Miten muut jaksaa tehdä kotitöitä töiden jälkeen? Kun puoliso ei jaksa...
Tätä on jatkunut jo vuosia, ei voi olla normaalia. Eli käytännössä töiden jälkeen mies ei jaksa kuin ehkä yhden asian (jos sitäkään). Se on joko ruuan laitto, omien vaatteiden viikaaminen kaappiin, tiskikoneen pyörittäminen, tai omien jälkien korjaus. Puhuu aina, että viikonloppuna sitten hoitaa enemmän, mutta näin ei tosiaankaan ole. Jos viikonloppuna jotain tekee, niin sunnuntai-iltana nopeasti imuroi, niin että pölyjä vielä jää. Itselleni sitten jää vessojen siivous, pölyjen pyyhintä, keittiön siivous, pyykkien pyöritys jne.
Viikonloppuna yritän jo lauantaina aamupalan jälkeen sopia, että koskas siivotaan yhdessä, mutta aina jokin muu asia menee miehen prioriteeteissa ykköseksi. Puhtaat pyykit pyörii lattioilla, samoin likapyykit. Tiskipinot on valtavia, ja ruuanlaiton jälkeen yleensä jätetään siivoamatta jäljet.
Kaiken huipuksi mies haluaisi, että tehdään lapsia. Olen sanonut, että ei tosiaankaan, jos ei arki luista edes näin, kun pitäisi olla helppoa. Tiedän jo, että jään tiukassa paikassa yksin. Oli yksi uupumuskausi, josta jouduin pitkälle sairaslomalle. Yritin ennen sairaslomaa monet kerrat, että saisin miestä edes kotitöitä hoitamaan, niin olisi auttanut jaksamistani, no ei ymmärtänyt ja suuttui. Vähän on sen jälkeen parantanut tapojaan, mutta nyt näyttää, että taas luisuu tekemättömyyteen, eikä ymmärrä, miksi kotitöiden sujuminen on minulle tärkeää.
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette yhdessä, jos tuolta tuntuu?
Ei sitä ole vielä halunnut uskoa, että toinen on tuomoinen. En mennyt tuollaisen kanssa yhteen. Että ehkä siellä on jokin sairaus tai masennus taustalla. Sekin jo auttaisi ymmärtämään. Nyt vaan näyttää, että toinen on välinpitämätön. Mies kyllä sanoo, että rakastaa, mutta teot osoittaa toista. Suurin osa elämää, on sitä perusarkea, ja sen pitäisi toimia.
Ap
Aina on helpomi sanoa että rakastaa. Teot kertoo kuitenkin enemmän. Jos ja kun rakkaus parisuhteesta loppuu ei se koskaan ole pelkästään toisen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette yhdessä, jos tuolta tuntuu?
Ei sitä ole vielä halunnut uskoa, että toinen on tuomoinen. En mennyt tuollaisen kanssa yhteen. Että ehkä siellä on jokin sairaus tai masennus taustalla. Sekin jo auttaisi ymmärtämään. Nyt vaan näyttää, että toinen on välinpitämätön. Mies kyllä sanoo, että rakastaa, mutta teot osoittaa toista. Suurin osa elämää, on sitä perusarkea, ja sen pitäisi toimia.
Ap
Rakastatko sinä miestäsi ja miten se näkyy arjessa tekoina?
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mun mielestä kaiken a ja o on tavaran määrä. Meitä on 4 ja olen laiska siivooja. Kun lapset oli pieniä niin siivosin aina niidenkin huoneet. Enää hyvin harvoin. Meillä on aika vähän tavaraa, joten kaaosta ei oikeastaan edes pysty tulemaan. Joka päivä toki laitetaan astianpesukone päälle, tyhjennetään, putsataan pöydät ja muuta pientä. Kotitöiden sijaan mieluummin opiskelen, joten on pitänyt keksiä toimivia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan astianpesukoneen pyörittämiseen menee?
