Mitä voi tehdä, kun henkilö, jota moitit syystä sanoo "mulle tuli paha mieli siitä mitä sanoit"
Siis aaarrghht, aivan kuin alkaisimme siinä nyt sitten hempeillä sitä, miltä hänestä tuntuu. Miten ilmaista se, että minua ei nyt kiinnosta, mille hänestä tunuu?
Kommentit (329)
Suoraansanottuna olen vain yrittänyt sietää tyypin tasapainottomuutta tähän saakka, koska olen halunnut auttaa. Mutta jos/kun hän aiheuttaa mulle pahan mielen, mulla ei ole mitään tarvetta antaa elintilaa tuollaisille. Etsikööt sitä itse mistä löytää.
Ap
Myönnän kyllä sanoneeni meidän aiempiin väleihimme liittyen hänelle todella kyllästyneesti asiasta, enkä koittanut kauheasti alkaa kääriä sitä kukkaiskääreisiin, mutta en tajua, miksi minun sitä pitäisi, kun mites paljon hän mietti minua? Ei tippaakaan.
Ap
Jos minäkin miettisin vain itseäni, niin en tietenkään olisi ottanut häntä vaivoiksemme asuntoomme. Mutta koitin ajatella häntä. Minkä verran hän ajatteli minua? Ei yhtään, eli morjens, jos "mielensä nyt pahoittui". Mun elämä palaa rauhallisiin uomiinsa, hän saa sen sijaan miettiä, kuka häntä nyt auttaa.
Ap
Ystäviä voitaisiin olla, jos hän osoittaisi ajattelevansa minuakin, mutta kun ei, niin ei voida olla. Säästän voimani sellaisille, jotka osoittavat ajattelevansa minuakin. En tarkoita vain minua, vaan kuten sanoin, minuakin. Tämä ystävä ei ajatellut lainkaan.
Ap
Hän vielä kirjoitti minulle siinä yhteydessä, kun sanoi, että hänelle tuli paha mieli, että "toivottavasti saat olosi paranemaan". Eikö tajua, että se siis liittyi häneen itseensä? Hänen käytöksestään pahoittui mieli, ei itsestään? Mietin, että vastaisiko siihen, että mulla on ihan hyvä olla, jos ei tarvitse katsella sinua, mutta ei taitaisi tajuta, että se on vain niin, jo ei mitään vikaa näe itsessään, en mä millään pahalla.
Ap
Että jos hän todella oikeasti haluaisi, että mun oloni paranee, niin hän liittyy asiaan?
Ap
Tai siis että eihän mun oloni huono ole, jos ei tarvitse hänen itsekkyydestään kärsiä. Ei ajatellut yhdessäkään asiassa joka koski minua, minua, vaan itseään, se oli ongelma.
Ap
Mitä tässä "keskustelussa" oikein tapahtuu. Ap pitää yksinpuhelua..
Sanoisinko ystävälleni hänen tuohon kommenttiinsa, että "toivottavasti saat olosi kuntoon" että "toivottavasti sinulla on varasuunnitelma, minne mennä asumaan, kun tulet takaisin"? (Hän siis meni nyt takaisin maahan, josta on muuttamassa, ehkä vähän pakkaamaan tms.) Hän varmaan pahoittaisi mielensä siitä lisää tajutessaan olevansa ei-toivottu takaisin, mutta en jaksaisi tuollaista pelleilyä, ettei hän nyt muka voi tai yritä ymmärtää, missä pahoitti minun mieleni.
Ap
Tai sanoisiko, että toivottavasti sinulla on varaa maksaa asumisesta meillä *summa rahaa jonka nyt haluamme, koska hän ei osannut kunnioittaa mieltäni* Kuvittelee, että summa on ahneutta, mutta se on vain summa, jolla hän häipyisi meiltä mahdollisimman nopeasti.
Ap
Itseasiassa mä laitoin hänelle siihen tuollaisen vastauksen. Nyt popparit esiin, saa nähdä, miten reagoi. Emme ole koskaan aikaisemmin ottameet yhteen yhtään mistään :(
Pistin, että mä puolestani toivon, että hän alkaa miettiä muita majoitusvaihtoehtoja tai että jos palaa meille takaisin, niin vuokra on käypä markkinahinta sitten ja soppari tulee tehdä alkaen viim. 1.10. :(( Tunnen itseni hiukan roistoksi, mutta minun mieleni pahoittaminen maksaa :((
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tässä ketjussa tapahtuu? Eivätkö ihmiset osaa lukea?
Tämä on AV. Älä oleta saavasi toivomiasi reaktioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi tietenkin sanoa, että minä moitin sinua aivan syystä ja että tajuaisit jatkossa muuttaa käytöstäsi, mutta en tiedä ovatko välimme niin tärkeät, että hän haluaa muuttaa mitään. Tai osaa. Ei se ole tekosyy sille, että toimii aiheuttaen pahaa mieltä minulle.
