, niin mitä hän tekee? Roikkuu netissä tuntikausia ehkä, se väsyttää kyllä kenet tahansa. Ja ehkä sinullakin kuluu aikaa somessa ja täällä av:llä? Se on vaan niin, että se koneilla vietetty aika on pois jostain ja eikös sitä ole oikein tutkittukin, että ensimmäiseksi se aika otetaan kotitöistä. Niiden rutiinien hoitamiseenkin kuluu kuitenkin se oma aikansa, vaikka vaan tunti pari illassa.
Kilpirauhasen vajaatoiminta väsyttää myös, onkohan sitä tutkittu?
Tuohon vastasin äsken. Itselläni menee nyt aikaa täällä, kun kyrsii, enkä jaksa taas yksin hoitaa kotia. Muuten "normiarkena" töiden jälkeen hoidan ensin jonkun kotihomman, ja sitten vasta rentoudun. Tämän totesin jo uupumuskautena, että jos heti levähdän, niin en jaksa enää mitään.
ApJaksaisitko hoitaa kotiasi, jos asuisit yksin? Kenelle valittaisit silloin omasta uupumuksestasi? ja siitä miten on taas pyykit pesemättä?
0/5
Mä voin yhden miesvätyksen ulkoistaneena kertoa, että yksin pääsee huomattavasti helpommalla kuin vätyksen kanssa, ei silloin uuvu. Vapaamatkustelijan aiheuttamaan epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen ja jatkuviin pettymyksiin uupuu. - Kokemusta on myös yksinhuoltajuudesta, vähemmän rasittavaa kuin vätyksen kanssa, ja elämästä sairaan puolison kanssa, joka ei oikeasti jaksa aina tehdä kotitöitä. Luonnollisestikaan tällainen henkilö ei ole työelämässä eikä urheile. Ja kas, edelleen elämä on helpompaa kuin vätyksen kanssa.
Mieshän se aina naisen uuvuttaa, mies aiheuttaa naisen uupumuksen. Ei helv"etti mitä idio"otteja, sinäkin.
Ihan samaan tulokseen olisi päätynyt suhde naisen kanssa. Joko kaksi vastuunkantajaa tai ei suhdetta.
Naisen mielestä hyvä suhde on VAIN JA AINOASTAAN sellainen, missä suhde menee 100% naisen ehdoilla.
Aika yksipuolista ja säälittäävää. Suorastaan SAIRASTA.
Joo, sataprosenttisesti vaadin, että kahden aikuisen suhteessa molemmilla on aikuisen rooli, tästä en tingi. Myös yksinelo on oikein hyvä vaihtoehto, mutta en näe syytä, miksi kenenkään - sukupuoleen katsomatta - kannattaisi laskea elämänlaatuaan vätyksen kanssa. Vätyksen kannalta se on tietysti huonompi juttu.
Hiekkavittuisuutesi ei kiinnosta minua ollenkaan. :D
Vai että pitää ihan olla "rooli", no pyri teatteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKenelle valittaisit tuosta asiasta, jos asuisit yksin?
No hehee. Ei silloin tarvitsisi valittaa, kun yksinäni sotken, ja siivoan heti jälkeni. Silloin ei tarvitse katsella toisen sotkuja, ja taas odottaa monta päivää ja huomauttaa monta kertaa, että joskos ne sotkut siitä katoaisi. Se vie energiaa.
Ap
Olet terapian ja lääkityksen tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Enää en lähtisi tuollaiseen, kun yhdestä saamattomasta olen päässyt eroon. Toisenlaisiakin on.
Meillä siivotaan perjantaisin töiden jälkeen. Asunto on noin 80 neliötä ja meitä on kaksi. Pian on kolme. Perjantaisiivoukseen kuuluu vessan ja kylpyhuoneen pesu, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, keittiön perusteellisempi siivous ja tiskaus (ei ole tiskikonetta), pölyjen pyyhkiminen, roskakaapin tyhjennys ja lopuksi imuroiminen. Pyykkiä pyöritän siinä yleensä myös 3-4 koneellista ilman aikana, ohjelma kestää noin tunnin.