Tyhjentäminen pari minuuttia, uudelleen lastaaminen sama, ja aineiden laitto ja pyörimään niin kokonaisuudessaan kai 5min. Ja kone pyörii sen parisen tuntia. Monet kerrat loppuneet astiat kesken, niin ettei ole voinut syödä, on pitänyt syödä kattilasta tai hakea noutoruokaa, vaikka sitä olisi kaapissa. Tämä siis miehen tiskivuorolla.
ApVuorot ei selkeästi teillä toimi. En usko että ne toimisi meilläkään. Paremmin toimii se että se tekee kummalla on aikaa ja kumpi jaksaa paremmin. Töistä riippuen välillä se olen minä sitten taas toisinaan puoliso. Jos minun pitäisi tehdä ne aina vuorollani varmasti voisi hyvinkin olla viikkoja että ei kukaan tyhjäisi. Toisaalta ei meillä maailma kaadu siihen vaikka joskus haettaisiin noutoruokaa siksi että se nyt vain on mukavampaa kuin yrittää ehtiä sitä tiskikonetta pyörittää.
Aikanaan se oli meilläkin tyylillä "tekee ketä häiritsee" ja sen takia minä pyöritin vuosia koneen yksin. Ja hoidin monia muitakin siivouksia enimmäkseen. Tähän mennessä tuo vuorottelu on toiminut parhaiten, niin että mieskin hoitaa jotain. Meillä ei ole jatkuvasti varaa hakea noutoruokaa. Lisäksi, haluan syödä kotona tehtyä ruokaa, jolloin on mahdollisuus tehdä jotain ehkä vähemmän rasvaista ja terveellistä. Uupumuskautena haettiin paljon noutoruokaa, ja normaali ruoka lasku nousi melkein parilla sadalla kuussa.
ApMiten joku voi olla noin avuton? Onko tämä joku vitsi? Millä niitä koneita pyöritetään? Eikö ne pyöri ite? Kauanko menee koneen täyttöön tyhjäämiseen, voi reppana jos joutuis vielä käsin tiskaamaan ja pyykkäämään. Olis kanto vesi jne..miten hyvänen aika ihmisistä on tullut näin avuttomia ja kädettömiä? Ei voi kun ihmetellä!
Olen joutunut käsinkin tiskailemaan ja pyykkäilemään, ei tuo nyt ole se pointti. Vaan se että saa toista aina patistaa. Ja silloinkin, kun oli kausi ettei ollut tiskikonetta, hoidin ne yksin. Tästäkin on jo useampi vuosi, ja silloin olin työttömänä (tahtomattani, etsin koko ajan töitä!!). Sovittiin, että tiskit on ainut jotka hoidetaan puoliksi. Siinä tuli se sama tappelu, kun ei mies jaksanut töiden jälkeen alkaa tiskata käsin, ja aina minun piti hoitaa ne hänen puolestaan, jotta päästiin syömään. Jälkiviisaana, olisi silloin pitänyt olla jämäkämpi, ja olla tiskaamatta, mutta ajattelin, että olen työttömänä, ja näin on reilua. Nyt tiedän, että se vastaava tuskin tulisi takaisin, että mies tekisi samaa minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kerran valvoo myöhään, niin mitä hän tekee? Roikkuu netissä tuntikausia ehkä, se väsyttää kyllä kenet tahansa. Ja ehkä sinullakin kuluu aikaa somessa ja täällä av:llä? Se on vaan niin, että se koneilla vietetty aika on pois jostain ja eikös sitä ole oikein tutkittukin, että ensimmäiseksi se aika otetaan kotitöistä. Niiden rutiinien hoitamiseenkin kuluu kuitenkin se oma aikansa, vaikka vaan tunti pari illassa.
Kilpirauhasen vajaatoiminta väsyttää myös, onkohan sitä tutkittu?
Tuohon vastasin äsken. Itselläni menee nyt aikaa täällä, kun kyrsii, enkä jaksa taas yksin hoitaa kotia. Muuten "normiarkena" töiden jälkeen hoidan ensin jonkun kotihomman, ja sitten vasta rentoudun. Tämän totesin jo uupumuskautena, että jos heti levähdän, niin en jaksa enää mitään.
ApJaksaisitko hoitaa kotiasi, jos asuisit yksin? Kenelle valittaisit silloin omasta uupumuksestasi? ja siitä miten on taas pyykit pesemättä?
