Vauva 5kk ja mies lomalle
Mies keksi lähteä melkein kolmeksi viikoksi reissuun. Meillä vauva joka 5kk tuolloin kun aikoo lähteä. Musta tuntuu jotenki pahalta kun ei kotonakaan osallistu arjen tai vauvanhoitoon ja ei edes juolahtanut päähän että ottaisi vapaata ollakseen oman lapsensa kanssa.
Mielipiteitä? Mua ottaa päähän ja kovaa.. mitä mieltä muut on.
Ollaan siis kolmekymppisiä molemmat jos sillä nyt on jotain merkitystä. Ja mulla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa täällä.
Kommentit (42)
Eiköhän se ole keskustelun paikka.
Tai sitten, kun mies tulee. Lykkäät lapsen vaan hänelle, lähdet vapaalle ja puhelin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
Mun mies on 2kk poissa kun lapsi on noin 3,5 - 4kk vanha. Tulee käymään kotona jos töiltään kerkiää. Mä en nää siinä ongelmaa saisi lähteä lomallekin jos haluaisi
No ehkä jotkut tykkää olla yh:na. Eikö miestäsi itseään vaivaa olla noin paljon erossa lapsestaan? Haittaisiko sinua olla 2kk erossa vauvastasi?
Joo jos olisin haaveillu yh elämästä niin en mäkään valittais. Tässä ollaan kuitenki raskausaikana jo puhuttu siitä kuinka tärkeää on että isä muodostaa siteen lapseensa jo vauva-aikana. Eikä paikkaile poissaoloaan lahjoilla ja rahalla ku lapsi on jo vanhempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
Mun mies on 2kk poissa kun lapsi on noin 3,5 - 4kk vanha. Tulee käymään kotona jos töiltään kerkiää. Mä en nää siinä ongelmaa saisi lähteä lomallekin jos haluaisi
No ehkä jotkut tykkää olla yh:na. Eikö miestäsi itseään vaivaa olla noin paljon erossa lapsestaan? Haittaisiko sinua olla 2kk erossa vauvastasi?
En mä asiasta tykkää mutta hyväksyn koska toi työ kesällä on aivan loistava tilaisuus. Mies on jotenkin kahden vaiheilla että harmittaako kesän poissa olo vai ei. Jos mä saisin samanlaisen työtilaisuuden kuin mies olisin oikeasti paikassa jossa joutuisin harkitsemaan että jätän lapsen miehelle.
Jaa, eli teillä ei edes ole vielä sitä vauvaa. Saattaa sun ja ehkä miehesikin ajatukset vähän muuttua sitten.
Laskeskelin samaa :D
Tarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies palaa, sinun vuorosi
Mielellään lähtisin. En vaan itseasiassa tiedä, missä vaiheessa vauvan voisi jättää isänsä hoitoon viikoksi.
Ap
Meillä mies oli mukana vauvan hoidossa aktiivisesti alusta lähtien. 3 kk ikäisenä lähtivät kahdestaan pitkäksi viikonlopuksi sukuloimaan siskonsa perheeseen. Palattuaan mies vähän ihmetteli, kun hän oli joutunut hoitamaan vauvan aivan itse, eikä sukulaiset olleet siihen puuttuneet. Hyvä isä on ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
En mä asiasta tykkää mutta hyväksyn koska toi työ kesällä on aivan loistava tilaisuus. Mies on jotenkin kahden vaiheilla että harmittaako kesän poissa olo vai ei. Jos mä saisin samanlaisen työtilaisuuden kuin mies olisin oikeasti paikassa jossa joutuisin harkitsemaan että jätän lapsen miehelle.
Jaa, eli teillä ei edes ole vielä sitä vauvaa. Saattaa sun ja ehkä miehesikin ajatukset vähän muuttua sitten.
Jos se olisi minä joka on työtarjouksen saanut niin ainoat vaihtoehdot olisi yllämainitut. Mieskin tehnyt jo sopimuksen kesästä
Mien kukaan voi olla erossa noin pienestä lapsestaan noin pitkään? Täytyy olla kyllä tunnekylmä idiootti. Itse en ymmärrä noita miljardööri huippu-urheilijamiehiä, jotka ovat vuosikaudet poissa perheensä luota, uran lopettaminen ei ole kyllä rahapulasta kiinni.
Oli jo aikakin miehen päästä hermolomalle. Mietipä, että on saanut 5kk kestää vauva-arkea. Eiköhän jaksa hyvin taas loppuvuoden, joten parempikin saada lomaa.
En ymmärrä mikä tässä on kamalaa. Et selvästikkään välitä miehestäsi, niin anna mennä
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät voisi mennä lomalle? Etkö sinä pääse lähtemään mukaan?
Minkä ikäinen vauvan pitäisi olla, jotta voisi lähteä isänsä kanssa lomalle?
Vierailija kirjoitti:
Oli jo aikakin miehen päästä hermolomalle. Mietipä, että on saanut 5kk kestää vauva-arkea. Eiköhän jaksa hyvin taas loppuvuoden, joten parempikin saada lomaa.
Noniin löyty martti-petteriki. sohvan nurkassa juustonaksujen kanssa *öhöhööhö*. Jos sä joskus pääset treffeille ni jätä vitsit väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät voisi mennä lomalle? Etkö sinä pääse lähtemään mukaan?
Minkä ikäinen vauvan pitäisi olla, jotta voisi lähteä isänsä kanssa lomalle?
Yleensä otsikossa mainitaan aihe ja laajemmin sitten otsikon alla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä on kamalaa. Et selvästikkään välitä miehestäsi, niin anna mennä
Yritin löytää mistä tämä välittäminen tai sen puute tekstissä pursuaa. En löytänyt?
Mitä jos vaikka valittaisit lisää? Sillä tavoin voisit päästä miehestäsi eroon.
Ymmärrän harmituksesi, mutta itse olen 5kk ikäisen vauvan yh eikä tässä ole mitään kovin vaikeaa.. Hyvin säkin pärjäät sen 3 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän harmituksesi, mutta itse olen 5kk ikäisen vauvan yh eikä tässä ole mitään kovin vaikeaa.. Hyvin säkin pärjäät sen 3 viikkoa.
Eli parisuhteessa elävän pitäisi tyytyä saamaansa kohteluun, koska eihän yh:llakaan ole ketään auttamassa? Ja mikäli ymmärsin ap:n tekstistä oikein niin, hän on ollut jo aika yksin vauvan kanssa. Ei varmaan ollut kyse siitä pärjääkö hän, vaan siitä onko muilla vastaavia kokemuksia/mielipidettä siihen että mies lähtee useaksi viikoksi vaikka vauva vasta noin nuori.
Vierailija kirjoitti:
En epäile että en pärjäisi. Mulla ei ole tukiverkkoa, tarkoitin että olen ollut tähänkin asti aika yksin vauvan kanssa. Ja harmittaa jos miehellä vihdoin mahdollisuus ottaa vapaata niin miksi lähteä pallon toiselle puolen, kun luulisi/toivoisi että haluaisi viettää aika vauvan kanssa.
Ap
Ei pidä olla liian lässy niin tuollaista ei tapahdu. Eli kun mies tulee reissultaan, lähdet sinä 3 viikon reissulle ja isä hoitaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä olla liian lässy niin tuollaista ei tapahdu. Eli kun mies tulee reissultaan, lähdet sinä 3 viikon reissulle ja isä hoitaa lasta.
Taidanpa ihan huvin vuoks huikata että mun lomareissu on kaks kuukautta hänen jälkeensä. Katotaan millasia fiiliksiä herättää.
Ap