Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäisitkö sijaissynnyttäjää jos se olisi mahdollista?

Vierailija
08.09.2018 |

Miksi joo, miksi et?

Itse käyttäisin. Koska omat raskaudet on olleet vaikeita/stressaavia ja nyt kahden lapsen jälkeen on lievä laskeuma (esim. sisälmykset pullottaa vaginasta ulos kakkaa ponnistaessa ja hyppiessä pissan pidätys mahdotonta, tämä on vielä lievää mutta enpä tälläistä osannut odottaa..!). Mahakin lerppuu koska iho jäi löysäksi. Harmittaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska mulla on kamala raskaus- ja synnytyspelko, niin se olisi paras vaihtoehto itselle.

Onko sulla jotain terveydellisiä syitä miksi näistä olisi tulossa erityisen vaikeita koska jos ei normaaliin raskauteen kykene niin lapsen kasvatus on sitä haastavampaa. Ja syyt on ainoastaan mielenterveydelliset niin toivon, että pääset peloistasi ennen kuin alat vanhemmaksi. Voi olla, että trollaat vaan ja en vaan tajunnut.

Vierailija
22/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska mulla on kamala raskaus- ja synnytyspelko, niin se olisi paras vaihtoehto itselle.

Onko sulla jotain terveydellisiä syitä miksi näistä olisi tulossa erityisen vaikeita koska jos ei normaaliin raskauteen kykene niin lapsen kasvatus on sitä haastavampaa. Ja syyt on ainoastaan mielenterveydelliset niin toivon, että pääset peloistasi ennen kuin alat vanhemmaksi. Voi olla, että trollaat vaan ja en vaan tajunnut.

Ei oo terveydellisiä syitä. Mua van pelottaa ne kivut mitä synnytyksessä on ja muut loppuraskauden aikaiset asiat esim. lapsiveden tulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, siinä olisi se riski että se sijaissynnyttäjä ei haluaisikaan luopua vauvasta. En ymmärrä miten julkkikset uskaltaa alkaa tuollaiseen.

Vierailija
24/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en halua lapsia.

Vierailija
25/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttäisin ehdottomasti. Itse en halua olla raskaana, synnyttää tai imettää. En halua käyttää omaa kehoani. Joten lapsia ei ole tulossa ellen sitten adoptoi.

Tää varmaan kerää kaikki ala peukut, mutta tää on mun elämä ja keho.

N25

Vierailija
26/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo terveydellisiä syitä. Mua van pelottaa ne kivut mitä synnytyksessä on ja muut loppuraskauden aikaiset asiat esim. lapsiveden tulo.

Voi luoja! :D no toivottavasti susta tule vanhempaa ennen kuin saat pääsi kuntoon tai lopetat trollaamisen

Vierailija
27/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, siinä olisi se riski että se sijaissynnyttäjä ei haluaisikaan luopua vauvasta. En ymmärrä miten julkkikset uskaltaa alkaa tuollaiseen.

Siis virallisesti lapsi ei ole sijaissynnyttäjän. Sitä varten tehdään sopimukset ja yleensä solut on kohdun vuokraajien omia.

Vierailija
28/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja! :D no toivottavasti susta tule vanhempaa ennen kuin saat pääsi kuntoon tai lopetat trollaamisen

Ihan normaalia tuollainen pelko. Ei pidä vähätellä toisten pelkoja.

Eri

Vierailija
29/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todennäköisesti käyttäisi, mutta vaikea tietää kuinka epätoivoinen voisin olla jos en voisi tulla raskaaksi. Olen omissa raskauksissa ollut aika super terveellinen ja tehnyt kaiken mahdollisimman hyvin lapsen kehitystä ajatellen. En siis voisi luottaa toiseen naiseen lapseni kantamisessa kun en voisi häntä 24/7 stalkata.

Varsinkin kun tässä puhutaan varmaankin käsittääkseni yleisimmästä sijaissynnytyskuviosta eli sijaissynnyttäjä järkätään jostain köyhästä maasta, jolloin kyseinen nainen toki hyötyy taloudellisesti, mutta kyllä siihen liittyy eettisiä ja moraalisia kysymyksiä ja on vähintään jonkinlaista hyväksikäyttöä. Ja entä jos syntyvä lapsi sitten onkin sairas tms. Harva nainen nimittäin haluaisi vuokrata kohtuaan tuntemattomille ellei ole melko surkeassa asemassa. Eri asia sitten jos saatte sijaissynnyttäjiksi esim. jonkin luotettavan tuttavan, joka huolehtii raskaudestaan.

Mielestäni on itsekäs ajatus turvautua sijaissynnyttäjään koska oma keho on rupsahtanut ja haluaa välttää raskauden vaivat, siinäkin olisi iso ero jos raskaus olisi oikeasti äidille vaaraksi. Miksei lapsilukusi ole sitten tässä... Entä imetys, kuinka se onnistuu kun et itse synnytä. Etkö ole pätevä adoptiovahemmaksi, siksi pitää vuokrata toisen naisen kohtu jostain Indonesiasta kun virtsa karkailee... Anteeksi, mutta vähän provosoiduin sun perusteluista.

