Käyttäisitkö sijaissynnyttäjää jos se olisi mahdollista?
Miksi joo, miksi et?
Itse käyttäisin. Koska omat raskaudet on olleet vaikeita/stressaavia ja nyt kahden lapsen jälkeen on lievä laskeuma (esim. sisälmykset pullottaa vaginasta ulos kakkaa ponnistaessa ja hyppiessä pissan pidätys mahdotonta, tämä on vielä lievää mutta enpä tälläistä osannut odottaa..!). Mahakin lerppuu koska iho jäi löysäksi. Harmittaa.
Kommentit (54)
Käyttäisin, jos en itse voisi saada lapsia ja sellainen olisi ok.
Odotan kuitenkin juuri esikoistani, ja sektio on mahdollinen vaihtoehto.
Olen vielä lapseton ja haluan itse kokea raskauden ja synnyttää oman lapseni. Jotenkin tuntuu ettei se side olisi sama, jos joku muu kantaisi ja synnyttäisi minun lapseni. Toisaalta ajatukseni on ristiriidassa sen kanssa, että uskon että adoptiolastakin voi rakastaa kuin omaansa. Saa nähdä mitä ajattelen tulevaisuudessa, jos niitä lapsia saan
N24
Käyttäisin, koska oma kohtuni on rakenteeltaan virheellinen ja minulla on lisäksi endometrioosi. En siis kykene saamaan lapsia "normaalisti" (on yritetty).
Voisin harkita sairauteni takia. Se ei ole este raskaudelle, mutta on riskialttiimpi.
Voisin sijaissynnyttää. Olen yli 50 ja minulla on säännölliset kuukautiset. Omia vauvoja en enää halua.
En käyttäisi, mutta meillä lapsiluku ehdottomasti täynnä (6). Voisin sen sijaan kyllä sijaissynnyttää, sillä tykkäsin olla raskaana ja jopa synnyttää :) Olisi ihana auttaa tällä tavoin ihmisiä, joille lapsen saaminen jostain syystä olisi mahdotonta omatoimisesti.
En haluaisi lasta sijaissynnyttäjän avulla ja eipä se olisi tarpeenkaan. Mutta voisin ehkä toimia sijaissynnyttäjänä.
En tiedä. Juuri mietin tätä kun noiden ison maailman julkkisten sijaissynnytyksistä uutisoidaan normaaleina. Jotenkin se tuntuu epäilyttävältä varsinkin jos syy on joku "haluan säästää kroppani raskaudelta". Toisaalta ei minusta vaikka adoptiossa ole mitään väärää.
Ei se kuitenkaan merkityksettömältä tunnu, että kuka sen lapsen 9 kk kantaa ja synnyttää, oli sukusolut kenen tahansa. Imetys, hormonit ja kaikki.
Kyllä. Takana vaikea raskausmyrkytys ja nyt vielä nivelreuma, joka usein pahenee raskauden jälkeen.
Käyttäisin, koska sijaissynnyttäjät yleensä tykkäävät olla raskaana. Minä en.
Kyllä käyttäisin. Haluaisin lisää lapsia, mut 4 sektiota jo tehty.
Käyttäisin! Kaksoseni syntyivät pikkukeskosina rv 25. En uskalla enää hankkia lisää lapsia, kun pelkäisin saavani taas keskosen. Paikkani vain aukesivat ja synnytys käynnistyi kaikista estoista huolimatta. Jos joku toimivampi-kroppainen voisi kantaa lapseni, niin voisin vielä harkita lisälapsia.
En käyttäisi mutta voisin olla sijaissynnyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin! Kaksoseni syntyivät pikkukeskosina rv 25. En uskalla enää hankkia lisää lapsia, kun pelkäisin saavani taas keskosen. Paikkani vain aukesivat ja synnytys käynnistyi kaikista estoista huolimatta. Jos joku toimivampi-kroppainen voisi kantaa lapseni, niin voisin vielä harkita lisälapsia.
Kaksoset syntyy melkein aina enemmän tai vähemmän etuajassa.
En. Tässä maailmassa on liikaa ihmisiä. Jos lapsi ei tule luonnollisesti niin sitten ei tule. Vastustan kaikkia ivf hoitoja, sijaissynnyttäjiä jne. Tätä mielipidettä ei kuitenkaan voi ääneen sanoa tai leimautuu hulluksi.
En todennäköisesti käyttäisi, mutta vaikea tietää kuinka epätoivoinen voisin olla jos en voisi tulla raskaaksi. Olen omissa raskauksissa ollut aika super terveellinen ja tehnyt kaiken mahdollisimman hyvin lapsen kehitystä ajatellen. En siis voisi luottaa toiseen naiseen lapseni kantamisessa kun en voisi häntä 24/7 stalkata.
Varsinkin kun tässä puhutaan varmaankin käsittääkseni yleisimmästä sijaissynnytyskuviosta eli sijaissynnyttäjä järkätään jostain köyhästä maasta, jolloin kyseinen nainen toki hyötyy taloudellisesti, mutta kyllä siihen liittyy eettisiä ja moraalisia kysymyksiä ja on vähintään jonkinlaista hyväksikäyttöä. Ja entä jos syntyvä lapsi sitten onkin sairas tms. Harva nainen nimittäin haluaisi vuokrata kohtuaan tuntemattomille ellei ole melko surkeassa asemassa. Eri asia sitten jos saatte sijaissynnyttäjiksi esim. jonkin luotettavan tuttavan, joka huolehtii raskaudestaan.
Mielestäni on itsekäs ajatus turvautua sijaissynnyttäjään koska oma keho on rupsahtanut ja haluaa välttää raskauden vaivat, siinäkin olisi iso ero jos raskaus olisi oikeasti äidille vaaraksi. Miksei lapsilukusi ole sitten tässä... Entä imetys, kuinka se onnistuu kun et itse synnytä. Etkö ole pätevä adoptiovahemmaksi, siksi pitää vuokrata toisen naisen kohtu jostain Indonesiasta kun virtsa karkailee... Anteeksi, mutta vähän provosoiduin sun perusteluista.
No jos yleensä lapsen tahtoisin, niin ehdottomasti.
En käyttäisi. Jokin tarkoitus täytyy olla, kun en saa lapsia.
Kyllä, koska mulla on kamala raskaus- ja synnytyspelko, niin se olisi paras vaihtoehto itselle.
En koska en halua enempää lapsia.