0/5
Mä voin yhden miesvätyksen ulkoistaneena kertoa, että yksin pääsee huomattavasti helpommalla kuin vätyksen kanssa, ei silloin uuvu. Vapaamatkustelijan aiheuttamaan epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen ja jatkuviin pettymyksiin uupuu. - Kokemusta on myös yksinhuoltajuudesta, vähemmän rasittavaa kuin vätyksen kanssa, ja elämästä sairaan puolison kanssa, joka ei oikeasti jaksa aina tehdä kotitöitä. Luonnollisestikaan tällainen henkilö ei ole työelämässä eikä urheile. Ja kas, edelleen elämä on helpompaa kuin vätyksen kanssa.
Mieshän se aina naisen uuvuttaa, mies aiheuttaa naisen uupumuksen. Ei helv"etti mitä idio"otteja, sinäkin.
Ihan samaan tulokseen olisi päätynyt suhde naisen kanssa. Joko kaksi vastuunkantajaa tai ei suhdetta.
Naisen mielestä hyvä suhde on VAIN JA AINOASTAAN sellainen, missä suhde menee 100% naisen ehdoilla.
Aika yksipuolista ja säälittäävää. Suorastaan SAIRASTA.
Joo, sataprosenttisesti vaadin, että kahden aikuisen suhteessa molemmilla on aikuisen rooli, tästä en tingi. Myös yksinelo on oikein hyvä vaihtoehto, mutta en näe syytä, miksi kenenkään - sukupuoleen katsomatta - kannattaisi laskea elämänlaatuaan vätyksen kanssa. Vätyksen kannalta se on tietysti huonompi juttu.
Hiekkavittuisuutesi ei kiinnosta minua ollenkaan. :D
Vai että pitää ihan olla "rooli", no pyri teatteriin.
Et siis kykene normaaliin keskusteluun, parisuhteista en olettanutkaan sinun tietävän. Jopa tuo meidän 17-v argumentoi asiallisemmin, oletteko ikätovereita?
Nii metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
Niinhän se tekee, joten nytkö alan kiroilla ja huudella asiattomia sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta, että aikuiset ihmiset saa kotitöistä tällaisen shown ja jatkuvaa riitaa arkeensa. Eihän kotityöt nyt mitään hauskaa oo mut ne vaan pitää tehä.
Mun eksä oli nainen, jolle nuo ARKIRUTIINIT, oli liian raskaita. Hieman huvittaa kyllä miettiä menneisyyttä, miten pyykkien peseminenkin (koneella) oli niin raskasta. :D
Karkin ja suklaan mässyttäminen sohvalla taas ei ollut raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kerran valvoo myöhään, niin mitä hän tekee? Roikkuu netissä tuntikausia ehkä, se väsyttää kyllä kenet tahansa. Ja ehkä sinullakin kuluu aikaa somessa ja täällä av:llä? Se on vaan niin, että se koneilla vietetty aika on pois jostain ja eikös sitä ole oikein tutkittukin, että ensimmäiseksi se aika otetaan kotitöistä. Niiden rutiinien hoitamiseenkin kuluu kuitenkin se oma aikansa, vaikka vaan tunti pari illassa.
Tuohon vastasin äsken. Itselläni menee nyt aikaa täällä, kun kyrsii, enkä jaksa taas yksin hoitaa kotia. Muuten "normiarkena" töiden jälkeen hoidan ensin jonkun kotihomman, ja sitten vasta rentoudun. Tämän totesin jo uupumuskautena, että jos heti levähdän, niin en jaksa enää mitään.
ApJaksaisitko hoitaa kotiasi, jos asuisit yksin? Kenelle valittaisit silloin omasta uupumuksestasi? ja siitä miten on taas pyykit pesemättä?