Lasten hankkiminen jo alkujaan ON pelkästään itsekästä. Ei se muuksi muutu käyttääkö omaa vai toistensa vartaloa.

Vierailija
30/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi oli liian ilkeästi sanottu, synnytyspelko ym. on kai aika yleistäminen eikö susta täysin epäkelpoa vanhempaa tekisi. Suosittelisin kuitenkin hoitamaan pelkojasi ennemmin kuin antamaan niille kaiken vallan kun kerran terveydellistä syytä ei ole. Koska psyykeesi ei olisi silloin välttämättä kestäisi vanhemmuuttakaan ja siinä tulevia mahdollisia vastoinkäymisiä. Sijaissynnyttäjään turvautuminen perusteettomien pelkojen takia vaan kuulostaa niin hullulta. Siis, että tosissaan sitten haluaisi vielä lapsen vastuulleen jos ei tuollaisen pelon yli pääse ja vuokraa kohdun. Eikä sekään mikään helpoin projekti olisi.

Vierailija
31/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis virallisesti lapsi ei ole sijaissynnyttäjän. Sitä varten tehdään sopimukset ja yleensä solut on kohdun vuokraajien omia.

Mutta jos sijaissynnyttäjä päättää kadota niiden solujen ollessa jo sisällä. Maailma on suuri. Ja jos hän menee jonnekkin maahan missä mitään sijaissynnyttämistä ei virallisesti edes ole, synnyttää lapsen ja se merkitään synnärillä hänen lapsekseen. Ei sitä saisi ikinä takaisin.

Vierailija
32/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi oli liian ilkeästi sanottu, synnytyspelko ym. on kai aika yleistäminen eikö susta täysin epäkelpoa vanhempaa tekisi. Suosittelisin kuitenkin hoitamaan pelkojasi ennemmin kuin antamaan niille kaiken vallan kun kerran terveydellistä syytä ei ole. Koska psyykeesi ei olisi silloin välttämättä kestäisi vanhemmuuttakaan ja siinä tulevia mahdollisia vastoinkäymisiä. Sijaissynnyttäjään turvautuminen perusteettomien pelkojen takia vaan kuulostaa niin hullulta. Siis, että tosissaan sitten haluaisi vielä lapsen vastuulleen jos ei tuollaisen pelon yli pääse ja vuokraa kohdun. Eikä sekään mikään helpoin projekti olisi.

Mä en oikeen ymmärrä miten se, että pelkää synnyttämistä, vaikuttaisi vanhemmuuteen?

Vierailija
33/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todennäköisesti käyttäisi, mutta vaikea tietää kuinka epätoivoinen voisin olla jos en voisi tulla raskaaksi. Olen omissa raskauksissa ollut aika super terveellinen ja tehnyt kaiken mahdollisimman hyvin lapsen kehitystä ajatellen. En siis voisi luottaa toiseen naiseen lapseni kantamisessa kun en voisi häntä 24/7 stalkata.

Varsinkin kun tässä puhutaan varmaankin käsittääkseni yleisimmästä sijaissynnytyskuviosta eli sijaissynnyttäjä järkätään jostain köyhästä maasta, jolloin kyseinen nainen toki hyötyy taloudellisesti, mutta kyllä siihen liittyy eettisiä ja moraalisia kysymyksiä ja on vähintään jonkinlaista hyväksikäyttöä. Ja entä jos syntyvä lapsi sitten onkin sairas tms. Harva nainen nimittäin haluaisi vuokrata kohtuaan tuntemattomille ellei ole melko surkeassa asemassa. Eri asia sitten jos saatte sijaissynnyttäjiksi esim. jonkin luotettavan tuttavan, joka huolehtii raskaudestaan.

Mielestäni on itsekäs ajatus turvautua sijaissynnyttäjään koska oma keho on rupsahtanut ja haluaa välttää raskauden vaivat, siinäkin olisi iso ero jos raskaus olisi oikeasti äidille vaaraksi. Miksei lapsilukusi ole sitten tässä... Entä imetys, kuinka se onnistuu kun et itse synnytä. Etkö ole pätevä adoptiovahemmaksi, siksi pitää vuokrata toisen naisen kohtu jostain Indonesiasta kun virtsa karkailee... Anteeksi, mutta vähän provosoiduin sun perusteluista.

Lasten hankkiminen jo alkujaan ON pelkästään itsekästä. Ei se muuksi muutu käyttääkö omaa vai toistensa vartaloa.

