Vauva 5kk ja mies lomalle
Mies keksi lähteä melkein kolmeksi viikoksi reissuun. Meillä vauva joka 5kk tuolloin kun aikoo lähteä. Musta tuntuu jotenki pahalta kun ei kotonakaan osallistu arjen tai vauvanhoitoon ja ei edes juolahtanut päähän että ottaisi vapaata ollakseen oman lapsensa kanssa.
Mielipiteitä? Mua ottaa päähän ja kovaa.. mitä mieltä muut on.
Ollaan siis kolmekymppisiä molemmat jos sillä nyt on jotain merkitystä. Ja mulla ei ole minkäänlaista tukiverkkoa täällä.
Kommentit (42)
Minkä ikäinen vauva on tällä hetkellä?
Onnistuisi hyvin. Mä muuttaisin sillä aikaa muualle. Jos perhe-elämä ei kiinnosta, olkoot yksin.
Voisin tulla hellimään sua. Laitetaan vauvi tutimaan ja pujahdetaan peiton alle. Antaa omahyväisen miehesi reissata.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies palaa, sinun vuorosi
Mielellään lähtisin. En vaan itseasiassa tiedä, missä vaiheessa vauvan voisi jättää isänsä hoitoon viikoksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vauva on tällä hetkellä?
Parin viikon päästä tulee 5kk täyteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnistuisi hyvin. Mä muuttaisin sillä aikaa muualle. Jos perhe-elämä ei kiinnosta, olkoot yksin.
Tätä mäki mietin. Tavallaan tekiski mieli ”ottaa itteä niskasta kiinni” ja häipyä muualle asumaan sillä välin.
Kyllä se multa kysy et ”onko ok jos lähen kavereiden kans matkalle” mutta mikäs helvetti minä olen aikuista miestä kieltämään. Minä en ala aikuista miestä kasvattamaan ja kertomaan mitä hänen pitäis tai ei ptäis tehdä. Jos tässä oli hänen näkemys asioiden tärkeysjärjestyksestä, niin voi mun puolesta ostaa ihan vaan menolipun.
Tarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäki mietin. Tavallaan tekiski mieli ”ottaa itteä niskasta kiinni” ja häipyä muualle asumaan sillä välin.
Kyllä se multa kysy et ”onko ok jos lähen kavereiden kans matkalle” mutta mikäs helvetti minä olen aikuista miestä kieltämään. Minä en ala aikuista miestä kasvattamaan ja kertomaan mitä hänen pitäis tai ei ptäis tehdä. Jos tässä oli hänen näkemys asioiden tärkeysjärjestyksestä, niin voi mun puolesta ostaa ihan vaan menolipun.
Niinpä, sitä jotenkin odottaisi, että melko tuoreena isänä kiinnostaisi kenties olla mukana lapsensa elämässä, mut ei kai sitten. 3 viikkoa erossa vauvasta on pitkä aika ja esim. jos äiti päättäisi olla erossa vauvastaan noin pitkään, niin ihme ettei jopa melkein lasua suurinpiirtein pukkaisi. Vähintäänkin surkeana äitinä pidettäisiin. Mutta isä se vain miettii, että kai se nyt on ok olla lähes kuukausi erossa omasta vauvastaan. Eikä muutkaan tunnu nyt niin hirveästi hätkähtävän tätä. Ei mee tasapuolisesti nämä jutut vanhempien kesken, vaikka ihan yhtä paljon se on kummankin jälkeläinen.
Onko tässä iltapäivän kuumin miesvihaketju?
No joo. Olis vituttanut. Et silti voi miestäsi muuttaa. Hänen tulee haluta sitä itse.
Jos olisin kyseinen mies, ottaisin loppuelämän omaa lomaa enkä palaisi koskaan.
Ei voi sanoa, että seuraavaksi sinun vuorosi. Jos miestä ei kiinnosta, ei hänelle voi lasta jättää.
Ottaisin eron. Anteeksiantamatonta tehdä noin vauvavuotena. Työmatka/muu pakottava syy olisi eri asia. Ties vaikka tuo jonkun taudin tullessaan...
Ootteko te keskustellu siis tilanteesta ja mies vähät välittää sun mielipiteistä?
Mun mies on 2kk poissa kun lapsi on noin 3,5 - 4kk vanha. Tulee käymään kotona jos töiltään kerkiää. Mä en nää siinä ongelmaa saisi lähteä lomallekin jos haluaisi
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin kyseinen mies, ottaisin loppuelämän omaa lomaa enkä palaisi koskaan.
Sen takia sua ei kukaan nainen haluakaa
Petra P kirjoitti:
Mun mies on 2kk poissa kun lapsi on noin 3,5 - 4kk vanha. Tulee käymään kotona jos töiltään kerkiää. Mä en nää siinä ongelmaa saisi lähteä lomallekin jos haluaisi
No ehkä jotkut tykkää olla yh:na. Eikö miestäsi itseään vaivaa olla noin paljon erossa lapsestaan? Haittaisiko sinua olla 2kk erossa vauvastasi?
Jos mies kysyi onko ok ja vastasit on niin mitä silloin mökötät. Vaikka et halua kasvattaa mielipiteen voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies kysyi onko ok ja vastasit on niin mitä silloin mökötät. Vaikka et halua kasvattaa mielipiteen voi sanoa.
Vastasin että viikko on ok. Max 10pv. Että kyllä mä nyt vaan mökötän :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Petra P kirjoitti:
No ehkä jotkut tykkää olla yh:na. Eikö miestäsi itseään vaivaa olla noin paljon erossa lapsestaan? Haittaisiko sinua olla 2kk erossa vauvastasi?
En mä asiasta tykkää mutta hyväksyn koska toi työ kesällä on aivan loistava tilaisuus. Mies on jotenkin kahden vaiheilla että harmittaako kesän poissa olo vai ei. Jos mä saisin samanlaisen työtilaisuuden kuin mies olisin oikeasti paikassa jossa joutuisin harkitsemaan että jätän lapsen miehelle.
Kun mies palaa, sinun vuorosi