0/5
Mä voin yhden miesvätyksen ulkoistaneena kertoa, että yksin pääsee huomattavasti helpommalla kuin vätyksen kanssa, ei silloin uuvu. Vapaamatkustelijan aiheuttamaan epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen ja jatkuviin pettymyksiin uupuu. - Kokemusta on myös yksinhuoltajuudesta, vähemmän rasittavaa kuin vätyksen kanssa, ja elämästä sairaan puolison kanssa, joka ei oikeasti jaksa aina tehdä kotitöitä. Luonnollisestikaan tällainen henkilö ei ole työelämässä eikä urheile. Ja kas, edelleen elämä on helpompaa kuin vätyksen kanssa.
Mieshän se aina naisen uuvuttaa, mies aiheuttaa naisen uupumuksen. Ei helv"etti mitä idio"otteja, sinäkin.
Ihan samaan tulokseen olisi päätynyt suhde naisen kanssa. Joko kaksi vastuunkantajaa tai ei suhdetta.
Naisen mielestä hyvä suhde on VAIN JA AINOASTAAN sellainen, missä suhde menee 100% naisen ehdoilla.
Joo, sataprosenttisesti vaadin, että kahden aikuisen suhteessa molemmilla on aikuisen rooli, tästä en tingi. Myös yksinelo on oikein hyvä vaihtoehto, mutta en näe syytä, miksi kenenkään - sukupuoleen katsomatta - kannattaisi laskea elämänlaatuaan vätyksen kanssa. Vätyksen kannalta se on tietysti huonompi juttu.
Et siis kykene normaaliin keskusteluun, parisuhteista en olettanutkaan sinun tietävän. Jopa tuo meidän 17-v argumentoi asiallisemmin, oletteko ikätovereita?
No aloita vaikka nälvimällä "miesvätykseksi"
LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän sitten tekee töiden jälkeen? Nukkuu? Pelaa/surffaa netissä?
Silloin kun on enemmän energiaa, niin saattaa laittaa ruokaa. Kaupassa käydään usein yhdessä, mutta useamman kerran viikossa. Olen ehdottanut, että käytäisiin kerran viikossa (suunniteltaisiin ruuat etukäteen), niin jäisi enemmän aikaa olla kotona. Muuten pelaa pleikkaria, urheilee tai surffaa netissä. Öisin saattaa yksin katsoa jotain leffoja, silloin kun nukun.
ApJos mies haluaa käydä kaupassa useamman kerran viikossa miksi hänen pitäisi toimia siten kun sinä haluat?
Olen ehdottanut tätä toista tapaa, kun valittaa, ettei viikolla jaksa siivota. Emme kuitenkaan toimi minun tapani mukaan, vaan miehen tavan. Samoin olen yrittänyt nyt toimia siivouksessa, vaikka mielestäni tietty oma tapa olisi tehokkaampi. Töiden jälkeen syödään, mennään kauppaan, ja sitten ei jaksa kuin ehkä tehdä hieman ruokaa ja se oli siinä. Minusta olisi fiksumpaa, jos tekee isot ostokset kerran viikossa, ja viikolla nuo kauppa-ajat voisi käyttää sitten nopeaan siivoukseen. Mutta koska mies tahtoo tehdä näin, niin toimimme hänen tavallaan. Joka kerta en lähde hänen kanssaan kauppaan, mutta yleensä käydään yhdessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan astianpesukoneen pyörittämiseen menee?
Tyhjentäminen pari minuuttia, uudelleen lastaaminen sama, ja aineiden laitto ja pyörimään niin kokonaisuudessaan kai 5min. Ja kone pyörii sen parisen tuntia. Monet kerrat loppuneet astiat kesken, niin ettei ole voinut syödä, on pitänyt syödä kattilasta tai hakea noutoruokaa, vaikka sitä olisi kaapissa. Tämä siis miehen tiskivuorolla.
ApVuorot ei selkeästi teillä toimi. En usko että ne toimisi meilläkään. Paremmin toimii se että se tekee kummalla on aikaa ja kumpi jaksaa paremmin. Töistä riippuen välillä se olen minä sitten taas toisinaan puoliso. Jos minun pitäisi tehdä ne aina vuorollani varmasti voisi hyvinkin olla viikkoja että ei kukaan tyhjäisi. Toisaalta ei meillä maailma kaadu siihen vaikka joskus haettaisiin noutoruokaa siksi että se nyt vain on mukavampaa kuin yrittää ehtiä sitä tiskikonetta pyörittää.