Kaikki me ollaan joidenkin lapsia ja mielestäni vanhemmuus ja lapsuus ja heidän välinen suhde on kaunista ja vaikka tarve olla vanhempi voi olla jokseenkin itsekäs (lähes puolet raskauksistakin suunnittelemattomia) niin ei toisen ihmisen rakastaminen ja hänestä huolehtiminen ole vain itsekästä. Enkä minäkään täysin sijaissynnyttäjä vastusta, sanoin että voisi itselläkin käydä mielessä jos en voisi itse tulla raskaaksi/se olisi vaarallists minulle tai lapselle. Virtsankarkailu vaan menee minusta siihen lokeroon, että ei minusta riittävä syy käyttää sijaissynnyttäjä. Toki jos emätin jo aiemmista raskauksista täysin reisillä niin keho ei raskautta enää ihan kestä... Mutta ei siihen kannata ihan kevyin perustein ryhtyä, varsinkin kun todellisuudessa monissa sijaissynnytyksissä käytetään hyväksi köyhien maiden naisia, itsekin pyrkisin löytämään sijaissynnyttäjän, joka ei ryhdy siihen pakon (köyhyyden) sanelemana. Heitäkin on kuten jo ekoissa viesteissä ilmeni. Ja tosiaan varmaan itse henkilökohtaisesti kallistuisin ensin adoptioon.

Vierailija
34/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikeen ymmärrä miten se, että pelkää synnyttämistä, vaikuttaisi vanhemmuuteen?

Se jos ei pääse pelosta yli (sektiokin voidaan suunnitella jos oikeasti ei halua synnyttää, tai siis onhan sekin synnytys, muttei ehkä ihan yhtä pelottava)... Ainakin riski on, että on henkisesti siinä jamassa, ettei jostain syystä kykene kohtaamaan vaikeita asioita ja lapsen kanssa olisi jossain vaiheessa vaikeaa. Voin olla väärässä,mutta kannattaisiko edes yrittää työstää sitä pelkoa esim. terapiassa ennen kuin antaa sen jonkun toisen tehtäväksi. Sijaissynnyttäjä voi myös jälkeen päin kaduttaa, voi ajatella että miksi ei itse pystynyt siihen.... Tai jotain...

Vierailija
35/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua enää lapsia, joten kysymys ei ole kohdallani ajankohtainen, mutta jos olisi, en haluaisi. Raskaana oleminen ei ole kivaa, mutta synnytyksen haluaisin vielä kokea. Ensimmäinen synnytykseni oli aivan kauhea, toinen oli tosi kivulias, mutta tunsin olevani tilanteen hallinnassa. Se oli ensimmäiseen katastrofisynnytykseen verrattuna hieno ja eheyttävä kokemus. En mitenkään diggaile kipua tai hankkiudu varta vasten kivuliaisiin tilanteisiin, mutta jos tiedän, että kipu ei kestä kauaa, minun on helppo suhtautua siihen.

Vierailija
36/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jos tilanne olisi se, etten voisi itse lasta kantaa.

Vierailija
37/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan se on siis laitonta, jos joku ei tiennyt.

Vierailija
38/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan se on siis laitonta, jos joku ei tiennyt.

Kysymys olikin " käyttäisitkö, jos se olisi mahdollista" kaikki tietää ja media tehnyt kaikille selväksi ettei se ole enää Suomessa mahdollista.

Vierailija
39/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!! Aivan järkyttävä raskauspahoinvointi jokaisessa 3:ssa raskaudessa. Olin työkyvytön ja kyvytön pitämään edes aiemmista lapsista huolta. Verenpaineet taivaissa. Kamottavaa.

Vierailija
40/54 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, en edes ajatellut että lastani kantaisi joku köyhä intialainen nainen. Ajattelin että JOS sijaissynnytys olisi Suomessa sallittua niin voisin hyvin palkata jonkun suomalaisen naisen kantamaan ja synnyttämään puolestani maksua vastaan. Adoptointi on usein vielä monimutkaisempi prosessi, haluaisin käyttää omia sukusoluja kuitenkin ensisijaisesti.

Fakta on sekin että toiset meistä ei kärsi raskauksista samalla tapaa kuin toiset. Sulle ehkä esim. virtsankarkailu on pikkujuttu, minulle liikunnallisessa työssä jokapäiväinen ongelma. Ja hassua että tartuit vain siihen, kun kerroin isommastakin ongelmastani laskeuman suhteen.

Tokikaan en ketään haluaisi hyväksikäyttää, vaan jos joku nainen rakastaa olla raskaana ja on valmis hyväksymään riskejä maksua vastaan niin en näe siinä mitään väärääkään. Suomessa raskaudet ja synnytykset on kuitenkin hyvin turvallisia naisille joten mielestäni siinä ei riistetä ketään. Pikemminkin ihmettelen miksi nainen ei saa määrätä omasta kehostaan tässä asiassa? Ei se joka haluaa sijaissynnyttää eikä se jonka keho kärsii keskimääräistä enemmän raskaudesta/synnytyksestä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi