Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Ruotsin vaalikäytäntö voi olla noin kivikautinen? Muka joku demokratia!

Vierailija
09.09.2018 |

Muut äänestäjät näkevät, mitä puoluetta äänestät. Ja et voi edes äänestää ketään ehdokasta, vaan pelkästään puoluetta! Mikä ihmeen demokratia tuo on muka olevinaan?

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005821047.html

"Jokaisella puolueella on omat lipukkeensa, jonka yläosassa lukee puolueen nimi isoin kirjaimin."

"Kaikki paikalla olijat näkivät, minkä puolueen lipukkeet minun mukaani lähtivät. "

"ehdokkaat pääsevät valtiopäiville puolueen päättämässä järjestyksessä."

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson tätä ylen lähetystä, jossa näki, että tuo yksi puolueen pj laittoi lapun itse kuoreen.

Jos itse laitetaan lappu kuoreen, miten kukaan pystyy valvomaan, kuinka monta lappua siellä kuoressa on? Entä, jos joku laittaa kaksi lappua, hylätäänkö molemmat vai kumpi hyväksytään?

Molemmat tietty hylätään jos kuoressa on väärä määr lappuja tai lapussa väärät merkinnät kuten suomessakin.

Vierailija
42/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestyslappuja jaetaan puolueiden toimesta kadulla vaaliesitteiden kanssa, joten lappua ei tarvitse ottaa kaikkien nähden vaan sen voi tuoda mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Ruotsissa jotenkin estetty se, että valtiopäiville ei pääse muslimipuoluetta? Sitä porukkaa kuitenkin on niin paljon, että varmaan joku 20% kannatus löytyisi.

Se on siinä ja siinä pääseekö Miljöpartiet jatkamaan...

Vierailija
44/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Ruotsissa jotenkin estetty se, että valtiopäiville ei pääse muslimipuoluetta? Sitä porukkaa kuitenkin on niin paljon, että varmaan joku 20% kannatus löytyisi.

Monet heistä äänestää vasemmistopuolueita, viime vaaleissa Rosengårdissa v-puolueet saivat 98%.