Aikanaan se oli meilläkin tyylillä "tekee ketä häiritsee" ja sen takia minä pyöritin vuosia koneen yksin. Ja hoidin monia muitakin siivouksia enimmäkseen. Tähän mennessä tuo vuorottelu on toiminut parhaiten, niin että mieskin hoitaa jotain. Meillä ei ole jatkuvasti varaa hakea noutoruokaa. Lisäksi, haluan syödä kotona tehtyä ruokaa, jolloin on mahdollisuus tehdä jotain ehkä vähemmän rasvaista ja terveellistä. Uupumuskautena haettiin paljon noutoruokaa, ja normaali ruoka lasku nousi melkein parilla sadalla kuussa.
ApMiten joku voi olla noin avuton? Onko tämä joku vitsi? Millä niitä koneita pyöritetään? Eikö ne pyöri ite? Kauanko menee koneen täyttöön tyhjäämiseen, voi reppana jos joutuis vielä käsin tiskaamaan ja pyykkäämään. Olis kanto vesi jne..miten hyvänen aika ihmisistä on tullut näin avuttomia ja kädettömiä? Ei voi kun ihmetellä!
Olen joutunut käsinkin tiskailemaan ja pyykkäilemään, ei tuo nyt ole se pointti. Vaan se että saa toista aina patistaa. Ja silloinkin, kun oli kausi ettei ollut tiskikonetta, hoidin ne yksin. Tästäkin on jo useampi vuosi, ja silloin olin työttömänä (tahtomattani, etsin koko ajan töitä!!). Sovittiin, että tiskit on ainut jotka hoidetaan puoliksi. Siinä tuli se sama tappelu, kun ei mies jaksanut töiden jälkeen alkaa tiskata käsin, ja aina minun piti hoitaa ne hänen puolestaan, jotta päästiin syömään. Jälkiviisaana, olisi silloin pitänyt olla jämäkämpi, ja olla tiskaamatta, mutta ajattelin, että olen työttömänä, ja näin on reilua. Nyt tiedän, että se vastaava tuskin tulisi takaisin, että mies tekisi samaa minulle.
Ap
"Patistaa", luuletko saavuttavasi negatiivisella suhtautumisellasi joitain positiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen miehen kanssa jos et viihdy?
En kyllä näe että mieskään viihtyisi kovin hyvin aloittajan kanssa. Toki sitä suurempi ihmetyksen aihe miksi he ovat yhdessä.
Mies saa lähes täysihoidon kotona, se pitää hänet suhteessa. Alkuperäiset yhdessäolon syyt ovat ehkä laimenneet, todennäköisesti molemmilta.
Se tietenkin jokaisen itse päätettävissä saako täysihoidon vai ei. Ja onhan mies monesti hakenut noutoruokaa kun ei sitä täysihoitoa ole saanut. Se luultavasti onnistuisi vaikka hän ei parisuhteessa aloittajan kanssa olisi.
Kiinnostuksen puutteeseen minusta vaikuttaa enemmän se onko parisuhteessa huono olla. Jos kotona on kurjaa ja tylsää, toinen nalkuttaa koko ajan että pitäisi tehdä sitä tuota ja tätä, kyllä minä ainakin mieluummin valitsisin sen kuntosalin kuin yhteiset kotityöt. Lisäksi kuntosalilla saan itse päättää mitä teen, kukaan ei tule sanomaan että mutta kun minä haluan että sinä nyt teet punnerrusten sijaan kyykkyjä tai mut kun mä haluan että käyt vain kerran viikossa salilla etkä useammin, mäkin käyn vain kerran viikossa.
Jos kotona on kurjaa ja tylsää, niin eikö parempi ratkaisu pitemmän päälle olisi erota mitä mennä aina kuntosalille? Muuttoon tarvitsee uhrata ajallisesti vain yksi salikäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
LOL.
Ei ole tapana nälviä, enkä tunne sinua, joten en ota kantaa siihen, oletko vätys. Sen miesvätyksen tunsin, jonka kanssa asuin joitakin vuosia yhdessä, ja häntä tuo termi kuvaa oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaa ostaa miehelle lisää niitä boksereita, jos viikossa loppuu puhtaat alusvaatteet.
Joskus omaa kaappia siivotessa totesin, että mulla on niin paljon pikkareitä, että voisin olla 2kk pesemättä alkkareita ja silti kaapista löytyis puhtaita ja vois viel valita mitä haluu käyttää.
Sinulla taisi tulla kirjoitusvirhe. Tarkoituksesi oli varmaan kirjoittaa "miehen kannattaisi ostaa boksereita" vai kuka niitä ostaisi, miehen äitikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei silloin tarvitsisi valittaa. Kahden ihmisen taloudessa on kaksi ihmistä jotka sotkee. Jos vain yksi hoitaa suurimman osan siivouksista, se ei ole oikein. Uupumus on hoidossa. Mutta arvet siitä ajasta jäi, siitä kuinka mieheltä sai apua kodin hoitoon...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on enemmän energiaa, niin saattaa laittaa ruokaa. Kaupassa käydään usein yhdessä, mutta useamman kerran viikossa. Olen ehdottanut, että käytäisiin kerran viikossa (suunniteltaisiin ruuat etukäteen), niin jäisi enemmän aikaa olla kotona. Muuten pelaa pleikkaria, urheilee tai surffaa netissä. Öisin saattaa yksin katsoa jotain leffoja, silloin kun nukun.
ApJos mies haluaa käydä kaupassa useamman kerran viikossa miksi hänen pitäisi toimia siten kun sinä haluat?
Olen ehdottanut tätä toista tapaa, kun valittaa, ettei viikolla jaksa siivota. Emme kuitenkaan toimi minun tapani mukaan, vaan miehen tavan. Samoin olen yrittänyt nyt toimia siivouksessa, vaikka mielestäni tietty oma tapa olisi tehokkaampi. Töiden jälkeen syödään, mennään kauppaan, ja sitten ei jaksa kuin ehkä tehdä hieman ruokaa ja se oli siinä. Minusta olisi fiksumpaa, jos tekee isot ostokset kerran viikossa, ja viikolla nuo kauppa-ajat voisi käyttää sitten nopeaan siivoukseen. Mutta koska mies tahtoo tehdä näin, niin toimimme hänen tavallaan. Joka kerta en lähde hänen kanssaan kauppaan, mutta yleensä käydään yhdessä.
Ap
Mun tapa toimia on nyt vain niin paljon parempi mutta toimitaan nyt sitten näin vaikka mä kyllä silti olen oikeassa. Miksi tuhlaat energiaasi tuollaiseen?
Ex oli täysin kykenemätön siivoamaan edes omia jälkiään. Odotti armotonta kehumista, jos sai pyykit koneeseen. Taulukoukut lupasi laittaa seinään. Siis sellaiset mitkä pitää vain vasaroida. Koukut oli näkyvillä kirjahyllyssä, itse en kiusallanikaan niitä aikonut laittaa kun ex oli pyhästi vannonut hoitavansa. Niitä siinä vuodenpäivät tuijoteltuani pakkasin tavarani ja muutin tauluineni pois. Hukkukoon saastaan, jos ei ole uutta kodinhoitajaa itselleen löytänyt.
Avioiduin välittömästi, kun löysin miehen joka ihan itse imuroi, hoitaa astianpesukoneen ja viikkaa molempien pyykit kaappiin ilman että pitää sitä jonain urotekona. Arjen pyöriminen ja yhdessä talouden kunnossa pitäminen on iso asia. Se, että kumpikin tekee osansa eikä toinen elä kuin aikuisvauva kaatopaikalla odottelemassa mammaa joka siivoaa ja hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä te teette yhdessä muuta kuin käytte kaupassa ja ehkä syötte tai katsotte vierekkäin leffaa? Mistä te keskustelette? Onko teillä jotain yhteistä? Miestä kiinnostaa pleikka, urheilu, netti, leffat, ruoka ja sinun tarjoamat siivouspalvelut ja satunnainen seura. Oletteko te parhaat ystävät? Jos ette, oletteko te rakastavaiset? Jos ette, mitä te olette?
Leffatkin on harrastus. Ja taiteita harrastetaan, niistä voidaan puhua. Tietty juoruillaan tuttavien asioita. Minusta parisuhteemme oisi muuten tolallaan, jos mies hoitaisi osuutensa kotitöistä. Itselläni on palo tuon takia hiipunut, ja mies valittaa läheisyyden puutetta (mm. seksi). Olen sanonut tuon kotityöt syyksi, mutta ei tuo näytä silti ymmärtävän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe että mieskään viihtyisi kovin hyvin aloittajan kanssa. Toki sitä suurempi ihmetyksen aihe miksi he ovat yhdessä.
Mies saa lähes täysihoidon kotona, se pitää hänet suhteessa. Alkuperäiset yhdessäolon syyt ovat ehkä laimenneet, todennäköisesti molemmilta.
Se tietenkin jokaisen itse päätettävissä saako täysihoidon vai ei. Ja onhan mies monesti hakenut noutoruokaa kun ei sitä täysihoitoa ole saanut. Se luultavasti onnistuisi vaikka hän ei parisuhteessa aloittajan kanssa olisi.
Kiinnostuksen puutteeseen minusta vaikuttaa enemmän se onko parisuhteessa huono olla. Jos kotona on kurjaa ja tylsää, toinen nalkuttaa koko ajan että pitäisi tehdä sitä tuota ja tätä, kyllä minä ainakin mieluummin valitsisin sen kuntosalin kuin yhteiset kotityöt. Lisäksi kuntosalilla saan itse päättää mitä teen, kukaan ei tule sanomaan että mutta kun minä haluan että sinä nyt teet punnerrusten sijaan kyykkyjä tai mut kuhn mä haluan että käyt vain kerran viikossa salilla etkä useammin, mäkin käyn vain kerran viikossa.
Jos kotona on kurjaa ja tylsää, niin eikö parempi ratkaisu pitemmän päälle olisi erota mitä mennä aina kuntosalille? Muuttoon tarvitsee uhrata ajallisesti vain yksi salikäynti.
Mutta kun toinen sanoo et se rakastaa. Eikä tuokaan hae eroa niin kai näikin voi jatkaa, voinhan mä silti aina tarpeen tullen paeta salille.
Ei kaikki ymmärrä että pelottavuudestaan huolimatta muutos on aina mahdollisuus. Joskus se vanhan ei toimivan ajattelu tavan vain on hyvä heitää romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
LOL.
Ei ole tapana nälviä, enkä tunne sinua, joten en ota kantaa siihen, oletko vätys. Sen miesvätyksen tunsin, jonka kanssa asuin joitakin vuosia yhdessä, ja häntä tuo termi kuvaa oikein hyvin.
Miten meni noin niinkun omasta mielestä, se kumppanin valinta?
Tai mikä niinkun teidät ajoi suhteeseen.
Oliko mies pitkä, komea ja tumma, "siististi pukeutunut" audikuski?
Miks te naiset aina lankeette niihin "valealfoihin"
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisin, mutta tämä kotityöasia kasvaa vuosivuodelta rasittavammaksi. Aluksi ajattelin, että tämä on jotain ohimenevää, mutta nyt tämä näyttää tulleen jäädäkseen... Valitettavasati kaikki hyvät assiat jää sen alle, että perus arjen hoito ei suju.
Ap
Olen yrittänyt miehen tavalla, useammat kerrat. Että hoidettaisiin viikonlopuna siivoukset, niinkuin haluaa. Jos en mitään viikonloppuna sano siivouksen suuntaan, sitä ei tapahdu. Tästä on se parin kuukauden testi, jolloin ei tapahtunut mitään. Olen keskustellut, pyytänyt, anellut, ollut sanomatta mitään, testannut aika montaa konstia. Välillä tappeun jälkeen, saan miehen siivoamaan viikonloppuna. Joka on hänen mielestään se aika, jolloin aina siivotaan, ja sekin tuottaa ongelmia, tehdä hänen tavallaan.
Ap