ApMikä on tekpsyysi aiheuttaa tpiselle pahaa mieltä. Eivätkö valinne merkitse sinulle mitään.
Kaikki suhteet ovat kahden kauppa. Ei niin että vain sinä sanelet ja vaadit jotain
Oletko kuullut sanontaa puolimatkaan vastaan? Ymmärrätkö miten ihmissuhteet toimii
Ja suoraan sanottuna välimme eivät merkitse minulle niin paljon, että haluaisin olla tämän henkilön kohdeltavana siten kuin hän nyt osoitti tekevänsä. Emme ole tunteneet kauhean hyvin, mutta välit ovat olleet oikein hyvät sillä tasolla. Mutta eivät kestä näemmä syvempää tuttavuutta, eikä sille mitään voi. Tarjosin hänelle tyhjillään olevan kotimme asumukseksi ja siitä seurasi tätä mielenipahoittamista.
ApMiten kehtasit olla noin itsekäs. Häpeä
Ai että tarjosin kotini hänelle? Oot sä kyllä hauska.
ApPyyteettömästi tietenkin
Niin. Ainoa tarkoitus oli auttaa häntä.
ApKerro toki tarkemmin. Miksi hän tarvitsisi apua? Antaisit tyhjän asunnon ihan pyyteettömästi. Ei toki merkitystä vuokralla tai sillä ettei sinulla ole varaa maksaa talon kuluja eikä elatusmaksuja lapsistasi
Siis mistä nämä elatusmaksutkin tähän yhtäkkiä tulivat? Pistä nyt se korkki kiinni ja mene nukkumaan. Jos huomenna sitten olisi helpompi päivä.
Äitihullu asuu erillään lapsistaan eikä maksa elatusmaksuja. Eikä tapaa lapsiaan koskaan. Hänellä on tyhjä talo johon ei ole varaa. Tätä nyt pyyteettömästi vuokraa
Ja tämä kaikki luki aloituksessa vai? :O Mitä helv..?
3
Kaikkihan ton tietää😂
Vierailija kirjoitti:
Ai, ei tässä ketjussa siis ollut tarkoituskaan pohtia erilaisia konfliktitilanteita. Luulin, että minäkin saisin nyt tilannettani vähän purettua, mutta taas täällä olikin joku palstalaisten oma sisäpiiridraama.
3
Et taida palstailla paljon?
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa mä laitoin hänelle siihen tuollaisen vastauksen. Nyt popparit esiin, saa nähdä, miten reagoi. Emme ole koskaan aikaisemmin ottameet yhteen yhtään mistään :(
Pistin, että mä puolestani toivon, että hän alkaa miettiä muita majoitusvaihtoehtoja tai että jos palaa meille takaisin, niin vuokra on käypä markkinahinta sitten ja soppari tulee tehdä alkaen viim. 1.10. :(( Tunnen itseni hiukan roistoksi, mutta minun mieleni pahoittaminen maksaa :((
Ap
Ja jostakin syystä sä kuvittelet vielä että hän tulisi kanssasi asumaan.
Minä tuskin vastaisin sinulle enää koskaan. Senkun syöt popparisi.
Onko tämä se sama serkku jolle lainattiin legendaariset heppalehdet :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa jostakin syystä sä kuvittelet vielä että hän tulisi kanssasi asumaan.
Minä tuskin vastaisin sinulle enää koskaan. Senkun syöt popparisi.
Kanssani? Asunnossa ei asu kukaan juuri nyt. Katsotaan, mitä vastaa. Nyt hänellä ei ole asuntoa, mihin palata ellei tule tuohon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama serkku jolle lainattiin legendaariset heppalehdet :O
Ei todellakaan ole, se oli äitini sukulaisia.
Ap
Ja hänet tuntien mitään asuntoa ei voi vuokrata tutkituttamatta sitä suunnilleen sitä ennen homekoirilla. En ihmettelisi jos talot hänen jälkeensä homehtuisivatkin, jos tuulettelee sisätilat kosteiksi 24/7.
Ap
Vähän vaikeaa lässyttää aikuiselle elämänhallinnanpuutteiselle ihmiselle, että oletpa hyvä tyyppi, kun tämä sekoilija alkaa komennella minua, jolla on homma aivan hanskassa. En tartte minkäänlaista komentelua hoitaakseni asiani ja linnun eläinlääkäriin. Enkä pidä hänen epänormaaliuksiaan (ei pysty olemaan talossa, jossa ei vedä) mun lintuni elämää tärkeämpinä.
Ap