Näistä vessojen pesu ja pyykinpesu ovat asioita joita mieheni ei tee, eli jos olen esim kipeä niin ne jäävät tekemättä, muuten hän hoitaa siivouksen. Ja varmasti tekisi myös nuo kaksi asiaa mutta en halua että hän tekee niitä. Jos taas minä olen kotona perjantain niin teen kaiken muun valmiiksi ja mieheni imuroi töiden jälkeen. Minä en imuroi. Jos mies on kipeä niin imuroin, mutta vain nopeasti ja pintapuolisesti.
Viikolla viikkaan kuivat pyykit pois, ja tiskaus toteutetaan joka toinen päivä suunnilleen. Se tiskaa kumpi nyt ehtii. Roskia viedään silloin kun on tarve ja keittiö järjestellään kun siellä on jotain tehty. Suurempia siivouksia ei viikolla siis tarvi tehdä, kun siivotaan yhdessä perjantaina, ja viikonloput saa ottaa rennosti.
Mutta älä vain ap mene tekemään lasta tuohon kuvioon, mies ei taatusti tule muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan!!
En tosiaankaan tee lassta tähän kuvioon, ellei tilanne tosiaan muutu useammaksi vuodeksi paremmaksi. Sitten voi harkita. Teidän arki kuulostaa hyvältä, ja sellaisesta jota sen pitäisi olla. Ei tulisi mitään ongelmia, jos asiat hoitaisi yhdessä. Olen ihan tarpeeksi seurannut sukulaisten perhe-elämää, jossa mies ei tee yhtään mitään, ja perheen äiti räjähtää useamman lapsen kanssa tilanteesen, ja eletään kamalassa siivossa, niin että asuntokin menettää jo arvoaan kun lahoaa. En halua sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa jos et viihdy?
En kyllä näe että mieskään viihtyisi kovin hyvin aloittajan kanssa. Toki sitä suurempi ihmetyksen aihe miksi he ovat yhdessä.
Mies saa lähes täysihoidon kotona, se pitää hänet suhteessa. Alkuperäiset yhdessäolon syyt ovat ehkä laimenneet, todennäköisesti molemmilta.
Se tietenkin jokaisen itse päätettävissä saako täysihoidon vai ei. Ja onhan mies monesti hakenut noutoruokaa kun ei sitä täysihoitoa ole saanut. Se luultavasti onnistuisi vaikka hän ei parisuhteessa aloittajan kanssa olisi.
Kiinnostuksen puutteeseen minusta vaikuttaa enemmän se onko parisuhteessa huono olla. Jos kotona on kurjaa ja tylsää, toinen nalkuttaa koko ajan että pitäisi tehdä sitä tuota ja tätä, kyllä minä ainakin mieluummin valitsisin sen kuntosalin kuin yhteiset kotityöt. Lisäksi kuntosalilla saan itse päättää mitä teen, kukaan ei tule sanomaan että mutta kun minä haluan että sinä nyt teet punnerrusten sijaan kyykkyjä tai mut kun mä haluan että käyt vain kerran viikossa salilla etkä useammin, mäkin käyn vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelkaa, millainen näkemys teillä molemmilla on siitä, millaisessa kodissa te haluaisitte asua. Ottakaa vaikka esimerkkejä tuttujenne/sukulaistenne kodeista mitä haluatte ja mitä ette halua. Sitten näkee, osuvatko toiveenne ja tavoitteenne yhtään yksiin.
Eksä joi olutta monta kertaa viikossa ja oletti äitinsä mallin mukaisesti naisen siivoavan ja lisäksi halusi askeettisempaa elämää kuin minä. Minä halusin keskiluokkaiselta näyttävän kodin, jossa alkoholi kuuluu lähinnä juhliin tai pullo saunan jälkeen ja mielummin ilman. En myöskään ole sisäsyntyinen siivooja, joten päätin, että on parempi että erkanemme jo hyvissä ajoin omille teillemme. Kumpikin on sitten saanut toteuttaa itseään omalla tavallaan.
On tästäkin puhuttu. Olen nuo sukulaiseni ottanut malliksi, ja kysynyt haluaako hän samanlaisen kodin. Aina mies suutahtaa "en ole kuin Erkki!" (eli siis sukulaisperheen mies, joka ei tee mitään kotitöitä, eikä auta vaimoaan lastenhoidossa). Ei tahdo huomata, että sitä se olisi, jos meillä olisi lapsi, ja tilanne jatkuisi samana. Ei vaikka miten yritän keskustella, kun loukkaantuu niin pahasti. Itsekään en erityisesti nauti siivouksesta, ja sitä saa itseään aina pakottaa siihen hommaan. Mutta silti, se että elää hygieenisesti, ja kohtuu siististi on minusta sen arvoista. Ja että arvostaa toista sen verran, että siivoaa jälkensä.
Ap
Kannattais varmaa ostaa miehelle lisää niitä boksereita, jos viikossa loppuu puhtaat alusvaatteet.
Joskus omaa kaappia siivotessa totesin, että mulla on niin paljon pikkareitä, että voisin olla 2kk pesemättä alkkareita ja silti kaapista löytyis puhtaita ja vois viel valita mitä haluu käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kerran valvoo myöhään, niin mitä hän tekee? Roikkuu netissä tuntikausia ehkä, se väsyttää kyllä kenet tahansa. Ja ehkä sinullakin kuluu aikaa somessa ja täällä av:llä? Se on vaan niin, että se koneilla vietetty aika on pois jostain ja eikös sitä ole oikein tutkittukin, että ensimmäiseksi se aika otetaan kotitöistä. Niiden rutiinien hoitamiseenkin kuluu kuitenkin se oma aikansa, vaikka vaan tunti pari illassa.
Tuohon vastasin äsken. Itselläni menee nyt aikaa täällä, kun kyrsii, enkä jaksa taas yksin hoitaa kotia. Muuten "normiarkena" töiden jälkeen hoidan ensin jonkun kotihomman, ja sitten vasta rentoudun. Tämän totesin jo uupumuskautena, että jos heti levähdän, niin en jaksa enää mitään.
ApJaksaisitko hoitaa kotiasi, jos asuisit yksin? Kenelle valittaisit silloin omasta uupumuksestasi? ja siitä miten on taas pyykit pesemättä?
0/5
Mä voin yhden miesvätyksen ulkoistaneena kertoa, että yksin pääsee huomattavasti helpommalla kuin vätyksen kanssa, ei silloin uuvu. Vapaamatkustelijan aiheuttamaan epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen ja jatkuviin pettymyksiin uupuu. - Kokemusta on myös yksinhuoltajuudesta, vähemmän rasittavaa kuin vätyksen kanssa, ja elämästä sairaan puolison kanssa, joka ei oikeasti jaksa aina tehdä kotitöitä. Luonnollisestikaan tällainen henkilö ei ole työelämässä eikä urheile. Ja kas, edelleen elämä on helpompaa kuin vätyksen kanssa.
Mieshän se aina naisen uuvuttaa, mies aiheuttaa naisen uupumuksen. Ei helv"etti mitä idio"otteja, sinäkin.
Ihan samaan tulokseen olisi päätynyt suhde naisen kanssa. Joko kaksi vastuunkantajaa tai ei suhdetta.
Naisen mielestä hyvä suhde on VAIN JA AINOASTAAN sellainen, missä suhde menee 100% naisen ehdoilla.
Joo, sataprosenttisesti vaadin, että kahden aikuisen suhteessa molemmilla on aikuisen rooli, tästä en tingi. Myös yksinelo on oikein hyvä vaihtoehto, mutta en näe syytä, miksi kenenkään - sukupuoleen katsomatta - kannattaisi laskea elämänlaatuaan vätyksen kanssa. Vätyksen kannalta se on tietysti huonompi juttu.
Et siis kykene normaaliin keskusteluun, parisuhteista en olettanutkaan sinun tietävän. Jopa tuo meidän 17-v argumentoi asiallisemmin, oletteko ikätovereita?
Teetkö ylipäätäsi mitään muuta kuin "sanot miehelle" noista siivoamattomuuksista? Kyllä mullakin sulkeutuisi korvat tuollasesta jankkaamisesta tai siitä että mulle puhuttais kuin pikkulapselle "katso jätit mukisi tohon". Varmaan moni täällä ymmärtää sun "kärsimystäsi" mutta mulla alkaa kyllä kääntyy sympatiat sun miehesi puolelle. Ja montako kertaa päivässä se sun miehes vaihtaa esim paitaa jos niin kauheasti sitä pyykkiä muka syntyy, vaikka samalla kuitenkin kertoilet miten vähän pidettyjä säilyttelette lattialla mistä niitä otetaan uudelleen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEnemmän tuo kuulostaa siltä että miestä sen paremmin kuin sinuakaan nyt ei vain kiinnosta noita kotitöitä tehdä kuin ongelmalta jaksamisen kanssa. Kiinnostuksen puuteeseen usein syy löytyy parisuhteesta.
Itseäni ei kiinnosta hoitaa aina suurinta osaa. Olen jo monta vuotta tehnyt enemmän ja anellut miestä tekemään osansa. Välillä tekee enemmän, mutta sitten taas luisuu tähän ettei tee juuri mitään ja sanoo ettei viikolla jaksa (muttei tee viikonloppunakaan). Nytkin pitkin viikkoa olen kysellyt mieheltä, että aikooko joskus viikata pyykkinsä kaappiin, hAoksasiko että keittiö jäi siivoamatta, ja likapyykit on myös lattialla eikä korissa. Sitten viikonloppuna suutuin, kun ei taas kaan yhdessä siivottu, ja mies ihmettelee, että tulipa tämäkin purkaus taas ihan tyhjistä, ei mitään varoitusmerkkejä.
ApMiksi miestä ei kiinnosta osallistua?
Sen kun tietäisi. Itse koen sen loukkaavana, että toista ei kiinnosta hoitaa yhteistä kotia, saati omia sotkuja, vaan jättää ne ennemmin vaimolleen hoidettavaksi. Ymmärrän, jos ei viikolla jaksa imuroida, mutta että omia jälkiään voisi paikkailla. Kun ei jaksa sitten viikonloppunakaan imuroida. Siivous on aina kamalan tappelun takana, niin molemmilla menee energiaa.
Ap
Jos noihin kuluu turhaan energiaa ei kai mikään ihme ole että mies käyttää omasta mielestään järkevämmin energiansa esim. salilla tai pakenee energiaa tuhlaavia tilanteita nettiin.
Aivan uskomatonta, että aikuiset ihmiset saa kotitöistä tällaisen shown ja jatkuvaa riitaa arkeensa. Eihän kotityöt nyt mitään hauskaa oo mut ne vaan pitää tehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä nyt hyvä nainen ensimmäisenä ainakin miehen vaatteiden peseminen ja hänelle ruuanlaitto. Et kai sinä hänen äitinsä tai taloudenhoitajansa ole?
No en tosiaankaan. Siksi en siivoa hänen jälkiään. Ruokaa olin laittanut, mutta haki mielummin noutoruokaa taas, vaikka oltiin yhdessä sovittu että tehdään kotona enemmän ruokaa, säästää ja jää rahaa yhteiseen reissuun joskus. Jää sitten reissu tekemättä. Ja vaatteiden pesu myös, saati muu siivous. Taas on mitta niin täynnä.
ApAi kun et pääse reissuun ja lähettelemään teennäisiä kuvia onnesta instaan ja tietysti ne hotlan "luksusaamiaiset" pitää saada kuvattua sinne instaan. :D
No hyvä kun hoksasit. Ei, kun pääsisi välillä pakoon tätä arkea. Voin minäkin hetken hengähtää kotihommista. Mies on se, joka enemmän puhuu reissailusta, mutta ei juuri suunnittele sitä säästämispuolta siihen. Itselleni riittäisi myös päiväreissu jossain lähikaupungissa, mutta mies tahtoo ulkomaanmatkoja. En minä niihin vastaan laita, silloin kun on varaa.
Ap
Ap on selvästi valinnut tiensä, koska jaksaa itkeä ja selitellä asiaa 10 sivua, mutta ei sano sanallakaan että haluaa oman kodin, ja mitä aikoo eron hyväksi alkaa tehdä. No, marttyyreja on ollut aina. Kivempihan se on varmaan että on se mies siinä kuitenkin, onpahan jotain mistä repiä ajankulua keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yhden koneellisen pyykin pesu illassa ole työ eikä mikään, kun kone pesee pyykit. Ripustamiseen menee max 10 minuuttia. Samoin astioiden kanssa. Eikö astiat voi heittää koneeseen sitä mukaa kuin likaantuvat ja, kun kone on täysi niin laittaa sen päälle. Samalla voi vaikka itse löhötä. Koneen tyhjentämiseen montaa minuuttia mene. Itse olin ollut 3 lapsen yh:na ja toisinaan jouduin tekemään pitkää työpäivää enkä kokenut päivittäistä siivousta mitenkään raskaaksi, vaikka tein sen melkein yksinäni. Iltaisin oli kotitöiden lisäksi lasten harrastuksiin vientiä, läksyissä auttamista, omaa opiskelua töiden ohessa jne. Älkää tehkö lapsia, jos jo noin hiertää kotityöt. Molempien ajatusmaailmassa tiellä häikkää.
Ei tuossa olisikaan ongelmaa, jos molemmat hoitaisi osansa (kahden ihmisen taloudessa). Nyt menee kamalana energiaa siihen, kun saa paimentaa toista tekemään osansa ja väistelee roskia ja vaatteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette yhdessä, jos tuolta tuntuu?
Ei sitä ole vielä halunnut uskoa, että toinen on tuomoinen. En mennyt tuollaisen kanssa yhteen. Että ehkä siellä on jokin sairaus tai masennus taustalla. Sekin jo auttaisi ymmärtämään. Nyt vaan näyttää, että toinen on välinpitämätön. Mies kyllä sanoo, että rakastaa, mutta teot osoittaa toista. Suurin osa elämää, on sitä perusarkea, ja sen pitäisi toimia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai yhden koneellisen pyykin pesu illassa ole työ eikä mikään, kun kone pesee pyykit. Ripustamiseen menee max 10 minuuttia. Samoin astioiden kanssa. Eikö astiat voi heittää koneeseen sitä mukaa kuin likaantuvat ja, kun kone on täysi niin laittaa sen päälle. Samalla voi vaikka itse löhötä. Koneen tyhjentämiseen montaa minuuttia mene. Itse olin ollut 3 lapsen yh:na ja toisinaan jouduin tekemään pitkää työpäivää enkä kokenut päivittäistä siivousta mitenkään raskaaksi, vaikka tein sen melkein yksinäni. Iltaisin oli kotitöiden lisäksi lasten harrastuksiin vientiä, läksyissä auttamista, omaa opiskelua töiden ohessa jne. Älkää tehkö lapsia, jos jo noin hiertää kotityöt. Molempien ajatusmaailmassa tiellä häikkää.
Ei tuossa olisikaan ongelmaa, jos molemmat hoitaisi osansa (kahden ihmisen taloudessa). Nyt menee kamalana energiaa siihen, kun saa paimentaa toista tekemään osansa ja väistelee roskia ja vaatteita.
Ap
Miksi sinä tuhlaat energiaasi toisen paimentamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Et siis kykene normaaliin keskusteluun, parisuhteista en olettanutkaan sinun tietävän. Jopa tuo meidän 17-v argumentoi asiallisemmin, oletteko ikätovereita?
Nii metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.